25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Otokar Löbl 20.1.2010 16:45

Re: Ti nejhorší kolaboranti s gestapem

Nechutný byl komentař bývalé a již zemřelého předsedy klubu pohraničí Dr. Macháčka, který v komunistických novinách Halo napsal že v tom kočárku byla panzeřová pěst a že to všechno bylo spiknutí Werwolfu..........v tom Ústí.

xxxKubeš 20.1.2010 16:44

Autorovi

díky za článek.

Hexin 20.1.2010 16:40

Re: Smysl článku

co takhle něco k věci, krom sdělení že máte rád majora Zemana?

nosál 20.1.2010 16:36

Re: Ti nejhorší kolaboranti s gestapem

žvaníš ,Kočár do Vídně nedávno šel na ČT . A co ti, co vstoupili do KSČ za okupace? A co odbojáři, co tam nikdy nevstoupili? Víš o tom, že brněnské Němky se hádaly o lískty  na popravy čechů v kounicových kolejích? Slyšel jsi nekdy, že velká část těch lidí co zemřela když je vynhali z Brna byli lidé, co zabrali v Brně židovské majetky a byty a jejich majitelé Němci poslali do plynu?

Petr Benes 20.1.2010 16:35

Re: Ti nejhorší kolaboranti s gestapem

tak poslechni joudo, nejdriv si tom vsem neco precti. u tech Pohorelic jsou to obeti epidemie tyfu v tabore pro Nemce, kteri tu cekali na odsun do Rakouska. samotnych obeti pochodu bylo jen par (zdokumentovani snad jen 2, 3) a ti jsou pohrbeni jinde, pravdepodobne v Brne, kam je prevezli. no ta fotka s kocarkem by mne teda zajimala. zadnou jsem nikdy nevidel, ani na sudetackych webech. ze by nejaka pozdejsi rekonstrukce?

libero 20.1.2010 16:33

Re: Pane Vlku,prosím,

To by ti diskutéři museli být jako vy nebo jiní bolševici.

Nesouhlasím s ním, ale na tom to končí.

autor 20.1.2010 16:32

Re: Lež

Pane Loebel, na stránkách Saaz prostě ty odkazy byly. Nejsou li tam dnes, je otázka proč. Je navíc hloupou lží tvrdit, že si tam správce stránek může dát co chce. Jistě může vystavit i obdivné vzpomínyk na nacismus. Ale pak tam nemají slušní lidé co mít svoje materiály. Mluvíte také o několika zemřelých z KZ pro míšence ,ale ani slovo o tisících zajatců na letišti Luftwafe Žatec-je ve skutečnosti vedle Postoloprt- kde byla strašlivá úmrtnost . Kde jsou jejich mrtvoly? Pak zapomínáte na chybějící mrtvoly z pochodu smrti přes Postoloprty v květnu 1945 a podobě. To se byli všichni postoloprtští Němci zrovna „vyčůrat“ takže si na nikdo z nich nevzpomíná? A váš přítel Doležal je dokonce rozhořčen, že se o nich vůbec ,tech židech ve spojitosti s pomníkem mluví? Prostě upravujete si skutečnost podle vaší potřeby. No a by vám a vašim přátelům to nebylo líto, že snad pomlouvám nevinné Němce tak asi dříve než jsem chtěl vydám článek k 60ti letům pochodů smrti . Protože mnoho těch skutečně hrozných se odehrávalo v prostoru Žatec- Louny-Postoloprty –Terezín. Tam nechávali například vězně tak dlouho pochodovat dnem i nocí po cestách až všichni zemřeli a nebo byli po zhroucení ubiti- to jste jistě nikdy neslyšel a ani žádný z místních „rodáků“ že?! A ti mrtví jsou kde? Nejsou to ty mrtvoly co o nich jeden z žateckých Němců vypráví,jak je museli ještě před tím, než byli Němci shromážděni v Postoloprtech , vykopávat z hromadných hrobů  ?

čm 20.1.2010 16:28

Re: Pravdou k smíření

Můžete prosím Vaše příští články trochu přizdobit nějakými uvozovkami, několika údajnými, několika takzvanými, a taky pár jakýmisi aktivisty? A trochu sem tam něco vytučnit a proložit ? A přidat špetku agresivity?. Takhle to v porovnání s článkem pana Vlka působí strašně asymetricky

xy 20.1.2010 16:25

Ti nejhorší kolaboranti s gestapem

vstoupili po válce  do KSČ a byli z nich ti nejhorlivější komunisti. Film Kočár do Vídně ukazující krutosti některých Čechů v posledních dnech války, kdy už se jim nemohlo nic stát,  je na indexu. U Pohořelic u Brna je hrob asi 800 německých obětí pochodu smrti. Šlo většinou a staré lidi nebo malé děti. jejich těla byla zakopána na poli, pomníček byl zřízen až nedávno díky Rakouskému Červenému kříži. Pokud si pamatuji, v TV ukazovali dobovou fotografii z Ústí nad Labem, kde Češi shazují z mostu do řeky kočárek s německým dítětem. 

Pedro 20.1.2010 16:21

Re: Ať je to jak chce.

Domů do Říše“ měli jít také příslušníci půlmilionové německé menšiny v Jugoslávii. Velká část jugoslávských Němců žila v Chorvatsku, které se stalo loutkovým státem Nezavisna  država Hrvatska – NDH. Ti měli možnost se rozhodnout, zda chtějí zůstat nebo se vystěhovat. Většina, 170 000, se rozhodla zůstat, 20 000 odešlo do okolí Lodže. Většina ze 120 000 banátských Němců také nemusela opustit své domovy. Banátští Němci později tvořili základ mužstva divize Waffen SS Prinz Eugen a tisíce dalších sloužilo v jednotkách pomocné německé policie. Jugoslávii opustilo v této fázi zhruba 15 000 krajinských Němců, 18 000 Němců z Bosny a 2 900 ze Srbska.

Je zajímavé, že od Benita nechtěl Dolfi území (tedy Horní Adiži neboli Südtirol), chtěl jen soukmenovce. Od toho proklatého Penesche chtěl soukmenovce i s územím.

huhu 20.1.2010 16:21

Re: Logické přemety

vždy konkrétně, jak kteří. Nezapomínejte, že před nacisty a henleinovci řada Němců utekla už před válkou. Ovšem ti většinou jsou už mrtví a s těmi "usmiřovači" nemají nic společného

Pedro 20.1.2010 16:21

Re: Ať je to jak chce.

Začátkem nuceného přesídlování obyvatelstva německého původu „ve velkém“ byl rok 1939. Dne 23. července 1939 byla v Berlíně podepsána základní smlouva o vystěhování Němců z jižních Tyrol do říše. Ze severní Itálie odešlo asi 75 000 Němců, tj. asi 70 procent. Po skončení války se většina z nich (tedy kromě těch, co padli jako vojáci Wehrmachtu) vrátila zpět do jižních Tyrol. Zásadní význam pro politiku deportací mělo podepsání paktu Ribbentrop – Molotov. Hned v říjnu 1939 začalo přesídlování Němců z baltských zemí. Do května 1940 se do říše vrátilo asi 12 900 estonských Němců. Souběžně s akcí v Estonsku probíhal transfer Němců z Lotyšska. Do 15. prosince 1939 se podařilo z Lotyšska odvézt 47 810 Němců, tedy téměř všechny. Transfer Němců z Litvy začal počátkem února 1940. Do března 1941 území Litvy opustilo celkem 53 000 osob. Další Němci byli evakuováni z polských oblastí v sovětské zájmové sféře. Na západ se tak vydalo 57 000 německých zemědělců z východní Haliče, 67 000 lidí z Volyňska a Polesí a dalších 11 000 osob z Białystoku a údolí řeky Narev. Většina z nich byla usídlena ve Velkopolsku a také v župě Gdaňsk-Západní Prusko.    

Na sovětskou armádou okupovaných územích Bukoviny a Besarábie se nacházelo 122 400 Němců. Část z nich byla soustředěna v Přístavu Galac a na parnících přepravena do severní Jugoslávie. Odtud byla odvezena vlaky do okupovaného Polska. Druhá část, asi 42 000 osob ze severní Bukoviny, byla také do Polska přepravena po sovětské železnici přes západní Ukrajinu. Ze západní Ukrajiny bylo odsunuto domácí německé obyvatelstvo v počtu 120 000 obyvatel. Nepatrná německá menšina v Bulharsku (něco málo více než 2 000 osob), byla nuceně přestěhována do lublinské oblasti Generálního gouvernementu. Odsunuto bylo též 156 000 Němců ze severní Dobrudži.

Petr Benes 20.1.2010 16:16

Re: KZ Postoloprty

takze napis Vsem obetem je celkem v poradku, ne? jinak nikdo prece netvrdi, ze tam k zadnym vrazdam Nemcu nedoslo. panu Vlkovi bylo proti sesti hlavne to, ze by zde Nemci meli byt jako jedine obeti. to proste neodpovida skutecnosti.

Pavel 20.1.2010 16:12

Pane Vlku,prosím,

ještě něco rychle na toto téma napište,protože se může stát,že budete touto"demokratickou"a "objektivní"partou diskutérů vyštván."Viz kniha Frederika Forsytha:"Spis Odessa".Kameraden ještě bohužel pořád žijí a noví přibývají.Držím Vám všechny palce.

Pamětník 2 20.1.2010 16:11

Re: Neměl byste být takový kolektivista a etatista

Pane mlg,dnes se každý snaží každý něco vysvětlovat a každý si myslí,že ta jeho pravda je ta dobrá.Problémům,které se týkají nejen naší historie,ale i současnosti jsem věnoval a stále věnuji hodně času a nemyslím si,že vše co jsem už zjistil z různých pramenů je až tak dobré.Ale diskutovat systémem,na něčí názor,že je vůl?Prožil jsem celou dobu bdování socialismu a měl jsem i v té době dost nepříjemností.Podobně jako předválečné dítě,jsem prožil svůj žívot od tří let bez otce,který byl skoro do konce války v Mauthausenu,odkud se vrátil s hodně podlomeným zdravím,protože 4 roky v této ozdrsvovně nikomu neprospěly.Názory,které prezentuji jsou mé osobní,nikoho nepřesvědčuji,ale jsem  pořád ochoten diskutovat.Bohužel jak se stále přesvědčuji a Vy jistě také,jsou lidé,kteří na jiný názor odpovídají svým způsobem.Dějiny nestavím ani na Jiráskovi,který je pro mne spisovatelem a ne historikem,stejně tak neuznávám horlivé zastánce i odpůrce globálního oteplování,či politické rejdy našich představitelů.Někdy se mizdá,že budeme tak dlouho filozofovat ,až  nebudeme vědět kudy kam.No podle Vás vše marno,pád se zrychluje.V tom s Vámi souhlasím.

Mirek F. 20.1.2010 16:04

Re: Je mi líto

Volyňáci byli jaké národnosti?

hlava22 20.1.2010 16:03

Re: Je mi líto

děkuji za doplnění. Tak kolik bylo těch Čechů ?

Leoš 20.1.2010 16:03

Re: Logické přemety

Němci si již 60 let sypou popel na hlavu a omlouvají se na všechny strany, takže si myslím, že svědomí jim funguje dobře.

jája 20.1.2010 16:02

Re: KZ Postoloprty

děkuji, pane Vlku

čm 20.1.2010 16:01

Re: Je mi líto

A to ste zapomněl na Cikány. A u těch svobodovců na to, kolik jich bylo původem Volyňáků a z Podkarpatské rusi a kolik jsme jich pak vydali laskavě Rusákům 

Otokar Löbl 20.1.2010 15:59

Re: KZ Postoloprty

Ano, ale byli nalezeny take jednotlive hroby. Ty byli ale mimo těch masových hrobů, které byli jasne zmapovany v dokumentech vyšetrovací parlametní komise ČR z roku 1947. Z těch byli mrtvoli exhumovány. Masové hroby se používali následně, ze začátku se mrtvoly dokonce odvážely a házely v Mostě do dolů.

čm 20.1.2010 15:56

Re: Pro Finroda Felagunda

Jistě, po řádným, byť extrémně zkrácenym soudu. Jen pak může být nařízena poprava. I na vzájemné pobíjení má civilizovaná společnost předpisy. Nařídit zastřelení jen tak se nesmí. To je vražda.Chytřejší velitel to řeší zastřelením při pokusu o útěk...Což, zdá se, nebyl tento případ.

Petr Benes 20.1.2010 15:54

Re: KZ Postoloprty

cili ma pan Vlk pravdu, ze jsou tam pohrbeni i jini lide, nez Nemci?

Dr. Chocholoušek 20.1.2010 15:53

Re: Kde je odkaz na Youtube???

Vlčí mlha dělá strašné věci...  :-)

Mirek F. 20.1.2010 15:49

Re: Barikádníci v Praze XIV postřílení nacisty

Takže si ani moc neodporujeme, že?

Libor.w 20.1.2010 15:48

Re: Ať je to jak chce.

Ježkovi voči a kaviárové tousty.

Mirek F. 20.1.2010 15:47

Re: Ať je to jak chce.

V době konání postupimské konference byla většina SN ještě v Československu. Kropm toho, kdyby západní spojenci nesouhlasili s odsunem a  zamítli odsun do svých zón, ČSR by neměla páky, jak je k tomu donutit.

čm 20.1.2010 15:47

Re: Smysl článku

Cha cha, to sou teda lumpové, tyhle kdejací " aktivisté"!!!To je úplná operace White Lines II. Ten Vlk je hnedle jak  Jirka Hradec , co ? Nebo spíš major Kalina?

Otokar Löbl 20.1.2010 15:46

KZ Postoloprty

KZ  byl provozován od roku 1943 do dubna 1945 přošlo celkem 1.500 mužů ze smížených mánželství a žídé, kteří byli nuceni pracovat na výstavbě žateckého letíště. Několik jich tam také zemřelo. Přesné informace si můžete vyžádat v židovském muzeu. Ten tábor je také německým ministerstve financí zažazen do seznamu KZ a tito lidé mají možnost do dnes požádad o odškodnění, což se převážně pomocí fondu budoucnosti stalo. Neboť pracovali pro německou stavební firmu Strabag a Wiedmann bez odměny a za hrozných podmínek. Než bude pan Vlk psáti o deseti tísích tak až si sežene patřičné zdroje. Lágr sloužil následně převážně pro německé ženy a děti z oblasti v květnu a červnu 1945. Muži byli v kasárnech a odváděni na svévolné popravy. Vše dokumentováno českými zdroji a nikoliv propagandou.

ok 20.1.2010 15:45

Re: Kde je odkaz na Youtube???

Mimochodem po zavedení cenzury (ode dne 15.2.2010) zde takto svobodně diskutovat už nebudeme.

Vlk si bude lhát a vymýšlet a "mýlit se" do alelujá.