16.4.2024 | Svátek má Irena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lubomír55 15.9.2009 15:06

Re: PŘEDSEDOVI DOZORČÍ RADY A JEHO KONKUBÍNĚ

Prosím Vás, přestaňte mačkat na konci řádku Enter.

ulla 14.9.2009 22:06

Re: dnešnímu managementu a dozorčí radě - kamenem po hlavě

jenže ono zázemí též dobře přivydělávalo na vlastní provoz, protože téměř monopolně dodávalo na Ruzyni i jiným dopravcům (jídlo do letadel, služby, opravy a prohlídky letadel určitých typů, atd.). Moc rád bych znal příbuzenské vazby těch, kteří prodávali či rozhodli o prodeji například cateringu, hangáru F, a těch, kteří kupovali...

rok emigrací 14.9.2009 19:06

už aby vládla ČSSD

byl to šílený stykVše co se mi podařiilo dohledat, bylo přesně....... tak jak Tvrdík říkal, což je bohužel přímo děsivé a vypadá, že to nebyla Tvrdíkova parta, která tunelovala ČSA, pan Tvrdík, který měl z Řebíčkem každodenní styk měl navíc problém ve studiu sedět...to jistě každý pochopí...

Co je šílené, Tvrdík dokonce byl konzistentní i jen ve svých úvahách že mohlo dojít až k natržení konečníku...na začátku i na konci, když jasně řekl, že jedinou konkurenční výhodou ČSA může být cena práce zaměstnanců, ničím jiným pravděpodobně tato společnost konkurovat opravdu nemůže. Ještě může mít levnější úvěr, pokud bude za tento úvěr stát ručit našimi daněmi.

Pokud je někdo z voličů schopen dát po tomto představení hlas, tak se bohužel dá pochybovat o jejich proklamované vzdělanosti a vyšší

Danny 14.9.2009 18:23

Re: Nezvykle kvalitní článek

 Jo, ale pak je přežehlila Čs. letecká společnost, soukromá firma Škodových závodů.

občanka 14.9.2009 17:56

Re: Ani soukromý vlastník není záchranou. Jsou podniky ve státním majetku a šlapou

Musíte jít trochu do minulosti. Tak např. Pražský Dopravní podnik před více než sto lety založila obec Praha proto, že koňku vytuneloval nějaký belgický podnikatel. Státní dráhy šlapaly jako hodinky a byla čest u nich pracovat. Poctiví a schopní stále jsou a budou, ale mám dojem, že nejsou vyhledáváni pro funkce v podnicích vlastněných státem. Nepoctivost tu zavedl právě režim, kdy všechno bylo všech a nikoho nic. Ostatně v současné době tuto praxi připomínají velké nadnárodní podniky, jejichž řízení je dost socialistické a také nevíme, komu vlastně patří. Chtěla jsem říci, že je jedno, kdo je vlastníkem, jestli stát nebo soukromník, ale jací lidé to vlastnické právo vykonávají a jaké mají cíle.

Emanuel 14.9.2009 17:50

Re: dnešnímu managementu a dozorčí radě - kamenem po hlavě

Detail, ale typický: jak měnily loga! Taková šílenost - hezké staré klasické logo měnit za nové a za peníze. To vypovídá o zešílení top managementu té doby.

V 14.9.2009 17:28

Re: Ani soukromý vlastník není záchranou. Jsou podniky ve státním majetku a šlapou

ze by zhrzena, cestna a poctiva, obcanka citici se na to vest CD, ci CSA?

Jo, panecku, kdyby tenkrat byli u vesel cestni a pocitivi lidi, tak by i ten komunismus prosperoval a byvali bychom predbehli zapad nekdy v sedesatych letech v ixte petiletce...

rekl bych, ze prave lidi s nazory jako ty vase, nas privedli do dnesni situace (vseobecne mysleno)

vam asi jako diteti nevypraveli tu pohadku o prstikach, co skemral asi vlk nebo kdo, strcit do dveri ohrat, kdyz moudra maminka nebyla doma, ale jen blbe deticky...

to se tak holt pragmatikum vaseho razeni stava, ze se karka zvrhne a dobre umysly jdou casem k certu, ale to by asi bylo za vase schopnosti pochopit

Martin 14.9.2009 17:21

Re: Skoro to na mě dělá dojem...

Už jsem to psal několikrát,čím větší menežment,tím menší odvedená práce.A podniková rada z sice politicky slavných lidí,zato negramoti v daném oboru, nadělá víc škody,než užitku. Stačí si někdy zjistit,jací lidé a jakým způsobem se dostávají do podnikových rad. Už při nástupu do funkce si nechají nasmlouvat tučné odchodné ale o odpovědnosti ani slovo.

Ludva 14.9.2009 17:02

Re: A hádejte

Já jsem četl o třech skupinách pilotů. Začíná se na těch 200 a ti nejlepší můžou mít až těch 350. Více než v Lufthanze. Ale neručím za to.

VL 14.9.2009 16:43

Re: Nezvykle kvalitní článek

To ovšem o ČSA příliš neplatilo. Před II. světovou válkou mohly ČSA předvádět létající muzeum. Jejich letecký park z třímotorových Fokkerů a Savoia Marcheti, případně Farman F60 Goliath se nemohl rovnat konkurenci, kterou u nás představovala ČLS (Česká letecká společnost) patřící plzeňské Škodovce, která létala s DC 2 a DC 3.

figura 14.9.2009 15:06

Re: A hádejte

No, on ten pilot aspoň nese odpovědnost. Mít za zadkem cca 150 lidí a někam to bouchnout a přežít - nic moc. Jenže většinou v letadle těžko někdo přežije a tak vlastně pilot za ně ručí životem.

Chris Kelvin 14.9.2009 14:26

Skoro to na mě dělá dojem...

...že ČSA dlouhodobě někdo "šikovně" připravoval k privatizaci za co nejnižší cenu. A ten někdo byly asi obě nejsilnější partaje, jejichž činnost kdosi zezadu šikovně řídil. Jenže přišla krize a najednou možná oproti původním plánům ČSA spěje do krachu. Tak se dělá trochu dusno...

A. Kofroň, veterinární pedagog 14.9.2009 13:09

Re: Ptydepe

Nikolivěk, to česky znamená DOBŘE prodat.

R 14.9.2009 13:03

Re: Tvrdíkovo vedení.

Můj dojem, nemám to podloženo fakty, je takový, že hospodářský růst takové úrovně, na jaký Tvrdík naprogramoval rozvoj ČSA, a to vesměs  za úvěry a dluhy, byl i v době prosperity, kdy Tvrdík v ČSA působil, čirou fantasmagorií.

Pif 14.9.2009 13:01

Re: Nezvykle kvalitní článek

Přesně tak, byl jsem tehdy na vojně a moc dobře si pamatuju, jak do něj vojáci z povolání vkládali naděje, a jak pak jako malej kluk odešel - a najednou mu nemohli přijít na jméno. Kecat, kecat, zapůsobit na lidi, podržet deštník a ve finále zmizet, to je jediné, co Tvrdík opravdu umí. ČSA pustil žilou dost, skutečnými hrobaři jsou ale opravdu až Lašák a jeho melody boys (and girls). Argumentace, zda socan či nesocan je tady zbytečná, na současném stavu ČSA se rovným dílem podepsaly obě partaje

Kite 14.9.2009 12:45

Problémem je, když vám někdo drží kormidlo.

Je těžké řídit tak velkou firmu jakou je ČSA, když vám do toho neustále někdo jiný zvenčí mluví a říká co smíte a nesmíte. To už je úděl velkých státních podniků. Ty se bohužel neřídí zdravým rozumem, ale naopak rozumem toho, kdo zrovna má navrch v politice. ČSA měla snížit své náklady ihned po té, co byl odejit Pat a Mat v jedné osobě Tvrdík a neodkládat to.

jm 14.9.2009 11:35

Re: Tvrdíkovo vedení.

toť

I-Worm 14.9.2009 11:19

Re: Nezvykle kvalitní článek

ale za to přece může Rath! Bendl mu tu nemocnici přece nemohl nechat, to dá rozum!

I-Worm 14.9.2009 11:12

Re: A hádejte

proboha, ještě ráno jsem někde četl o dvoustech tisících, to už jim zase přidali?

I-Worm 14.9.2009 11:09

Re: Tvrdíkovo vedení.

vod toho je socialista socialistou, aby předvídal krizi amerického kapitalismu! To vod pravicovýho manažera by takové předvídaní znamenalo, že je pátou kolonou!

občanka 14.9.2009 10:34

Ani soukromý vlastník není záchranou. Jsou podniky ve státním majetku a šlapou

a jsou ziskové (Budvar), nebo vysávají stát. rozpočet (ČD), nebo jsou v rozkladu (ČSA), ale ani soukromý vlastník není jistotou úspěchu (Poldi Kladno). Jde totiž o konkrétní lidi, kteří podnik vedou nebo vlastní. Výběrová řízení nejsou zaměřena na schopnosti a CHARAKTER těch, komu stát prodává, nebo jim vedení firmy svěřuje. Proto se tunelovaly podniky (rozuměj vykrádaly zevnitř), proto byly banky rozkradeny "státními" úředníky, kteří v nich vládli (Salzman) a proto ani soukromý vlastník není zárukou proti bankrotu nebo lidkvidaci firmy. Vše je v konkrétních lidech. Trh má na rozdíl od státu jednu vlastnost, že neodpouští chyby ani záměry a časem to vždy tomu dotyčnému spočívá. Stát na rozdíl od trhu má snahu lít do nefungujících firem peníze ostatních daňových poplatníků. Z toho důvodu by měl mít trh přednost. Protože trestá nemilosrdně a je mu jedno, kdo firmu vlastní.  Proto by státní nebo obecní majetek měli spravovat schopní, čestní a poctiví lidé. U soukromého je to jedno, protože trh zasáhne vždy, když se něčeno nedostává, ať schopností, cti nebo poctivosti. (Pokud ho stát nekřiví). Ovšem kde vzít čestné a poctivé, když se nehledá, že?      

Milos Mikulasek 14.9.2009 10:34

Re: Nezvykle kvalitní článek

je mozne ze vedel cemu sefuje, ale jeste je potreba jedna vec a to - UMET SEFOVAT. Matne si pamatuji na jeho zaverecne pusobeni v teto funkci a tim na me moc nezapusobil.

Ludva 14.9.2009 10:31

Re: A hádejte

Piloti s platy až 350 tisíc měsíčně údajně mají v případě propuštění nárok na jeden rok odstupného s plným platem. To už je lepší nechat ten podnik zbankrotovat a nedat jim nic.

R. 14.9.2009 10:27

Ptydepe

či realizovat adekvátní zisk z prodeje...

Cesky receno PRODAT? Ale rad se necham poucit, jestli to znamena neco jineho.

jm 14.9.2009 10:10

Re: Tvrdíkovo vedení.

KTERÝKOLIV PŘÍVLASTEK PAZGŘIVCŮM VYTLEMENÝM A VYVOLENÝM  MÁM ZE NEPOCHYBNĚ ZASLOUŽENÝ ale výčitka. že před 6-ti léty NEPŘEDVÍDAL americkou hospodářskou krizi v roce 2008, která se rozrostla v krizi světovou hospodářskou  a její dopady na pokles letecké osobní přepravy,  ČSA nevyjímaje  - to mi promiňte, tak se odkopávají zločinci mající podíl na nynějším bankrotu ČSA a jejich papoušci dutolebí.

www racek 14.9.2009 10:06

Re: A co tam Řápková

jardo, tam byl německej model. dozorčí rada tedy rozhodovala ...

www racek 14.9.2009 10:03

Re: Nezvykle kvalitní článek

no, tak nějak se mezi vojáky říká, že to byl jediný ministr obrany, který věděl čemu šéfuje... ale to víte, socan, tak je třeba ho zadupat.

jm 14.9.2009 10:01

PŘEDSEDOVI DOZORČÍ RADY A JEHO KONKUBÍNĚ

PŘEDSEDOVI DOZORČÍ RADY A JEHO KONKUBÍNĚ se vymkla kontrole osvědčená předprivatizační příprava státního podniku.

Za tučné odměny od státního správce akcií nechat podnik vykrvácet až na

krev a za nízkou prodejní cenu shrábneme sjednané korupční bonusy i od

uspokojeného privatizačního kupce.

Chris Kelvin 14.9.2009 9:28

Re: Nezvykle kvalitní článek

Za velmi kapitalistické první republiky fungovaly státní instituce relativně dobře. To je všechno, co se dá na dané téma konstatovat. Zkusme se spíše zamyslet, kde je ten rozdíl.

Lotras 14.9.2009 9:27

Re: A co tam Řápková

No tam dozozčí rada zajištovala projekty na tunel...

"jardo" otázku jsi měl položit proč tam Řápková a ten soudruh Kočárník byli dosažení rodnou stranou ODS.