20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R 12.1.2010 14:10

Piloty výškové věže.

V jakémsi pořadu bylo, že Burdž Dubai (Chalífa)  má piloty jen do hloubky 50 metrů. Nejsem sice odborník, ale není to na přes 800 metrů vysokou stavbu málo? Nebo v té hloubce 50 metrů je už jednolitá skála, ve které jsou ty piloty pevně uchyceny?  Může to nějaký odborník okomentovat?

V 12.1.2010 17:57

Re: Piloty výškové věže.

videl jste minuly rok v Shangaji padly panelak prave dostaveny? s piloty cnicimi horizontalne? Cinani postavili na bahnite louce, prisel vitr a jeden panelak se polozil na placato a piloty trcely do vzduchu, jeste ze tam bylo na ten pad dost mista, jinak jim popadalo cele to sidliste jako domino, umrel tam jen jeden pracant co si sel v sobotu rano pro naradi, asi chtel meloucharit nekde jinde, tady to dopadne stejne az prijde nejaky silnejsi vitr

idol 19.1.2010 9:08

Re: Piloty výškové věže.

Nikoliv k Burdž Dubai, nýbrž obecně. Hloubka skalního podloží je pochopitelně proměnlivá. Pokud jde o v daném místě uváděných 50m - není na tom nic divného.

Kokon 12.1.2010 12:55

Velikost není vše

Nejde ani tak o velikost či impozantnost (všechny zmíněné budovy jsou obrovské a impozantní), jako spíš o nápad a umístění.

 Empire State Building je krásná, ale u mne ze všech zmíněných budov vede jasně Flatiron Building -skvělý nápad, vypadá sama o sobě dobře, ale to, jak je skvěle umístěná a zapadá do svého okolí z ní dělá vyjímečnou a úžasnou stavbu (je to sice trochu offtopic ale zmínil bych třeba Ještěd - ač to není mrakodrap, toto splňuje do puntíku).

Alex 12.1.2010 12:39

A kde je ta fotogalerie 7 fotek?

V článku jsou jen 3, a dost těžko se podle textu poznává, co je co.

Alex 12.1.2010 12:40

Aha, vzápětí jsem to dole objevil

Kokon 12.1.2010 12:59

foto

odshora:

1. Flatiron Building

2. Chrysler building

3. někdejší World Trade Center

VL 12.1.2010 12:07

Náraz

Náraz středního bombarderu B26 bych nepovažoval za "náraz malého letadla".

Dr.Sid 12.1.2010 20:47

Re: Náraz

V porovnani s letadly co narazily do WTC to bylo male letadlo. A letadla budou cim dal vetsi.

wiki 13.1.2010 11:32

Re: Náraz

http://en.wikipedia.org/wiki/Empire_State_Building

ajk 12.1.2010 11:14

Pokus o Babylonskou věž?

Ta budova je z mnioha důvodů nesmyslná. Je opravdu jen projevem rozmaru a pýchy. Obrazu stačí, když je krásný, ale budova musí být i účelná a dobře zakomponovaná do urganistických souvislostí.

Výškové budovy nesou řadu problémů, nejen při samé stavbě. Provoz je nákladný. Kolik asi spotřebuje klimatizace a výtahy energie? Může se v takové budově cítit každý člověk bezpečně ? Bude mít každý parašutistický výcvik ? Skákání už nám ukázali.  Vždyť je to pro záchranáře naprosto nezvládnutelný problém. Opravdu ve vyšších patrech nebudou uživatelé vnímat výkyv budovy. atd. atd.  Jak často se budou generálkovat výtahy. Kolik jich je a jeké % zajímají z průřezu budovy v jednotlivích etážích.? Nepochybně jsou dražší než kilometr tratě a stanice metra.

David 12.1.2010 11:32

Re: Pokus o Babylonskou věž?

Ok, je tam pár tisíc kanclů a desétky tisíc lidí. Si spočítejte, kolik energie a času všech zainteresovaných by tohle vše stálo, kdyby to bylo koncipováno ne vertiklálně, ale jako normální městečko.

Pak pište něco o nesmyslech

kkkk 12.1.2010 12:47

Re: Pokus o Babylonskou věž?

Vertikální nesmysly. Tatáž užitná plocha se často vejde na stejný pozemek při desetkrát nižší výšce. Pak zjistíte, že rekorní mrakodrap má menší podlažnost než váš 5patrový činžák bez výtahu...

Čas se dá ztrácet i horizontálním přesunem, ale vertikálním mnohem spolejhlivěji.

ajk 12.1.2010 14:48

Re: Ztráta času.

Jdete- li po rovině pak vás 50 metrů neodradí od okamžitáho rozhodnutí je ujít pěšky. Navíc je to trocha zdravého pohybu. Energeticky se 5Om chůze rovná 1m výškový Přesouvat se mezi patry budou uživatelé tedy výhradně výtahem. A na ten bude třeba čekat a zdržovat tím i ostatní ve výtahu. Vcelku by mě zajímalo, jak jsou v budově výtahy uspořádány. Kantýna asi nebude na každém patře. O Ramadánu se přes den nejí, takže to bude menší provoz.

 Je však pravdou, že s vrcholu věže se lze dolů dostat za méně než 20vteřin, záleží jestli poletíte na placato, nebo si hodíte šipku. Možná je kolem budovy za sluného dne i stoupavý proud a dalo by se kolem ní létat na padáku.

vita 12.1.2010 17:55

Re: Pokus o Babylonskou věž?

Rozhodně mnohem méně než když je nastojato.

Jiná situace je, když jsou pozemky drahé nebo jde o zemědělskou půdu.

Panelák je vesnice nastojato - nepředpokládám, že z nich ucrvrkáváte blahem... Ale v Česku šetří půdu.

R 12.1.2010 14:12

Re: Pokus o Babylonskou věž?

Co se týká záchrany z těch nejvyšších pater, pravděpodobně dojde k vytváření záchranných padáků či kluzáků a podobně.

Finkelstein 12.1.2010 11:07

nemohu si pomoci...

... ale názor autora na Burdž Dubai mi připadá takový zaprděný, malý, český.... škoda. Osobně se mi líbí z zajedu se něj podívat.

David 12.1.2010 11:29

Re: nemohu si pomoci...

No to je právě ta finta, že autor většinu těch míst v životě nikdy na vlastní oči neviděl. Ale obalovat obrázky textem, na to je kanón...

johana 12.1.2010 19:54

Re: nemohu si pomoci...

Zatímco vy pana Lukeše vídáte denně, takže váš názor je podložen fakty. Kdybyste si ho aspoň vyhledal třeba v Google, když jste to jméno viděl poprvé....

David 12.1.2010 20:53

Re: nemohu si pomoci...

Ne, nevídám ho denně, dokonce ho ani neznám. Zrovna jako je neznámý architektům těch mrakodrapů, o kterých tak učeně píše. To ovšem neznamená, že by na jeho článek nebylo možné reagovat. Ale možná je v lokálním rybníce ČR pro spoustu lidí velký kluk. Třeba si jednou i zjistí, kde se ten největší mrakodrap vůbec nachází.

johana 12.1.2010 22:41

Re: nemohu si pomoci...

ano, není to v Abu Dhabi, většina vámi zmiňovaných architektů zemřela, aniž se poznali s panem Lukešem (už jen z důvodů data narození) a reagovat můžete. Od toho ta diskuse je. Řečičky o lokálním rybníce apod. ji ovšem moc nevylepší.

David 12.1.2010 23:01

Re: nemohu si pomoci...

Víte, někdy si říkám, jaká je to vlastně škoda, že z těch báječných obrázků mrakodrapů není přímo poznat, kde se daný objekt vlastně nachází a člověk, když už o tom něco píše, si to musí kolikrát zjistit. Béčkovým kritikům by to zcela jistě usnadnilo práci. Minimálně by nebyli za mouly hned v prvním odstavci...

Mimochodem - obávám se, že s panem Lukešem se neznají ani ti žijící architekti - což je pro ně a jejich dílo zcela jistě obrovská ztáza...

V 12.1.2010 10:49

libivost mrakodrapu

je asi osobni vec, me se Empire State libi vic, nez Chrysler a ty dvojcata byly osklive krabice i kdyz aspon byly vysoke, coz je tak trochu zachranuje, ty 'nizke' budovy dole na tom obrazku kde je WTC (zapomel jsem jak se jim rika) jsou uz uplne osklive jak jen muzou byt, komercni schlock s pochybnym vkusem

Dr.Sid 12.1.2010 20:45

Re: libivost mrakodrapu

Jsem jediny komu dvojcata chybi ? Pro mne jsou (a budou) symbol New Yorku prave ony, to ostatni jsou jen 'stare baraky', byt jiste pekne.

V 13.1.2010 10:38

Re: libivost mrakodrapu

trochu chybi ale ne zas tak moc, zvlast kdyz se tam postavi neco jineho, snad jeste vyssiho, i kdyz si od toho moc neslibuju. Jako dotvareni reliefu mesta nebyly spatne, ale mistni pohled kdyz byl clovek u jejich paty byl nic moc, ja nejsem pritelem tech 'jen pro chodce' zulovych vyvysenych korz, ktere je separuji od mesta a prosklenych atrii s palmami a obchody pro hornich deset tisic, to mam stokrat radsi uzsi 36tou ulici s Empire state budovou, na tu je i pohled zblizka krasny a v te uzsi ulici i vic vynika.

David 12.1.2010 10:48

Ach ti čeští architekti

Občas není vůbec od věci si ta místa aspoň projít, než o nich něco "s nadhledem" napíšu. Takhle okecat pár obrázků v patnácti odstavcích na základě faktů z roku 1980 není asi úplně to pravé.

Bohužel tohle je jediná věc, na kterou se čeští architekti, kteří nikdy nepřekročili hranice ČR, zmůžou.

JirkaB 12.1.2010 10:24

Mrakodrapy v Dubaji

Byl jsem v Dubaji v 04/2009, takže jsem Burdž Dubaj viděl těsně před dokončením. Je to obrovskej barák, proti třeba Burdž al Arab (plachta) dost fádní a fakt monstrum. Okolo na největší ulici, jakou tam mají, Sheikh Zayed Road je spousta mrakodrapů, ale jsou "rozumně" vysoké, byť někdy hodně těsně u sebe a občas i zajímavé architektonicky (ale nejsem odborník). Ale jinak nic. Pak už jen malé vilky a pár rezidenčních čtvrtí, kde jsou menší mrakodrapy občas natlačené dost na sobě. Kdo byl např. v emirátu  Shajrah, tak ví o čem mluvím, Je to hrůza. S NYC, resp. s Manhattanem, se to nedá ani na okamžik srovnat, tam máte pořád pocit, že jste ve městě. V Dubaji je to rozlehlé, nedodělané ale hlavně tam nemáte pocit města. (Shajrach místy vypadá jak velké Jižní město - nedokončená zeleň, chodníky, parkoviště, jen mraky baráků). Problémy s životním prostředím, co začínají v Dubaji mít - často špatná viditelnost, zničené moře atd. taky nic moc. Když děláte jen cement a hliník, tak se nelze divit.

J. Bakulová 12.1.2010 9:42

u mě ta snaha co nejvýš

vyvolává podivný pocit. Jako takové to: To koukáš, Bože, hnedle jsme u tebe doma. Nemám to ráda a bydlet či pracovat bych v tom nechtěla ani za nic. Co když se zase nějaký muslim strefí ?

ajk 12.1.2010 10:37

Re: u mě ta snaha co nejvýš

No, věřme, že pýcha předchází pád. Asi to Mohamed zapoměl z Bible opsat.

JK 12.1.2010 9:33

Autor je zřejmě architekt

typický malý český všeználek. Mlží, plete evidentní fakta (Burž Dubai v Abu Dabi?!? - to si ani nezjistil, kde to je?), podsouvá své(?) prapodivné názory, možná jen papouškuje, co mu někdo nakecal.

Jen pro dokreslení absurdity tohoto článku bych vzpomněl EIffelovku. Když ji postavili, mohli se intelektuálové v Paříži zbláznit. Dneska už vidíme, že je vlastně krásná a bez ní už by Paříž nemohla existovat.

Proto strčte si své názory někam, Manhattan by bez mrakodrapů byl placatej ostrov, Dubaj bez mrakodrapů by bylo pouštní hnízdo, kam by jezdili jen dobrodruzi. Mrakodrapy jsou prostě civilizace, oslava techniky a jsou krásné.