25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ladovská zima

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MB. 15.1.2010 7:29

Nebo opacne

V kronikach zapisy, kterak se v polabi odvadely dane - v melounech. Zkuste si dneska v polabi vypestovat meloun...

go.west 15.1.2010 8:17

Re: Nebo opacne

Nebo taky o tom, že Karel IV. zakládal v okolí Prahy vinice a kolem Prahy rostll šafrán. A na Avatého Jiří, vylézali hadi a "štíři".

Han 15.1.2010 9:11

Re: Nebo opacne

No na Litoměřicku melouny zase pěstují, respektive se o to pokoušejí. Otázka je, na kolik takový meloun vyjde.

Harry 15.1.2010 11:15

Re: Nebo opacne

Proc je tezce pestuji, kdyz na Ministerstvu pro životní prostředí je jich plnej barák? A připravený, navrch zelený, uvnitř rudí. Zralí i pro Chocholouška.

Han 15.1.2010 11:18

Re: Nebo opacne

Ale ty jsou sakra drahý a nepoživatelný.

honzak 15.1.2010 7:06

klima se mění

to nelze oddiskutovat. Ale příčinu změn NIKDO NEZNÁ a svalování na antropogenní vliv je ZCELA ÚČELOVÉ!

Oteplení oblbovači přesně zapadají do vyděračského stylu globálního ekologismu, který dějinami kráčí v duchu nejlepších tradic marxismu-leninismu. Náboženství a socialismus holt k ovládání mas nestačí a tak se vymyslel ekologismus.

Mard 15.1.2010 10:58

Re: klima se mění

Hele Kefalín, co myslíte tím že se mění? Jako že je jaro, to se pak změní na léto, to pak na potvoru na podzim a nakopnec nás zaskočí změna na zimu? Nebo že se období střídají jinak než v minulosti? Nebo že se klima mění k horšímu či lepšímu? Jak to prosím myslíte? Jinak souhlasím s Vámi, že uvěřit tomu, že koncentrace CO2, která dosáhla strašlivých 0,03% je tragická a že člověk, který produkuje jen 10% CO2 na světě a zbytek jde z přírodních zdrojů, omezením své produkce CO2 situaci smění, je hodno jen osoby se sníženou vnímatelností.

aliB 15.1.2010 1:22

Vyjimecne

Do teto debaty se- z nedostatku dukazu pro a proti- nezapojuji. Ale tento clanek je umirneny a bez tradicnich nadavek a napadani, jako kdyz zbesily pan Kremlik- dobry vecer i vam- drti (s pohledem zjihlym dojetim, neb uprenym na minus na teplomeru ) sve oponenty, tedy vyjimecne: cetl jsem kolem roku 80. analyzu nejakeho vedce, ktery popisoval presne tu situaci, kterou mame dnes. Zapamatoval jsem si to proto, ze me vydesilo, ze se severni polokoule zacne - kvuli oteplovani!- ochlazovat... he? cekal jsem, ze kdyz do pekla, tak predehraty a ted mame zmrznout? Ale- castejsi zaplavy, vichrice, dokonce tornada, sucha, ktera postihnou predevsim Italii a Spanelsko jako prvni, atd., - to vse tam bylo.

Nechapu tu zbesilost jednech, nebo druhych, pro a proti- 100 % dukaz nema nikdo. Faktum je, ze v ramci zmeny spolecnosti na informacni odpada stale vice klasickych pracovnich mist. Navic je stale mene lidi ochotno tyto- hlavne remesla- vykonavat. Trend od 70.let, Gastarbeiter boom. Tedy? Vznika nove odvetvi- eko-jobs. Od trideni odpadu po vodikovou technologii- pro kazdeho neco.

Ze se to jednem libi (eko- freaks, muessli- fresser, matracove komuny a jak se jim jeste nadava;)), tem spis vlevo, kteri fabriky moc nemusi- a druhym nelibi, tem, co jim ty fabriky patri a dokud tece nafta, je party, je pochopitelne.

Jen vic uprimnosti, misto nadavek by to chtelo. Misto mlaceni se teplomerama. Aspon od tech, kteri nepatri mezi prvni, ani druhe.

Anti :°-( 15.1.2010 6:12

Re: Vyjimecne

Vyhledejte pomoc doktora Chocholouška!

Lapil 15.1.2010 9:07

Re: Vyjimecne

Ale on má recht! Snad kromě té studie z 80. let, já si vzpomínám spíš na to ochlazování, ale klidně jsme se mohli časově minout... A ve skutečnosti to nejspíš znamená, že když nikdo nic pořádně neví, tak tvrdí kdekdo kdeco a na NĚČÍ slova dojde.

Chci říct ale tohle: bydlíme v padesátém patře baráku, jehož provozu nikdo moc nerozumí, a najednou k nám někdo vtrhne, oči navrch hlavy, a že prý v přízemí hoří a že máme okamžitě vyskákat z oken, jinak že za sto let uhoří všichni až do desátého patra. To je přece důvod k zamyšlení: vadí mi to? Nedalo by se s tím něco rozumného udělat? A mají vůbec ti poněkud hysteričtí lidé pravdu? Ne že by nutně lhali, ale co je tak vyděsilo?

Možná nakonec na to skákání z okna dojde, ale věc nevyřeším tím, že skočím hned, aniž bych si byl jist, že něčemu pomůžu. A ty ječouni by se taky měli zhluboka nadýchnout, posadit se a vysvětlit mi, proč si myslej` co si myslej`, místo aby mě rovnou označiili za cynika, asociála, zloděje a původce onoho požáru neboli žháře vůbec.

Haui1 15.1.2010 8:59

Re: Vyjimecne

Nechápete zběsilost? No, když mi jde někdo po MÝCH penězích, tak jsem zběsilý. A protože v rámci "oteplování" jde o velké peníze, tak jsou i velké vášně. Např. naše ministerstvo uvažuje o auditech kotlů ústředního topení, které máme doma. Nic proti tomu, ale majitel bude muset za audit zaplatit. Proč bych měl platit za něco, co chce stát? Ať si to zaplatí sám, když to chce. To je poplatek za audit, pak za potvrzení od kominíka, pak daň z komínu, pokuty za nevím co. A na to jeden musí vydělat, přičemž stát pak vybrané peníze rozhází za prkotiny nebo je nacpe několika kamarádům na dotacích.

Mix 15.1.2010 10:42

Re: Vyjimecne

No, at "si to zaplati stat" -- tedy at to zaplati z nasich, mych a vasich, dani...

Historik 15.1.2010 10:58

Re: Vyjimecne

Právě. Naše demokracie nefunguje. Politici přijímají za podivných okolností zákony, které většina lidí NECHCE. Jsou od obyčejných lidí odcizeni skoro stejně, jako svého času komunisté.

Glosator 15.1.2010 10:32

Já Vám to napíši zcela upřímně - nehodlám ty ekošaškány PLATIT

A "Ekologický právní servis" bych zavřel do kriminálu dokonce přesto, že "i ďábel občas nechtěně udělá něco dobrého." Nemám je rád z ryze sobeckých důvodů, např. jsem kvůli nim musel několik let jezdit v koloně přes centrum Plzně.

para 15.1.2010 1:13

Doba od Lady pokročila - svět se změnil - chcem to vůbec slyšet?

Jen k výroku ..."Kdyby dnešní příznivci globálního oteplování tehdy mohli působit jako

dnes, spustili by stejně zasvěcený a vědecky podložený pokřik. Dnešní

hysterie trvá asi deset let a systematicky potlačuje racionální pohled

na věc"..... 1. Kde je ta hysterie co trvá už asi 10 let..? Já vidím kolem sebe k problémům klimatu obecně laxnost, špatnou informovanost... A i když ke klimatu vycházejí publikace tu a tam hodnotné: http://cupress.cuni.cz/ink_ext/index.jsp?include=podrobnosti&id=4643&jazyk=cs   ...většina lidu čte bulvár a v lepším případě Klausovu beletrii.

2. Ted v zimě je kýžené oteplení pochopitelná prvá reakce lidu na nečekanou nadílku a chlad je pokukování po teple... Jinou věcí je vysvětlit si co se děje globálně a zda to postihne nás a jak to postihne naše následníky. I Doc Vašků ve svých publikacích //skriptech// píše, že u nás do roku 2030 zřejmě převáží klady GW nad zápory. I pokud by měl pravdu co ale bude dál? Dnešní situace je taková, že za poslední století se do atmosféry dostalo o cca 40% víc skleníkových plynů než tam bylo celá statisíciletí předtím a ty tam budou působit ještě minimálně několik dalších století i kdybychom jsme je dnes naráz zítra přestali vypouštět. A nejsou to zdaleka jen skleníkové plyny čím měníme okolí. Setrvačnost odezvy na součastnou injekci polutantů tak sama o sobě bude ještě alespon století a asi mnohem déle doznívat ve světě, kde už my nebudem. Má tedy smysl ptát se co zde zanecháváme potomkům? Bude to oproti minulosti, na kterou se autor odvolává, svět s podstatně změněnou chemií atmosféry, půdy i celých oceánů a k tomu aby se nám to nevymklo stojíme na stráži s desetitisíci jaderných pum.... ale mezinárodní dohodu "jak dál?" schopni uzavřít zatím nejsme. Jen celosvětová stagnace ekonomik i otrlým důvěřivcům v zákonitě lepší zítřky..., neodbytně naznačuje, že je někde v našem systému hrubá chyba - a zřejmě už né jen jedna.

nic-k 15.1.2010 6:46

Re: Doba od Lady pokročila - svět se změnil - chcem to vůbec slyšet?

K těm 40% víc -  není to jako když vsadím dvě sázenky Sportky a hned mám o 100% větší šanci vyhrát?( místo jedné miliontiny hned dvě).

honzak 15.1.2010 6:49

Re: Doba od Lady pokročila - svět se změnil - chcem to vůbec slyšet?

nechte ho být. On už se úplně zbláznil.

para 15.1.2010 10:28

Re: Doba od Lady pokročila - svět se změnil - chcem to vůbec slyšet?

V tom tkví právě te háček honzáku. Spíše to totiž vypadá "že svět se zbláznil".... Kdyby to bylo naopak a lítal jsem v tom sám, nemusel by jses tu ani trochu angažovat - vid? A přesto Tě tu vídám den co dne s obhroublostí a přezíravostí v hlavě. Pust si třeba TV - a dej vědět jak se ten svět chová rozumě přezíravosti, hrubosti... tam budeš mít jako vzor až až.

Historik 15.1.2010 10:42

Re: Doba od Lady pokročila - svět se změnil - chcem to vůbec slyšet?

Již Machiavelli napsal, že vždycky existovala určitá kategorie lidí, která vždy říkala, že svět se mění k horšímu. Píše, že to naznamenalo, že se svět kolem nich momentálně k horšímu neměnil, ale korelace jejich předpovědí se skutečností byla čistě náhodná.

Existuje konkrétní smrtelné nebezpečí pro nás a naši civilizaci a to je exponenciální množení primitivů v zaostalých zemí. Dokonce dítě z páté třídy obecné školy si dovede spočítat, kam takovýto vývoj musí vést, ale není "politicky korektní" o tom mluvit. Ačkoliv jsem zaznamenal, že toto nebezpečí zaregistrovali i někteří zelení (jako "přelidnění" obecně, do rozborů se pochopitelně nepouští).

janík 15.1.2010 12:07

Re: Doba od Lady pokročila - svět se změnil - chcem to vůbec slyšet?

 ... by jses ...  paračeština.

Omluva za OT komentář, osobně mám ale pochybnosti o kvalitě informací, jež poskytují takoví paračeštináři.

para 15.1.2010 10:10

Re: Doba od Lady pokročila - svět se změnil - chcem to vůbec slyšet?

Ne není - to je jen právě Vaše úhybná úvaha. To je to spíš podobné tomu, jako když navrch o 40% víc jíte tučného. Jaká pak je pravděpodobnost, že se Vás dotkne civilizační choroba? Jen podotýkám, že vše jsem uváděl i ve vztahu k ostatnímu tak si k tomu příměru připočtěte za 100% nárůst aktivního dusíku, freonů, pesticidů, rtuti.... ještě fiktivní změnu spůsobu života vitálního dělníka na u compu sedícího úředníka... Jaký asi tak bude výsledek? Někdo to taky přežije - že?

Kamil S. 15.1.2010 7:05

40%

ne skleníkových plynů všech, ale CO2, tam máte chybu.

para 15.1.2010 10:18

Re: 40%

Ano to je opravdu dost zhruba přepočteno na ekvivalent CO2. Plejáda plynů je opravhu tak pestrá, že vypisování všech s průběhem a popisem aktivity v atmosféře... se sem prostě nevejde. Lecos je proto upřesněno na 350 stánkách té knihy co jsem na ní dal odkaz a i ta má své další odkazy.

hh 15.1.2010 8:47

Re: Doba od Lady pokročila - svět se změnil - chcem to vůbec slyšet?

Tvoje problémy a oteplený prachy, co by mi chybělo :-)

para 15.1.2010 10:37

Re: Doba od Lady pokročila - svět se změnil - chcem to vůbec slyšet?

Nepodsouvej mi HH oteplené prachy. Neznáš mě. Pracuji jen sám na sebe - opravuji věci staré aby ještě posloužily. Nejsem tak vázán na žádnou instituci či skupinky čachrující se změnami klimatu..  Za Tvým nápadem co Ti chybí bude spíše Tvá závist.

Wlasta 15.1.2010 8:57

co zanecháme potomkům

ukázku lidské blbosti a to ať už to dopadne jak to dopadne a naši potomci to přežijí.

Sami s naprostým nepochopením shlížíme na život našich předků a naivně se domníváme, že jejich život byl chudý, protože neměli ..... výdobytky naší doby. Moje babička neměla koupelnu do konce svého života a byla se svým životem spokojená, jestli si pamatuji tak jediná věc, které jí bylo líto bylo to, že nepojmenovala žádnou ze svých dcer po své sestře. Počasí brala takové jaké bylo a podle něj se chovala.

Ve své praxi jsem se setkal mnohokrát, že naši předkové byli schopni z minima vytěžit maximum, že jejich vyhodnocení přírodních podmínek odpovídá našim současným poznatkům, které jsme získali velmi nákladně. Řekl bych, že ta naše draze získaná data neumíme zpracovat, že v nich hledáme něco složitějšího než tam ve skutečnosti je. A ještě jedna věc mne stále fascinuje, i když jsem se tomu také nevyhnul, nekritická víra ve svatost výpočetní techniky. Vždy si vzpomenu na jeden z počítačových zákonů: Za pomocí počítače řešíme problémy, které by bez něj nevznikly.

para 15.1.2010 10:45

Re: co zanecháme potomkům

V tom, že si málo vážíme skromnosti a houževnatosti předků naprostý souhlas.

S těmi počítači to ale vidím vesměs docela jinak. Taková počítačová hra které kde kdo propadne je opravdu ukázkovým řešením problému, který by bez něho nebyl.....

Jsem však radikálním zastáncem řešit problémy klimatu dopředu na počítačových modelech namísto experimentování na planetě samé.

paro 15.1.2010 11:26

Re: co zanecháme potomkům

ale ty výpočty již silně připomínají ty hry

Jenda 15.1.2010 11:30

Re: co zanecháme potomkům

V tom bych s vámi souhlasil. At si zelení řeší problémy klimatu na modelech a NESÉŘOU SE DO PLANETY SAMÉ. Vyjde to levněji a napáchají při tom méně škody.

zubr.z 15.1.2010 15:57

Re: co zanecháme potomkům

Ano,to je kvalitní názor.A k tomu počítačovému modelování perličku z praxe:zemědělské podniky se obvykle vyznačují značně nerovnoměrnou spotřebou el.energie v časovém spektru.I byl vypracován program pro jejich modelování a optimalizaci spotřeby el.energie.Z něj vyplynulo,že např.pro zásobování chléva el.energií (mimo osvětlení,tedy jen pro krmivovou technologii) postačí v průměru energetický zdroj,reprezentovaný 4 ks plochých baterií.On ten programátorský přístup k řešení reálných problémů zhusta selhává.Tož tak.