18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
renoar 25.1.2010 23:40

Globální oteplování ....

mě drtí už několik dnů. Dneska na mě ráno udeřilo vší silou -18st.  Předevčírem jsem s autem  na ledu boural, včera jsem zapadl a museli mě tahat, dneska to pro jistotu nenastartovalo. Lidi, když už e to GO naší vinou, nešlo by na pár dnů otevřít všechny kohoutky CO2 a dostat to aspoň na -5st?

maxs 25.1.2010 8:40

Neotřelý pohled

Hezký článek netuctové povahy avšak důležité podstaty... Dnes je ještě vyjímečné, psát o G.O. hanlivě (a v rozporu s alarmisty), za pár let na to budeme s opovržením vzpomínat ... (doufám) ....

Jen tak dál!

vicenzo 24.1.2010 18:22

Re: lol

Jen by pan fejetonista-humorista měl občas změnit obor, už to začíná bejt nuda. A né a né a né a né ..

vicenzo 24.1.2010 18:21

Re: Statistika Kremlika minula

Šak si ji zavřete .. nemá zips?

Pavel 23.1.2010 20:11

Re: Statistika Kremlika minula

Okolí stanice v Libuši se změnilo zcela zásadně - od poloviny 70. a zvláště v 80. letech vyrostla sídliště Lhotka, Kamýk, Libuš a zejména Modřany (28.500 obyvatel). Nevěřím tomu, že osídlení velikosti okresního města vybudované doslova na zelené louce nemá vliv na mikroklima. Není divu, že tuhle stanici si v GISS ponechali - http://data.giss.nasa.gov/cgi-bin/gistemp/gistemp_station.py?id=611115200001&data_set=1&num_neighbors=1

JE 23.1.2010 19:54

Re: Impossible

Kelvine, děláte u Metelky aspiranturu nebo proč mu tak lezete do rekta?

JE 23.1.2010 19:52

Re: jak - po mnoha letech ? ta zima, kdy Nohavica složil písničku "Ladovská zima" se vám nezdála dostatečně "zimovatá" ???

Přečti si nadpis, troubo!

Pavel 23.1.2010 19:28

Re: Statistika Kremlika minula

Pavel 23.1.2010 15:49

Re: Omluva?

Vykoukl jsem a vidím tam obrovskou ceduli, která tvrdí, že jste blb.

Pavel 23.1.2010 15:48

Re: Pane Metelka

Dozvíš se jak se mění.

Pavel 23.1.2010 15:43

Re: Omluva?

Hokejkový graf je naprosto v pořádku a byl tam přijat naprosto korektně.

L.Metelka 23.1.2010 12:32

Re: Impossible

Hlavní problém je v tom, že nikdy nepoznáme úplně přesně podmínky v ČR jako celku, protože nelze proměřit úplně každé místo. Z existujících stanic to jde se slušnou přesností, ale nikdy ne absolutně přesně. Pokud jde o výběr stanic, není to tak těžké, stačí zpracovat data pomocí PCA a loadingy 1.modu Vám řeknou, jak variabilita hodnot na dané stanici odpovídá společné variabilitě všech stanic.

Test 23.1.2010 12:18

test

test

Kremlik 23.1.2010 11:57

Re: Jeste dotaz

Ja myslim tenhle odkaz. http://data.giss.nasa.gov/cgi-bin/gistemp/findstation.py?datatype=gistemp&data_set=0&name=cheb

A kdyz tedy mluvite o CRU,tam to s Chebem vypada jak?

L.Metelka 23.1.2010 11:52

Re: Jeste dotaz

Nevím, datům GISS jsem se nevěnoval. Zpracovával jsem data CRU.

Kremlik 23.1.2010 11:51

Re: Impossible

Souhlasim pane Metelko, jenze to je technicky neproveditelne. Vybrane stanice se vzdycky budou nejak odlisovat od toho, co rikaji udaje ze VSECH stanic CR. A rozdil treba 0,2°C v trendu je pulka globalniho oteplovani. Tady zalezi na kazdem zlomku stupne... A ted si predstavte, ze takovouto chybku udela GISS v kazdem regionu na svete.

Kremlik 23.1.2010 11:47

Jeste dotaz

Jestli pan Metelka jeste navstivi tuto stranku, rad bych si neco ujasnil. Pochopil jsem to spravne, ze GISS od roku 2000 uz nepouziva stanici Cheb ve sve databazi?

I.Laengsfeld 23.1.2010 11:00

Re: Prumerny leden 2010

Ani snehove, ani teplotne rozhodne nelze letosni leden v Praze oznacit za "prumerny". (Vcetne kombinace obojiho -

kolik se v lednu prumerne v Praze pohybuje horolezcu na strechach odstranujicich rampouchy? Nepocitame li vyjimky -

jako rok 2010 - tak nula.)

Stoura 23.1.2010 10:18

Re: Prumerny leden 2010

Sníh a teploty jsou dvě různé věci. POkud si dobře pamatuji, tak hodně podprůměrní teploty byly někdy v roce 1984, a to zase tak moc sněhu nebylo.

Stoura 23.1.2010 10:16

Re: Statistika Kremlika minula

Tady? http://maps.google.com/maps?ll=50.0010,14.15536&t=h&q=50.0010,14.15536

L.metelka 23.1.2010 10:16

Re: Impossible

Zabýval jsem se CRU a podezřeními (nebo často i obviněními) z falšování dat. GHCN nebo GISS se můžeme věnovat třeba později.

Nejde o to někoho za každou cenu hájit, nejde ani o to na někoho být naštvaný jen proto, že si někdo MYSLÍ (třeba na základě úryvků z mailů nebo z komentářů k programům), že tam k falšování docházelo. Dokud to nebude ověřené na konkrétních datech, bude kolem toho vždycky spousta hysterie.

L.Metelka 23.1.2010 10:12

Re: Impossible

Ale to samozřejmě. Třeba trendy teplot na profesionálních stanicích v ČR za roky 1970-2000 se pohybují od 0,22 st.C./10 let do 0,40 st.C./10 let. Na tom není nic divného. Jde o to, jaký je "střední" nebo "typický" trend na daném území jako celku (zjištěný pomocí dat z co největšího počtu kvalitních stanic) a pak, pokud musím vybrat jen pár stanic, vybrat ty, jejichž trend tomuto "střednímu" trendu odpovídá.

Kremlik 23.1.2010 10:02

Re: Impossible

Nekritizuji tu vasi praci v CHMU, ale praci GHCN a GISS. Nevim proc je tak hajite. Delaji vam klimatologum jenom ostudu. Vy byste na ne mel byt nastvany nejvice.

Kremlik 23.1.2010 10:00

Re: Impossible

Je mi lito,ale kazda stanice ma od normalu do roku 2008 trend jiny. Rozdily 0,1°C nebo 0,3°C. Tomu se proste neda vyhnout, ani to nemusi treba byt podvod. Kdyz vyberete stanice A,D a G,vyjde vam nutne jiny trend nez ze stanic B,F a Z. To se proste neda. A rozdil 0,2°C je polovina globalniho otepleni od normalu, pane Metelko.

I.Laengsfeld 23.1.2010 10:00

Re: Prumerny leden 2010

Haha. V Praze nejvic snehu od roku 1941 resp. 1970, a lednove

prumerne teploty budou "prumerne"?

L.Metelka 23.1.2010 9:26

Re: Statistika Kremlika minula

50 00 28 N, 14 26 49 E

L.Metelka 23.1.2010 9:19

Re: Impossible

Nic nového. Pokud nahradíte Mošnov třeba Lysou horou, dostanete ještě větší rozdíly. Ale tady nejde o teploty, tady jde o jejich trendy nebo časové změny obecně.

Spočítejte si, co taková změna stanic udělá s trendy...

L.Metelka 23.1.2010 9:16

Re: Pane Metelka

O klimatu moc ne, to máte pravdu. Ani tyto články nejsou o klimatu, ale o tom, jak údajně někdo manipuloval s daty a ovlivňoval výsledky.

Takže z toho článku uvidíte, jak manipulovali a ovlivňovali v CRU naše data, co z toho vyplývá. A taky tam bude odkaz na ta data, abyste si to mohl zkontrolovat nebo nad nimi bádat, jak je libo...

L.Metelka 23.1.2010 9:13

Re: Ocko a pane Metelko

Asi Vám uniklo, že počasí i klima kašlou na státní hranice. Takže pokud někdo vybírá stanice třeba do "evropské" sítě, nemůže to dělat na bázi výběrů jednotlivých států ale tak, aby to pokrytí bylo maximálně reprezentativní. Prostě se vykašlat na státy a státní hranice a všímat si spíše geografie území.

U stanic, jejichž data jdou do mezinárodní výměny, musí být splněny určité předpoklady o umístění stanice, přesnosti a kvalitě měření atd.