20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

Havlův hlas rozumu

Václav Havel odpověděl na otevřený dopis, v němž ho čeští stoupenci Palestinců žádali, aby se veřejně nezastával židovského státu, čteme ve zpravodajství. Zde si dovolím vložku: vžilo se označní "židovský stát". Je to hnusné označení, třebaže ho mnozí kolegové používají bezděčně, jako nějaké "epiteton ornans". Izrael je prostě stát, jako je Bolívie stát nebo Nepál je stát nebo Česká republika je stát. Takže jde prostě o Izrael.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Netzer 26.9.2010 19:35

Re: židovský stát

Ne, to tedy opravdu ne! :-))) Směsice orientální rétoriky a taqqíje není nic neobvyklého na SV. On lhal pouze nestydatěji než ostatní.

H. Lukešová 26.9.2010 19:34

Re: židovský stát

Lže i Abbás. V angličtině mluví slova míru s Izraelci, zatímco v arabštině mluví plný protiizraelské zloby, hlásá k džihádu a nechce za žádnou cenu uznat Izrael jako stát Židů a požaduje nestydatý požadavek návratu "uprchlíků" na území dnešního Státu Izrael. Abbásovi se nedá věřit. Izraelci by neměli palestinským Arabům vůbec věřit. Je to těžká situace. Nevěřím v mír mezi Izraelci a Palestinci. Jsou sice samozřejmě slušní palestinští Arabové, ale ti mají strach se projevit, aby nebyli hamasníky či fatahovcemi zabiti.

S. Netzer 26.9.2010 19:32

Re: židovský stát

Kopretino, to není přehnané, to je absolutní nesmysl. To je stejně absurdní, jako několikrát opakované tvrzení Břetislava Olšera o "přistěhování až 80 milionů muslimů do zemí sedmadvacítky do roku 2050".

P. Vandas 26.9.2010 19:29

Re: židovský stát

 S tím lhaním a plácáním nesmyslů nezůstává, jak vidno na středním východě, osamocen.

H. Lukešová 26.9.2010 19:23

Re: židovský stát

Psala jsem to hodně-krát. muslimské lotry bych poslala do Saudské Arábie, Jemenu, Súdanu, nebo do Afghánistánu. Možná by jim do těm levicovým darebákům otevřelo oči.

H. Lukešová 26.9.2010 19:20

Re: židovský stát

Ano. Paní Bat Yeor píše, "že evropské státy domluvily muslimskou okupaci Evropy po jomkipurské válce r. 1973, za neomezené dodávky ropy". Což je jistě samozřejmě velmi velmi přehnané, nicméně je pravda, že je muslimská imigrace do Evropy vysoká.

S. Netzer 26.9.2010 19:20

Re: židovský stát

On především lhal.

He lied all the time. And he knew it. I'd say, 'Abu Ammar [Yasser

Arafat's war name], cut the crap. Let's talk serious.' And then he could

either talk serious or not talk serious. He'd say nonsense.

Terje Roed Larsen, United Nations Special Coordinator for peace negotiations in the Middle East, Quoted in "In a Ruined Country", The Atlantic Monthly, 2005-07-29.

P. Vandas 26.9.2010 19:17

Re: židovský stát

A ten Alžírský Boumediene, to neřekl Židům, ale Francouzům.

P. Vandas 26.9.2010 19:15

Re: židovský stát

Máte pravdu, já jsem přeci jen váhal. On ten Arafat, vcelku řekl prd.

P. Vandas 26.9.2010 19:14

Re: židovský stát

 Zaplať Pánu Bohu, jsou nejen zdravé ale i krásné, neuvěřitelní rošťáci a prostě k sežrání, zejména,když jsou už na odchodu.

S. Netzer 26.9.2010 19:07

Re: židovský stát

Houari Boumedienne.

H. Lukešová 26.9.2010 19:05

Re: židovský stát

Tak to Vám gratuluji a moc Vám to přeji.Hlavně, ať jsou Vaše děti zdravé, to je nejdůležitější!  Někdo musí zachraňovat bílou českou populaci. My v našem rodě máme porodnost bohužel o dost nižší.

P. Vandas 26.9.2010 18:55

Re: židovský stát

 Pro odlehčení jistě závažné diskuze. Donutila jste mne odhadnout porodnost v mé rodině, sledované v období čtyř posledních generací. Porodnost u nás cca 4,5 na Vandasovskou matku. Babička 13 ks, maminka 4 ks, žena 4 ks, dcera I. 4 ks, dcera II. 5 ks.Synové nezůstávají o nic pozadu. Není se co divit, že mám se ženou už 13 vnoučat a to 14 bude, dá-li Pán Bůh dnes, zítra či pozítří. Jak už jsem jednou pravil, my křesťané jsme neoprávněně považováni za sexuální suchary. Opak je pravdou. Nás to prostě baví.

S. Netzer 26.9.2010 18:54

Re: židovský stát

To jen ten dvojí metr všech levicových pokrytců. Co smí Arab, to si zřejmě Žid nesmí dovolit.

H. Lukešová 26.9.2010 18:45

Re: židovský stát

Ano, byl to on. Jenže naštěstí pro Izrael, i židovské matky mají porodnost (2,8 dítetě), což je více, než porodnost v Evropě a USA.

H. Lukešová 26.9.2010 18:44

Re: židovský stát

A nikomu taky nevadí, že se arabské země, označují jako "arabské", tudíž země národa Arabů. A židovský charakter Izraele soudruhům vadí. Izrael by měl zůstat zemí pro židovský národ.

"Dokud hluboko v srdci, duše Židů prahnou, a kupředu na východ, k Sionu oko hledí

naše naděje nebude ztracena,naděje dvou tisíců let,být svobodným lidem ve své zemi,zemi Sionu a Jeruzaléma".

Izrael je nádherná země pro Židovský národ, jediné země, kde jsou Židé svobodným a hrdým národem.

P. Vandas 26.9.2010 18:35

Re: židovský stát

Myslím, že to byl Jásir Arafat, kdo prohlásil, že Židy nakonec porazíme našimi dělohami.

S. Netzer 26.9.2010 18:35

Re: židovský stát

Muslimský charakter státu Palestina a islám jako jeho oficální náboženství by Vám ale, předpokládám, nevadil:

http://en.wikisource.org/wiki/Constitution_of_Palestine_%282003%29

ARTICLE 4

1. Islam is the official religion in Palestine. Respect and sanctity of all other heavenly religions shall be maintained.2. The principles of Islamic Shari’a shall be the main source of legislation.3. Arabic shall be the official language.

H. Lukešová 26.9.2010 18:30

Re: židovský stát

Tak jak píšete, pane Vandasi. Izrael jistě není dokonalý, jsou tam lidé i netolerantní, nicméně je Izrael živou demokracií a Arabové se těší daleko větších práv než nemuslimové v muslimských státech. To nikomu nevadí. A ženy? Hrůza. Ženy mají postavení dobytka a verbeže, míň než velbloud.

P. Vandas 26.9.2010 18:27

Re: židovský stát

Pane Klepale, zkuste se též pozeptat po lidských právech židovských a křesťanských komunit, v Bagdádu, Damašku, Rabatu,Bejrůtu či Teheránu a případně se zajímejte o jejich možnosti volit a budete mít v orientaci mnohem jasněji.

H. Lukešová 26.9.2010 18:25

Re: židovský stát

Proč by se "uprchlíci" měli vrátit do země, která jim nepatří. Území dnešního Státu Izrael patří Židům. Proč by se Arabové měli vracet do maličkého Izraele, když mají 9 000 000 km2 kolem Izraele. To je nestydatost a sviňárna. Židé mají malinký stát velikosti poloviny Moravy, Arabové mají obrovské území kolem. O tom to je.

H. Lukešová 26.9.2010 18:23

Re: A někdy

Jo to ano. Je to skutečně síla. Cokoliv řekneme o islámu my (Evropané a Severoameričané) tak se musíme bát odplaty muslimů, zatímco muslimové nás urážet smějí, nadávat nám do rouhačům, nemravům. Dokonce íránský duchovní nadával manželce Sarkozyho do "prostitutky"... A takových urážek je celá řada. My pálit Korán nesmíme (je to samozřejmě hovadina, jsem proti tomu) zatímco muslimové pálit Bible smějí, mají nás právo nazývat dhimi... Wildersovi jde o život. Zatímco televize Al Manar, která odvysílala hanebný film "Diaspora", se obávat nemusí. Židovské organizace v USA se ohradily proti pálení Koránu, tak muslimové Židy hanobí, urážejí a vyzývají k jejich likvidací.

Co se týká marxistického textu, je to hrozné, že nám po změně k demokracii (1989 proběhl "sametový převrat") nechají číst a překládat takové texty. Kdo by to řekl?

Ještě jednou, děkuji moc.

J. Klepal 26.9.2010 18:18

židovský stát

Souhlasím s Astonem, že označení Izraele za židovský stát je hnusné. Měl by ale v tomto okamžiku vysvětlit, proč se stále zdůrazňuje nutnost udržení židovského charakteru Státu Izrael a proč se i v samotném Izraeli obávají v horizontu několika desítek let demografického zlomu vzhledem k vyšší porodnosti původních arabských obyvatel, případně vzhledem k návratu arabských uprchlíků, jak požadují rezoluce OSN. Měl by se také zmínit o plánech diskutovaných v Izraeli na snížení počtu a vlivu arabských občanů Izraele v Galilei, plány na snížení jejich porodnosti, plány na zbavení voličských práv Arabům, kteří neslíbí věrnost sionismu apod.

S. Netzer 26.9.2010 18:08

Re: A někdy

Jsem ráda, že to došlo v pořádku. Ten marxistický text mě ale rozčílil! :-)))

Podívejte se na tohle, to je taky síla:

http://www.muslimsagainstcrusades.com/

H. Lukešová 26.9.2010 17:45

Re: A někdy

Blbost je věčná! To i u Židů. A není jich málo. No a nás křesťanů je to hanebný "dokumet" Kairos-Palestina, psaný arabskými "křesťany" a za podpory severoamerických i evropských "křesťanů".

P. Vandas 26.9.2010 17:22

Re: Z jiného soudku.

No, nezbývá mi ,pane Kadleci, než si poznamenat u Vašeho ctěného jména malé plus. Přeji, hezkou neděli.

P. Vandas 26.9.2010 16:54

Re: Vámi zmiňované kibucy, pane Vandasi (16:02) jsou paradoxně ukázkou...

V tom máte pravdu.Pouze pro odlehčení, my v Československu jsme ke stejnému poznání dospěli též, nejpozději v 68mém. Rozdíl, nastává posléze, my Češi jsme za toto poznání nebyli ochotni nasadit své životy, tak jak to učinil a to nejednou Izrael.

O. Kadlec 26.9.2010 16:52

Re: Z jiného soudku.

Vůbec to není zbytečně, to co jste spáchal má hlavu i patu a přesahuje to běžnou diskusní úroveň.

M. Bílý 26.9.2010 16:43

Vámi zmiňované kibucy, pane Vandasi (16:02) jsou paradoxně ukázkou...

toho, že Židé v nich došli nejdál ve snaze pokusit se budovat socialistický systém, což se jim díky jejich inteligenci a píli krátký čas docela dařilo. Pak ale zjistili, že výsledky neodpovídají očekávání (nejklasičtější příklad byl v plýtvání energiemi) a tak od té utopie zcela rozumně odešli. Halt ten vyšší IQ  se projevil.

J. Kanioková 26.9.2010 16:29

taky to tak vnímám,

že osud Židů byl po většinu časů mnohem těžší než osud jiných národů.