29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

ÚVAHA: Čeho se bojíme?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 20.5.2010 18:52

malý český nazi, živící

nenávist ke všemu, co není české

J. Urban 20.5.2010 18:48

Bojíte se Němců? není tohle aktuálnější?

http://maso.roumen.cz/O_tomhle_se_mlci.jpg

V. Kusý 19.5.2010 21:48

Re: Milý autore

Víte, pane Vlku, sám původu neurčitého,vnuk monarchie, mám shodou okolností mnoho přátel v Bavořích.Jsou pohříchu potomci "Sudeťáků", jejich rodiče pojmenovávají svá rodiště v Čechách německými jmény, navštěvují je, ale nesetkal jsem se se žádným projevem nenávisti, ani náznakem nepřátelství.Zkuste se vžít do situace lidí, kteří se stali obyvateli státu, který jim byl cizí, ze kterého museli, všichni nikoliv zaslouženě,odejít.Stále zůstává jejich Vaterlandem, zemí otců, zemí jejich dětství a mládí.Dopustili se mnozí z nich odporností, měli však být potrestáni právem, nikoliv davem.Stejně však pohrdejme těmi, kteří se ve jménu českého národa dopustili věcí neméně odporných, byli však zákonem pardonováni.Prostě, dvojí pohled na jeden čin, na vraždu, na bezpráví, vypovídá o těch, kteří jej obhajují mnoho.Jak dlouho chcete národ který se se svou minulostí vyrovnal rozhodně lépe nežli náš, obviňovat a  hanit? Vždyť mnozí z nás vděčí za svůj život objevům německých vědců, díky německé technice je mnoho lidských činností lehčích a život pohodlnější.Cožpak nás Evropa a svět neustále obviňuje z toho, že jsme dopustili aby u nás vládl zločinný režim? A co jsme my proti němu udělali,a pokud ano, jak se k nim (bratří Mašínové) stavíme?Zameťme si před vlastním prahem, pak budeme mít morální právo soudit jiné.Pište o Grebeníčkovi, majoru Schrammovi, prokurátoru Vašovi,Urválkovi, nebo je jejich omluvou že jsou Češi a ne Němci? 

P. Sulc 19.5.2010 20:31

Re: Milý autore

Jobik, proc hned nacisticky. Proc, hergot, kdejakej vul hned argumentuje discriminaci, rasismem, nacismem, fasismem, pravicivim extremismem etc ? Co Slovaci, ti vam nevadi? Slovensky sovinismus rozbil republiku, a dale pokracuje. Kus zeme, osidlene Madary vylhal Benes na mirove konferenci. A CSR nakonec to Benesovo lhani prislo dost draho

Vy, pane Vlku jste nadherny priklad odporneho sovinisty, toho znameho "maleho ceskeho cloveka" kteremu vsichni ublizuji a ktery ma jen andelska kridla.

P. Sulc 19.5.2010 20:20

Re: Pane Blažku,

Vidim ze blbost, kdy ze z Memcu delaji sami agresori, stale vladne. Pred par lety vysel zivotopis Vilema II, doctete se ze par tejdnu pred vypuknutim prvni valky udelal vse, aby k ni nedoslo. Jine knihy, vydane po "revoluci" v89 se shoduji na tom, ze na prvni valce maji vsechny mocnosti v podstate stejny podil. Proste doslo k escalaci  kde nikdo uz nemohl ustoupit. A francouzka nenazranost a nenavist potupila Nemecko tak, ze je Hitler dostal snadno na svou stranu. A jen tak miochodem: valka zacala napadenim Polska., jehoz se zucastnil take SSSR. To snad vite, ne ?

P. Sulc 19.5.2010 20:13

Re: Nerealistické

Vasku vasku, vy jste ale trumbera. Ceske kralovstvi bylo vlasti Nemcu asi 900 let. Nemci byli pozvani temi bajecnymi , nadhernymi Premyslovci , zaroven se zarukou dodrzovani jejich, nemeckych zakonu a zvyklosti. Ono totiz pohranici bylo prazdne, a na druhou stranu slovanske kmeny, zdaleka ne jeste Cesi , byli barbarsti primitivove ve kterych jeste prezivalo pohanstvi.

P. Sulc 19.5.2010 20:07

Re: Milý autore

Velice  pekne receno. V Praze 1918 hrdinni "vlastenci" porazili Mariansky sloup, kterym se ovsem dekovalo za ukonceni morove epidemie. Sovinistka, ktera vylezla z lanem nahoru, byla pozdejsi Milada Horakova. Rad bych vedel co si pred popravou myslela o "habsburskem zalari narodu"

V. Kusý 19.5.2010 19:50

Re: Milý autore

Naše vytrvalé setrvávání v slzavé sebelítosti nás činí malými a neschopnými velkých činů.Proto také hrdinové, vzešlí z tohoto národa měli a mají těžký život.Oni nás jen svojí prostou existencí a mužným mlčením konfrontují s naší ubohostí.A to se v holubičích Čechách neodpouští. Ani chudák hrabě Radecký z Radče nemůže stát na svém místě.Jiným národům by bez ohledu na historické konsekvence sloužil co vzor vojenských ctností, u nás skončil téměř na smetišti.Hanba národu, který své vynikající syny zavírá do kriminálů či boří jejich sochy.A pro který projevem horoucího  vlastenectví je nejvýš řev "Kdo neskáče není Čech."  

O. Vašek 19.5.2010 14:29

Re: Frankfurtský sněm nechtěl připojit sudety.

Frankfurtský sněm chtěl sjednotit všechny Němce. Sudetští Němci to chápali tak, že se odtrhnou od Rakouska a připojí k Německu, pokud se budou Slované v rakouské říši příliš roztahovat (korunovace na českého krále, Badeniho zákony ...). Sám Bismarck se prý divil, že Franz Josef se bojí víc Němců, než Čechů (V. Morava - Palacký). Snahy německého císařství o velkoněmecký stát byly logické a svým způsobem legitimní. Chování rakouských německy mluvících občanů (z dnešního hlediska, FJ neměl pro pojem státního občanství pochopení, měl poddané) mělo ale blízko ke zradě panovníka.

Odpověď Palackého byla psána v době vrcholné nedůvěry mezi Čechy a Němci, kdy obě strany byly zablokované do svých pozic. Dnes se nám jeví postoje obou stran jako přehnané (německé víc), ale kdybychom žili v té době, tak by nám to divné nepřipadalo. Dnes si můžeme vlivem výsledků války dovolit se chovat nepředpojatě (někomu to ještě nejde), ale pokud by někdy došlo k silovému řešení sporů, budou karty rozdané způsobem, který těžko předpovíme. Možná budou mít Němci víc problémů s Francouzi nebo Turky než s Čechy.

R. John 19.5.2010 13:32

Tedy, kam na to chodíte.

Srovnávat RVHP a EU, to chce velkou dávku zaslepenosti. Také je hezké, jak píšete , že ten germán to tu chce ovládnout, když to  tedy nezmohl válkou. Také dobré, to říkal v hospodě Fanouš po jedenáctém pivu ? Docela se bojím vám napsat, kolik že to stálo toho "germána" financí za 50 let, udržet hosp. rozvoj a klid v EHS a později v EU. Abyste nenapsal, že si nás všechny  teuton  koupil a ovládl.

M. Matoušek 19.5.2010 11:57

Naivita

Píšete:copak nemáme zákony chránící celistvost našeho území?Ano,máme a měli jsme.Ale......tak jako je možné že šlo rozbít Československo?Tak by se právě tak daly odtrhnout některé kraje,pokud nikoliv občané,ale vláda a lidé mocní rozhodnou o změně.O tom,že v tomto národě,státě,je zrádců vždy víc než dost,nepochybuji.

P. Čech 19.5.2010 11:40

Re: Pane Blažku,

Nehledejte v příspěvku to, co tam není. Slovo "pláštík" je ještě mírně použito. Lépe by sedělo slovo "pod knutou". Celá EU totiž není ničím jiným, než snahou Německa a Francie dosáhnout svých velmocenských vizí, které ztratily po2.sv. válce. Ekonomicky, když to jinak nejde. Proč myslíte, že se i Velká Británie staví k věci rezervovaně? Asi pro to mají svůj důvod. ČR se totiž nepoučila z historie a udělala stejnou chybu, když z jedné knuty (RVHP) dobrovolně vlezla pod druhou (EU).

R. John 19.5.2010 11:15

Re: Pane Blažku,

Ach  tak, "pod pláštíkem ", Hergot, vrátil jste mne o třicet let zpět. To byl také samý "pláštík, dýka v zádech pokrokového lidu, štvavé vysílačky" a podobně.

R. John 19.5.2010 11:07

Frankfurtský sněm nechtěl připojit sudety.

To jste vzal kde ? Přečtěte si třeba zvací dopis  na sněm Palackému a jeho odpověď sněmu.Víte třeba, že Palacký byl veleváženou osobou právě u některých protagonistů F. sněmu? A jestli někdo tehdá brojí proti Slovanstvu, tak to je Karel Marx, extremista , ten píše, že by měl vzít na slovany tatíček Franz  rákosku a trochu je s ní srovnat.

O. Vašek 19.5.2010 9:37

Nerealistické

Němci - občané SRN mohou na našem území žít a podnikat už teď (nerecipročně). Nevím ovšem, proč by měli chtít české občanství. Československo nebylo jejich vlastí (heim ins Reich) a těžko by to bylo Česko. Už v době Frankfurtského sněmu v 19. století byly snahy připojit Sudety k Německu a důvodem byl přílišný(!) vliv Čechů a Slovanů vůbec v Rakousku. Nutit někoho, aby žil v nějakém státě je podle současné legislativy stejně nepřípustné, jako jej nutit, aby stát, kde má občanství, opustil. V 1. polovině 20. století oboje přípustné bylo. Brát z toho je tu polovinu, která se mi hodí, je nesmysl.

Po válce se dopuštěli Češi vražd, krutostí a bezpráví. Někteří. Němci také. Někteří. V absolutních číslech vedou Němci, v relativních si myslím, že taky, ale za jediné kriterium bych považoval výpočet, kdežto spoustě komentátorů se do toho plete ohodnocení váhy činů podle pachatelů a obětí. Než bych upozorňoval, že Francouzi, Poláci, Rusové atd. taky, chtěl bych se zeptat: proč mají být Češi lepší než ostatní a proč se na ně kladou absolutní nároky? Ono se do toho plete obrozenecké pojetí, jak Slované byli vždy na vrcholu kultury, tolerance, spravedlnosti a pracovitosti a Germáni naopak. Takže máme (na rozdíl od marxismu) dva zdroje rozhořčení: podlidé (Češi) ubližovali nadlidem a vzor pro všechny národy (Češi) se snížil na úroveň barbarů.

Pokud jsem se setkal s Němci, byli to úplně normální lidé s podobnými reakcemi jako my. Když jsem jednomu vysvětloval, že pohraniční opevnění ČSR mělo být dokončeno v roce 1945, řekl jen "Too late". Můj otec byl v koncentráku, já jsem věděl, že Němci jsou nepřátelé, když mi německý voják nabízel bonbón, věděl jsem, že si ho nesmím vzít. Ale dnes je to jinak (a za další dobu se to zase může změni i k horšímu) a žijeme dnes.

A pokud někdo hovoří o dodržování a vynucování našich zákonů, ať počká, až zase bude v Praze nějaká konference, která se někomu nebude líbit. Nebo na další zápas Sparta - Baník.

P. Čech 19.5.2010 8:46

Pane Blažku,

věřím, že Vaše vize je myšlena upřímně, ale zkuste si přečíst něco z historie a potom brzy zjistíte, že v současnosti není možná. V současnosti, kdy jak ČR, tak i Německo jsou národními státy, kdy příslušnost k národu je přeceňována. Pokud by zmíněné státy nebyly národními ale občanskými, kdy příslušnost k nějakému národu či národnosti by měla zanedbatelný, nebo dokonce žádný vliv, potom by to možné bylo. Již Přemysl Otakar II. udělal největší chybu svého života, když povolal do hraničních oblastí Českého království Němce a zároveň jim umožnil, aby se do budoucna cítili stále být víc Němci než Čechy.Germáni totiž byli vždy velmi agresivními kmeny a jsou jimi dosud, viz obě světové války, které vyvolali s úmyslem ovládnout Evropu ve smyslu pangermánství. Úspěšně (lépe řečeno neúspěšně) jim v tom konkurovali Frankové a v nedaleké minulosti Francouzi (Napoleon). To, co se jim nepodařilo vojensky, zkoušejí nyní pod pláštíkem EU. Znovu opakuji, pokud nebude v Evropě upuštěno od již zcela překonaného národního principu při fungování států a pokud nevzniknou již zmíněné státy opravdu občanské, je Vaše vize zcela neuskutečnítelná.

P. Sulc 19.5.2010 1:31

Re: 65 let melo stacit i Nemcum,

Asi vas prekvapi ze tisice Sudetaku, vetsinou socialnich demokratu, emigrovalo pred Hitlerem do Anglie. Od tech ceskych bajecnych vlastencu zkusili jako psy.V Cesku o tom vychazeji obcas zminky v knihach, treba"kdyz neletali".

P. Sulc 19.5.2010 1:27

Re: Milý autore

Pane zurivy Vlku, az si cesti soviniste budou volit krale, vyhrajete, zcela jednoznacne. Jakmile nekdo nenadava na Sudetaky ci se nejak dotkne "maleho ceskeho cloveka", Cechackove ihned exploduji v ohnostroji duvodu, proc prave jen oni jsou ti ukrivdeni a trpici a jak jim je/bylo ublizovano. Ovsem, oni nikdy nic, jen mavaji andelskymi kridelky.

P. Sulc 19.5.2010 1:20

Re: Nesouhlasím,

Pane R.J., mluvite mi z duse, lepe se to nedalo vyjadrit.

R. John 19.5.2010 0:48

Pánbu nás chtěl potrestat,

tak nám "seslal" Beneše.

R. John 19.5.2010 0:45

Nesouhlasím,

ať již esesák, nebo Rabovací gardista, oba patří před soud. Je otázka, jak na ně přijít.  Jinak se sem k nám může přestěhovat kdo chce, jak chce a na jak dlouhou dobu  chce. Takže v tom problém není, díky EU. Problémem zůstává naše pojetí nedávné historie, Od roku 18 do 48 jako jedna etapa, druhá od 48 do 89. To je nutno pravdivě popsat , ukázat na viníky a ty  z druhé etapy potrestat. Nikdy není pozdě. A konečně provést rozbor politiky za I. republiky, bez pověstí a bájí z luhů českých. Je zde mnoho "libretistů", ale skoro žádný fundovaný historik. Tak můžeme sáhnout do zahraničí, mnoho profesorů v Americe českého původu, jako prof. Kalvoda napsalo dost knih zabývající se naší novodobou historií. Je z čeho vycházet, když za dvacet let z našich historiků nic kloudného nevypadlo. Kde jsou ty "slavné" šuplíky ? Teda jo , vypadlo, třeba z Pernese že má VUML, rodil to jak myš slona, ale to je málo, zatraceně málo a s historií to nemá společného nic. Ale toho humbuku kolem jednoho malého normalizátora. A přitom máme tisíce nezodpovězených otázek našich moderních dějin. Jak příznačné pro tyto končiny. Možná že chceme žít ve zkresleném mýtu, než se podívat pravdivě na naše minulé chyby, a že jich bylo. Pro naše poučení.

V. Vlk 19.5.2010 0:35

Milý autore

račte se podívat na Maďarsko co dnes vyvádí a jak tam "zničeho nic" vyrostl nacistický Jobik. račte se zeptal Slováků, Rumunů , Srbů a Ukrajinců, co ti si o podobném nápadu co máte vy myslí. Ale ptejte se prosím z dálky, z  blízka je to o facky. Jste tak naivní a nebo tak hloupý? Už dneska, a to zde nejsou Němci,porovnává pan Palata, Hitlera a Stalina a Beneše . A říká, že ti všichni se nějak "provinili" na sudetských Němcích. Ovšem Beneš nejvíc. Podívejte na jeho blog, na blog pana B.Doležala, račet si zajít na stránky landsmašaftu a doporučuji si dát tak pět piv v nějaké "Heimatstube"  a německy pohovořit. A ono vás to přejde.

Sudetští Němci by mohlio teoreticky být naši nejbližší přátelé. Ve skutečnosti nás i ti jinak vstřícní považují za své největší nepřátele a Beneše za daleko horšího lotra než Hitler. V našich novinách už to začíná vypadat také tak. Blouzníte....

J. Polivka 19.5.2010 0:20

65 let melo stacit i Nemcum,

aby se Cechum a ceskym Zidum omluvili za sve ciny. Nemci si vymysleli, ze vyhubi Zidy a vetsinu Cechu; ti "rasove prijatelni" by byvali smeli zustat a jako otroci slouzit nemeckym "nadlidem".

Od nepameti to byli Nemci, kdo bez ustani (ano, s prestavkami, nekdy trvajicimi i dele nez 65 let) napadali okoli.  V davnych dobach jeste nebyli tak organizovani, aby chteli vyhubit jine. Tehdy jim slo o uzemi, o otroky, pozdeji do toho zapojili nabozenstvi.

 Za druhe svetove valky to byla prave vetsina Sudetskych Nemcu, kteri vynikali ve vrazdeni a muceni Cechu. Nikdy jsem neslysel, ze by se jeden jediny z nich verejne omluvil Cechum za ciny sve  a svych soukmenovcu.

 Nemci vynikli zurivym vrazdenim take pri prepadu Francie, Holandska a Belgie, v obou svetovych valkach. Takovy "narod" byl Evrope cert dluzen! Proc bychom my meli nabizet smireni tem, kdo se pokusili nas vyhladit. EU je jen novy pokus o nadvladu Nemcu!