19.4.2019 | Svátek má Rostislav



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


HISTORIE: Proč byl 17. listopad nutný …



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 167, poslední: 2.12. 2009 17:13, přehled diskusí

Re: Zásadní poznámka::
Autor: FKus Datum: 1.12.2009 12:55

Máte stoprocentní pravdu, protože vnitřní dluh představovaný investicemi do bytového a domovního fondu představoval přes 1 bil. Kčs a do průmyslu cca 3 bil. Kčs. Stát také úvěroval podniky ve výrobě zboží, které bylo v podstatě neprodejné, poskytoval dodavatelské úvěry jistým státům, o kterých dobře věděl, že nebudou nikdy splaceny. Úspory obyvatelstva neustále klesaly (v reálné hodnotě) a v případě zavedení tržních principů v tehdejší ekonomice by vedlo k velmi rychlému kolapsu. Myslím, že polistopadový vývoj toho byl silným důkazem. Že jsme to jakžtakž přežili (ale s pořádnými šrámy morálními i ekonomickými) lze považovat za úspěch (asi poslední) V. Klausei a spol.

Re: Zásadní poznámka::
Autor: MF Datum: 1.12.2009 13:04

Souhlas.

Re: Zásadní poznámka::
Autor: lesov Datum: 1.12.2009 13:21

Já se ti divím, taky musíš vodkejvat každou kravinu! To se nemůžeš někoho zeptat, než začneš myslet?! :-/

Vy považujete:
Autor: M. Zima Datum: 1.12.2009 13:59

nekonané investice za dluh, to není zcela korektní. Já jsem nepopíral, že byla Republika komouši zdevastovaná. Ale nebyla ani zdaleka bankrot. DDR bankrot byla, to je ten rozdíl.

Re: Vy považujete:
Autor: Bloud Datum: 1.12.2009 14:46

Máte pravdu, tak jako v DDR jsme na tom s dluhy nebyli. Kolik let komunistické vlády bychom potřebovali, abychom DDR v tom bankrotu dostihli? Tak že změna v roce 89 byla naprosto nutná a měla přijít dříve, nejlépe v r. 68. 70. a 80. léta? Úpadek materiální i morální.

Děkuji za přínosný a vynikající článek.:
Autor: blue ribbon Datum: 1.12.2009 11:31

v poskomunistickém dějepisu se těmito tématy nikdo nezabývá.R^R^R^

Důvod pádu komunismu byl prostší než je nám předkládáno.:
Autor: éolo Datum: 1.12.2009 11:19

 Pravý důvod pádu komunismu v Rusku je jiný, a mnohem prostší. Nové generaci synáčků bývalých stalinistických vůdců, jejichž moc nade všemi, byla odvozena od vítězství ve 2.sv. válce, se zachtělo prachů a moci svých tatíků,kteří už sotva drželi moč. Málokdo si všiml,tehdy tutlané aféry Brežněvova syna, v době Andropova, který byl snad zavřen kvůli rozkrádání peněz z prodeje kaváru a valut jakéhosi rybnoprůmyslového ministerstva. Další aféry byly v Azerbajdžánu, zase nějaký synek Nazarbajeva,dnes je asi prezidentem, byl zavřen Andropovem. Prostě tito mladí papaláši už nechtěli poslouchat ty staré dědky v ÚV, a tak dosadili Gorbačeva a začli perestrojkovat. Jelcin ?To už byl ten jejich správný kolík. Prostě generaci synů a vnuků těchto papalášů už se nechtělo čekat až dědkové vymřou. Chtěli žít jako skutečné panstvo a ne se nechat oblbovat kecy dědků o komunismu. Chtěli žít, jako kdysi šlechta ,na Riviéře a v Monte Carlu. Co chtěli, to nyní mají. A naši pohrobci, našich gerontů ,jakbysmet. Tak se nyní nedivme. Ostatní jsou kecy. Jen se divím, že tohoto úhlu pohledu, nikdo z našich investigativních novinářů nebyl schopen.Stačí si projít seznam našeho posledního ÚV KSČ a opatrně se zeptat, co že dnes dělají jejich synkové a dcerečky. Toť!

Re: Důvod pádu komunismu byl prostší než je nám předkládáno.:
Autor: Chris Kelvin Datum: 1.12.2009 11:26

Pamatuji na nekomentovanou zprávu Hlasu Ameriky o popravě ministra rybného průmyslu za nelegální obchod s kaviárem. To asi nějak souvisí s tím, co píšete. Ano, staří revolucionáři zestárli a bylo třeba změnit poměry. Proto je stále "trochu" rozdíl mezi bývalým východem a současným západem.

Re: Důvod pádu komunismu byl prostší než je nám předkládáno.:
Autor: éolo Datum: 1.12.2009 12:01

 Asi máme stejné zdroje. I já si vybavuji tuto aféru z Hlasu Ameriky nebo Londýna. Mladý Brežněv kradl a ministra za to popravili. Byl bych však nerad, kdyby moje douška snad vyzněla, že se mi po těch stalinistických kriplech stýská. Nikoli ! Jen si myslím ,že v kostce se stoletým zpožděním Rusko opakuje vývoj civilizované Evropy. Za Stalina otroctví, za Chruščeva až Gorbačeva nevolnictví, od Jelcina buržoazní revoluce s feudálními prvky, nyní státní kapitalismus echt ranný. Toť ! To my, už jsme konečně v socialismu.

Re: Důvod pádu komunismu byl prostší než je nám předkládáno.:
Autor: . Datum: 1.12.2009 13:44

taky se tenkrát mluvilo o pašovanejch diamantech v tygřích klecích. Ale kdo to byl si už nepamatuju

Že "revoluce " byla dělána:
Autor: M. Zima Datum: 1.12.2009 11:35

pro příští generaci papalášů je známá a popsaná věc. Oni si také zkoušeli kapitalismus ještě za socialismu, ... součástí podvodu bylo, že to mělo vypadat, jako povstání lidu, proto ten celý tyátr, a mnozí blbečci věří na vlastní zásluhy při pádu komunismu dodnes.

Re: Že "revoluce " byla dělána:
Autor: éolo Datum: 1.12.2009 12:11

 No prr! Tak velký podvod to zas nebyl, lid byl docela dost nasra.ý. A právem! Ono nejen synkové papalášů, už toho měli dost. Takže, našlapujte   t i š e !

Re: Že "revoluce " byla dělána:
Autor: lesov Datum: 1.12.2009 12:53

Lid byl možná nasra.ý, ale jediný výsledek toho, bylo kecání u piva, po hospodách a zveličování zásluh, o nahlodávání komunistického režimu zevnitř. ;-P

Takže klidně dupejte, v tom bordelu se to ztratí.

Re: Že "revoluce " byla dělána:
Autor: éolo Datum: 1.12.2009 13:01

 No, co! Nakonec jsme přeci jen z těch hospod vylezli a dokonce jsme se i dodrápali i na tribunu, zatím co spořádaní abstinenti maximálně dělali křoví.

Re: Že "revoluce " byla dělána:
Autor: lesov Datum: 1.12.2009 13:27

"...zatím co spořádaní abstinenti.."

Zatímco hospodští mluvkové, cinkali klíčema a mysleli si, jak jsou stateční a revoluční a že tvoří dějiny. Svatá sprostoto...! :-/

Re: Že "revoluce " byla dělána:
Autor: éolo Datum: 1.12.2009 13:44

 Inu co, dějepis je vcelku někdy prostý. Hospoda byl totiž téměř jediný prostor,který se bolševikovi jaksi vymykal z rukou. Je velké zjednodušení, že v hospodě byly jen lopaty. Jejich viditelná přítomnost, však vedla intelektuály, hodné toho jména, k sebereflexi, aby nekecali ptydepe, a formulovali své názory do prostých a alespoň jim samým, srozumitelných myšlenek.Byla to dobrá škola ! Když to srovnám s VŠ studiem,minimálně ve společenskovědních disciplinách, doporučuji, velmi výživné.

Re: Že "revoluce " byla dělána:
Autor: lesov Datum: 1.12.2009 16:15

Já tam chodil jenom chlastat, po šichtě. Z těch keců, mě bylo vždycky do breku, to myslím vážně, a doma jsem se vždycky dušoval, že si radši koupím domů lahváče ale nakonec se šlo stejně na točený. Zkus říct kamarádům z mokrý čtvrti, že už tě ty jejich kecy lezou krkem, budeš za blbce a kůrku vod tebe pes nevezme. Dobrá parta se sešla málokdy. :-/

Re: Důvod pádu komunismu byl prostší než je nám předkládáno.:
Autor: Marat Datum: 1.12.2009 12:19

Stalin to řešil mazaně. Vždy po nějakém čase všechny staré dal zlikvidovat a dosadil na jejích místa nezkušené mladíky. Když po několika letech jím také zachutnala moc a mysleli že budou vládnou podle svého, dal je Stalin zase zlikvidovat a dosadil nové mladé a nezkušené. To už po odhalení Stalina Chruščevem jako obrzločince nešlo a tak nutně došlo k pádu bolševismu, neboť se ti staří drželi moci a nikdo nemohl ty mladé a chtivé za ně dosadit. Takže to Chruščev má největší zásluhu o pád bolševismu.

Trochu mi to připomíná:
Autor: silvatax Datum: 1.12.2009 10:00

známou taktiku studenta, který se našprtal Afghánistán a u zkoušky dostal otázku na 17. listopad. Ten listopad by to totiž přišel i bez Afghánistánu možná později, ale určitě by přišel. V Afghánistánu šlo Sovětům o to, nepustit zemi, kde už nějak fungovala komunistická vláda.  V Evropě se to začalo sypat od konce 70. let nástupem Solidarity, který musel být zastaven vyhlášením výjimečného stavu. Byla připravena i vojenská intervence, ale od té Sověti couvli, protože Poláci nejsou Češi a představitelé polské armády otevřeně Sovětům řekli, že v případné vojenské intervence  se polská armáda vojskům Varšavské smlouvy postaví. Polská opozice měla nesmírnou oporu v osobě polského papeže. Ekonomický úpadek lidově demokratického tábora a Gorbačovova politika nevměšování umožnila vznik kulatého stolu a první nekomunistické vlády v zemích socialistického tábora. Nepokoje probíhaly už v roce 1988 i u nás.

Ještě poznámka - pakt Ribbenrop Molotov byl podepsán v době, kdy o válce bylo již dávno rozhodnuto a k zotročení evropských národů by došlo i bez něj. Asi by bez něj nedošlo ke Katyńské tragédii, ale válce mohly zabránit Británie a Francie v roce 1938 nebo po 15. březnu 1939. Zejména Británie nevěřila, že se Hitler obrátí na západ a očekávali, že útok povede "nach Osten"

Re: Trochu mi to připomíná:
Autor: Sven Australan Datum: 1.12.2009 10:39

 vyucovani dejepisu o druhe svetove valce , kdy soudruh ucitel tvrdil, ze Churchill a jemu podobni, doufali, ze Hitler se vrhne na mirumilovny Sovetsky Svaz a potom je oba, vzajemnou valkou oslabene, Britanie dorazi a opet bude panovat.....  Nevim, jak si soudruzi predstavovali, ze se naciste dostanou na bolseviky (mne osobne, by se to tedy opravdu libilo) - tedy vzduchem ?, po mori ?, vzdyt prave proto, ze Hitler sel prez Polsko, Anglicane mu vyhlasili valku !  A kdo se jako ruda hyena pridal ?  Stalin ! Takze ta posledni veta, Silvataxi, zni jako z komunistickeho dejepisu, tedy falesne !       Mimochodem, jsem rocnik 1941, tak si muzete spocitat, kolik lzi jsem ve skole musel vyslechnout.....

Re: Trochu mi to připomíná:
Autor: Marat Datum: 1.12.2009 12:26

Ctný silvataxu, kdyby nezačal válku duo Stalin-Hitler a kdyby pozdějí Hitler nezatroubil k útoku na SSSR, tak Stalin už připravoval své hordy k útoku na Europu. Podle tvrzení nacistických generálu před Norimberským tribunálem ,Hitler předešel Stalinuv útok a pouhých jedenáct dní. Sám Hitler měl hrůzu z valky na dvou frontách a útok na SSSR byl aktem zoufalství kterým se pokusil napravit své pochybení ve víře Stalina.

Re: Trochu mi to připomíná:
Autor: Wotan Datum: 1.12.2009 13:00

Sověti v r. 1940 rozebrali "Stalinovu linii", grandiosní opevnění-- Mobilizační zásoby- střelivo- vše připraveno nedaleko hranic. R.A. neměla disposice pro obrannou Válku!

Je s podivem, Včera to bylo 70 let, co stát "dělníků

a rolníků" 200 milionový stát, napadl bez vyhlášení války

neutrální Finsko! NIKDE v mediích ani řádka, ani v televizi!

Žeby to bylo očerňování Ruského Bratra?

Mimochodem, sověti před 70 lety dostali od malého Finského DAVIDA pěkný DIREKT-FINOVE BOJOVALI, i když gerojci měli převahu 46 rudých na jednoho FINA! A bolševismus ve FINSKU, díky statečnosti Finů NEBYL!

Pokrytectvi nebo svinarna??:
Autor: Erich Datum: 1.12.2009 9:59

Autor : "Rozbíjet vesnice s nevinnými dětmi a dávat jim vybuchující hračky a tretky, to se přece nedělá."

Dodnes mam pred ocima tabulku s cokoladou se zalitou traskavinou, reagujici na ohyb a pistalku, opet s vybusninou uvnitr. Jenze ty EXOTE  to bylo v VETNAMU!!!! A sypali to tam Amigos z Herculu!!!

Rusi se v Afghanu chovali jak hovada, ale pripisovat jim nase vlastni debilni napady je ubohost. Obsahove pomalu jako referat ze zakladky. Skoda reakci

Re: Pokrytectvi nebo svinarna??:
Autor: MF Datum: 1.12.2009 11:17

To asi sotva. V USA by se to nedalo utajit a president by padnul. Už i tak bylo protivietnamských demonstrací dost.

Re: Pokrytectvi nebo svinarna??:
Autor: Marat Datum: 1.12.2009 12:29

Tak to by se v USA zaručeně neutajilo. Soudruh neví, jak jeden člověk zatočil s Nixonem pomocí dvou pisálku. Soudruh je vzdělaný v komunistické propagandě. Možná se sám propagandou za bolševiku živil.

Kdyby četli Kiplinga...:
Autor: ijáček Datum: 1.12.2009 9:59

Kdyby četli Kiplinga, tak tam nelezli. Jenže místo toho, aby se poučili minulostí, tak knihy zakazovali.

Dnes je to ale podobné: politicky nekorektní knihy jsou také nepřípustné, a tak se leckdo bude muset poučit opakováním minulých chyb.

afgánci:
Autor: Qakk Datum: 1.12.2009 9:42

Afgánci už pár století střílejí tím směrem , kdo je tento týden platí. Zkušenosti britů, rusů i dnešní koalice jsou zhruby stejné. Vyhrát se to nedá. U nás pro změnu nezaleží na tom, kdo to platí, ale co kdo naslibuje.

Tahle revoluční poezie:
Autor: M. Zima Datum: 1.12.2009 9:23

je tak dobrá pro Neffův meditační kroužek.  Např.:

"Rakety byly pašované neznámo odkud, placeny jakýmisi penězi neznámých dárců."

je blbost.  Financování nesla CIA, Saudis (stejným podílem, jak se zavázali), Tomis, Egypt. Mudžahové používali sovětské rakety, běžně dostupné na trhu zbraní, čínské (komunistické, baterií se zpožděným odstřelem 107 mm čínských raket se jim podařilo zapálit centrální sklad munice RA, který bouchal přes týden), Stingery, ... a i např. Milany. Takovéto skutečnosti je možno si lehce ověžit z materiálů cenzurovaných CIA.

Re: Tahle revoluční poezie:
Autor: Chris Kelvin Datum: 1.12.2009 9:27

Asi Vám nedošla autorova nadsázka. Dnes tady pouštíte všeobecně známou informaci, autor zřejmě popisuje dle tehdejšího stavu znalostí.

Vždyť jsem napsal,:
Autor: M. Zima Datum: 1.12.2009 9:38

 že to je dobré pro Neffův meditační kroužek. Tam si můžete správně česky vyprávět doměnky o tom,, co je "zřejmě" a co nezřejmě jaká nadsázka.