19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Jindrák 4.11.2010 16:24

Proč to neříct rovně a nahlas..

Stále se mluví o státních maturitách  , o jejich lehčíh a těžších verz, dále o neúspěch studentů a pod. Proč  nějaké státní maturity:? Proto že soudruh Nejedlý zglajšaltoval naše školství, aby nikdo nevynikal a tak se stalo, že máme  zedníky, tesaře, zahradníky  s maturitou . Zač však tito maturanti stáli ? Nakonec neměli ani potřebné vzdělání a bohužel  na úkor " studia" se ani nenaučili řemeslu!!Hlavně, že měli maturitu!  Poč jsme se nevrátili  s maturitami jen pro gymnasia, obchodní školy a průmyslovky? Uční by mohli být tovaryši a mistři  s mistrovskými zkouškami a studenti  studenty s maturitou. Nemusely by se pak vymýšlet  nějaké státní maturity, které stály miliony a přinesou jen zjištění, že se každý nehodí ke studiu, ale má nadání manuální. Každá škola by se starala o svou prestiž, která se pak projevila nejlépe na vysokých školách. Proč to  všelijak obcházet a neříci to rovnou!!

J. Pašek 4.11.2010 16:56

Re: Proč to neříct rovně a nahlas..

Senilní Z. Nejedlý = Gottwaldův minist školství a kultůry zrušil 8 leté gymnasiia´= Z důvodu, že to bylo buržoasní, elitářské, akademicky výběrové, a nevyhovovalo socialistickým potřebám a dělnické třídě . . . . Poslední 4 ročníky ale nadále zůstaly coby výběrové, oficiálně tzv. 12 letka = 4 roky, a když byla později zavedena povinná školní docházka 9 let, tak 12 letka se stala tzv, 11 letka = 3 roky . . . které vždy končily maturitou.  

S těma maturitama pro učně se zvrhlo mnohem později až za Husáka . . . .

F. Eliáš 4.11.2010 10:15

Ryba smrdí od hlavy

Za potupnou devalvaci našeho vzdělávacího systému mohou jednoznačně předchozí ministři školství. První krok jejich působnení měl být čistka mezi zaměstanci ministerstva, která by vyloučila všechny plané mudrlanty, všechny teoretiky, kteří nemají se vzděláváním žádné praktické zkušenosti. Jenom tak se mohlo stát, že byla zavedena ona kurikulární reforma, díky níž museli všichni kantoři snížit požadavky na znalosti žáků a studentů a začít používat jakési kompetence a evaluace. Byly zrušeny osnovy a tlachá se o jakémsi standardu žáka, studenta nebo učitele. Proč jenom oni reformátoři neovládají češtinu natolik, aby  dokázali užívat česká slova? Navrhuji sjednocení základního vzdělávání, opětovné zavedení osnov, zrušení všech RVP a ŠVP. Zrušení kompetencí i evaluací a potrestání těch, kdo je nařídili. Zakázání jakýchkoli reforem a postupné,promyšlené a pomalé směřování ke zvyšování nároků na žáky. A mimochodem, všechny maturitní otázky a úlohy, i ve vyšší obtížnosti, byly velice jednoduché.

K. Vašíček 8.11.2010 9:27

Re: Ryba smrdí od hlavy

Co se týká nějakých mudrlantů na ministerstvu školství, kteří nemají se vzděláním žádné praktické zkušenosti,  tak pokud se někdo celý život vzdělává, tak má nejen zkušenosti se vzděláváním. ale i značné teoretické znalosti,

Spíš by tedy vyhodil ty učitelky ze základní školy či 29 -leté religionisty, kteří to dotáhli až  na pozici ministra či ministryně školství.

Ti, kteří se celý život zabývají pedagogikou, (pedagog je něco jiného než učitel, pedagog je odborník v pedagogice, tedy vědě o vzdělávání), tak mají přehled a znalosti nejen z toho, postavit se před tabuli a učit Pythagorovu větu, ale vědí, jak funguje školství i v jiných zemích.

Jedinou cestou je nalejt do školství peníze na platy, aby se přilákali do školství kvalitní lidi, a bylo tak z čeho vybírat. To ukazují zkušenosti z Jižní Koreje a Finska, jejichž školy jsou považovány za nejlepší na světě.

Karel Vašíček

M. Prokop 4.11.2010 9:29

Bohužel.

Jako jiná státní opatření to bude fungovat zcela jinak, než si idealisté představují. Jen přítok peněz do kapes tvůrců bude pevně zajištěn.

D. Streit 4.11.2010 8:26

Rozumný názor

Honba za kvantitou jde vždy na úkor kvality. Navíc to je takový bolševický relikt - naplánovat a formálně dohnat a předehnat. Jenže struktura vzdělání schopných je daná. Je třeba zavést objektivnější kriterium, tedy státní maturity.

http://streit.blog.idnes.cz/c/161952/Statni-maturity-nemely-byt-nikdy-zruseny.html