23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kejkrt 8.8.2010 11:21

Re: Pane Kejkrte (17:49)

Myslel jsem si to, ale i tak, díky za vyjasnění.

M. Trhlík 7.8.2010 13:45

Re: Pro mne vcelku jednoduchá odpověď

Pane Štrobl a Vy jste byl na vojně?Často se tady kritizují pohraníčníci za sřílení lidí do zad.Už se někdo vžil do jejich role,kdy byli povoláni k PS a teprve tam zjistili,jaká je tam služba?A dokáže,popsat každý,kdo je kritizuje,jak by si počínal on?Navíc za každý prokázaný útěk,kterému mohli zabránit,jim hrozilo několikaleté vězení?A dovede si někdo představit tyto mladé kluky,jak byli vystrašení v případě,když dostali zprávu,že republiku opouští ozbrojení lidé?A pkud si někdo myslí,že k vojskům MV byli povoláváni jen oddaní a prokádrovaní mladí lidé,je také na omylu.Bohužel,každý politický systém se řídí zákony i když často nesmyslnými.

V. Pavel 7.8.2010 13:25

Re: Pravda o Josefu Rošickém

Pí. Prokopová! Bohužel zde netoliko diskutujeme! Máme zde mezi sebou i takové, kteří místo diskutování druhým pouze nadávají, nebo se jinak snaží druhé dehonestovat a dokonce udavače, kteří naléhají na redakci, aby někoho z diskuze úplně vyloučila, třeba prpto, že oni myslí, že by zde neměl mít možnost vystupovat! Často takoví pokleslí představitelé nedemokratické komoušské nesnášenlivosti sami sebe označují za "pravičáky"! Nechci jmenovat. Třeba zde některé takové již sama znáte.

M. Bílý 7.8.2010 11:01

I já Vás zdravím, pane Pavle!

S tou jasností příspěvků na NP je to skoro vždy problém. Hlavním obecným důvodem je časový pres a u mne hlavním osobním důvodem jsou formulační obtíže podstatně zvýšené věkem. Ale on i takový Karel Čapek (jak sám přiznával) formuloval obtížně, na jeho konceptech textů s mnohými škrty je to vidět.

V. Prokopová 7.8.2010 10:43

Re: Pravda o Josefu Rošickém

Přesně tak. Ona by to byla i nuda, kdybychom měli všichni jednotný názor. Proto tu spolu diskutujeme, každý máme na věc jiný náhled a jiné informace a je jedině ku prospěchu nás všech zúčastněných, pokud si je dovedeme předat kultivovaným způsobem, bez invektiv a osobních výpadů. Také Vás zdravím a přeji hezký víkend. VP

V. Pavel 7.8.2010 10:26

Re: Pravda o Josefu Rošickém

Pí. Prokopová! Pro mne platí, že rozdílný moment v náhledu na počínání bří. Mašínů a spol. při jejich útěku z ČSR, jsme si vzájemně vyjasnili. Pokud jde o mne, nemám problém s tím, že nutnost zbavení života Rosického vnímáte jinak, než já. Vůbec kvůli tomu nepociťuji vůči vám nějaké animozity, či neúctu. Rozdílnost některých názorů i mezi lidmi, kteří si sebe mohou vzájemně vážit, pokládám za normální. Jako nenormální se mi naopak jeví, když někdo vyžaduje "uniformitu" názorů. Zde to k vidění často je. Mně je to cizí. Samozřejmě, pokud nejde o exaktní vědy, kde je správný názor skutečně pouze jeden. Např. výsledek v matematice, geometrii a některých jejich aplikacích v jiných disciplínách /fyzika, mechanika apod./.Třeba k těžišti planety Země, zde u jiného článku, kde mne žvanilové "mimo mísu" osočují z neschopnosti uznat jiné názory, kde však jde o případ, že dvojí správný výklad fyzikálního jevu objektivně není možný. V oboru práva to však obecně exaktní není. Proto se jediný "správný výklad" jednání Mašínů a spol. nedá definovat a prokázat. Vždy bude existovat stejně oprávněný odlišný náhled najejich čin. Je proto dobré brát diskuzi jako určitou zajímavou zkušenost a ne příliš emotivně. Mějte se!

V. Prokopová 7.8.2010 9:57

Re: Pravda o Josefu Rošickém

Ano, v tom s Vámi souhlasím, že není podstatné, jestli byl či nebyl v KSČ nebo v milicích. Vadí mi, že se špiní památka slušného člověka. Navíc je jasné, že i Mašíni tohle museli vědět a proto v pokusu o jakési "ospravedlnění" své vraždy tvrdí očividnou a vědomou lež.

A nesouhlasím ani s tím, že by jeho vražda Mašíny ohrozila. StB měla už po první vraždě v Chlumci nad Cidlinou přesný popis obou pachatelů od taxikáře E.Šulce a po bestiální vraždě stržm. Honzátka v Čelákovicích  další popisy od Kaviny a Turina. A po přepadu u Žleb od spolucestujících Kočího, Skokana a Minaříkové. Prostě to byla další zbytečná vražda.

Vraždy, zbytečné a brutální, navíc ještě loupežnou vraždu prostě nejde ničím a nijak ospravedlnit, zvláště, když všichni víme, jak bylo peněz použito.

V. Pavel 7.8.2010 8:28

Re: Pane Kejkrte (17:49)

P. Bílý! Podle mne máte správný názor. Chci se ale zastat i J. Kejkrta, přestože k němu nemám důvod pociťovat úctu a sympatie. Vaše sdělení obsahovalo, co uvádíte, avšak na prvé přečtení to nebylo zcela transparentně zřejmé. Zdravím! 

V. Pavel 7.8.2010 8:23

Re: Re:Žádný rozdíl

Pane Váňo! Pí. Lukešová skutečně občas angažovaně uvádí náhledy "mimo mísu". Nejen k historii, nýbrž i k diskutérům zde. Mne nevyjímaje. Proto nyní reaguji. Myslím si však, že v podstatě jde o čestnou a upřímnou účastnici. Patrně mladou a proto ještě poněkud idealistickou a naivní. Z toho pravděpodobně vyroste, jak bývá obvyklé.

V. Pavel 7.8.2010 8:18

Re: Pravda o Josefu Rošickém

Pí. Prokopová! Osobně nepokládám za majoritní otázku, zda Rosický byl členem KSČ a LM, či ne. Za majoritní pokládám, zda jeho ponechání na živu, by ohrozilo úspěšný únik bří. Mašínů a spol. z ČSR, či ne? Podle mne, ano! Proto jeho zabití pokládám za opodstatněné, bez ohledu nakolik byl "třídně angažovaný".

P. Janoušek 7.8.2010 0:37

Re: Nejsem ghándiovský pacifista

Ano pane Pavle. V tomto máte nesporně pravdu.

P. Janoušek 6.8.2010 22:58

Re: Vcelku bych souhlasil pokud jde o Mašíny

Jenom v tom, že mi připadá, že autor to neřekl jak to cítíte Vy (to neberte, prosím, osobně) a je levičák či já nevím co ještě. A tak nějak mi připadá, že autor je hlupák, protože to neřekl jak to cítíte Vy.

V. Váňa 6.8.2010 22:12

Re: Pravda o Josefu Rošickém

Víte co si myslím pane Štrobl?

Kdyby byl Rošický komunista a miliconář, udělali z něj soudruzi dávno hrdinu a mučedníka. To mě přesvědčuje víc než kniha, kterou jsem opravdu důkladně pročetl. A také více věřím lidem z Rychnova než jakémukoli spisovateli, resp. novináři, který psal o Mašínech.

Ti sousedé totiž nemají důvod říkat dnes něco jiného. Nevytvářejí žádnou legendu, nebojují mediálně za vyznamenání pro hrdinu.

Zatímco novináři, zainterosvané osoby a Mašínové ano.

V. Prokopová 6.8.2010 21:47

Pravda o Josefu Rošickém

ttp://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/masini_20080317.html

J. Štrobl 6.8.2010 20:22

Re: Pravda o Josefu Rošickém

Kačor je nevěrohodný autor. O tom je mnoho svědectví. Nikdo z Mašínovy skupiny tyto fakta neuváděl. Jedná se o fotokopii úředního protokolu. Také není pravda, že Rošický dostal pistoli jen k transportu. Měl na ni legální zbrojní pas. Že věříte pochybným autorům je Vaše věc, ale protokol SNB patrně zfalšovaný nebude.

V. Prokopová 6.8.2010 20:12

Re: Pravda o Josefu Rošickém

Vidíte, jak je pravda relativní. Proto si ji vždy ověřuji z několika stran, než vynesu definitivní soud. Pátrala jsem v archivu veřejném i soukromém po zemřelém novináři, v Kačorové knize a tak s plnou odpovědností tvrdím, že to není pravda. Pan Rošický nebyl nikdy v KSČ, tím méně v milicích. Pistoli ráže 6,35 dostal jen k příležitosti transportu peněz a také byla řádně zapsána a odevzdána zpět na vedení podniku. Mohu Vám i okopírovat kopii pitevní zprávy, kde se říká, že první výstřel byl veden z bezprostřední blízkosti do zad šikmo nad pravou lopatkou, druhý z větší vzdálenosti do přední části hrudníku, 4. mezižebří vpravo.

Právě proto, co jste tu uvedl, vím, že se dá s fakty manipulovat. Samozřejmě, že nikdo z Mašínovy skupiny nebude uvádět fakta, která by svědčila proti němu. Proto mne docela překvapilo, že tak vzdělaný muž jako Vy tohle může uvádět jako důkaz.

O. Kadlec 6.8.2010 20:05

Re: Pravda o Josefu Rošickém

Pro pana Štrobla je asi normální, že si někde něco přečte a hned dští něco o lhářích na všechny, kteří mají jiné informace.

Je sice zajímavé - já si počkám na nějakou seriózní historickou práci - zjistit, kdo byly oběti tohoto loupežného přepadení, ale na tom loupežném přepadení samém se tím nic nezmění. Zajímavější je kdo byli pachatelé. To má pro celkový obraz dost velký význam. Ono je snad jasné, že pachatelé nestudovali životopis toho pána, jehož zabili.

J. Štrobl 6.8.2010 19:55

Re: Pravda o Josefu Rošickém

Fotokopie soupisu věcí doličných, kterou pořídilo SNB je uveřejněna v knize bří Mašínů Cesta na severozápad.

V. Prokopová 6.8.2010 19:48

Re: Pravda o Josefu Rošickém

Je mi líto, ale nemáte pravdu. Stojím si na tom, že pan Rošický nikdy nebyl v KSČ ani v milicích. Prosím, sdělte mi, kde jste tyto informace získal. Já to vím bezpečně a pokud budete mít zájem, můžete si to ověřit i Vy. Prostě to není pravda a tím, že stále setrváváte na tomto lživém tvrzení špiníte památku slušného člověka.

O. Kadlec 6.8.2010 19:47

Re: Pravda o Josefu Rošickém

Pan Štrobl nějak zapoměl napsat jak tu pravdu zjistil. 

I. Hil 6.8.2010 19:41

Re: Pravda o Josefu Rošickém

"Tito hnusní lháři, kteří zde otravují vzduch si zaslouží naše nejhlubší

opovržení." To jste opsal od Brožové nebo Urválka? Ještě chybí "psům psí smrt".

I. Hil 6.8.2010 19:38

Re: Pravda o Josefu Rošickém

A co to mění, pokud připustíme, že je to pravda, na faktu, že Mašínové zabíjeli nevinné nebo bezbranné lidi?

J. Štrobl 6.8.2010 19:32

Pravda o Josefu Rošickém

Někteří soudruzi nám v této diskuzi chtějí vykreslit Josefa Rošického takto: "Účetní Rošický nebyl milicionář: Autor: V. Novák Datum: 06.08.2010 11:49ani komunista. Byla to šedá kancelářská myš, klasický prvorepublikový ouřada s klotovými rukávy. V tom nejlepším smyslu."

Je to neustále se opakující lež, jejímž účelem je nakydat na bratry Mašíny a Milana Paumera co nejvíce špíny.

SNB sepsala na místě činu věci doličné z nichž vyjímám:6/ zbrojní pas na pistoli ráže 6.35 mm na jméno Josef Rošický, 7/ legitimace KSČ na jméno Josef Rošický, 8/ prostřelená kravata.

Z to ho vyplývá, že lže i jeho syn a spousta autorů hnusných článků, kteří chtějí udělat z Rošického bílou vránu. Rošický byl v KSČ i v milicích, což potvrdil později jeho spolujezdec, bezpečnostní referent Karel Skokan, také milicionář. V těchto dobách se nedával zbrojní pas jen tak někomu. Musel to být opravdu prověřený člověk, který byl naprosto oddaný režimu. Prostřelená kravata dokládá, že první rána šla zepředu, protože smrtelná rána šla odzadu. Tito hnusní lháři, kteří zde otravují vzduch si zaslouží naše nejhlubší opovržení.

V. Novák 6.8.2010 18:40

Tak pardon...

Já bych použil jako příklad Gottwalda, Zápotockého nebo třeba Urválka. A klidně Brožovou-Polednovou.

I. Hil 6.8.2010 18:18

Re: Pro mne vcelku jednoduchá odpověď

Ne, naopak právě takoví jako vy, snadno ovladatelní tupci a primitivové by je hned napráskali. Za komunistů byli lidé jako vy ti nejhorlivější.

M. Bílý 6.8.2010 18:17

Pane Kejkrte (17:49)

Upřesňuji (pro Vás, ostatním to snad bylo jasné): S posuzováním Mašínů nemám problém, PROTOŽE V JEJICH KAUZE se řídím ...Stačí? Jinak v této společnosti stále fungují komunisté, takže naplnění zásady č. 2 bychom se mohli dočkat.

M. Bílý 6.8.2010 17:56

Pane Nováku (17:39) reagoval jsem...

...na diskuzní příspěvek pana Kohouta (15:06) který by Mašínovům odpustil zastřelení Stalina. V tomto duchu jsem z vazby pokladník - Stalin udělal analogickou vazbu Heydrich - Hitler. Podle Vás jsem udělal chybu? Netušil jsem, že pan Kohout považuje Stalina za představitele ČSR.

J. Kejkrt 6.8.2010 17:49

Máte osobitou filozofii, pane!

Doufám, že zásadou č.2 se řídíte pro případy posuzování odboje proti bolševikovi, a že ji nehodláte prosazovat v dnešní společnosti.

V. Novák 6.8.2010 17:40

To by mě taky

zajímalo...