19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
plivník 8.8.2009 12:36

Re: Jedinou autoritou je Bible

Připomíná mi to stejnou slovní zásobu, které mi je povědomá ze shroméždění jedné menší církve. Kazatel má stejné křestní jméno.

Kolemjdouci 8.8.2009 6:18

Re: Stejně by mě zajímalo,

Dovolte mi jednoduse. Buh ten strom potreboval. Stanovil prvy zakon. Stvoritel jim vytvoril hranici mezi clovekem a Bohem po zkusenosti ze rovnost vyvolava vzpouru. Ten strom mel ucel ! Je to podobne jako vase deti - mate doma kamna ktera potrebujete ale dite jim jeste nerozumi. Otec pravi nesahej na ta kamna spalis se. Ale dite si to musi zkusit. Prva lekce proc je poslusnost zadouci. Dite se uci slyset. Pokora je cesta k Bohu. Kolik z nas to oslysi. V kolika z nas vzklici ucta a obdiv Stvoritele a jeho zakonu namisto zapreni. Kolik z nas zustava vzpurnymi teenagery na zbytek zivota jen co se dostanou na zaprazi zivota.  

Kolemjdouci 8.8.2009 5:44

Re: Ekumenismus

Ja Pavel byl take jen clovek.

Kolemjdouci 8.8.2009 5:41

Re: V existenci neni nahoda

vychazi ze zakonu.

Nemo 7.8.2009 22:12

Re: Pro ekonomii slova řekněme

A pokud to Rohault de Fleury spočítal dobře, tak 4 milióny cm3 jsou tak na 12 křížů, ale opravdu velkých, tedy spíš více.

Jak těžký kříž by unesl zbičovaný člověk, co myslíte?

Jura Jurax 7.8.2009 21:51

Re: monopol

Richarde, Richarde ... boží iniciativa ... ach jo ... ale je to téměř geniální, sloganem Bůh to tak chce pohřbíte jakoukoliv smysluplnou diskuzi ... proto taky nepřekecáte faráře, zkoušel jsem to kdysi dávno a po mnoha pivech jsem to vzdal ... ;-)

Nemo 7.8.2009 21:48

Re: Pro ekonomii slova řekněme

178 milionů cm3?

Chtěl bych vidět kříž, který má 178 kubických metrů dřeva. To je tak na 8 nákladních aut. Vy jste taky usilovně vtipný.

Co říkáte na to, že jsou nejméně dvě předkožky Ježíšovy, jejichž pravost nebyla zpochybněna - jedna z nich je ve vlastnictví známého poutního místa - katedrály v Santiago de Compostela, druhá, kterou prý věnoval papeži Lvovi III. anděl, je uložena v Lateránské basilice.

Jeden čas jich bylo prý až 18, jednu měl i Karel IV.

Baghíra 7.8.2009 21:21

Re: Pro ekonomii slova řekněme

Eco jako obvykle je usilovně vtipný. Pokud jde o ostatky kříže, dal si v XIX stol. Rohault de Fleury tu práci a všechny změřil.Dospěl k objemu 4 miliony cm3, přičemž popravní kříž mohl obsahovat tak 178 milionů cm3.

kulis ellinas 7.8.2009 19:06

Něco k víře..

Prostě nevěříte, a pokoušíte se to zdůvodnit si to sobě i spoludebatujícím. Kazatel píše: Budeš-li moudrý, sobě moudrý budeš. Pakli posměvač, sám vytrpíš...

kulis ellinas 7.8.2009 18:58

Evidentně neznáte Text nebo mu nerozumíte

zlo je nedílnou součástí dobra, jen tomu, neboť lidské poznání je, zatím, částečné, dostatečně nerozumíme. Jestliže v Genesis stojí psáno, že Bůh s koncem každého dne obhlédl veškeré Své dílo a shledal je dobrým, nelze než vydedukovat, že všechny možné ingredience byly do všech stvoření včetně andělů vloženy, jak jinak by se tam objevily, že ano. Proto taky popis lidskými slovy Božích úradků je nedostatečný a člověk se musí spokojit s tím, co říká sv. Pavel. To jest, až přijde čas a my pohlédneme Stvořiteli tváří v tvář poznáme Pravdu zplna.

Mephisto 7.8.2009 18:50

Re: škoda

Jasně, já tady rozhodně nebudu dělat obhájce deistického Boha, také v něj nevěřím. Nicméně chápu, že zde prostě existuje pár zajímavých okolností v nastavení přírodních zákonů. Zdá se, že žádný fyzikální princip nebrání tomu, aby pár základních číselných konstant v přírodě nabývalo výrazně jiných hodnot, než které mají teď. Ale KDYBY se tak stalo, pak by byla existence života, a tedy i nás, vyloučená (např. kdyby se změnila konstanta, která determinuje jak působí silná jaderná síla, jen o necelé procento libovolným směrem, pak by ve Vesmíru nemohly existovat žádné jiné atomy než vodík a helium. A za těchto okolností by život jistě nebyl myslitelný.) Toto je zajisté pozoruhodné pozorování, a deistický Bůh MŮŽE být pro někoho vysvětlením...

kulis ellinas 7.8.2009 18:48

Pro ekonomii slova řekněme

že jsem nezvolil nejlepší příklad, jde mi ale o věc samu, většině věcí věříme, to mělo vyplynout z mé poznámky. Četl jsem všechna vyjádření k věci níže umístěná a je vidět, jak rozdílný přístup k víře zachycuje. Text předkládá k věření to, co předkládá. Člověk má možnost si vybrat, věřit či nikoli. Možná i proto mají v katolických kostelech např. tolik jednotlivostí, plátna, hřeby, třísky, atd. ze kterých by se dalo složit, jak někde říká U.Eco tak 80 křížů...to vše rádoby na hmatatelnější podporu toho, čeho člověk není schopen uchopit pouhou vírou. A jak říká sv. Pavel Text je přikrytý závojem /je nesrozumitelný/ jen pro ty, kteří jsou zatraceni. Je to tvrdý výrok, ale nedá se nijak obejít, je tam.

V 7.8.2009 18:28

Re: škoda

kdyz je neco 'nedokazatelne ale ani nevyvratitelne', pak je to jen takove placani, asi jako kdyz nebylo vubec nic receno

V 7.8.2009 18:23

Re: monopol

jeste bych dodal, ze je treba rozlisovat mezi volnym trhem a regulovanym, to ze parek je vsude stejny neni vec trhu, ale narizeni statu, ci jeho komise a to ma co delat s volnym trhem vubec nic, to co se deje dnes v Unii je to same, co uz zname z RVHP a skonci to stejne. Volny trh potrebuje tyhle regulatory stejne jako nuz do zad.

V 7.8.2009 18:19

Re: monopol

tihle nymandove vzdy kecaji, ze velke celky zlikviduji ty male a pak muzou ceny vysroubovat, protoze ti mali nez se daji zpatky dohromady, tak to trva a kolikrat je to vec roku z podstaty veci (treba kdyz zasadite nektere plodiny, tak trva roky nez zacnou byt k uzitku, v technickem oboru zase zmizi praxe a odbornici...)

Ale to opomiji ten fakt, ze zadna globalni firma tu neni sama, nybrz ma konkurenci na svem poli od jinych velkych globalnich firem a tam je ta hlavni konkurence, ve skutecnosti tyhle globalni firmy ani malovyrobci nezajimaji, aby se je nejak snazili vytlacit z trhu, navic tyhle mensi celky si muzou najit svou specializaci a prosperovat dal.

Proste cely ten clanek je jeden velky blud omezene inteligence, trhu tenhle farar vubec nerozumi a mel by se drzet sveho kopyta.

Hadí oči 7.8.2009 17:52

Re: Juraxovi

. . . spojování proletářů méně vzletné projevy . . .

Vnímal jsem to tak, že proletáři se spojovali do odborů. Vzletné projevy byly slyšet od budoucích odborářů a dá se předpokládat, že přímo od budoucích vedoucích, funkcionářů, šéfů, bossů a jak se ještě všelijak nazývají.

Koalice a lobbysté přišli až mnohem později. :-)

Jdu do Šervůdu si poslechnout nějakou muziku. Přeji příjemný večer.

slon75 7.8.2009 17:50

Re: Něco k víře..

Všichni psychologové i policisté-vyšetřovatelé vědí, že pozoruje-li stejnou skutečnost více lidí, podají o ní rozdílnou výpověď. Nechápu, čemu se na tom divíte. Naopak, na to, že byly události sepsány až několik desítek let po Ježíšově smrti, se překvapivě shodují a jsou přesné.

Odpovím úplně stejně jako vy: napište mi jedinou náboženskou knihu, která neobsahuje podobné nejasnosti. Co jsem měl možnost číst, tak bible je z nich nepřesnější a nejrealističtější.

Co se týká domělých nesrovnalostí Halachy vůči tomu, jak se věci udály, tak nezapomeňte, že až do 1. století se tato tradice předávala jen ústně (=různě) a existovaly 2 hlavní školy (přísný Šamaj a volnější Hilel, který později převážil) a především ještě neměla ustálenou formu. Nejstarší zápisy částí Mišny jsou až někdy z 1. století.

To nevíte, nebo nechcete vědět?

Vážný 7.8.2009 17:40

Re: Něco k víře..

16. Řada, a oslovil je anděl. Jan totéž vypravuje později a aniž by došlo k rozporu, soustředí se jen na jednu z nich. Ona, speciálně milá Pánu, dostala zvláštní zjevení samotného Pána - i Marek ji má částečně oddělenou. Je nutno vzít v úvahu, že Marek byl zřejmě mladíček, který byl částečným účastníkem některých událostí. Matouš byl očitý svědek, ale je otázka zda pod řeckým textem není hebrejský originál. Lukáš je vzdálenější badatel a Jan je zapálený stařec, který se na konci života rozhodl sepsat paměti. V tomto kontextu je svědectví dostatečně harmonické.

Vážný 7.8.2009 17:40

Re: Něco k víře..

Otázky jsou to dobré, ptejte se na ně především Stvořitele...

Zkusím pár svých odpovědí: 1. Dokonáno jest. Jan byl očitý svědek, ostatní to měli zřejmě nepřímo, ale věřím, že ta slova padala.  2. Kdo je schopen vyvraždit významnou část své rodiny, tak je schopen kde čeho. Myslím, že to nebylo, zas tak nic neobvyklého, že šlo o několik desítek dětí - dnes zde žije cca 25000 lidí, tehdy? 5000? z toho chlapci do 2 let? 50-100?. V evangeliích jsou srovnatelná místa - Sk 5.36, Lk 13.1? 3. Hvězda ukazovala nad místo kde Ježíš pobýval možná celý Betlém, možná část, ale to Herodes nevěděl, ten znal jen proroctví o Betlémě, viz Mt., zbytek už mu neřekli. Navíc Jeruzalém Betlém je cca 20 km, že. 4., 5. A co třeba Jupiter a jeho konjunkce, pozoroval jste Jupiter, já ano. Vypadá jako hvězda - jistě - a jak jasná. Pohybuje se - jistě. Dělá zdánlivé smyčky - ano. Pro celníka Matouše - hvězda jak vyšitá. 6. jasně uvádějí, že jde o genealogii Josefa (pro Židy byl Josef jasným i klidně adoptivním otcem) a Marie (Lukáš-lékař - důkaz pannenského početí..., Boží Syn.) 7. A co takhle Ježíšovo vyučování po 3 roky co chodil s učedníky. 8. Ale byli, co takhle Nikodém a Josef z Arimatie. 9. Myslíte, že učedníky nezajímalo, co se dělo ve vladařském paláci? Tu samotu nikde nečtu, i tam byli služebníci, možná to mohla vyprávět i Pilátova žena, .... Myslím, že první církev i přes své římské členy brzy získala ucelenější obraz, co se dělo u Piláta. A co se týče Jana, zde bych věřil i částečně ve zjevení, podobně jako u Pavla... 10. Platí obojí. Děti Šimona jsou v epištolách mezi prvními křesťany. 11. ...což o to, ale mrtví svatí vystoupili v Jeruzálemě z hrobů... Źidům to pod nos nešlo ... ale to vše mohlo být snadno lokální, nikde není psáno, že šlo o zatmění Slunce měsícem...

Jura Jurax 7.8.2009 17:35

Re: Juraxovi

Jojo, oči máte hadí, ale šlo jednak o citaci a druhak o vzletné projevy proletářů ... ;-)

slon75 7.8.2009 17:31

Re: Stejně by mě zajímalo,

Po symbolické stránce ten strom zobrazuje možnost díky svobodné vůli dělat i věci, které se dělat nemají.

Celý příběh v podstatě vypráví o tom, že dal-li Bůh člověku svobodnou vůli, dal mu s ní i možnost konat zlo a zlu podléhat.

Hadí oči 7.8.2009 17:17

Re: Juraxovi

No možná to nebylo celé přesně k tématu, ale reagoval jsem na zmínku o vzletných projevech odborářů. Dnes co není drsně pravicové, tak je levicové a tedy idiotské, přinejmenším hodno opovržení a posměchu.  

Bohužel k tomu přispívá ta část levice, která by opravdu rozdávala kdejakému ksindlovi a celoživotnímu nefachčenkovi. Ale zase bych se rozepsal mimo téma.

Jura Jurax 7.8.2009 17:13

Re: škoda

R^R^R^

Jura Jurax 7.8.2009 17:13

Re: Jedinou autoritou je Bible

zvlášť se mi líbí to vyhánění démonů .... a taky to "žena je mužova pomonice" - podstatná část paní adívek, co znám, by Vás hnala ... což to přeformulovat na "muž je ženin pomocník" ?  8-o8-o8-o

A pak že nejde o středověký relikt ... ;-)

Jura Jurax 7.8.2009 17:07

Re: monopol

R^R^R^

Jura Jurax 7.8.2009 17:03

Re: Ekumenismus

R^R^R^

Jura Jurax 7.8.2009 17:02

Re: No,

Že mají v průměru všichni totéž je vcelku pochopitelné, uvažujeme-li systém uzavřený ... a ovšem to, co nazýváte pracovně odbory je něco, co je sice potřebné, ale musí respektovat míru, jinak systém zahubí a množství "peněz" nebolí bohatství v něm poklesne - viz experiment s budováním socialismu. Jinak mi vcelku ušlo jak souvisí Váš příspěvek s mým, na nějž reagujete.

Mephisto 7.8.2009 17:00

škoda

Škoda že jsem tu dnes celý den nebyl, mohla to bý zajímavá diskuze.

Tvrdím, že zatímco existence deistického Boha, stvořitele přírodních Vesmíru, přírodních zákonů, a dále do světa nezasahujícího, je nedokazatelná ale ani nevyvratitelná, tak existence Křesťanského Boha je čirý nesmysl. Je vyvratitelná mnoha způsoby zcela triviálně a mě opravdu zůstává rozum stát nad tím, jak těm hloupostem o stvoření světa před cca 6.000 lety, původu lidstva ze dvou lidí, celosvětové potopě při níž byly zaplaveny i nejvyšší vrcholky hor, atd., může vůbec někdo věřit...

No ale na druhé straně, když může někdo volit Paroubka... tak to celé až tak divné není :D

Nemo 7.8.2009 16:33

Re: Něco k víře..

Ta problematika je nesmírně široká. Zkuste si odpovědět na pár otázek:

1. Jaká byla poslední slova Ježíšova na kříži? 2. Proč nezaznamenal vraždění neviňátek, které údajně spáchal Herodes, žádný starověký historik, ani ne Josephus Flavius, který vylíčil historii Herodese i jeho rodiny s důrazem na zločiny, které spáchali? 3. Proč by Herodes potřeboval páchat masakr nemluvňat, když hvězda i tři králové jasně ukazovali, kde je místo Kristova narození? 4. Proč neexistuje žádný nezávislý záznam o existenci hvězdy, kterou údajně tři králové sledovali? 5. Podle Matouše se tato hvězda obrátila na jih, aby mohli po příjezdu do Jeruzaléma tři králové jít dál do Betléma. Jak je to možné, když se všechny hvězdy "pohybují" z východu na západ? 6. Proč uvádějí Matouš a Lukáš odlišnou genealogii pro Krista? A proč zaznamenávají jeho předky prostřednictvím Josefa, když byl Kristovým otcem Bůh - a nikoliv Josef? 7. Matouš a Lukáš oba zaznamenávají pokoušení Krista v pustině jako dialog mezi Ježíšem a Satanem. Vzhledem k tomu, že tam nebyli svědci, kdo ten dialog zaznamenal? 8. Vzhledem k tomu, že při procesu s Kristem u sanhedrinu nebyli přítomni žádní křesťané, kdo zaznamenal průběh tohoto procesu? 9. Když byli Pilát a Kristus o samotě, kdo zaznamenal jejich rozhovory? 10. Proč píší Marek, Matouš a Lukáš, že Ježíšovi nesl kříž Simon cyrenský, ale Jan píše, že ho Ježíš nesl sám? 11. Marek, Matouš a Lukáš tvrdí, že se po Ježíšově smrti slunce na tři hodiny zatmělo. Proč nezaznamenává takovou pozoruhodnou a lehce pozorovatelnou událost žádný nekřesťanský spisovatel? 16. Kolik žen šlo ke Kristovu hrobu?

A tak jde stále pokračovat. Velké rozpory jsou mezi tím, co předpověděli proroci a co pak "skutečně" nastalo.

Vážný 7.8.2009 16:23

Re: Něco k víře..

Tak jsem ještě prolítl to Klamání... Nejsem odborník na halachické předpisy, ani na jejich dějiny, ale jak to po čtení těch námitek cítím:

Porušení řady předpisů i rychlost i odmítnutí milosti je zcela v duchu v evangeliu vyjádřené zášti vůdců k Spravedlivému. Že pod vládou Seleukovců, ani Římanů předpisy v podstatě neplatily je zřejmé z vnucených nezákoných změn velekněze... Co se týče času a zasedání velerady, zřejmě všichni souhlasili s proroctvím velekněze, že bude lépe pokud jeden člověk zemře za národ, než celý národ zničí Římané, zvláště pokud je to nějaký falešný učitel. A bylo třeba spěchat, takže nějaká formální stránka je asi moc nevzrušovala, a to ani ty spravedlivé... A ti zřejmě byli v naprosté menšině (víme o 1-2 z nich Josef z Arimatie, možná Nikodém)...

Jidáš byl zloděj, Jan to o něm říká jasně, kradl z pokladny a zřejmě jeho svědomí bylo v napětí s duchem Ježíše. A tak prostě vstoupil do proroctví, které navíc Ježíš stále opakoval. Již proroctví SZ přisuzují těch 30 stříbrných, cenu otroka, cenu nevalného pole. Zřejmě ani při likvidaci Ježíše nebyli ochotni se vůdcové předat... a pro Jidáše ty peníze hráli v podstatě vedlejší roli, hlavní role byla potřeba umlčet svědomí obviňované mlčky Ježíšem...

Neliberální část biblistů připouští dnes oba jazyky v Izraeli, minimálně proto, že většina Židů uměla číst Zákon - příběhy ze synagog.

Daniel 13???? Je divné používat v argmentaci ze strany židů odkazy na knihy neuznané vlastní židovskou synodou v Jamne (13. kapitola je obsažená ve Vulgátě a Septuagintě - řecký překlad diasporních židů, ale nikoli v Jamnijském kánonu, který uznali Židé a odtud protestanti; zpětně ji uznal Trident pro katolíky na počátku novověku...]