28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

Havlův hlas rozumu

Václav Havel odpověděl na otevřený dopis, v němž ho čeští stoupenci Palestinců žádali, aby se veřejně nezastával židovského státu, čteme ve zpravodajství. Zde si dovolím vložku: vžilo se označní "židovský stát". Je to hnusné označení, třebaže ho mnozí kolegové používají bezděčně, jako nějaké "epiteton ornans". Izrael je prostě stát, jako je Bolívie stát nebo Nepál je stát nebo Česká republika je stát. Takže jde prostě o Izrael.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pašek 26.9.2010 21:04

Žebráci mohamedáni nedělají pravidla . . .

Izraeli, nedej se ! . . .

J. Klepal 26.9.2010 18:18

židovský stát

Souhlasím s Astonem, že označení Izraele za židovský stát je hnusné. Měl by ale v tomto okamžiku vysvětlit, proč se stále zdůrazňuje nutnost udržení židovského charakteru Státu Izrael a proč se i v samotném Izraeli obávají v horizontu několika desítek let demografického zlomu vzhledem k vyšší porodnosti původních arabských obyvatel, případně vzhledem k návratu arabských uprchlíků, jak požadují rezoluce OSN. Měl by se také zmínit o plánech diskutovaných v Izraeli na snížení počtu a vlivu arabských občanů Izraele v Galilei, plány na snížení jejich porodnosti, plány na zbavení voličských práv Arabům, kteří neslíbí věrnost sionismu apod.

H. Lukešová 26.9.2010 18:25

Re: židovský stát

Proč by se "uprchlíci" měli vrátit do země, která jim nepatří. Území dnešního Státu Izrael patří Židům. Proč by se Arabové měli vracet do maličkého Izraele, když mají 9 000 000 km2 kolem Izraele. To je nestydatost a sviňárna. Židé mají malinký stát velikosti poloviny Moravy, Arabové mají obrovské území kolem. O tom to je.

J. Skotnica 26.9.2010 19:46

Re: židovský stát

Já Vás obdivuju s jakou vytrvalostí bušíte do lidí, kteří porozumět nechtějí. Antisemitismus z nich trčí jako sláma z bot. Je nepřesvědčíte a ostatní přesvědčení jsou.

A chtěl bych se zeptat, z Potokových knih jsem se dozvěděl, že se židovské děti učí číst už ve třech letech. Je to tak? Není i tohle jeden z důvodů jejich vzdělanosti a jeden ze zdrojů antisemitismu? Hlupáci vždycky nenáviděli chytré lidi.

H. Lukešová 26.9.2010 19:54

Re: židovský stát

Rozhodně to tak není! Židovské děti nejsou žádné zlé děti čarodějů, lupičů a vrahů, jak psali ve svých spisech "křesťanští představitelé". Opravdový křesťan, který studuje Písmo nemůže být antisemitou. Biblický postoj křesťana je milovat židovský národ.

J. Skotnica 26.9.2010 20:16

Re: židovský stát

Moment, neodpovídala jste na něco jiného? Já jsem se ptal, jestli se židovské děti začínají vzdělávat už od svých tří let a jestli třeba tohle nemá vliv na jejich vyšší IQ, abych se vyjádřil pregnantněji. Kdybych měl být antisemita, musel bych se zbavit čtvrtiny své krve, kterou mám po dědovi.

P. Vandas 26.9.2010 20:27

Re: židovský stát

Ona to ,pane Skotnico naše slečna Lukešová mydlí hlava nehlava. V zápalu boje je možmé všechno. Když se kácí les, holt létají třísky. Jinak jsem odporně škodolibý a až to trefí mne,můžete se mi právem smát. Zdravím a hezký večer.

J. Skotnica 26.9.2010 21:21

Re: židovský stát

Mladé dámy můžou všecko. Dobrou noc.

H. Lukešová 26.9.2010 22:04

Re: židovský stát

OK, ano,židovské děti se vzdělávají od 3 let. Nepochopila jsem otázku.

J. Klepal 27.9.2010 13:56

Re: židovský stát

Otázka je, co se myslí pod pojmem země. Pokud jde o půdu a případně to, co postavili a po staletí či dokonce tisíciletí předkové uprchlíků udržovali a užívali, pak lze takové vlastnictví sotva zpochybnit, protože neexistuje žádný právní dokument, který by je takového vlastnictví zbavil. Navíc právo na návrat či na odškodnění je na mezinárodní úrovni garantováno příslušnými rezolucemi OSN, Listinou základních práv a svobod a konec konců i samotnou rezolucí OSN, kterou byl Stát Izrael založen a tím také legimitizován.

P. Vandas 26.9.2010 18:27

Re: židovský stát

Pane Klepale, zkuste se též pozeptat po lidských právech židovských a křesťanských komunit, v Bagdádu, Damašku, Rabatu,Bejrůtu či Teheránu a případně se zajímejte o jejich možnosti volit a budete mít v orientaci mnohem jasněji.

H. Lukešová 26.9.2010 18:30

Re: židovský stát

Tak jak píšete, pane Vandasi. Izrael jistě není dokonalý, jsou tam lidé i netolerantní, nicméně je Izrael živou demokracií a Arabové se těší daleko větších práv než nemuslimové v muslimských státech. To nikomu nevadí. A ženy? Hrůza. Ženy mají postavení dobytka a verbeže, míň než velbloud.

P. Vandas 26.9.2010 18:35

Re: židovský stát

Myslím, že to byl Jásir Arafat, kdo prohlásil, že Židy nakonec porazíme našimi dělohami.

H. Lukešová 26.9.2010 18:45

Re: židovský stát

Ano, byl to on. Jenže naštěstí pro Izrael, i židovské matky mají porodnost (2,8 dítetě), což je více, než porodnost v Evropě a USA.

P. Vandas 26.9.2010 18:55

Re: židovský stát

 Pro odlehčení jistě závažné diskuze. Donutila jste mne odhadnout porodnost v mé rodině, sledované v období čtyř posledních generací. Porodnost u nás cca 4,5 na Vandasovskou matku. Babička 13 ks, maminka 4 ks, žena 4 ks, dcera I. 4 ks, dcera II. 5 ks.Synové nezůstávají o nic pozadu. Není se co divit, že mám se ženou už 13 vnoučat a to 14 bude, dá-li Pán Bůh dnes, zítra či pozítří. Jak už jsem jednou pravil, my křesťané jsme neoprávněně považováni za sexuální suchary. Opak je pravdou. Nás to prostě baví.

H. Lukešová 26.9.2010 19:05

Re: židovský stát

Tak to Vám gratuluji a moc Vám to přeji.Hlavně, ať jsou Vaše děti zdravé, to je nejdůležitější!  Někdo musí zachraňovat bílou českou populaci. My v našem rodě máme porodnost bohužel o dost nižší.

P. Vandas 26.9.2010 19:14

Re: židovský stát

 Zaplať Pánu Bohu, jsou nejen zdravé ale i krásné, neuvěřitelní rošťáci a prostě k sežrání, zejména,když jsou už na odchodu.

P. Vandas 26.9.2010 19:47

Re: židovský stát

 No děti jsou viditelně bílé , oči často modré, někteří i blonďáci, někteří jsou i zrzavé, jiné zas hnědooké s vlasy kaštanovými........ jak je to jen možné, když druhý dědeček se jmenoval Fereš?

H. Lukešová 26.9.2010 19:50

Re: židovský stát

To je vynikající. Není nad to, mít zdravé, krásné a inteligentní děti. Má sestřenice z maminčiny strany má 2 ks, bratranci, sestřenice, bratr i já, máme partnery, jenže zatím nemáme děti,ale doufám, že to brzy bude.

P. Vandas 26.9.2010 19:56

Re: židovský stát

Tak se tomu věnujte,dnem i nocí, je to příjemné a užitečné. Prostě prima.

J. Klepal 26.9.2010 22:28

Re: židovský stát

Paní Lukešová stále více sklouzává na pozice rasismu, jako kdyby nevěděla, že stále větší počet Čechů již nemohou být označováni jako bílí, a tváří se, jakoby to mělo nějaký význam. Její bojovný antisemitismus zaměřený na popírání lidských práv původních obyvatel Izraele a okupovaných území je skutečně odporný.

H. Lukešová 26.9.2010 23:18

Re: židovský stát

Na rozdíl od Vás antisemita nejsem. Antisemita jste Vy svým agresivním antisemitismem proti Židům. Antisemitismus je protižidovská nenávist, ne protiarabská. A Arabové nejsou žádní "původní obyvatelé". V Izraeli se vystřídalo mnoho národů, Židé, Féničané, Aramejci a Arabové. Nejpůvodnějšími obyvateli jsou Židé, ti v Izraeli byli první.

J. Klepal 27.9.2010 14:22

Re: židovský stát

Doporučuji si objasnit sémantiku slova antisemitismus, kterou je nenávist proti Semitům obecně a proti vybraným semitským skupinám zvláště. Antisemitismem lze tedy nazývat nenávistné postoje vůči Židům (nejčastější použití), stejně tak jako proti Arabům, Amharům, Aramejcům a jiným jazykovým skupinám této, původem severoafrické, jazykové rodiny. Kdo byl či nebyl nejpůvodnější obyvatel toho či onoho území nehraje nyní žádnou roli, pod stejnou nesmyslnou záminkou by mohli odvozovat touto iracionální metodou své nároky například dnešní potomci Austrálců (Aboriginů), Maorů a samozřejmě rozličných indiánských kmenů Amerik. I když to nemá žádný vztak k aplikaci mezinárodního práva, rezolucí OSN a Listiny základních práva a svobod, neexistuje žádný důkaz, že prvními osídlenci diskutovaného území byli Židé. Vždyť tímto kouskem země musely na své migraci nejspíše procházet z Afriky (a snad i zpět) v posledních stovkách tisíc let všechny druhy homo sapiens.

J. Anděl 26.9.2010 21:54

Re: židovský stát

Přeji hezký večer.

Má minulost není zvlášť křesťanská, až jsem se nyní v relativně pokročilejším věku (je mi 36) nedávno oženil a máme první miminko. Má žena je katolička, já jsem věřící bez papírů.

Sex se nám líbil vždycky a záliba v sexu není přímo křesťanská. Co je však specifické v mé (naší) nové situaci, je postoj k početí a přijetí dítěte. Je to jakási obrovská svoboda při milování, kdy je náruč vesmíru a Bohu otevřená dokořán, jsme spolu oba bez obav a dá-li Bůh, přijmeme dalšího potomka s láskou.

To vše bez antikoncepce, kterou jsme vždy vnímali jako omezující (kondom spíše pro muže, hormonální antikoncepce pro ženu). Tedy není to tak, že by křesťan antikoncepci musel povinně nenávidět a zakazovat si jí, on jí odkládá jako poslední překážku nejplnějšímu milování se vším všudy. Nemám zrovna svatou minulost a teprve milování v manželství, čisté před Bohem, beze strachu a s otevřeností osudu, má skutečné grády. Stejně tak odpadá tlak na početí, protože to je v rukách Božích a máme-li mít jednu dcerku, bude tomu tak. U dítěte věříme, že nám ho Bůh nepošle, aniž bychom měli možnosti a sílu se o něj postarat.

Samozřejmě to neznamená, že bychom někdy neklesali na mysli, neměli pochybnosti, že by vše bylo růžově new age hippies happy. Ne, je to život ve všech barvách. A nejspíš to nebude copyright pro křesťany, ovšem já jsem to nalezl v těchto souvislostech.

P. Vandas 27.9.2010 1:45

Re: židovský stát

 Dobrý večer, pane Anděli, Vy víte,že už jsem tu mou glosu jednou napsal a pamatuji si i že jste na to podobně reagoval. To co k tomu říkáte, cítím úplně stejně, pouze se zkušeností o 20 let starší. A vychovat a uživit to potomstvo, žádná psina ani procházka růžovým sadem není, dá se to však s pomocí Boží zvládnout.

J. Anděl 27.9.2010 10:58

Re: židovský stát

Máte pravdu. Pamatuji si, že jste to psal. Vím, že jsem na tu reakci myslel, ale už jsem zapomněl, že jsem jí zrealizoval. Navíc mě to pořád fascinuje, tak snad není škoda napsat to znovu :-).

Dá se to zvládnout.

Mějte se hezky.

P. Sulc 27.9.2010 19:50

Re: židovský stát

to teda pomoz Pambu. To zase padne kohoutku, jen jestli je jich dost.

S. Netzer 26.9.2010 19:07

Re: židovský stát

Houari Boumedienne.

P. Vandas 26.9.2010 19:15

Re: židovský stát

Máte pravdu, já jsem přeci jen váhal. On ten Arafat, vcelku řekl prd.

P. Vandas 26.9.2010 19:17

Re: židovský stát

A ten Alžírský Boumediene, to neřekl Židům, ale Francouzům.