18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavel 5.10.2009 11:26

Re: svatá pravda

A jak to souvisí s mým komentářem?

portwyn 5.10.2009 7:11

Re: Waldorfská škola ???

Díky za odpověď.

15 čistého byl loni téměř můj čistý plat s 23 hodinami plus třídnictvím (administrativa), dozory atd. To není stížnost, nejsem na tom ve srovnání s jinými tak zle.

Akce jako exkurze jsou v rámci "nepřímé vyučovací povinnosti", výlety jsou nepovinné a nehonorované. Kurzy se platí zvlášť, ale 10kKč měsíčně nedosáhnete, tolik hodin den nemá... Hypotetické prázdninové akce by byly rovněž zdarma.

Dozorovat jako učitel prostě musíte, na to se nikdo neptá, jestli chcete.

Jindra S. 5.10.2009 6:39

Všem nadprůměrné platy

Já bych vzdělání umožnil všem a možná i povinně, aby všichni měli vysokoškolský titul. Obory bychom doplnili - například psaní esejí v češtině, znalost historického období 1657 - 1658, apod., Studium a ubytování samozřejmě na státní náklady. A poté bych všem vysokoškolsky vzdělaným zaručil zvláštním zákonem nadprůměrné platy bez nutnosti manuální činnosti.

Tak by byli přece všichni spokojeni, ne? Měli bychom se dobře a v EU bychom se vzdělaností vedli tabulky. Nebo snad v tom rozšířeném vzdělávání jde o něco jiného?

občan 5.10.2009 0:26

Re: Waldorfská škola ???

užijte si je. Já už seru i na kozy. Mé ženě to nevadí ...:-)

občan 5.10.2009 0:24

Re: Waldorfská škola ???

¨v Německu jsem viděl třídu se 43 žáky, fungovala docela dobře, neb učitel byl geniální ...Náročné na přípravu to je, zvláště s požadavkem stálého vzdělávání, semináře a kurzy o víkendech a o prázdninách. 9 let být denně se svojí třídou může být fakt opruz, hlavně pro ty mladé, zažil jsem i inzultace .. Nu, ze školy musel i mladej i dospělej, že ...

A s tím platem ... no já to už dávno nedělám, protože mi ta práce přijde dost těžká a moje nastavená laťka je 15 odučených hodin týdně a 15.000 čistého měsíčně. Víc se nedá dle mého rozumně odučit. Dalších deset jsem ochoten vzít za organizaci něčehož, kroužky, mimoškolní aktivity, víkendové či prázdninové akce a tak ...Zatím se to nikde nenabízí ...Samozřejmě nebudu někde dozorovat a hrabat se v papírech ...

Pasáček koz ve Vermontu 4.10.2009 23:49

Re: Waldorfská škola ???

Pane Občane, děkuji za informaci. Já ale u pasení koz zůstanu.

68 4.10.2009 23:28

Re: HOMO KYBER

R^!

Luděk 4.10.2009 23:21

Návrat ku komustickému školství?

Souhlasím s názory autora článku.

Sovětský Makarenko říkal, že nejsou špatní žáci, ale učitelé. Zcela popíral rozdílnost lidských potencí, individualitu. Nejnadanější a pilní žáci byli brzděni ve vývoji tím, že museli povinně doučovat neschopné, aby je příliš nepřerostli.

Navrhovaná reforma se tomuto postoji blíží. Co není zatěžováno se přece nerozvíjí. Takovou reformu navrhují lidé kteří jsou sami slabší a vzdělání považují za komedii, snobskou módu s cílem získání papíru na vyšší plat a společenské postavení.  O vývoji potencí v závislosti na vložené energii soustředění pozornosti, logiky, chápání souvislostí a podmínečností nic nevědí a vědět nechtějí. Po takové reformě budeme mít mnoho formálně graduovaných, papíry mávajících polovzdělanců a lidí neschopných špičkových výkonů, při kterých se objevují zákonitosti, vzniká jejich porozumnění a tedy také tvůrčí schopnost k vytvoření něčeho nového.

Vždyč lidská individuaita ve schopnostech a vlastnostech je obrovská. Je přece známo, že  ve schopnostech absolventů vysokých škol jsou velké rozdíly. Někteří lidé se mohou naučit zpaměti mnoho, ale souvislostem nemusejí rozumět. Mají jen popisné, "kecavé" myšlení a zákonistosti a podmínečnosti nechápou, nemají dost trpělivosti, aby se trápili nad problémem a chtěli přilít věci na kloub. Mají také různé nadání a nemohou tedy studovat stejný obsah, formu a rozsah. Všechno velké ujednocování je nesmyslné.

Jenda 4.10.2009 23:20

Re: Princip relevantnosti vzdělání pro budoucnost

Ano, je dost dobre mozne, ze u vas to takhle funguje. Jini lide se uci jinak.

portwyn 4.10.2009 23:20

Re: Waldorfská škola ???

Copak všeobecný rozhled by mi nevadil, ale být celý den s jednou třídou...brrrr. Když mám s jednou třídou 7 hodin týdně (Ma + Fy), je to maximum, co se dá vydržet (a i tak si občas lezem vzájemně na nervy). Děti mají rády změnu, a to i u učitelů. Na druhou stranu je fakt, že jich asi ve třídě nemají 30... Mimochodem, W. š. v USA  mají klasické třídy nebo smíšené clastery?

Snobství: lehce, především takové to intošské a "alternativní", jak píšete i Vy. Zapojení rodičů: O.K., pokud převezmou i zodpovědnost.

Epochy: pokud je to udělané dobře, nevadí to, ale je to náročné na přípravu...při plném úvazku + administrativě + dozorech  + nepřímé vyučovací povinnosti by to byl trochu problém. Za 11-12 tisíc korun měsíčně (to je ta polovina platu) bych to nedělal ani náhodou.

občan 4.10.2009 23:19

Re: svatá pravda

Pavle, zdá se, že Patron žádnou zvláštní ideologii neuznává ...Jinak požáry vyšetřují hasiči čistě technicky, policisté zase tak nějak psychologicky - jde o zavinění či vinu, pojišťovny obchodně. Tak trochu přetahovaná ...

Pravdou je, že všichni zmínění musí něco dokazovat vám, ne naopak ...

Jenda 4.10.2009 23:17

Re: Inženýři lidských duší

Jiste. Ovsem prumer kde a kdy?

Pokud nastavite testy aby vam davaly prumer 100 bodu celosvetove, tak vam budou v ruznych statech vychazet dost ruzne prumery. A kdyz naopak nastavite testy aby v kazdem state davaly prumer v ramci onoho statu 100 bodu, tak zas budou obtizne srovnatelne ty testy. A v kazdem state vam osobne vyjde jine IQ.

Jenda 4.10.2009 23:10

Re: Pořádek ve školních brašnách???

A nemyslite, ze je efektivnejsi je nechat rozbit si hu...usta potom co si slapnou na coool rozvazanou tkanicku, nez se je neustale pokouset prudit?

Jenda 4.10.2009 23:05

Re: Naopak

No jo, vy si prectete neco zajimaveho o letadlech ... a spoluzacku klati ten co byl ochotny se par tech slatanin nabiflovat a ve vhodne chvili nyvym hlasem odblabolit.

Pavel 4.10.2009 23:02

Re: Víte,

Jenže já je nikdy pořádně odříkat neuměl. Nikdy jsem se je nebifloval, stačilo, abych je viděl při čtení.

Jura Jurax 4.10.2009 22:40

Re: Naopak

Víte, že s Vámi souhlasím? Ale to biflování básniček mne přesto neskutečně štvalo. Je-li báseň epická, dá se rozumněji říct prózou, je-li lyrická, není o čem mluvit a v ušetřeném čase si přečíst něco zajímavého - třeba o letadlech ... ;-)

Karla 4.10.2009 22:31

Re: Jiný případ

Divný patrone, nerezignujte, argumentujte. Ještě, že jste mi napsal Karličko, jinak bych vám tu hysterku neodpustila.Dobrou noc a zítra dobrý den.

Karla 4.10.2009 22:24

Re: Víte,

Hodně čtete? Zapomněl jste už, že vás to učili, ale co se do mozku včas nasouká, to už z něj nedostanete ani kramlí.Také jste se mohl pocvičit psaním dopisů.

Právě to, jak to ti malí odříkávají a pořád opisují, to je zautomatizování. Já si dodnes při svých diplomech kontrolně píšu pod sebe kyblík, a kiblík, mrknu a mám to. Ale u svých studentů tomu přece jen věnuji chvilku - jedni zřídka v životě budou psát ten kyblík, jiní se zas zřídka sejdou se slovy jako krystal.. inu, škola. Když něco uděláte 1000x, získáte v tom mistrovství. Například tím odstraněním lopoty s čtením a ručním psaním se odbourává vazba ruka- oko. Učil jste se i tak, že jste po sobě soustavně kontroloval a hýbal při tom rukou. Považte, jak malé, přesné pohyby jste nacvičil hrotem tužky a  soustavou svalů ručičky. Človíček ve vývoji synaptické mapy mozku síť zahušťuje a posiluje, když se to vše dělá najednou. Dítě a mladý človek je prý skoro absolutní přijímač, jako by se mu do plasteliny mozku obtiskovalo vše, co vnímá smysly.Tz vjemy tam někde sídlí, nevíte o nich.. Trenink opakování je na to, abyste zapsané mohl vybavit a použít. Trénuje se cosi jako střelhbitá odezva počítače. Takže jste dobře vytrénovaný a klidně můžete zapomenout, kde jste k tomu přišel.. účelem bylo naučit vás to používat, ne odříkávat. Ale mnohé jde do mozku drilováním dostat nejvydatněji, hlavně jednoduché věci, takže ta metoda není vždy nepřijatelná.  Třeba starším lidem se doporučuje učit se cizí jazyk hlasitým odříkáváním slovíček za chůze.

Pavel 4.10.2009 22:11

Re: svatá pravda

Nechápete? Je to jednoduché, ideologie kterou uznáváte se nezakládá na skutečnosti.

Pavel 4.10.2009 22:10

Re: Jiný případ

Rezignujete, protože vám došly argumenty. Má pravdu. I praxe to potvrzuje.

Patron Divný 4.10.2009 21:42

Re: Jiný případ

Karličko, vy jste hysterka a blábolíte nesmysly, ale já rezignuji na to, že bych vám to dokázal vysvětlit. Máte výrazně proříznutější hubu než já. Raději už začínám myslet na zítřejší práci, nebude jednoduchá.

Karla 4.10.2009 20:59

Re: Jiný případ

Můžete si sice věřit, že dostudujete, ale nezaručí vám to po studiích práci ani výši příjmů. Také byste mohl být dost vázán na dostudování, kdybyste nakrásně poznal, že daný obor se pro vás nehodí, až na škole.  Až budou startovat do života, budou vydělávat jen na bankovní domy? Je to naprosto nehorázný útok na mládež, která opravdu nemůže mnoho předvídat, navíc jsou samozřejmě ručením zavazováni rodiče. Takových projektů je zde více. Průhledná snaha udělat povinným něco, čemu se obezřetný človek dokud může, vyhne. Nadělat si dluhy a nevědět, jaké budou mé příjmy, až přijde na řadu splácení? Mít hlavu způsobilou ke studiu a nemít na ně, to pouze přihraje místa na školách těm, kdo mají peníze a potom těm, kdo budou schopni stát se bankobvními vazaly.  Nemajetní by prostě šanci neměli vůbec.. Nižší příjmové skupiny by měly jen jen výhled, že se po dokončení studií jejich sociální situa ce nezlepší. Jejich dlužní handicap povede firmy k tomu, aby jejich uvázanosti zneužívaly - cena těchto sil nebude už tržní z trhu práce, ale tržní ve smyslu trhu s otroky.Podle mne je úplně jedno, jestli je přístup ke studiu vynucován členskou knížkou KSČ u rodičů nebo nutností zaručit se majetkem rodiny a zadlužit se.To druhé může být v určitých situacích mnohem tragičtější.

Patron Divný 4.10.2009 20:54

Re: Jiný případ

Jo, ten babyboom nejspíš kdekoho překvapil, stejně jako každý rok kdekoho překvapí, když v zimě napadne sníh.

Přesvědčil jste mě, že se kominíkem na vedlejšák nestanu. Snad už to nějak doklepu jako programátor.

Patron Divný 4.10.2009 20:10

Re: svatá pravda

Já nehodlám popírat fakta, ale konstatuji, že je nechápu. Proč je o ten obor tak málo zájemců, když je tak lukrativní a tolik lidí hořekuje, že nemají z čeho žít. To je jedna věc. Jinak musím trvat na tom, ýe revize komínů povinná není. Když si ji 10 let nedáte udělat, pak kvůli tomu vyhoříte a pojišťovna vám nic nedá, je to váš problém. ale nikoli trestný čin. Ale i tak vám musejí dokázat, že jste vyhořela přesně kvůli tomu a ne kvůli něčemu jinému.

Jinak fakt začínám uvažovat o tom, že si udělám kominické zkoušky. I když za svoji současnou práci jsem placen velmi dobře a navíc mě i celkem baví, tak tohle je dost zajímavá alternativa.

občan 4.10.2009 20:06

Re: svatá pravda

Karlo neřešte to. pokud by se v Čechách dělalo vše podle zákonů a předpisů, všechno by bylo asi 3x dražší. Relativní nedostatek kominíků svědčí o zdravém českém přístupu ke zbytečným a obtěžujícím vyhláškám a o tudíž relativně malé poptávce po různých revizích, které vám akorát tahají peníze z kapsy. Pokud bych měl provozovat svoji živnost předpisově, přísahám, že musím zdražit na trojnásobek cenu práce. Materiál a ostatní režie samozřejmě zůstane.

občan 4.10.2009 19:57

Re: Waldorfská škola ???

P.S. mimo bývalého učitele jsem i bývalý pasáček koz ...:-)

občan 4.10.2009 19:56

Re: Jiný případ

moc tady s tím kominíkem nemachrujte (vy všichni). Všechny věci mají nějakou setrvačnost. Myslíte, že se v období uzavírání škol a hlavně školek někdo připravoval na nynější asi 3 letý babyboom ? Přitom bylo nabíledni, že silné populační ročníky a jejich nástupem kapitalismu odložená porodnost (budování kariéry a tak) se nějak projeví. Kominíků bude dost, ale až za pár let, no ...Mezitím zase ubyde zedníků a tak to bude furt

Karla 4.10.2009 19:35

Re: svatá pravda

No, tak mě poučte. Já vycházím jen z veřejných zdrojů a ty říkaly loni, že se v celé republice neučí ani jedna celá třída(30) učňů.Pokud se pamatuji učilo se jich z celé republiky snad 6 nebo 8. To mi bylo dost divné, proto jsem si to zapamatovala. A revize komínů povinná je, mám povinnost u ní 1x za dva roky asistovat. A to si vůbec neumím představit, jak je to s technickými provozy.

občan 4.10.2009 19:27

Re: Waldorfská škola ???

a pozor ...školy jsou anthroposofické, a to bez tolerance. Odkaz je Rudolf Steiner - vygůglete. Učitelé nahlížejí na anatomii člověka a na uspořádání světa trochu jinak než je běžné. Není potřeba se toho bát, ale počítat se s tím musí.

To školné mi přijde zbytečně vysoké, je zvykem, že na těchto školách učitelé pracují za poloviční i třetinové platy a chod školy je silně sponzorován nadšenými dárci z řad bohatších alternativců. Asi má škola neschopného či žádného manažera (sháněče peněz) nebo stojí v opozici vůči místním úřadům, radnici a tak. Obé je zbytečné.

jenicek 4.10.2009 19:24

Re: Víte,

Aha, už jsem chytrej jak ona;-)

Měla ho najít na mapě. Přesněji "normálně pověšené normální mapě".:-(