20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
nahoda7 14.8.2009 18:45

Re: Levné řešení

Úplně nejjednodušší je dodržovat silniční zákon-vyhlášku. U KAŽDéHO   přejezdu jsou minimálně výstražné kříže,někdy i silniční značka "Stůj,dej přednost". Takže ten blbeček není dráha,ale každý řidič,který nedokáže respektovat výše uvedené. Howgh.

O. M. 13.8.2009 0:10

Re: adrenalin v Brně

Ta křižovatka vypadá shora velmi zajímavě, nicméně, není to nic nepřekonatelného. Očekával bych ovšem, že světelná signalizace bude provázaná s tramvajema - buď aby si tramvaj udělala pro sebe zelenou (tak jako je to třeba v Praze Modřanech) anebo aby tramvaj občas musela zastavit, jako na každé křižovatce. To v Žilině to maj horší, tam T křižovatku přetínají vlakové koleje (vedlejší silnici) a dlouhej náklaďák se mezi koleje a křižovatku nevejde. Že by tam byla signalizace, která v případě hrozícího příjezdu vlaku hodí na hlavní červenou a umožní těm z vedlejší prchnout z kolejí, to ani ve snu.

O. M. 12.8.2009 23:48

Re: Kritika řešení je snadná

Není nejmenší důvod, proč by záchranka a silničáři nemohli lokalizovat přejezd podle čísla trati a kilometráže, když na to mají v operačním středisku počítače. Stejným způsobem jsou značeny i výjezdy na dálnicích, takže no problem.

většina je bez závor a bez signalizace.

Omyl, takové přejezdy jsou jen na lokálkách a na účelových pozemních komunikacích s velmi malým provozem (obvykle polní cesty), protože takový přejezd je nevýhodný i pro vlak (pokud takový přejezd je na silnici typu okreska, musí fíra zpomalit a v některých případech jet éměř krokem).

Jenda 12.8.2009 23:37

Re: přejezdy

Jiste. Ti hvezdari jsou totiz uplne blbi a stale pouzivaji jen ty stare hvezdarny vprostred mest.

O. M. 12.8.2009 23:36

Re: Levné řešení

Dovoluji si podotknouti, že nechráněný železniční přejezd je pouze takový, který je pouze označen tzv. Ondřejskými kříži. Přejezdy opatřené "semaforem" jsou přejezdy chráněné. Závory jsou pouze doplňkové zařízení zdůrazňující fakt, že se blíží vlak. Proto taky se na takových přejezdech řidiči musí řídit světelnou signalizací a nikoli polohou závor. Přesto je mnoho takových, kteří se ihned vrhají pod zvedající se závory, i když blikjí červené a bimbá zvonek. A pak se tuze diví, když závory z ničeho nic zase spadnou, uvězní je na kolejích a vlak se přiřítí z druhé strany.

O. M. 12.8.2009 23:21

Re: přejezdy

 Však ono se po každé takové nehodě zjišťuje, jestli signalizace přejezdu fiungovala tak, jak má, je na to podobné zařízení, jako jsou "černé skříňky" (které jsou ve skutečnosti oranžové) v letadlech. Ovšem, jestli vás tam u nebeských bran uspokojí, že tentokrát selhala technika a vy jste bez viny, prosím, vrhejte se bezhlavě na přejezd.

MMCH, přejezdy nemají na starosti ČD.

David 12.8.2009 22:21

adrenalin v Brně

Pokud chcete zažít adrenalin, jeďte do Brna . V části Bystrc ( u přehrady ) je křižovatka u OBI. Pokud jedete z části Komín po trati trolejbusu a  podaří se vám projet křižovatku bez zešílení, pak vám náleží titul PAN  ŘIDIČ.  Součástí křižovatky je totiž přejezd - sice šaliny - ale i tak.

Bivoj 12.8.2009 21:44

Re: Kritika řešení je snadná

Osobně mě děsí to množství přejezdů. Zejména když většina je bez závor a bez signalizace

A to množství křižovatek bez semaforů tě neděsí? A co těch bez vyznačený přednosti?

Bivoj 12.8.2009 21:38

Re: Levné řešení

Když dám na přejezd 1/2 závory, najde se pitomec, který je bude chtít prokličkovat.

tzv.Sepéšiho finta  ( někdy v r. 1985),jo a v noci zhasnout světla

kůrovec 12.8.2009 21:03

Re: Kritika řešení je snadná

Osobně mě děsí to množství přejezdů. Zejména když většina je bez závor a bez signalizace. Já bych to pojal opačně,osobně mě děsí to množství volů , co se na přejezdu nepotřebují rozhlédnout a jedou jako k ohni,A tak je to i v jiných případech.Lidé žijí a konají ,jako v akčním filmu.Jenže tam se hrdina po srážce s autem , nebo po pádu či skoku ze třetího patra zvedne a jediné , co se přihodilo je , že mu vypadla žvýkačka , že ano ?

krmič 12.8.2009 20:36

Re: Levné řešení

Obsah těchto diskusí (nebo snad diskuzí?) je naprosto nedůležitý. Takže forma je zajisté důležitější - vypovídá něco o autorech příspěvků.

Který jazyk na světě používající latinku postrádá tvrdé y? Zase bychom byli v něčem průkopníky!

krmič 12.8.2009 20:29

Re: přejezdy

Scifi jak vyšité. Pošlete to Hollywoodu, miliony vás neminou.

honzak 12.8.2009 18:30

Re: jen pro informaci

patří mu to! A ještě musel poslouchat "Boženu" z navigaci,která mu de facto nadává taky!

honzak 12.8.2009 18:29

Re: Levné řešení

howno kulowé, příteli! MUSÍ! PZZ musí mít PRŮKAZ BEZPEČNOSTI! Takže při převzetí zařízení se dělají "trhací zkoušky", které simulují VŠECHNY MOŽNÉ ZÁVADY"  zařízení MUSÍ reagovat BEZPEČNÝM SMĚREM!

Jsem jen pouhý sdělovák, ale "něco málo" o tom vím. Zatím se žádná z šílených teorií o pozitivce, svítící při poruše neprokázala.

Novák 12.8.2009 17:37

Re: Moc pěkný článek!

Jenom na upřesnění, ČD s těmi přejezdy opravdu, ale opravdu ic společného nemají, jenom přes ně jezdí. Ty přejezdy patří Správě dopravní železniční cesty (SŽDC), která za používání kolejí a tím pádem i přejezdů dostává od ČD zaplaceno.

Novák 12.8.2009 17:16

Re: přejezdy

ČD koleje nepatří, za koleje, přejezdy apod. zodpovídá Správa dopravní železniční cesty (SŽDC), které ČD platí za to, že po těch kolejích jezdí, zrovna tak, jako SŽDC platí třeba Viamont, bude platit Student Agency a další dopravci, kterí po těch kolejích jezdí a budou jezdit. Jak jsou zabezpečeny přejezdy, do toho těm dopravcům jako uživatelům kolejí skutečně nic není, ti jsou povinni jenom dodržovat přepravní předpisy pro kolejovou přepravu.

Novák 12.8.2009 17:09

Re: Levné řešení

Když dám na přejezd 1/2 závory, najde se pitomec, který je bude chtít prokličkovat. Když tam budou oboustranně celé, najde se další, který se mezi nima nechá buď zavřít, nebo mu je rodina zvedne, neb mají málo času a spěchají do hrobu. :-D

Novák 12.8.2009 17:04

Re: přejezdy

No, až kvůli tomu světelnému smogu jednou ti hvězdáři přehlédnou asteroid, který se na nás bude řítit a který bychom mohli třeba na jeho dráze nějak odvrátit, tak bude "vymalováno" a bude pokoj na nějaký ten milionek let. :-D

Novák 12.8.2009 17:00

Re: jen pro informaci

No, on je na lesní cesty už hóóódně dlouho zákaz vjezdu motorových vozidel přímo ze zákona, takže je otázkou, co tam vlastně dělal.

Ludva 12.8.2009 16:02

Re: Levné řešení

Jestli si myslíte, že forma je důležitější než obsah, tak si projděte všechny diskuze a spočítejte všechny gramatické chyby. A tetelte se radostí, že budete mít z diktátu jedničku. Mimochodem v zahraničí je jim celá naše stupidní gramatika ukradená. Škoda, že neprošel rozumný návrh z 90tých let na zrušení tvrdého y.

Jarda 12.8.2009 15:14

Re: přejezdy

A co vám bude platný teoretický viník selhání semaforu na křižovatce, když vás rozmete po okolí rozjetý kamion? Ale jestli je to tak a blikající bílé světlo vůbec nic neznamená a je tam jen pro okrasu, měla by logicky platit zásada, že vlak se může blížit k přejezdu jen takovou rychlostí, která odpovídá rozhledovým poměrům na přejezdu. Občas je totiž rozhled opravdu na pár metrů a pak tvrzení, že se měl řidič rozhlédnout i na bílé světlo je jen sprostý a drzý alibismus. I když se rozhlédne, tak než přejezd přejede překoná vlak několikanásobek vzdálenosti na kterou měl výhled. A to že byste měl vozit povinně ssebou osobu která bude na zarostlých přejezdech se špatným rozhledem ukazovat nebo dokonce poslouchat na kolejích jestli nejede vlak (už vidím jak to dělám na silnici první třídy a smete mě i s autem kamion) to nemyslíte vážně že ne. Ale jestli ano, měl bych ještě vylepšení, ta osoba by mohla dostat červený praporek a před autem běžet a byli bychom v něčem daleko před světem. Já bych naopak řekl, že žádné okecávání nezbaví dráhy viny u nehody, kdy při blikajícím bílém světle projede vlak. Jestli se dá zpochybnit právní odpovědnost, tak určitě ne faktické zavinění.

Patron Divný 12.8.2009 14:45

Re: Levné řešení

To je fakt zajímavý překlep, když Y a I nejsou na klávesnici vedle sebe.

Jenda 12.8.2009 14:44

Re: přejezdy

Samozrejme, ze nezmeni. Ovsem tedy netusim, jak se z boku jedoucimu vlaku podarilo zarazit volant (umisteny PRED ridicem) do sedadla ridice.

V te chvili je veskere vysvetlovani zbytecne. Ovsem zamezite tim pokusu o vrazdu provedenemu tou manzelkou na "pracovnikovi" Ceskych Drah pote co ji dotycny sdeli, ze drahy vi, ze jim tam blikalo bile svetlo a vi, ze by teoreticky mely prorezavat krovi kolem trati aby na ni bylo ze silnice videt, ovsem vinikem nehody je ridic a drahy za nic, ale opravdu za nic nemohou. "A ted me neruste, jdu si hodit nohy na stul a vypit si kavu."

Jenda 12.8.2009 14:39

Re: Levné řešení

Nikoli. MELA BY ZHASNOUT! To je obcas trosku rozdil.

cassul 12.8.2009 14:30

Re: jen pro informaci

Jo, to jsem jednou viděl, když jsem byl v lese na houbách. Přejezd trati a totálně zapomenuté lesní cesty, závora na visací zámek a cedule - klíč je u správce trati na nádraží cca 30 km daleko. U toho stál nechápavý chlapík, čuměl do navigace, za ním auto plné dětí a manželky, která mu nepřetržitě nadávala. ;-D

honzak 12.8.2009 14:19

jen pro informaci

nezabezpečený přejezd (např. prakticky neužívaná lesní cesta) se špatnými rozhledovými poměry = POMALÁ JÍZDA. A tím PRODLOUŽENÍ JÍZDNÍ DOBY.

Ale zrušit takový přejezd je prakticky nemožné, neb majitel cesty se "toho přejezdu nevzdá, od nepaměti byl jeho rodu!" (A. Jirásek promine). Ale snad se blýská na časy, už se zase objevují přejezdy z uzamčenými závorami, které se otevírají jen na žádost (tedy na určitý čas, pomalá jízda je pak zacedena rozkazem).

MLOK 12.8.2009 13:46

Re: přejezdy

Hlavo22, ani nevíte, jak jste blízek pravdě.

       Na plzeňských diskotekách se někteří Romové/cikáni/cigáni jaksi ostýchají přiznat k tomu, že jsou "obyčejnými" cikány a tak se vydávají za Kubánce.;-D;-D;-D;-D;-D

       Jako starý mlok "kotoučovny s jezdci na kotoučích" sice nenavštěvuji, ale tuto informaci mi sdělila jedna 17ti letá slečna, která tyto podniky s nedýchatelným zakouřeným ovzduším a hlukem, přesahujícím hluk startujícího letadla hojně navštěvuje

honzak 12.8.2009 13:43

Re: Kritika řešení je snadná

další všeználek! Máš vůbec tušení, kolik stojí jen elektrická přípojka ? Těžko, jinak bys takovou kravinu nemohl napsat...

MLOK 12.8.2009 13:37

Re: autor určitě

Nechci se zastávat státního molocha ČSD, ale ten system s číslováním přejezdů mi připadá rozumný.

       Modelová situace. Jedu dle GPS navigace a mám jen mlhavé ponětí o jménech vesniček, kterými projíždím, jakožto i čísle silnice, po které jedu. Starám se o to, abych nesjel do příkopu, nevrazil do chodce / cyklisty / jiného vozu, aby mě neoslňovalo slunce, nebo protijedoucí vozy a nějaká jména a číslíčka si do paměti neukládám (chtěl bych vidět řidiče, který by při dotazu ze sebe vychrlil číslo silnice a jména vesniček, kterými před 5ti minutami projížděl.

       Naproti tomu - přečíst číslo napsané na sloupku a nadiktovat ho do mobilu, to dokáží i mloci;-D;-D;-D. Jednoznačné - jasné - srozumitelné.

MLOK 12.8.2009 13:23

Re: autor určitě

Lukasi B! Na přejezdu může kromě chcíplého žigulíka být třeba i havarovaný, s "nebe" spadlý airbus! Všechno je možné. O tom jsem ale nepsal.

       Psal jsem pouze o tom, že je zbytečné OKAMŽITĚ A ZBRKLE opouštět automobil "zakletý" na přejezdu z důvodu stojícího motoru, který nejde z jakéhokoliv důvodu nastartovat. Dával jsem návod na elegantní řešení právě a jenom TOHOTO případu. Nevěřil byste, jak málo lidí o tomto prostinkém "startérovém" způsobu opuštění přejezdu v případě nouze ví. Ruku na srdce (ale upřímně!): Vy jste to věděl?

       Autobusy s ulomeným kolem a jakékoliv jiné předměty, uvízlé na přejezdu - to už je zase jiná kapitola - to sem nepleťte.