25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Hil 16.11.2010 16:46

Tentokrát 100%

souhlas.

P. Jirka 15.11.2010 21:18

Jen mi nějak uniká,

co těm číňanům brání účastnit se tendrů na silnice už dnes??? Žádné zákonné omezení k tomu neexistuje.

V. Vávra 15.11.2010 21:15

NL

V NL najíždím zvýšenou  rychlostí na přejezdy a řvu blahem. Zde vědí co je cm a znají vodováhu.

Vše co zde je napsáno je známo. Ujišťuji- nic se nezmění. Vyžírka pokračuje.

V. Vávra 15.11.2010 21:05

Re: Ač si jindy rád přečtu

Bylo opomenuto. Sám systém vyběru a to ze zákona je mimo hospodářskou soutěž a má v sobě korupční prvky.

S. Ševeček 15.11.2010 18:49

Re: S pozváním čínských firem nesouhlasím ! Z mnoha důvodů ! Dzp.

Spontánní řád mravenčí interakce je identický s lidským - a pokud mravenci poznají blaho luxusu, začnou sami účinněji usmrcovat vajíčka.

P. Brodský 15.11.2010 18:10

Re: Právě takto funguje skutečný spontánní řád mezilidské iterakce.

Oprava:interakce

P. Brodský 15.11.2010 18:09

Právě takto funguje skutečný spontánní řád mezilidské iterakce.

Takže co má být?

K. Janyška 15.11.2010 17:10

Re: S pozváním čínských firem nesouhlasím ! Z mnoha důvodů ! Dzp.

S.Š, ale tomu rozumím. Jenže u mravenců platí jiná pravidla, než u lidí ! -))) Dzp.

P. Novotný 15.11.2010 16:48

Ač si jindy rád přečtu

příspěvky pana V.Vlka st. a většinou mi píše z duše, dnes s některými názory nemohu souhlasit. V žádném případě nezpochybňuji, že je tady skupinka (uzavřená, dalo by se říci zakonzervovaná) velkých firem, které si mezi sebou jednotlivé zakázky rozdělují. Podle mého názoru je to jeden z hlavních důvodů drahých silnic a dálnic - necítí se ohroženi, vědí, že v tom jejich kolečku na ně za čas zase dojde.Je třeba také přihlédnout ke geomorfologii území, s tím souvisejícímu počtu mostů, příp.tunelů. Také je u nás důležitý vliv našich ekoteroristů - přechody pro zvěř, kterou tady nikdo neviděl přes 100 let, různé breberky na loukách apod. Do ceny dálnic se u nás také započítávají sjezdy, výkupy pozemků i náklady stavebního řízení, kdežto v Německu se vezme vzdálenost bodů A a B bez sjezdů a cena se vydělí km. Představa pana ministra Bárty, že problém vyřeší Číňani, se mi také nějak nezdá - záruka kvality, budou zde pracovat Číňani? Souhlasím s názorem, ať se také zúčastní férového výběrového řízení, jako naše firmy. Ať ale rozhoduje cena, která bude konečná i termín dokončení v požadované kvalitě. Je mi také podezřelý názor p.ministra, že se těchto soutěží mohou zúčastnit pouze firmy s miliardovým obratem. To se to prostředí moc nevyvětrá.

J. Kanioková 15.11.2010 16:08

Taky si myslím že nabídli bezkonkurenčně nižší cenu.

ne že bych z toho byla odvázaná (krachy místních firem a podpory nezam.),  ALE z výchovných důvodů bych to naším firmám přála. Aspoň na chvilku, aby věděly, že opravdová konkurence je nelítostná. V lidech i firmách je ten socík zažraný až do krve. Nám dělali revitalizaci baráku a pilně dělali jen v momentech, kdy jejich nevyšší šéf byl v dohledu. Jakmile zmizel, měli těch baráků rozdělaných víc, už seděli na zídce naproti a probírali nesmrtelnost chrousta, nebo seděli na lešení u sousedčina okna, která jim vyvařovala kávu a půjčovala skleničky. Češi se prostě bez biče nad hlavou nepřetrhnou ani náhodou.

S. Ševeček 15.11.2010 14:34

Re: S pozváním čínských firem nesouhlasím ! Z mnoha důvodů ! Dzp.

Pane Janyško, 48% českých firem, měřeno základním jměním, tedy i z toho plynoucím podílem na zisku, který si pak tito vlastníci odvádějí dom,  patří nečeským subjektům. Tedy do rajchu či républyk, o pouštích a ostrovech nemluvě.

Ale je pravdou, že českým občanům patří ještě víc nez polovina ...

R. Langer 15.11.2010 13:24

Re: Ano, čínské silnice, škrpály, hadry, porcelán, broušené sklo,

Číňané stavěli silnice v době, kdy my jsme si tady ještě v blátě malovali pr*ele na modro. Nemyslím si, že by jim to dnes šlo nějak hůř než nám. ;-)

M. Krátký 15.11.2010 13:11

Re: ne

moje osobní zkušenosti :

1.stavba garáže 6 x 12 = česká firma + Ukrajinci + český mistr + moje osobní účast = všechno super

2. stavba zděné chaty s podkrovím ( vlastně takový menší rodinný domek 7 x 8 m se vším vybavením, voda ze studny 45 m hl., ÚT elektro, atd. ) za tři měsíce hotovo, moje účast 100 %, na hrubou stavbu mi Vasil přivezl ráno 6 dělníků, než jsem je stačil spočítat, tak už měli namícháno a večer kolem 21,00 končili zabetonovaným věncem. hlavní zedník např."házel" 16 m2 za den a sám si míchal maltu, stavěl lešení atd, všem bez rozdílu jsem na místě vařil teplá jídla a vůbec jim byl "k ruce" - ukažte mi jak by to "zvládl" český zedník !!! Výsledek - všechno super rovné

hezký den

PS : všechno je to v lidech - od projektu, přes dozor i dohled a přístup k nim.

K. Janyška 15.11.2010 13:11

S pozváním čínských firem nesouhlasím ! Z mnoha důvodů ! Dzp.

Za chvíli bude totiž česká kotlina čínskou ! Dzp.

J. Rechnovský 15.11.2010 12:02

Re: ne

Paní Dvořáková, chtělo by to více konkrétních příkladů než teoretizování. Náš větší panelák v Praze 8 (180 bytů) zateplovala vloni Trigema. naprostou většinu prací prováděli Ukrajinci. Moc nerozuměli Česky, ale pracovali příkladně a nevynechávali soboty či neděle. Ne, že by vše proběhlo bez problémů, ale firma se snažila vyjít ve všem vstříc, odstranit bez reptání chyby nalezené dohledem  a dodržet termíny. S kvalitou jsme byli celkem spokojeni - i když objektivní hodnocení budeme moci udělat tak po pěti letech.

Takže. Levná Čínská dálnice bude kvalitní, když bude kvalitní projekt a fungovat dohled. A taky ostraha! Dosavadním darmožroutům jde totiž o hodně a jsou schopní všeho!!!

M. Prokop 15.11.2010 11:27

Re: Jen ať se přihlásí svobodně do soutěže o zakázku!

Co by jim bránilo? Že ŘSD osloví několik vybraných firem. Vzpomínáte na pana (soudruha přítele)  Halu, co slavil narozeniny? Ca co asi?

M. Prokop 15.11.2010 11:25

S Havránkovou jste vedle,

chyba není na její straně.

S. Ševeček 15.11.2010 11:23

Poměrně nenápadná páně Vlkova zmínka

o tom, že "silničářské firmy" jsou vlastněny cizími firmami by mohla být docela rasantní - údajně firma Skanska má na území Česka pouze kolem osmdesáti zaměstnanců a všechno ostatní jsou najaté "firmy" a podnikatelé.

J. Slanina 15.11.2010 10:52

Re: ne

Paní Dvořáková. Dovolím si s Vámi ohledně kvality prováděných stavebních prací "gastarbeitry" poněkud nesouhlasit. Už jsem viděl pár jimi odvedených prací, naposledy na zateplení a následném provedení fasády přímo na našem domě a musím prohlásit, že něco tak perfektního jsem od našich českých živnostníčků ještě neviděl.

A co se týče zranění oněch pracovníků? Je to jenom a pouze šlendrián majitelů těch českých firem, kteří je najímají a jsou přesvědčeni, že se nemusí zabývat nějakými bezpečnostními předpisy, protože si stejně nedovolí někde stěžovat, konec konců pravděpodobně ani nevědí kde. Většinou vyfasují jenom plembák, je totiž výrazně na očích, ale už ani nikdo nezkontroluje, zda-li jim vůbec sedí či ho mají na hlavě patřičně upevněn. Kdepak jsou naši slavní odborářští bossové, kteří se údajně tak berou za práva všech pracujících, i těch co jim nepřispívají do jejich kasičky na jejich opulentní platy?

J. Skála 15.11.2010 10:48

Re: ne

Dobrý den, nevím, jaké máte PŘÍMÉ zkušenosti, já takové mám. Odvedli nám práci ve výborné kvalitě, protože byl kvalitní dohled. Takře je to zase jen o tom, jak kvlitní je vedení (a to je obvykle "naše").

M. Dvořáková 15.11.2010 10:15

Re: No to vůbec nic není

leda , že by přišel soudce Ti :-))))

M. Dvořáková 15.11.2010 10:13

Re: Jen ať se přihlásí svobodně do soutěže o zakázku!

nelze než souhlasit, tímhle způsobem se z krize určitě nevyhrabeme

M. Dvořáková 15.11.2010 10:11

ne

že by mě silničáři neiritovali stejně jako autora článku, podotknout bych chtěla něco jiného..autor zmiňuje, jak naším stavbařům "zavařili" pracovní síly z Ukrajiny a odjinud. Co se týče pracovní morálky, tu mají určitě dobrou, ale je tu několik ALE.Především si sem přišli na nějakou dobu vydělat, takže se tísní ve skrovných podmínkách ubytoven o chlebu a salámu, což zde sídlící občan asi na doživotí nemíní podstupovat. pro mně je ale podstatnější to, že tito gasarbeitři vždy na stavbách provedou pouze tzv. hrubé práce a není to ani tak nějak o tom, že by se Čechům nechtělo dřít. Je to prostě proto, že pracují nekvalitně. Na odbornější práce si pak velká developerská firma, jejíž majitelé z 90% nemají se stavebnictvím nic společného, najme malé české živnostníčky a ti se nestačí divit, když na novostavbě domku nenajdou ani jeden pravý úhel, veškeré stavební otvory "někam" letí atd. Pak se  většinou marně dohadují se stavbyvedoucím, jak mají tento šlendrián kvalitně zapracovat do své dodávky prací - většinou ostrouhají a investor jim ještě strhne nějaký ten peníz. Koneckonců, když slyšíte zprávy o nějakém prů.. ru na stavbě, vždycky jsou mezi zraněnými dělníky pouze cizinci. Tímto sáhodlouhým výlevem jsem vlastně jenom chtěla říct, že nikde není zaručeno, že levná čínská dálnice bude taky kvalitní.

M. Macek 15.11.2010 9:54

Jen ať se přihlásí svobodně do soutěže o zakázku!

A kdo brání Číňanům se přihlásit do veřejné soutěže o zakázku na stavbu dálnice? Proč proboha garance kšeftu mezivládní dohodou? To už tady bylo ne? Přímé přiklepnutí zakázky neřeší příčinu předražených veřejných staveb. A nevím, jestli naučí lidi na podpoře makat. Pak už bude pozdě. Až zkolabuje místní průmyslová výroba, zemědělství, stavebnictví a jiné obory, kde budeme brát na placení superlevných dálnic od Číny? Z mýtného od zahraničních dopravců?

K. Janyška 15.11.2010 9:08

Re: Článek nepochybně pravdivý

SŘLI není Kajanův ! On je jediným možným obsahem lidských myslí, lidských  životů a lidského světa ! Dzp.

P. Čulík 15.11.2010 8:35

Re: Ano, čínské silnice, škrpály, hadry, porcelán, broušené sklo,

Téměř všechny renomované firmy si nechávají výrabět své výrobky v Číně, samozřejmě si hlídají kvalitu. Ať tu postaví dálnici, pokud bude dobře napsaná smlouva, tak nevidím problém. A že je dotuje vláda? Blbej kdo dává, blbější kdo nebere. Já bych neměl nic proti 50% dotovanému Mercedesu...

P. Janásek 15.11.2010 6:40

Re: No to vůbec nic není

Jak praví lidové přísloví - "Neštěstí hrozný, škoda žádná"!

E. Vašátko 15.11.2010 6:28

Re: No to vůbec nic není

No - v některých případech bych snad ani nebyl proti...

P. Brodský 15.11.2010 4:08

Článek nepochybně pravdivý

Obávám se ale, že  takovéto pojetí politické nekorektnosti Svobodné Občany moc nenadchne. Co tomu říká Kajanova SŘLI?

J. Pašek 15.11.2010 3:41

Ano, čínské silnice, škrpály, hadry, porcelán, broušené sklo,

auta, kola, počítače, elektronika, prostitutky, Omegy, Rolexy, Winston cigarety  . . .  jsou levnější . . .