29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

Havlův hlas rozumu

Václav Havel odpověděl na otevřený dopis, v němž ho čeští stoupenci Palestinců žádali, aby se veřejně nezastával židovského státu, čteme ve zpravodajství. Zde si dovolím vložku: vžilo se označní "židovský stát". Je to hnusné označení, třebaže ho mnozí kolegové používají bezděčně, jako nějaké "epiteton ornans". Izrael je prostě stát, jako je Bolívie stát nebo Nepál je stát nebo Česká republika je stát. Takže jde prostě o Izrael.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Netzer 26.9.2010 16:27

A někdy

ani židovství před blbostí nechrání: "Loď s židovskými mírovými aktivisty chce prolomit blokádu Gazy"

http://www.lidovky.cz/lod-s-zidovskymi-mirovymi-aktivisty-chce-prolomit-blokadu-gazy-p83-/ln_zahranici.asp?c=A100926_151258_ln_zahranici_mtr

M. Bílý 26.9.2010 16:24

Dobrý den, pane Vandasi (15:45) jako vždy...

si Vás rád přečtu. Velmi hezky jste mne doplnil. Ještě bych dodal, že Židé museli být  ve střehu, kdy na ně zase  přijde nějaký ten pogrom a potom hlavně, jak rychle překonat jeho následky, takže nějaký socialismus (produkující lenochy a nízké IQ) nepřicházel u nich v úvahu. Jinak pro úplnost na

http://cs.wikipedia.org/wiki/Richard_Lynn

jsou přesnější údaje o IQ Židů (na př. Aškenazyové v USA a GB 107 - 115).

Hezký zbytek neděle!

P. Vandas 26.9.2010 16:07

Re: Pane Kolouchu

Vypadlo mi slovo"popravit" omlouvám se.

P. Vandas 26.9.2010 16:05

Re: Ten zázrak, paní Lukešová (13:35) se mimo jiné...

Je to tak, jak říkáte.

P. Vandas 26.9.2010 16:02

Re: Pane Kolouchu

 Dodnes jsem pyšný, že Československo podrželo Izrael v hodině nejtěžší, avšak je třeba vidět i zákulisí, které hrálo významnou roli. Bez svolení, možná i příkazu Stalina, by popravdě Československo nehnulo ani prstem. Stalin počítal s tím, že nový Izrael bude jeho pákou na středním východě proti Britům.Protože mnoho Židů bylo po utrpení II.SV levicově orientováno, myslel, že bude budovat v Izraeli komunismus, ( kibuci). Jak strašné bylo jeho rozčarování, když zjistil, že tomu tak nebude a že Izrael bude svobodný, lze usoudit ze zuřivé reakce, kdy nechal za tento svůj omyl všechny komunisty, židovského původu v KSČ, procesy se Slánským,Šlingem,Geminderem atd. atd., i v Rusku ve svém posledním tažení se pokusil začít krvavé procesy s židovskými lékaři. Potom i po smrti Stalina se Rusko stalo úhlavním nepřítelem Izraele a začalo masivně podporovat Araby. To nakonec trvá až dodnes.

H. Lukešová 26.9.2010 15:56

Re: Ten zázrak, paní Lukešová (13:35) se mimo jiné...

Ony ty faktory jsou oba dva, jednak jak píšete, snaha Židů o vzdělání, Židé ctí tradici vzdělání no a druhý, jak píšete, je přímo dar od Hospodina. Žádný jiný národ netrpěl, tak jako židovský, nikdo nebyl tolik masakrován, než národ židovský... Židům šlo vždycky (a i dnes!) jde o život.

H. Lukešová 26.9.2010 15:52

Re: Pane Kolouchu

Ano, to můžeme být hrdi, nicméně stydět bychom se měli za politiku ČSSR od 50.let do roku 1989. Jednalo se o tvrdou, protiizraelskou respektive antisemitskou politiku. Izraelité věděli, že jim jde o život, buď vítězství nebo dokončení holocaustu. Nic víc, nic míň. A Izraelité se poučili. Moc fandím Izraeli! Izraeli nedej se!

J. Valhová 26.9.2010 15:46

Re: Pane Kolouchu

K tomuto "zázraku" a můžeme na to být právem hrdi ,přispělo v prvních poválečných letech i Československo ! Kromě jiného, přispělo k vítězství Izraele i vědomí, že již nikdy nesmí jít izraelský lid jako bezbranné ovce na  porážku, jak se často dělo za II. svět. války ! Izrael svoji těžce zkoušenou zemi v "arabském moři" , statečně brání a věřím, že ji ubrání !

P. Vandas 26.9.2010 15:45

Re: Ten zázrak, paní Lukešová (13:35) se mimo jiné...

 Dobrý den, pane Bílý. To vysoké IQ je možná podmíněno několika zvláštnostmi, které významně odlišovaly židovské komunity v diaspoře, po jejich vyhnání Římany z Izraele. V těchto diasporách,komunitách vytvářeli vcelku sevřenou pospolitost, která si udržovala starozákonní zvyky, např. obřízky, dodržování košer stravy či koupelí, mikve. To nejdůležitější však bylo všeobecné školství, které v evropě téměř neexistovalo, navíc synogoga byla více než kostel,  byla to především škola. A tak, vysoké procento Židů umělo číst i psát a navíc i počítat. Tím, že znali arabské číslice a posiční početní soustavu, vysoce převyšovali evropskou konkurenci. Pro lepší názornost, stačí si představit vcelku jednoduchý početní operaci sčítání tří několikaciferných čísel, v zápisu římskými číslicemi. XXVI + MCLVI +DCCLXXIV a srovnat s jednoduchostí pozičního zápisu arabskými čísly. 26+1156+774. Možná i odtud je IQ, pokud však není přímo od Hospodina.

M. Bílý 26.9.2010 15:27

Ten zázrak, paní Lukešová (13:35) se mimo jiné...

... stal i proto, že Židé mají IQ v průměru 105.

P. Vandas 26.9.2010 14:58

Re: A naposledy Volfe, něco pro vás

 Já jsem to odhadoval na nějaký žalm, ty trochu znám. Už podle toho konce. A protože žalmy byly zpěvy odhadl jsem písničku.

P. Vandas 26.9.2010 14:14

Re: Z jiného soudku.

 Děkuji, paní Kanioková za Vaše hezká slova. Už jsem si myslel, že jsem to po ránu smolil zbytečně a že to nikoho nezajímá, i když si uvědomuji, že některé mé názory jsou dost revoluční a tudíž nepřijatelné. S tou Goldou Meyerovou je hezká připomínka, kterou jsem ještě neslyšel, jinak si ji velmi považuji pro její rozhodnost.

H. Lukešová 26.9.2010 13:40

Re: A naposledy Volfe, něco pro vás

Ale ano, pane Vandasi. To jste vědět nemohl. Můj známý je hebrajista, takže mě nějaké hebrejské písničky naučil. Samozřejmě, že mi to přepsal do latinky,v hebrejštině bych to napsat nedokázala. Chtěla jsem přepsat Volfovi text v pravé hebrejštině a objevily se mi paznaky. Český server není přizpůsoben na hebrejské znaky.

H. Lukešová 26.9.2010 13:35

Pane Kolouchu

ČRO6 je vynikající zdroj informací. Paní Zbavitelová má perfektní příspěvky.

Bohužel ČRO1, kde přispívá Břetislav Tureček, je mediální špína, vždy proti Izraeli. Ale příspěvky a články paní Zbavitelové, které otiskuje Neviditelný pes, jsou vynikající. Divím se, že nezvrací špínu naci-bolševik Sečánský, aby začal s vylhanými mapičkami a údajnými "zločiny" Izraele. Já říkám, žádné se nestaly... Izrael pouze bránil svou zemi proti hordě arabských vojáků. Na straně Arabů bojovali také britští dezertéři a vojáci SS na Blízkém východě. Každý Arab, Brit, či esesák měl pušku, zatímco u Židů měl pušku jen každý pátý. Jenže Židé byli odhodláni, šlo jim o život! Na rozdíl od druhé strany, která pokračovala v hitlerismu. Včichni měli jeden jediný cíl, vyhubit, vyvraždit, zmasakrovat židovské obyvatelstvo, zabarvit moře na rudo židovskou krví... Leč naštěstí, se stal zázrak, Izraelci vyhráli. Jak řekl David Ben Gurion- "Kdo nevěří v zázraky, není realista.

H. Lukešová 26.9.2010 13:27

Re: Vzácný

Ano, ČRO 6 je vynikající zdroj, paní Zbavitelová píše dobře.

H. Lukešová 26.9.2010 13:14

Re: Z jiného soudku.

Moc hezky napsáno, pane Vandasi.

P. Manda 26.9.2010 13:00

Re: Havel je aspoň charakterní!

to je pravda zábavný je. Jsem tu hlavně kvůli němu. Neviditelný Holcman

M. Volf 26.9.2010 12:54

Re: Zírálku,

Nedejmarxi.-(

M. Volf 26.9.2010 12:53

Re: Zírálku,

Čítám že obrázek svaté trojice nebude pokálen jen od much.-)

M. Volf 26.9.2010 12:52

Re: Zírálku,

Dobře najezen, hezky naladěn. Tak mi tak napadlo co asi budou po tom snižování všeho. dělat ti hladoví.-O

J. Kejkrt 26.9.2010 12:49

Re: Havel je aspoň charakterní!

Ale zase je s ním sranda, přestože je někdy trochu otravný.

J. Kejkrt 26.9.2010 12:47

Re: Z jiného soudku.

Definice derivace je středoškolská látka. Tak z oho nedělejte drama, kašpare.

J. Kanioková 26.9.2010 12:46

Re: Z jiného soudku.

Pane Vandasi, moc ráda čtu vaši argumentaci, vždycky má logiku. Takhle jsem nad Izraelem ještě neuvažovala, ale že je výspou našeho civilizačního okruhu, a i proto je pro normální lidi téměř povinností jej hájit, to je nesporné. Jeho osud je úzce spjat i s naší budoucností. Nedávno jsem narazila na jeden citát, který mě vzal za osrdí - Golda Meyer  řekla - že odpuští Arabům, že zabíjeli židovské děti, ale nikdy jim neodpustí, že je přinutili zabíjet ty arabské..  Řekla také - dokud budou Arabové více nenávídět Židy než milovat své děti, nebude mír..   Myslím, že to byla vzácná politička

J. Kejkrt 26.9.2010 12:43

Re: Ale Idole, nechceš zase nějaké odkazy na tvou zálibu v prasečinkách?

IDOLE, ňoumo, Vy chcete v této diskuzi odkaz na tuto diskuzi?

To máte od narození, chudáčku?

P. Manda 26.9.2010 12:43

Re: Havel je aspoň charakterní!

Souhlasím s panem Janyškou a to i st ou vaší nejmírnější charakteristikou. Jste duševní naháč.

P. Manda 26.9.2010 12:40

Re: Balada o Česku

u vás je to SOUBOR nemocí, odvoditelných z vašeho chování.

M. Volf 26.9.2010 12:15

Re: Zírálku,

Jj jak jsen nenažranej tak neznám Pavlíky, ale už klušu napravit.-)

M. Volf 26.9.2010 12:13

Oběěěěěěd.

Konečně.-)

J. Kanioková 26.9.2010 12:13

Zírálku,

sám si vařím, sám si peru... chicht. To z hladu???  Dobrou chuť :))

V. Pavel 26.9.2010 12:07

Re: Z jiného soudku.

IDOLE, Kejkrte! Promiňte! Tedy: ROZUMĚJ! Inženýr se ptá, co vy si pod pojmem z vyšší matematiky představujete?