28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
rok emigrací 14.9.2009 19:06

už aby vládla ČSSD

byl to šílený stykVše co se mi podařiilo dohledat, bylo přesně....... tak jak Tvrdík říkal, což je bohužel přímo děsivé a vypadá, že to nebyla Tvrdíkova parta, která tunelovala ČSA, pan Tvrdík, který měl z Řebíčkem každodenní styk měl navíc problém ve studiu sedět...to jistě každý pochopí...

Co je šílené, Tvrdík dokonce byl konzistentní i jen ve svých úvahách že mohlo dojít až k natržení konečníku...na začátku i na konci, když jasně řekl, že jedinou konkurenční výhodou ČSA může být cena práce zaměstnanců, ničím jiným pravděpodobně tato společnost konkurovat opravdu nemůže. Ještě může mít levnější úvěr, pokud bude za tento úvěr stát ručit našimi daněmi.

Pokud je někdo z voličů schopen dát po tomto představení hlas, tak se bohužel dá pochybovat o jejich proklamované vzdělanosti a vyšší

Chris Kelvin 14.9.2009 14:26

Skoro to na mě dělá dojem...

...že ČSA dlouhodobě někdo "šikovně" připravoval k privatizaci za co nejnižší cenu. A ten někdo byly asi obě nejsilnější partaje, jejichž činnost kdosi zezadu šikovně řídil. Jenže přišla krize a najednou možná oproti původním plánům ČSA spěje do krachu. Tak se dělá trochu dusno...

Martin 14.9.2009 17:21

Re: Skoro to na mě dělá dojem...

Už jsem to psal několikrát,čím větší menežment,tím menší odvedená práce.A podniková rada z sice politicky slavných lidí,zato negramoti v daném oboru, nadělá víc škody,než užitku. Stačí si někdy zjistit,jací lidé a jakým způsobem se dostávají do podnikových rad. Už při nástupu do funkce si nechají nasmlouvat tučné odchodné ale o odpovědnosti ani slovo.

Kite 14.9.2009 12:45

Problémem je, když vám někdo drží kormidlo.

Je těžké řídit tak velkou firmu jakou je ČSA, když vám do toho neustále někdo jiný zvenčí mluví a říká co smíte a nesmíte. To už je úděl velkých státních podniků. Ty se bohužel neřídí zdravým rozumem, ale naopak rozumem toho, kdo zrovna má navrch v politice. ČSA měla snížit své náklady ihned po té, co byl odejit Pat a Mat v jedné osobě Tvrdík a neodkládat to.

občanka 14.9.2009 10:34

Ani soukromý vlastník není záchranou. Jsou podniky ve státním majetku a šlapou

a jsou ziskové (Budvar), nebo vysávají stát. rozpočet (ČD), nebo jsou v rozkladu (ČSA), ale ani soukromý vlastník není jistotou úspěchu (Poldi Kladno). Jde totiž o konkrétní lidi, kteří podnik vedou nebo vlastní. Výběrová řízení nejsou zaměřena na schopnosti a CHARAKTER těch, komu stát prodává, nebo jim vedení firmy svěřuje. Proto se tunelovaly podniky (rozuměj vykrádaly zevnitř), proto byly banky rozkradeny "státními" úředníky, kteří v nich vládli (Salzman) a proto ani soukromý vlastník není zárukou proti bankrotu nebo lidkvidaci firmy. Vše je v konkrétních lidech. Trh má na rozdíl od státu jednu vlastnost, že neodpouští chyby ani záměry a časem to vždy tomu dotyčnému spočívá. Stát na rozdíl od trhu má snahu lít do nefungujících firem peníze ostatních daňových poplatníků. Z toho důvodu by měl mít trh přednost. Protože trestá nemilosrdně a je mu jedno, kdo firmu vlastní.  Proto by státní nebo obecní majetek měli spravovat schopní, čestní a poctiví lidé. U soukromého je to jedno, protože trh zasáhne vždy, když se něčeno nedostává, ať schopností, cti nebo poctivosti. (Pokud ho stát nekřiví). Ovšem kde vzít čestné a poctivé, když se nehledá, že?      

V 14.9.2009 17:28

Re: Ani soukromý vlastník není záchranou. Jsou podniky ve státním majetku a šlapou

ze by zhrzena, cestna a poctiva, obcanka citici se na to vest CD, ci CSA?

Jo, panecku, kdyby tenkrat byli u vesel cestni a pocitivi lidi, tak by i ten komunismus prosperoval a byvali bychom predbehli zapad nekdy v sedesatych letech v ixte petiletce...

rekl bych, ze prave lidi s nazory jako ty vase, nas privedli do dnesni situace (vseobecne mysleno)

vam asi jako diteti nevypraveli tu pohadku o prstikach, co skemral asi vlk nebo kdo, strcit do dveri ohrat, kdyz moudra maminka nebyla doma, ale jen blbe deticky...

to se tak holt pragmatikum vaseho razeni stava, ze se karka zvrhne a dobre umysly jdou casem k certu, ale to by asi bylo za vase schopnosti pochopit

občanka 14.9.2009 17:56

Re: Ani soukromý vlastník není záchranou. Jsou podniky ve státním majetku a šlapou

Musíte jít trochu do minulosti. Tak např. Pražský Dopravní podnik před více než sto lety založila obec Praha proto, že koňku vytuneloval nějaký belgický podnikatel. Státní dráhy šlapaly jako hodinky a byla čest u nich pracovat. Poctiví a schopní stále jsou a budou, ale mám dojem, že nejsou vyhledáváni pro funkce v podnicích vlastněných státem. Nepoctivost tu zavedl právě režim, kdy všechno bylo všech a nikoho nic. Ostatně v současné době tuto praxi připomínají velké nadnárodní podniky, jejichž řízení je dost socialistické a také nevíme, komu vlastně patří. Chtěla jsem říci, že je jedno, kdo je vlastníkem, jestli stát nebo soukromník, ale jací lidé to vlastnické právo vykonávají a jaké mají cíle.

R. 14.9.2009 10:27

Ptydepe

či realizovat adekvátní zisk z prodeje...

Cesky receno PRODAT? Ale rad se necham poucit, jestli to znamena neco jineho.

A. Kofroň, veterinární pedagog 14.9.2009 13:09

Re: Ptydepe

Nikolivěk, to česky znamená DOBŘE prodat.

jm 14.9.2009 10:01

PŘEDSEDOVI DOZORČÍ RADY A JEHO KONKUBÍNĚ

PŘEDSEDOVI DOZORČÍ RADY A JEHO KONKUBÍNĚ se vymkla kontrole osvědčená předprivatizační příprava státního podniku.

Za tučné odměny od státního správce akcií nechat podnik vykrvácet až na

krev a za nízkou prodejní cenu shrábneme sjednané korupční bonusy i od

uspokojeného privatizačního kupce.

Lubomír55 15.9.2009 15:06

Re: PŘEDSEDOVI DOZORČÍ RADY A JEHO KONKUBÍNĚ

Prosím Vás, přestaňte mačkat na konci řádku Enter.

R 14.9.2009 9:05

Tvrdíkovo vedení.

Autorovi v článku chybí ještě předchozí manažment. Který hospodařil tak, jakoby celé hospodářství čekalo 10 let zlatých časů a strmého růstu, kdy by pomalu i bezdomovci začali létat na dovolenou. Který chtěl mít všechno, co kde viděl a o čem četl a protože firma už tehdy na to neměla, vyřídil na tyhle věci dlouhodobé půjčky.

A seriózní rozbor hospodaření toho krizového manažmentu se nedá udělat, dokud nejsou k dispozici podrobné rozbory všech těch smluv, které nadělal Tvrdíkův manažment ještě předtím. Musí být jasné, jak rychle mohl krizový manažment smlouvy předchozího manažmentu zrušit a jaké penále a další náklady potom z toho ČSA vyvstaly, případně které smlouvy vůbec zrušit nemohl, protože by to bylo dražší než je dodržet až do konce. Teprve potom se dá mluvit o seriózním rozboru hospodaření krizového manažmentu ČSA.

jm 14.9.2009 10:10

Re: Tvrdíkovo vedení.

KTERÝKOLIV PŘÍVLASTEK PAZGŘIVCŮM VYTLEMENÝM A VYVOLENÝM  MÁM ZE NEPOCHYBNĚ ZASLOUŽENÝ ale výčitka. že před 6-ti léty NEPŘEDVÍDAL americkou hospodářskou krizi v roce 2008, která se rozrostla v krizi světovou hospodářskou  a její dopady na pokles letecké osobní přepravy,  ČSA nevyjímaje  - to mi promiňte, tak se odkopávají zločinci mající podíl na nynějším bankrotu ČSA a jejich papoušci dutolebí.

I-Worm 14.9.2009 11:09

Re: Tvrdíkovo vedení.

vod toho je socialista socialistou, aby předvídal krizi amerického kapitalismu! To vod pravicovýho manažera by takové předvídaní znamenalo, že je pátou kolonou!

jm 14.9.2009 11:35

Re: Tvrdíkovo vedení.

toť

R 14.9.2009 13:03

Re: Tvrdíkovo vedení.

Můj dojem, nemám to podloženo fakty, je takový, že hospodářský růst takové úrovně, na jaký Tvrdík naprogramoval rozvoj ČSA, a to vesměs  za úvěry a dluhy, byl i v době prosperity, kdy Tvrdík v ČSA působil, čirou fantasmagorií.

Petr 14.9.2009 8:44

A hádejte

kdo to všechno zaplatí....;-P

Ludva 14.9.2009 10:31

Re: A hádejte

Piloti s platy až 350 tisíc měsíčně údajně mají v případě propuštění nárok na jeden rok odstupného s plným platem. To už je lepší nechat ten podnik zbankrotovat a nedat jim nic.

I-Worm 14.9.2009 11:12

Re: A hádejte

proboha, ještě ráno jsem někde četl o dvoustech tisících, to už jim zase přidali?

Ludva 14.9.2009 17:02

Re: A hádejte

Já jsem četl o třech skupinách pilotů. Začíná se na těch 200 a ti nejlepší můžou mít až těch 350. Více než v Lufthanze. Ale neručím za to.

figura 14.9.2009 15:06

Re: A hádejte

No, on ten pilot aspoň nese odpovědnost. Mít za zadkem cca 150 lidí a někam to bouchnout a přežít - nic moc. Jenže většinou v letadle těžko někdo přežije a tak vlastně pilot za ně ručí životem.

ulla 14.9.2009 6:14

dnešnímu managementu a dozorčí radě - kamenem po hlavě

Prodat si  zázemí a pak si ho pronajímat, prodat si letadla a pak si je pronajímat, lhát na všechny strany a jak je zvykem v Česku, z průšvihu dělat skvělý úspěch za vlastní zásluhy, co k tomu říci. To je na trestní oznámení za neoprávněné nakládání se svěřeným majetkem. Nebo kamenem do hlavy, když dozorčí rada plná státních úředníků s hlubokými kapsami nevidí, neslyší. A že toho křiku ze spodních pater společnosti s druhdy hrdým názvem Československé státní aerolinie a s historií od roku 1923 bylo. A jestli se ještě teď "odpovědní" domluví a každý půjde po svém s obvyklým zlatým padákem, pak jsme my ti největší pitomci pod sluncem, když se na to jen tak díváme.

jarda 14.9.2009 8:15

k TVRDÍKOVI

když jsme vydrželi se dívat, jak v aeroliniích hospodaří Tvrdík, vydržíme i tohle.

Honza 14.9.2009 8:54

Re: dnešnímu managementu a dozorčí radě - kamenem po hlavě

Velmi správně řečeno! Nějak zapomněl pan prezident společnosti na to, že na 4800 zaměstnanců je téměř sto manažerů se svými nestydatými platy plus jejich sekretariáty. Neprovozních zaměstnanců má ČSA stejně jako Lufthansa, jenže ta má 600 letadel a ČSA 50! Takovou společnost nemohou ta letadla uživit ani náhodou. Ještě, že má ČSA oddělení pro korporátní identitu, které vymýšlí bojová hesla, kterými pak polepuje podnik, jako: "Stoupáme výš a je to na nás znát!" případně: "Budeme šlapat do pedálů!" Takové pitomce musí podnik také živit! P.S. Škoda, že si současný pan ministr financí nevzpomněl na dobu, kdy Tvrdíkovi dělal předsedu dozorčí rady a podepsal nesmyslný nákup Airbusů, který podnik zadlužil.

O. M. 14.9.2009 9:22

Re: dnešnímu managementu a dozorčí radě - kamenem po hlavě

Prodat si  zázemí a pak si ho pronajímat, prodat si letadla a pak si je pronajímat...

autsórcing je přeci moderní a ekonomický :-/

ulla 14.9.2009 22:06

Re: dnešnímu managementu a dozorčí radě - kamenem po hlavě

jenže ono zázemí též dobře přivydělávalo na vlastní provoz, protože téměř monopolně dodávalo na Ruzyni i jiným dopravcům (jídlo do letadel, služby, opravy a prohlídky letadel určitých typů, atd.). Moc rád bych znal příbuzenské vazby těch, kteří prodávali či rozhodli o prodeji například cateringu, hangáru F, a těch, kteří kupovali...

Emanuel 14.9.2009 17:50

Re: dnešnímu managementu a dozorčí radě - kamenem po hlavě

Detail, ale typický: jak měnily loga! Taková šílenost - hezké staré klasické logo měnit za nové a za peníze. To vypovídá o zešílení top managementu té doby.

drak 2 14.9.2009 3:24

A co tam Řápková

:-Pza 6OO tis. kč ročně a Kočárník vlastně dělali? Chci být také v dozorčí radě ČSA!!!!!!!!!!!!!!!  Loď se potápí ku.vy prchají. A ještě zlatý padák k tomu!!!

jarda 14.9.2009 8:17

Re: A co tam Řápková

draku, mrkni se na to, co dělá v podniku dozorčí rada a další lidi- aby se ti nepopletlo, kdo to vlastně má řídit.

LN 8/09 14.9.2009 9:00

Re: A co tam - paradoxy doby : práce v DR x otrocká práce v ČR 2009

Tisíce cizinců padly v Česku do otroctví, úřady otrokáře kryjí   6. srpna 2009  14:40

PRAHA - Za svou práci nedostávají zaplaceno a stále více se zadlužují.

Pokud chtějí z otrockého zaměstnání odejít, musí utéct nebo se draze

vykoupit. Desetitisíce zahraničních dělníků živoří v Česku v otřesných

podmínkách.