23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 26.8.2010 1:13

Blahoslavení chudí duchem

Stačí klišé o finanční zainteresovanosti, alarmismu a ekoterorismu a netřeba žádných znalostí, vědomí souvislostí ani argumentů. No řekněte, existuje ještě jiný takto vděčný obor?

V. Pavel 26.8.2010 7:58

Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

Vážená pí. Václavíková, která mne zde neváhala pejorativně označit za "všeználka" zasluhujícího "výsměchu" a zdejší veřejnost vyzvala aby mne ignorovala proto, že jsem podle ní uvedl k někdejšímu článku o naší planetě, podle ní "nesmysl" o tom, že při hoření, či spalování tuhých látek, vzniká teplo a tedy energie, což se zde nerozpakovala podle ní "odbornými" chemickými rovnicemi vyvracet, zde zmiňuje, samozřejmě o druhých, známé Blahoslavené chudé duchem! Není to od jmenované nechtěně mimořádně půvabné? Pro mne rozhodně ano! Díky a zdravím, pí. Václavíková!

J. Václavíková 27.8.2010 13:31

Re: Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

Pane Pavle, Vy už opravdu plácáte čím dál větší kraviny. Nevím, zda Vám vynechává paměť, anebo jde o záměrné překrucování, takže připomínám Vaši původní ,,myšlenku": spalováním fosilních paliv ztrácí Země hmotnost a dojde ke změně těžiště. Opakuji, hmotnost se v energii nepřeměňuje. Už konečně přiznejte, že je nad Vaše síly to pochopit.

V. Pavel 28.8.2010 9:33

Re: Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

Pí. Václavíková! Definujete mé důvodné a prokazatelně správné tvrzení, které nejste schopna pochopit, přesně!

J. Václavíková 28.8.2010 23:52

Re: Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

Kdysi byli například lidé přesvědčeni, že se žáby rodí z bláta a mouchy ze špíny. Vy jste na obdobné myšlenkové úrovni také ustrnul. Smiřte se s tím, že starší mozek už novým kouskům nenaučíte, celá krásná oblast poznatků chemie už je mimo Váš dosah.

V. Pavel 29.8.2010 7:56

Re: Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

Pí. Václavíková! Přiznám, že na chemii jsem neměl buňky ani za mlada! Nicméně, naopak jsem tyto nepostrádal na jiné vědní obory, které jsou dostatečné k pochopení reálnosti toho, co tvrdím a vy nedokážete pochopit, jsa patrně popletena nedostatečným zvládnutím oboru, který milujete. Samozřejmě při správné aplikaci chemie by nemohl nastat rozpor s tím, co tvrdím.

J. Václavíková 30.8.2010 11:10

Re: Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

Tvrdíte pitomost a nejste schopen si to přiznat. Spálením hmota nemizí, to je mimo Vaši představivost, co? Jak říkám, mouchy ze špíny.....

V. Pavel 30.8.2010 17:46

Re: Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

Pí. Václavíková! O mouchách něco tvrdíte vy, kromě dalších pitomostí, kterými negujete prokazatelnou realitu. Nepodkládejte mi laskavě vlastní hlouposti a nechte si raději vysvětlit od někoho, kdo vámi oblíbenou chemii oproti vám ovládá, v čem děláte chybu, když vaše vlastní znalosti nestačí na vysvětlení prostých průkazných skutečností. Kapišto?

V. Pavel 30.8.2010 18:13

Re: Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

Pí. Václavíková! Z vrozené slušnosti tedy znovu. Když se z těžební lokality exploatuje 1 milion tun uhlí, které se někde následně spálí, třeba v tepelné elektrárně, tak 1 milion tun hmoty, konkrétně uhelné hmoty, v exploatovaném místě skutečně a pochopitelně schází. To je realita. Ať se vám líbí, či ne, ať ji chápete, či nechápete, ať se pokládáte za znalkyni chemie a mne za hlupáka, realita zůstává realitou. Nezávisle na vašich duševních pochodech a kuriozních názorech. Nechci se zde vyjadřovat k psychickým příčinám, které vás vedou k popírání zjevných skutečností a k neschopnosti realitu akceptovat. Zkuste si třeba představit zámořský parník s kotelnou na uhlí, který před plavbou přes Atlantik naložil tisíc tun uhlí, které při plavbě spálil. Možná na uvedeném příkladu dokážete spíš pochopit, že po doplutí do přístavu, nebude jeho hmotnost již obsahovat hmotnost spáleného uhlí, pouze zlomkovou hmotnost tuhého odpadu spalování - popela, která je nicotná, oproti hmotnosti spáleného uhlí. Pokud ani toto nedokážete pochopit, nedfčiním si z toho svůj problém, Pouze mne, prosím, svými hloupostmi o žábách a jiných pitomostech, které mi nedůvodně podkládáte z neschopnosti adekvátně argumentovat, již dále neobtěžujte. Ano?

J. Václavíková 30.8.2010 18:36

Re: Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

Spotřebujete mnoho slov na to, abyste zamaskoval skutečnost, že jste nepochopil, že spálením hmota nezaniká, ale přemění se a zůstane součástí Země. Zadalší, máte představu, v jakém poměru je hmota zeměkoule a hmota vytěžených paliv?

V. Pavel 30.8.2010 19:23

Re: Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

Pí. Václavíková! Promiňte, ale já rozhodně nic "nemaskuji". Pouze vy stále "melete" ve stylu "jeden o voze a druhý o koze" nesmysly plynoucí z vaší omezené chápavosti a patrně konfliktní povahy. Původně jste zcela, s prominutím, hloupě, zasáhla do mnou, pro veřejnost zde nadhozené otázky, jak ovlivní někdy v budoucnu intenzivní dlouhodobá celosvětová exploatace palivové surovinové základny fyzikální  těžiště naší planety?  Do toho jste vstoupila se zcela irelevantními záležitostmi známými z "Aristetolovských dob" o přeměně hmoty, nikoliv o jejím zániku, což možná připadá objevné vám, ale já toto znám a chápu již určitě od svých středoškolských let, avšak s mou zmíněnou otázkou o ovlivnění těžiště Země, to samozřejmě naprosto nesouvisí. Což vy nejste schopna pochopit, avšak nejen to. Hloupě se snažíte mne urážet. Proto jsem o vás důvodně nabyl dojmu, který uvádím shora.  

P. Ryšavý 31.8.2010 15:52

Re: Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

Paní Václavíková, pokud budeme opravdu exaktní, tak i při spalování fosilních paliv dochází k přeměně energie uchované v chemických vazbách na jinou energii a dochází k nepatrnému ale skutečnému snížení hmotnosti. Viz teorie relativity.

V. Pavel 31.8.2010 16:55

Re: Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

P. Ryšavý! To jistě také! Ovšem pí. Václavíková popírá dokonce 1) hmotnostní úbytek vlastního tělesa planety vzniklý exploatací fosilních paliv a 2) vznik tepelné energie při hoření!

J. Václavíková 31.8.2010 22:25

Re: Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

Pane Ryšavý, chápu, že nemůžete mít nervy na přečtení celé této víceméně nesmyslné polemiky, která vznikla už na jiné diskuzi, takže jen v krátkosti shrnu. Pan Pavel přišel s názorem, že spalováním fosilních paliv ztrácí Země hmotnost a dojde ke změně těžiště. Celou dobu se mu marně snažím vysvětlit, že neplatí jeho předpoklad o změně hmoty v energii, což on následně vždy nějak splantá. Snažila jsem se vysvětlit souvislost přeměny energie, snížení entalpie při uvolnění energie chem. vazeb, hmotnost surovin a produktů chem. reakce, vše marně. Asi sám uznáte, že hmotnost vyzářená případně fotony má v této souvislosti skutečně jen hypotetický význam.

V. Pavel 1.9.2010 15:43

Re: Pí. Václavíková o spalování bez vzniku tepla a Blahoslavení chudí duchem

Pí. Václavíková! Rekapitulujete můj názor špatně! Tvrdil jsem, že těžiště Země se změní dlouhodobou intenziovní exploatací podzemních zásob paliv, protože mají nezanedbatelnou hmotnost. To je zcela nepochybné! Vy jste "přispěla" k tématu s hloupostí o tom, že při jejich spalování podle vás nevzniká žádná energie /teplo/. Zároveň jste mne označila za "všeználka" a vyzvala účastníky diskuzí, aby mne ignorovali. Shrnutí: Hloupá, konfliktní, charakterově defektní osoba! Kdo? Václavíková. Tečka.

V. Novák 25.8.2010 9:52

No, Země nepchybně přežije ladacos.

Až změna Slunce v rudého obra ji zničí. Ale biosféra je, jaksi, mnohem méně odolná. A to do ní počítám i termofilní bakterie, které si spokojeně chrochtají při teplotách, při nichž by z vás byla polévka. Ze mě taky - abych nebyl osobní. Různé extremofily, nejen snášející, ale přímo i vyžadující podmínky, jež by nás nejen zabily, ale i rozpustily.

Prostředí vhodné pro život nás lidí, je mnohem, mnohem méně odolné. A prostředí, v němž se bude dařit naší technické civilizaci, ještě méně.

Tak při vší té snaze znectít alarmisty, jež je nejen pochopitelná, ale i chvályhodná, nepřehánějte na druhou stranu. O naše životní prostředí je třeba pečovat, protože ho zkrátka k životu potřebujeme. My - lidé. My - civilizovaní a zchoulostivělí lidé, kteří bychom už bez berliček technické civilizace těžko přežívali.

BTW - ta ropná skvrna rozhodně nezmizela. Ve větších hloubkách byl proměřen desítky kilometrů dlouhý "chochol" ropné emulze ve vodě, kterážto skvrna se jen šíří. Kam až sahá, se nedalo zjistit, protože výzkumníci museli prchnout před tropickou bouří. Nic tu emulzi nežere (aspoň ne dost rychle) - a navíc, nikdo neví, co udělá s rovnováhou prostředí přemnožení mikroorganismů živících se ropou. Nikdo neví, kde ty ropa skončí, když ji některé organismy sežerou - u kterých predátorů. Těmi predátory na vrcholu potravního řetězce můžeme být i my...

Ale Země - to máte pravdu, Země to vydrží. Vydržela Venuše s teplotou přes 400°C, dešti kyseliny sírové a "sněžícím" možná telurem, možná galenitem... Vy byste tam nevydržel. Ani na ty zmíněné extremofily by to bylo asi moc extrémní - ale planeta - planeta si počká až na toho rudého obra.

V. Pavel 25.8.2010 9:57

Re: No, Země nepchybně přežije ladacos.

Nováku! Přes skutečnost, že jako přesvědčený komunista jste zcela nepochybně charakterově narušený, tento váš názor je generelně správný!

K. Janyška 25.8.2010 10:15

Re: No, Země nepchybně přežije ladacos.

Pavle, Vy byste neměl hodnotit ani komunisty !  Děláte jen ostudu antikomunistům poučeným a skutečným !  Dzp.

V. Pavel 25.8.2010 11:08

Janyško! Že s vámi přestanu diskutovat!?

Janyško! Nerad přistupuji k takovému kroku, avšak nejdojde - li na vaší straně k okamžité nápravě, patrně budu nucen vám oznámit, že s primitivem který nepochopil ani Hayekovu známou KAM a dovoluje si zde být dokonce nejen na mne hubatý, přestanu diskutovat!

R. Tesařík 25.8.2010 12:28

Re: No, Země nepchybně přežije ladacos.

pane Pavle, z čeho usuzujete, že je to obecně správné?? Hodně technických informací jaksi zmotaných dohromady?,

V. Pavel 25.8.2010 17:55

Re: No, Země nepchybně přežije ladacos.

P. Tesaříku! Obecně je správné, že biosféra, kterou potřebujeme k našemu životu, je zranitelnější, než těleso vlastní planety Země. Jinak rozhodně nejsem advokátem charakterově narušeného bolševika Nováka.

J. Schwarz 25.8.2010 10:57

Re: No, Země nepchybně přežije ladacos.

Pokud se ty bakterie ropou opravdu živí, pak ji ztráví a přemění na materiál vlastních buněk. Nic z toho se nedostane do "predátorů". Stejně jako vy, když sežerete vepřový řízek, už jej nevyse..te! A kdyby vás sežral lidojed, těžko by utrpělo jeho zdraví kvůli užívání vepřového sádla!

V. Novák 25.8.2010 14:52

Asi to bylo nedostatečně řečeno,

ale některé organismy mohou ropu sežrat aniž by se jí živily - a dokonce to přežít. Jejich predátoři je sežerou včetně ropy, jejich predátoři... až nebudou k žrádlu ústřice nebo humři.

Přemnožení organismů, které se živí ropou, může narušit rovnováhu, vytlačit jiné, které se ropou neživí, ale zato jsou zdrojem potravy pro další organismy atd. Mohou změnit chemismus vody a tím ty jiné zabít v oblasti úplně. Drobátko jiná příčina - přehnojení vod vede k růstu sinic, ty jsou pro člověka alergenní, jedovaté (některé z jejich jedů se považují za potenciální chemické zbraně a jejich výzkum se oficiáně omezuje), odebírají kyslík, po odumření vytvoří jedovaté plyny, které vyhubí ve vodě veškerý život. Dočasně, jistě. A to, prosím, zcela bez ropy.

Uvědomte si, že o oceánu víme nulanulaprd. O Marsu nebo Venuši víme víc, než o světovém oceánu. Zvláště v hloubkách nepřístupných pro sportovní potápěče - a to je od 100m dál spolehlivě vše.

M. Prokop 25.8.2010 10:58

Re: No, Země nepchybně přežije ladacos.

Jen tak pro zajímavost a k ropné skvrně:

Za války byly tankery přednostním cílem ponorek i letadel. Bylo jich potopeno zatraceně hodně, i ostatních plavidel s ropou v nádržích. Během pár let a ve spojení s ještě dalšími "neekologičnostmi" typu shazování hlubiných pum, bombardování, etc.  

Pro přírodu to asi žádné osvěžení nebylo, míra je s dnešní dobou a nějakou tou občasnou a medializovanou katastrofou naprosto nesrovnatelná, řádově jiná a přece po válce žádná ekologická katastrofa nebyla.

Nejspíš měli lidi jiné starosti.

V. Novák 25.8.2010 14:55

Jo - a donedávna se do Rýna.

vypouštělo takových sr.ček, že voda v něm byla jedovatá. Doslova. A nemusíme ani chodit tak daleko, Vltava pod Větřním nebo Labe pod Štětím a Lovosicemi pár let zpátky... Ohře... To byste snad mohl i připustit - to bylo za socialismu, tak za to můžou komunisti.

Halt měli lidi jiné starosti...

M. Prokop 25.8.2010 16:26

Re: Jo - a donedávna se do Rýna.

Já netvrdím, že je to dobré, ať do toho komouše zapletete nebo ne.

Jen že to nejspíš není taková trága, jakou z toho někteří dělají. Zvlášť když obvykle vědí, kolik jim ten povyk vynese.

V. Novák 25.8.2010 16:57

Taková trága, jak se tváří alarmisti,

to samozřejmě ani být nemůže. To bychom vymřeli už kdysi jako jednobuněční, kdyby nebyl život dostatečně života- a změny-schopný. Ostatně můžete vědět, po těch letech, co sempíšeme, že eko-alarmistům a ekoteroristům nemůžu přijít na jméno.

Mimo jiné i proto, že diskreditují ekologii jako vědu a ochranu přírody a životního prostředí jako prostředí k životu pro člověka. Tedy hlavně proto. Není nutné hystericky chránit každého mloka - jenže pokud ten mlok u/vymře, tak nám obvykle něco signalizuje o tom, v čem žijem. Vydržíme víc než mlok - ale rozhodně ne všecko.

Dneska aby se člověk styděl, když by chtěl zabránit nějaké hovadnosti, která se nám může zatraceně vymstít. Protože okamžitě spadne do kategorie Kačky JauJau (která zcela samozřejmě používá neekologické pleny na jedno použití).

V. Pavel 29.8.2010 8:02

Re: Taková trága, jak se tváří alarmisti,

Nováku! Přesto, že jako organizovaný komunista jistě splňujete základní osobnostní podmínky požadované stranou pro přijetí, tj. hloupost a poslušnost, nezaujatě a objektivně, jak je pro mé posuzování druhých charakteristické, musím přiznat, že v této diskuzi patříte k účastníkům s rozumnými názory. 

M. Prokop 25.8.2010 9:42

Si to nemyslím,

ale já si z toho dojnou krávu neudělal.

Ti mnozí, kteří si ji udělali, pochopitelně musí tvrdit, že si to myslí, že je to "nabeton".

P. Kolář 25.8.2010 9:34

Máte naprostou pravdu

Fandím vašemu snažení o osvětu před lidskou blbostí.