24.4.2024 | Svátek má Jiří


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 29.7.2010 12:51

Re: Objektivně vzato, existuje-li kdekoliv na území ČR byť jen jedno nabízené pracovní místo o které není ze strany "nezaměstnaných" zájem, je nezaměstnanost nulová.

Obchodní zástupce NENÍ práce! :-P

P. Novák 29.7.2010 8:30

Re: Tak, proč hájíte odsun?

Ale to nejsou stalinisti! "Die Linke" jsou nešťastníci.

J. Blažek 28.7.2010 23:47

Taky se směji

Z článku: ... "Jen bych měl ještě dotaz na pana ministra a jeho MPSV. Až vyženete ty hnusné cizince, tak co?! Kdo tady bude prodávat od rána do noci, v pátek i svátek levná trička, tepláky a ponožky pro ty naše chudší obyvatele, co ještě nejsou „happy“? Kdo převezme levné „čínské“ bufety, v kterých se stravují lacino desetitisíce lidí? Kdo bude házet cihly a vozit kolečka na stavbách sedm dní v týdnu? Kdo bude uklízet v nemocnicích a úřadech? (A kdo vám bude uklízet načerno doma, co, hošánkové…?) A kdo bude na pásech montovat elektroniku? Našinci? Cha chá!!! Dovolte, bych se hlasitě zasmál! " .... Kdo? Inu pracovitý (hubou) Václav Vlk starší - směji se ještě víc!!

J. Urban 28.7.2010 22:38

Re: Tak, proč hájíte odsun?

Souhlas. Bohužel.

M. Trhlík 28.7.2010 18:37

Re: Článek považuji za rozumný

Němci byli Němci,ale do koho se zbláznili ti,kteří jsou posíláni z republiky pryč?A proč sem taháme lidi,kteří mají pracovat v profesích,které nechce nikdo dělat i když máme lidí dost? Mám dojem,že chyby jsou i v systému obsazování profesí.Prostě náš člověk,ani jiný z EU není ochoten pracovat za minimální mzdu a pár korun dostávat hotově.Snaží se tento problém řešit vláda?

P. Čulík 28.7.2010 17:10

Re: Tak, proč hájíte odsun?

Ano, vám nevadí sudeťáci, protože jsou za hranicema. A nemusím být milovník Henleina, abych například na Šumavě nebyl zhnusený z toho, co tam bylo vesnic, po kterých zbyly jen fotky, a v nich žili tvořiví a pilní lidé, jejichž praprarodiče jsme si sem pozvali a pak je vyhnali jak psy. Jestli tam někdo vytvářel hodnoty, tak to byli oni, a my jsme dokázali totálně zdevastovat opuštěná území. Kdybychom to alespoň využili, jenže se rozkradlo co šlo a zbytek se nechal zpustnout. 

H. Lukešová 28.7.2010 16:21

Re: Tak, proč hájíte odsun?

Ano, my máme KSČM v parlamentu, ale i Němci mají komunisty v parlamentu. Jmenují se Die Linke.

P. Vandas 28.7.2010 15:51

Re: Tak, proč hájíte odsun?

  Děkuji za odpověď pane Vlku, rád čtu Vaše články i když ne  vše vidím stejnýma očima, nicméně jsou vždy obsahově bohaté a mají vysokou úroveň. I v této glose jste, zmínkou "pro milovníky Henleina", dloubl do žeber mne a i jiné, kteří se distancujeme od odsunu. Věřte, že Henlein, Frank či Heidrich jsou mi odporní a nemusí to nic měnit na mém stanovisku, že naši německy mluvící spoluobčané, měli a částečně mají i dnes právo na naši společnou vlast.Já též nemám rád, když o mém českém národě, kdokoli v cizině mluví jako o komunistech, se stejným zdůvodněním, že jsme si je z 99% volili po dobu 40 ti let. Ani Vy byste nepřijal trest, za toto naše prokazatelné selhání, vyhnání celého národa za hranice navždy. To, že za sudeťáky mluví nacisté, je stejná pravda, jako fakt, že za nás, dodnes mluví komunisté. Stačí si poslechnout, např Zaorálka, je místopředsedou sněmovny. V Bavorsku nacistickou stranu ,alespoň nemají v zemském sněmu, zatímco my KSČM ve sněmovně, máme dodnes.

V. Plocek 28.7.2010 13:15

Čechy Čechům

Článek je zajímavý jako informace k přemýšlení. Ale  s negací názorů ministra úplně nesouhlasím.  Z jiného hlediska je nutná zcela jiná záležitost - stanovení kodexu příjmu a pohybu cizinců na našem území včetně jejich ochoty asimilace ve státě a následně přísné a nekompromistní vyžadování stanoveného.  Cizince potřebujeme již z toho důvodu, aby se Česko vymanilo z maloměšťáckého pohledu  a strachu  z "neznámého"  okolního světa.

Reakce českých lidí na konání vietnamců, konečně i turistů jsou nešťastné a v roce 2010 i nežádoucí, brzdící rozvoj státu. Nemluvě o etice!  Proto je možné z formulacemi p. ministra nesouhlasit, ale zapřemýšlet jak včlenit českého občana do světa je nutné. Zatím je to tak, že každý drobný vietnamský obchodník převálcuje český potravinářský obchod, většina ukrajinských pracovníků jsou lepšími pracovníky než Češi atd.

J. Schwarz 28.7.2010 12:00

Proč si,

pane Vlku, myslíte, že je tady malá natalita? Deset milionů obyvatel na takhle malém kousku země je snad málo? Řešit problém stárnutí obyvatelstva zvýšenou porodností nebo dovozem cizinců, kteří dostanou občanství je vyhánění čerta ďáblem. Ti totiž taky zestárnou a velmi pravděpodobně se dožijí opět vyššího věku než jejich rodiče. Kdyby totiž ne,  rozpoutaly by "média" a následně politici takový tartas, že by se "síly celé společnosti" napřely k "dalšímu zvyšování životní úrovně" - tedy i doby dožití. Pak byste tu mohl  mít dvace, třicet - sto milionů lidí a pokud by se navzájem nevybili, musel by jednou někdo říct - dost, musíme se uživit tak, jak jsme, ve stabilizované společnosti se stále se trochu zvyšujícím průměrným věkem. Navíc, jak jste důkladně probral ve svém historickém exkursu, bylo v čechách vždy spousty gastarbeiterů, ale kromě Němců nějak nebyli vidět ani oni ani jejich potomci. Nejspíš tedy nedostali občanství nebo se vrátili - narozdíl od těch Turků z Německa. Kdyby  se Němci nemuseli zalíbit vítězům a hlásali heslo "Německo Němcům", nemuseli mít dnes problém ani s Turky, ani s islámem. Konečně, proč vlastně česká šlechta tahala do neobydleného pohraničí cizince? Copak je tam potřebovali češi kvůli zvyšování své životní úrovně? Pochybuju. Ty vesnice potřebovala šlechta, protože čím víc poddaných, tím mocnější pán. A když se pánovi dostatečně nemnožil Čech, tož si přivezl někoho polodnějšího. Komu ku prospěchu a k čí škodě?

P. Čech 28.7.2010 11:44

Re: Objektivně vzato, existuje-li kdekoliv na území ČR byť jen jedno nabízené pracovní místo o které není ze strany "nezaměstnaných" zájem, je nezaměstnanost nulová.

Opravdu jste to dovedl do absurdna. Volné místo baletky či volná místa obdobná se v nabídkách nikdy neobjeví. Jsou obsazena dávno před tím, než se naskytnou. Naopak volných míst uklizeček, obchodních zástupců a jiných méně placených pozic je hodně a právě ony ev. nezaměstnané baletky (pochybuji, že nějaké jsou) o ně nemají zájem. Jsem-li okolnostmi donucen změnit zaměstnání a jsem líný se živit sám, musím přijmout jakoukoliv nabízenou práci a ne natahovat ruku pro "sociální dávky".

V. Vlk 28.7.2010 11:17

Re: Tak, proč hájíte odsun?

Já věděl že jsme na nějakou velkou skupinu zapoměl : Jistě na Řeky!!! Račte vážení Řekové prominout. A protože nemohu opominout  některá "podivení" čtenářů nad mým článkem a údajným postojem k  sudetským Němcům- pokusím se něco z toho vložit do druhé části. Snad i pro milovníky Henleina , co tak rádi diskutují k mým článkům to bude aspoň trochu poučné. Opakuji: nevadí mi sudetští Němci , ba naopak. Vadí mi, že jdou poslední národnistní skupinou v Evropě,jejímž hlasem nejsilněji mluví staří i noví nacisté.

P. Čech 28.7.2010 10:50

Re: Vycházíte z mylného základu.

Nepos... se levá část spektra, ale levá část politických stran. Oni totiž nežijí ze smysluplných a hlavně uskutečnitelných vizí a programů, ale z nesmyslných slibů, které vedou státy do záhuby. Vidět je to možné všude tam, kde zrovna vládnou. EU je mi zcela ukradená, klidně nechť mne nazývá rasistou, když je to baví. Já se za rasistu nepovažuji. Nepokládám totiž vyhýbání se práci za lidské právo a je zcela jedno, kdo se oné práci vyhýbá.

P. Doktor 28.7.2010 10:46

Objektivně vzato, existuje-li kdekoliv na území ČR byť jen jedno nabízené pracovní místo o které není ze strany "nezaměstnaných" zájem, je nezaměstnanost nulová.

Toto je argument ad absurdum, zkusím taky tak: jestliže se na trhu práce objeví volné místo baletky a stodvacetikilový nezaměstnaný horník se o něj nebude zajímat, je nezaměstnanost nulová?

M. Prokop 28.7.2010 9:59

Re: Vycházíte z mylného základu.

Já souhlasím, ale zkuste ty dávky snížit .......

Poserre se celá levá část spektra a nejspíš i slavná EU, že jsme rasisti .....

P. Čulík 28.7.2010 8:52

Problém je jinde, nic proti cizincům,

pokud zde řádně pracují a odvádějí daně. Problém je v cizincích, kteří se sem dostanou pomocí pracovního víza, pak tu pracují načerno nebo se to nějak poflakují a dělají problémy. Navíc jsme sem lákali cizince, kteří pracovali v továrnách, které jsme dotovali pobídkami a místo našich lidí tam pracovali cizinci. Tady je ovšem i chyba v našem sociálním systému, že nepřinutil naše lidi ta místa přijmout, viz např. automobilka PSA v Kolíně. Ale hlavně: nejedná se o zákaz a znemožnění práce cizincům, ale o výběr ("Drábek zpřísní") těch, kteří budou přínosem a ne zátěží. Takže já mohu jen souhlasit a těm, co budou pro nás přínosem, pořát úspěch.

P. Čech 28.7.2010 8:50

Re: Vycházíte z mylného základu.

Administrativa situaci zhoršuje, to jistě,ovšem  je nutno se ptát kde a proč.  Situaci dozajista nezlepší vyplácení podpor a dávek lidem, kteří buď pracovat nechtějí vůbec a nebo kteří nadutě považují některou práci za ponižující. Raději tedy pobírají ony různé dávky (zbytečně vysoké), než aby pracovali v jakémkoliv nabízeném zaměstnání.

M. Prokop 28.7.2010 8:44

Re: Vycházíte z mylného základu.

Pracovalo a podnikalo by jich legálně více, nebýt dementní složitosti a korupčnosti administrativy.

P. Čech 28.7.2010 8:18

Vycházíte z mylného základu.

Je pouze otázkou, kolik ze zmíněných 500000 zde pracujících cizinců tady pracuje a podniká nelegálně. To nikdo neví a všechny státy světa se proti tomuto fenoménu více či méně brání. Tento stav tedy bude trvat stále a to nejen u nás a to do té doby, kdy bude za nezaměstnaného považován každý člověk, který ztratil zaměstnání a je třeba 1-2 měsíce nahlášen na Úřadu práce. Nelze se totiž odvolávat na nějaká pracovní místa, která Češi nechtějí obsazovat. Nabízená práce a zaměstnání je totiž prací a zaměstnáním vždy a to nezávisle na tom, je-li těžká či lehká, málo či více placená atd. Objektivně vzato, existuje-li kdekoliv na území ČR byť jen jedno nabízené pracovní místo o které není ze strany "nezaměstnaných" zájem, je nezaměstnanost nulová. Chce-li člověk bez problémů žít a přitom se nechce živit sám (třeba jako OSVČ), musí brát jakékoliv nabízené zaměstnání. Vím, není to běžné skoro nikde na světě. Pakliže by ovšem Češi brali jakékoliv zaměstnání, problém se zaměstnanými cizinci by sám od sebe zmizel. Pokud budou existovat lidé, kteří buď nechtějí pracovat vůbec a nebo jen na nějakých postech a přitom jim bude vyplácena podpora v nezaměstnanosti a různé t.zv. sociální dávky, vždy vznikne prostor pro lidi jiné (cizince), kteří se jakékoliv práce neštítí a jsou ochotni ji vykonávat. Tam je podstata problému.

P. Vandas 28.7.2010 8:13

Tak, proč hájíte odsun?

 Tento text pana Vlka, považuji za velmi poučný. To bychom si skutečně uvědomit, že mnohé z toho,čím se chlubíme, zejména architektura, ale i hornictví a strojírenský, textilní a sklářský průmysl, byl přínosem imigrantů. Po mnohasetletém mísení germánských,románských a slovanských etnik, dnes nikdo z nás čistokrevným "Čechem," stejně není. Jen mi nejsou vysvětlitelné postoje pana Vlka, k největší chybě našich dějin,odsunu českých němců.Jinak drobný doplněk, zapomněl na Řeky, po ukončení jejich občanské války.

M. Zavala 28.7.2010 6:28

Re: Článek považuji za rozumný

ti odsunuti nemci, to byl problem, ale zacali to oni, kdyby se byli nezblaznili do jednoho rakouskyho frajtra, mohlo nam a jim bytl lepe. Ale stalo se.

P. Brodský 28.7.2010 1:32

Článek považuji za rozumný

Článek považuji za rozumný a zároveň lidsky sympatický.Jen mi nějak nejde dohromady s monokulturalistickým a odsunymilujícím autorem. Nejde o nějakého soujmenovce?