23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Janoušek 10.6.2010 23:04

Re: Xenofobie pana Vlka

Ano. Al eto vše neznamená, že si mám myslet o všech "Čecháčcích" jací jsou parchanti, zbabělci atd. Myslím, že v každém národě je zhruba stejné zastoupení jednotlivých skupin. A nezlobte se, nechci se nijak zabývat tím, co bylo před šedesátipěti lety. Zajímá mě spíš co je a bude. Ne, že bych se o to nezajímal. Zajímám, ale jako o historii a s pohledem té doby a ne s dneším pohledem soudit ty, kteří v té těžké době žili a byli na té či oné straně. Stějně to je nakonec tak, že sedlák naverbován násilím do armády jde zabíjet sedláka naverbovaného do jiné armády. A normálně by vedle sebe žili a i o žních si koně půjčili. Ale přijde nějakých pár magorů a co z toho je vidíme všichni.

V. Vlk 10.6.2010 20:55

Re: Xenofobie pana Vlka

Vážený pane, mohl byste doporučit, kde onen strašný dopis najdeme? Aby si jej lidé mohli sami přečíst a porovnat dopis a vaše tvrzení.

J. Běle 10.6.2010 19:06

Re: Jste v omylu, pane.

Vy jste pane Sulče opravdu čtverák...

J. Běle 10.6.2010 19:03

Díky pane Vlku...

Pište,je to fajn čtení.A nenechte se votrávit!                                       

P. Sulc 10.6.2010 15:49

Re: Jste v omylu, pane.

Asi ano, ja jsem se z toho "malocechoclovekismu" vymotal 11 cervna 67, kdyz jsem vylezl ve Vidni z vlaku. A za 15 mesicu z letadla v NYC. Takze vidim veci uple jinak, ne pod vlivem sovinisticke indoktrinace.. To vite, nejsem ten kdo v riti byl a vykal tam videl.

J. Matuška 10.6.2010 14:29

Re: Správně

Pane Streite, k mé lítosti, udivuje mě to množství "kejhajících hus". A časem bude ještě hůř...

J. Matuška 10.6.2010 14:25

?

"O Edvardu Benešovi nemám ovšem žádné iluze již vůbec. Tento největší

zrádce české státnosti v moderních dějinách nemá vůbec nárok na nějakou

shovívavost."

J. Štrobl 10.6.2010 14:11

Xenofobie pana Vlka

Xenofobie pana Vlka není už pouhým sociopatologickým jevem, ale patrně přerůstá do duševní choroby. Dlouho jsem rozvažoval, jestli se mám k tomu vůbec vyjádřit, ale nakonec mi to nedalo a pár poznámek zde předkládám. Vůbec nepochybuji o tom, že občas nějaký Čech smrdí v metru, jako nepochybuji o tom, že občas nějaký Němec, Angličan atd. smrdí v metru. Ovšem psát o tom ve smyslu, jak nám ti druzí ubližují mi připadá bizarní.

Stejně je přece zdokumentovaná pravda, že někteří Češi Němce bez soudu lynčovali. Z různých důvodů a nemá je snad cenu vyjmenovávat. Rovněž je pravda, že velká většina Čechů Němce prostě nelynčovala a byli to i Češi (jako moji rodiče), kteří byli vyhnáni z pohraničí i ti, jimž bylo všelijak ublíženo. Ba našla se i taková skupina Čechů a patrně jich nebylo také tak málo, která si své německé sousedy ochránila a někdy i se zbraní v ruce. Tak to chodí, když se doba vymkne z kloubů. Jestli chceme to klubko nenávisti rozmotat, tak musíme ukázat na konkrétní viníky z jedné i druhé strany.

Pokud jde o pohled na interbrigadisty jako levicové idealisty (neříkám, že mezi nimi nebyli) to se mi také dost nezdá. Většinou to byli socialisté, stalinističtí a trockističtí komunisté a anarchisté. O jejich čistém idealismu mám poněkud pochmurné představy.

O Edvardu Benešovi nemám ovšem žádné iluze již vůbec. Tento největší zrádce české státnosti v moderních dějinách nemá vůbec nárok na nějakou shovívavost. Těm, kteří by se snad chtěli o jeho zradě polemizovat, doporučuji přečíst si jeho dopis z roku 1938 Karlu Čapkovi, kde se ke své zradě bez obalu přiznává. Což podle mínění některých lidí uspíšilo Čapkovu smrt. Patrně nebudeme daleko od pravdy, že jeho vina na zabíjení Němců tu nepochybně je.

Pan Vlk se snaží pravdu zamlžit stejně jako ti, které zde pomlouvá. I když v tomto sporu patrně není nikdo bez chyby.

V. Kusý 10.6.2010 10:54

Jestliže uznání toho,že

jsme se jako národ nechovali vždy salonfaehig, mne pasuje  na kejhající husu a sebemrskače pseudokosmopolitního typu, pak to beru pane Streite jako pochvalu.A když to ještě zpochybňuje můj zdravý rozum, tím lépe.Lepší být blbec ve Vašich očích, nežli šovinista.Také jsem si přečetl Váš blog, a musím uznat, že vlastenectví projevované pokřikem "Kdo neskáče, není Čech" je nádherný projev ducha, hodný obdivu.

D. Streit 10.6.2010 10:22

Správně

Váš článek usvědčil ty kejhající husy, že sebemrskači pseudokosmolitního typu ovládají média i v diskusích, ačkoliv mezi většinou lidí snad převládá ještě zdravý rozum. Snad ještě pořád je košile bližší než kabát.

Jinak se nehraje jen o dodatečnou výhru ve 2. světové válce, ale rovnou v té 1. :

http://streit.blog.idnes.cz/c/141361/Fenomen-Schwarzenberg-epochalni-cesta-do-predminuleho-stoleti.html

http://streit.blog.idnes.cz/c/141611/Tak-uz-si-hergot-vyberte-Masaryk-nebo-Havel-a-Schwarzenberg.html

http://streit.blog.idnes.cz/c/140083/Intelektualove-plivaji-na-sport-na-vlast-na-uspech-i-na-radost.html

V. Kusý 10.6.2010 9:07

Pan Vlk si mohl ušetřit práci.

Celý jeho článek mohl vypadat následovně:

My nic- to voni!

A je to.

S. Netzer 10.6.2010 9:04

Co je české, to je hezké

Další článek uštrikovaný podle osvědčeného mustru.

2 oka hladce: Sudeťáci, intoši, (potenci"on"ální) vlastizrádci hanobí to, co je nám drahé a překrucují naše dějiny.

2 oka obrace: a když ne, tak jim nějaký ten výrok, hanící "die verfluchten Tschechen" vsune autor do úst: "super-vrah Beneš", "jsme kulturně zaostalí", "Češi jsou váleční zločinci",...

Jaká opovážlivost, psát, že cestující v pražských prostředcích hromadné dopravy smrdí, když v Madridu a v Berlíně smrdí ještě víc! Je mi záhadou, proč NP zveřejňuje takové infantilní povídanky.

B. Brousková 10.6.2010 8:56

Re: Vyhrát válku

"Když jsem se vrátil do Londýna tázali se mě britští přátelé, zdali se nebojím, že jsem spojl osud země příliš se Sovětským svazem.Odpověděl jsem jim , že v Sovětský svaz věřím" Pochybuji, že v "Sovětský svaz věřil"  stejně i v době  kdy ho  komouši co "vyrůstali v demokratické společnosti"  a nebyli tudíž schopni žádných zvěrstev drželi po puči v osmačtyřicátém v domácím vězení v jeho vile.

B. Brousková 10.6.2010 8:49

Vyhrát válku

Pan Vlk používá stejné metody, které kritizuje. Nevzpomínám si , že by komouši obviňovali z vražd německých civilistů kolaboranty s nacisty. Oni o těch vraždách totiž vůbec nemluvili.Žádné vraždy se přece nekonaly, to jen revanšističtí štváči vedení nacistou Jakschem atd... Mimochodem ještě v roce 68 vytáhli komouši sudeťáckou kartu a tvrdili, že savěétskaja ármija prijéchala, mimo jiné právě proto, aby sudeťákům zabránila v návratu. Pokud jde o Beneše tak jeho podíl na bolševizaci země je nesporný. Stačí si přečíst jeho knihu Demokracie dnes a zítra, vydanou poprve v exilu. V té docela vážně tvrdí, že diktatura nacistická je špatná kromě jiného tím , že je trvalá. Zatímco diktatura komunistická , je jen dočasná a plynule přejde po vytvoření beztřídní společnosti do demokracie.( To Beneš konstatuje bez jediného slova komentáře) Zvěrstva odehrávající se v Rusku po říjnové revoluci nezavinili podle Beneše bolševici, ale "zaostalost carského Ruska" :Českoslovenští komunisti by něčeho podobného "nebyli schopni už proto, že vyrůstali v demokratické společnosti" atd.atd. Je nepochybné, že Beneš za svůj hlavní úkol považoval zbavit republiku všech Němců. V jeho Pamětech je tomuto tematu věnována celá kapitola. A aby toho dosáhl byl ochoten se spojit s kýmkoliv , kdo mu v tom pomůže. Stalin na  jaře 1943 se po Benešově dotazu zda bude souhlasit s poválečným odsunem všech Němců z ČSR odmítl jednoznačně vyjádřit. Souhlas vyslovil až po téměř půl roce. A vzápětí posílá Beneš do Moskvy návrh "Smlouvy o poválečné atd..." Smlouva byla podepsána v prosinci 1943 a podepsal jí za ČSR  tehdy už velvyslanec Fierlinger. Ministr zahraničí Masaryk, ani předseda vlády Šrámek u podpisu nebyli. Nebyli  přítomni ani při týden trvajících jednáních, která vedl v Moskvě Beneš po podpisu smlouvy s Gottwaldem a jeho smečkou, Týden (!)  jednali jak bude vypadat republika po válce. Tam se upekl zákaz  "nesocialistických politických stran" vytvoření "revolučních národních výborů" atd. atd. 

J. Bakulová 10.6.2010 6:31

Re: Jste v omylu, pane.

A vy račte být o něco víc než potroublý Čecháček, pane ?

J. Mrázek 10.6.2010 6:18

Ve jménu směřování k národnímu socialismu EU lze cokoli.

Evropský trend má směr tak trochu směřující k čínskému modelu, no, nezdá se to, ale dejte si dohromady fakta a zjistíte, že kapitalismus s čínskou tváří bude to, co naposled vypadne jako výsledný produkt unie. Pokud to bude "s lidskou tváří ala 68" a ne jako surový masomlejnek, tak se to dá přežít a možná je to mezistupeň k další formě a tentokrát té ideální, ale to ponechme teoretikům politologie.Globálně musíme jinak a líp a cest je mnoho, včetně úspěšných slepých uliček....QUO VADIS EUROPA ?

M. Zavala 10.6.2010 6:09

a to neni jen v Cesku ale cely Zapad je takto

deptan. Krestani, ateiste, zidi....

M. Zavala 10.6.2010 6:08

Re: Jste v omylu, pane.

ano, pozvali jsme si nemce k nam, pred staletimi, to uz se mohli citit cesi, pokud nechteli, jejich vina. Ne vsichni byli takovi, moc se jich szilo s cechy a ani nevedelio o svem puvodu.

A proc stale ten plac? Dnes se nemci, a kdokoliv muze do Ceska nastehovat, dokonce nekteri nemci zase zacinaji v Cesku podnikat, i statky jich par ma. Na to nepotrebuji zadnou politiku a vzbuzovat nenavist. Muzou to udelat docela tise, jako jini,  ale v tom je asi dost neceho jineho, ze?

P. Sulc 10.6.2010 2:06

Jste v omylu, pane.

Nejde o to, ze Cesi povrazdili tisice nevinnych lidi. Jde o to, ze naprosta vetsina naroda si to nechce pripustit a uznat jako zlocin. Vetsina to omlouva ala 'oni si zacali", "a co tu delali' atd. Vetsina naroda zavira oci nad tim , ze Germany pozvali do Cech premyslovci a ze tu meli civilisacni poslani a zaruku uchovani svych prav a zvyklosti. Byli zde doma, ale jako ostatni mensiny, Slovaci, Madari, Polaci se citili spise jako v koloniich. Kolik treba bylo ostatnich mensin, vcetne Slovaku, ve vlade. Rozhodne ani ve vlade a ani v parlamente nebyli zastoupeni proporcionalne, nicmene potroubli Cechackove argumentuji "vzdyt meli stejna prava, skoly i noviny" Jenze to asi k politickemu zivotu nestaci, ze? A tak bylo nutno je po valce vystehovat, ch a aby je presly vsechny choutky, par tisic jich vyvrazdit. A jakakoliv zminka o tom u tech bajecny Cechu ihned vyvola odpoved "vzdyt si to zaslouzuli" Hnus, ze, pane Vlku .