20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hell 20.10.2009 1:51

Smutný konec národa bez inteligence

Tento text je velmi podstatným příspěvkem do debaty nad myšlenkovou ubohostí světa aparátčických čechů, kteří ve svém fanatismu ničí poslední možnosti obnovy normální debaty v mafiánské zemičce, ze které vyšli a kterou už vnímají pouze jako nutný prostředek zvýšení svého umělou zaměstnaností vytvořeného bezpracného blahobytu v politicko-úředních strukturách stagnující a myšlenkově téměř vyčerpané Evropy.

A bez ohledu na zoufalství, do nějž se tak Evropa dobrovolně řítí, je neevropská neschopnost čechů nad čímkoli normálně debatovat už přímo astronomická.

Lapidárně shrnuto - jednou z toho budou mít všichni průšvih.

Karlos 20.10.2009 1:19

Všem diskutujícím,

kteří disponují angličtinou, doporučuji tento záznam z Evropského parlamentu http://www.youtube.com/watch?v=M6QmH-7fu68

Tak toto je ta slibovaná svoboda. :-/

Příspěvková služba 20.10.2009 1:06

Re: Blb z Dijónu . .

Děkujeme Vám tímto za velice podnětný a obsahově hodnotný příspěvek. Vaše příspěvková služba.

Chris Kelvin 20.10.2009 1:05

článek sice není...

...filozofický traktát a Lisabonská smlouva není až takový tahák, ale jinak musím s autorem vcelku souhlasit. Vydali jsme se na jistou cestu, cestu sjednocování Evropy. V současné geopolitické situaci je to jediné možné řešení a tvrdit něco jiného je jako zbrojit na mezinárodní politiku 19. století. Zastavení integrace by vedlo přesně k tomu, co autor popisuje.

Lisabonská smlouva mohla být kvalitnější, ale její chyby přičítám zejména kompromisům vzniklým v zatím nejednotné Evropě.

MR 20.10.2009 1:04

Re: máte naprostou pravu - víra, že integrace má smysl - není přítomna

Ani nemá cenu více dodávatR^

O. M. 20.10.2009 0:51

Jádro již dávno existuje

Jenom se zatím ještě celkem úspěšně maskuje. Tím jádrem je Francie, se současným Napoleonkem Sarkozym, a Německo. Proti těmto má náš Napoleonek Klaus omezené možnosti. Podle mne má Klaus se svým postojem k Lisabonu ve vztahu k Benešovým dekretům naprostou pravdu. Neb mohou sice právníci tisíckrát tvrdit, že díky té a té větičce jsou Dekrety nenapadnutelné, nicméně, jak praví bonmot, co právník, to jiný právní názor (a jiný klient), takže ta nejistota implicitního tvrzení tu vždy bude. Jen je, bohužel, již poněkud pozdě, a je to (kromě jiných souvislostí) pouhé zoufalé hašení požáru, nikoli účinná požární prevence. V tomto ohledu můžeme polákům jen závidět schopnosti jejich vyjednavačů a sílu jejich argumentů (danou, jak jinak, též počtem obyvatel - přeci jen, je jich cca 4 × více).

Bohužel, z hlediska funkční EU jiné cesty, než LS není, to ovšem znamená vládu demokratické většiny - Francie a Německa. Jedinou útěchou může být, že případné spory mezi F a D se budou řešit v prvé řadě diplomaticky. Nezapomínejme, že všechny funkční velké státní celky vznikly pouze válkou (i ty USA). Ovšem, dožít se Spojených států evropských, to bych asi nechtěl, neb zatím to vypadá, že půjde spíš o Svaz evropských socialistických republik.

J.G. Pašek 20.10.2009 0:45

Blb z Dijónu . .

!!

jenicek 20.10.2009 0:35

Již perex

svědčí o tom, že si autor nedokáže představit kritiku Lisabonu, potažmo EU zprava... Tím pádem ho vlastně a ani ty naivní body (se kterými je Lisabonu přinejlepším neutrální ne-li v rozporu) nemá smysl komentovat.

jezevec 20.10.2009 0:34

máte naprostou pravu - víra, že integrace má smysl - není přítomna

Daly by se vyvrátit i tech pět bod

1) Máme dost práva i bez Lisabonu. Nestojím o nadřazenost komunitárního práva nad naším - žárovky a/nebo antidiskriminační zákony budiž dostatečným varováním. 2) Lisabon mění práva menších zemí v jejich neprospěch, neboť na rozdíl od dosavadní praxe zavádí možnost přehlasování. Nátlak na náš poslední podpis by měl být přinejmenším varující. 3) Lisabon nerozšiřuje omezenou svobodu podnikat, pracovat, studovat, vzájemně si uznávat kvalifikační předpoklady a certifikáty zboží. Neruší kvoty ani v rámci eu.  4) Evropské státy nejsou schopny se sjednotit, a nic takového jako "společné evropské zájmy" v principu nemůže existovat. Taky že neexistuje. 5) Nikdo nestojí o nás. Jenom o naše trhy. To se Lisabonem nezmění.

Ano, sedmadvacetičlenná unie je nefunkční, neschopná se

dohodnout, a to ani na základních pravidlech svého fungování.

Aster 20.10.2009 0:28

Pohrdání zdravým rozumem

Vážený pane, jste zřejmě ještě příliš mlád, abyste prožil období RVHP - tehdy vše řídil mocný bratr a dnes nás socialisté verbují do "sociálního státu" (kde budou všichni sociálové), řízeného molochem z Bruselu. Ti nejhorlivější politici se už vidí v bobtnajícím byrokratickém aparátu za astronomické platy, který toleruje státní dotace velkých států do různých odvětví (např.zemědělství) a likviduje tyto obory v malých a hlavně nových zemích. Kolik úředníků se přiživilo jen na zákazech "utopenců", rumu a podobných "důležitých" záležitostech, na zákazu výroby žárovek ve prospěch lobby výrobců zářivek, kteří se již nemusí starat o snížení cen oproti žárovkám. Česko jako cukerná velmoc díky různým kvótám a jným machinacím bude cukr dovážet . . .

Važme si našeho prezidenta i když do většina našich politiků zradila a nechala samotného hájit svoji pravdu - naši pravdu. Katolická církem nechala v podobné situaci Jana Husa upálit.

Jsme asi všichni pro účást ve společenství Evropy - ale nehorázný tlak na Lisabonskou smlouvu je jen zástěrkou na ještě více dobře placených míst a na diktát velkých zemí!

PAVEL 20.10.2009 0:27

Re: Ty jsi ale hnusnej zmetek!

CELKEM SOUHLAS AZ NA TO TURECKO !!TURECKO DO EVROPY  NEPATRI  !!TURCI  DO EU NECHTEJI      

veit 20.10.2009 0:23

Ani jeden

Zajímavé je, že ani jeden z autorových pěti bodů není nijak zvlášť ovlivněn lisabonskou smlouvou.

Docela rád bych věděl, proč je dav milenců lisabonské smlouvy tak zfanatizovaný, včetně lidí, kteří jsou jinak normální? Co v tom je? Hloupost? Peníze? Servilita vůči mocným?:-/

beda 20.10.2009 0:19

blábol

soudruh lisabonskou smlouvu asi nečet a jako správnej hujer nevidí co vidět nechce. lisabonská smlouva (evropská ústava) neprošla ve třech (3) referendech.

proč jsou v bruseli proti referendu o lisabonské smlouvě.

Mard 20.10.2009 0:12

Ty jsi ale hnusnej zmetek!

Já byl ve studentském stávkovém výboru na fakultě a ze začátku jsme fakt měli stažený zadky, když u Prahy byly obrněný transportéry. A proti takovýmu lidskýho odpadu, jako jsi ty, se musím ozvat. Jsem vděčný za 89 rok a za revoluci, jsem nadšen tím, že kumunisti už nebudou moct nikoho vraždit. Ale jsem proti Lisabonské smlouvě. Zásadně s ní nesouhlasím, neb přinese jen nevraživost, nenávist a konec rozvoje Evropské Unie. To si přejete?!? Když EU bude směřovat k federalizaci, tak se zastaví další rozšiřování EU o velké státy typu Turecka a Ukrajiny, přijmou se jen prckové jako Chorvatsko nebo Albánie. A pro zajištění bezpečnosti a zvýšení významu EU je potřebné rozšířit EU o velké státy zejména. Navíc tlečení lidí do federace, proti jejich vůli povede k nenávisti jako v Jugoslávii. Snaha o obejití referend a nanucení vůle shora "pseudoelitami" nepovede k ničemu dobrému. Proto jsem proti, ne proto že bych litovat 89 roku ty duševní nulo!

Martin 20.10.2009 0:10

Dobře se to čte

Jenom doufám, že všichni, kteří s vámi nesouhlasí se vyjádří pod článkem a taky že se vyjádří to 1% z těch čtenářů, kteří s vámi souhlasí :-).