18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. M. 5.8.2009 21:36

Re: Elektromobily jsou vyrazne ucinejsi nez spalovaci motor v aute

a vysledne emise jsou i v pripade emisi ze zcela fosilni site jsou mensi nez s pouzitim benzinu. 

No nevím, jestliže účinnost tepelné elektrárny je srovnatelná s účinností moderního nafťáku, k tomu připočtem ztráty v přenosové a rozvodné soustavě, účinnost akumulátorů (a i zdrojů v nabijeci stanici), tak se mi to dvakrát nezdá.

O. M. 5.8.2009 21:16

Re: Prius ma kolem 100kW v kombinaci

Ni-Cd snese vysoké proudové zatížení, což je pro použití v trakci podstatné. A určitě není problém čas od času ho vyždímat až na dno.

O. M. 5.8.2009 21:06

Re: Vlak versus letadlo

Ten článek hezky míchá hrušky s jabkama. Je vidět, že je okurková sezóna a "není o čem psát"

autor 4.8.2009 9:13

Re: Kterej blbec ten auťák konstruoval?

Koncern VW. Cokoliv s názvem ecoline, blueline nebo tak má úplně zmršené převodovky, se kterýma se po městě skoro nedá jezdit. tak to prostě je.

nocnimys 4.8.2009 0:33

li-ion baterky jsou adekvatni

pro mensi priblizovadla, viz http://www.teslamotors.com/

Nekolik velkych automobilek predstavi EV pristi rok (GM, Chrysler, Nissan)

https://www.chryslergroupllc.com/en/innovation/envi/overview/

Honda planuje elektricky motocykl http://www.autobloggreen.com/tag/electric+honda+motorcycle/

nocnimys 4.8.2009 0:03

Elektromobily jsou vyrazne ucinejsi nez spalovaci motor v aute

a vysledne emise jsou i v pripade emisi ze zcela fosilni site jsou mensi nez s pouzitim benzinu. 

Tesla na to uverejnila docela zajimavy referat, kde srovnavaji ruzne typy pohonu vcetne vodiku a pocitaji efektivity presunu primarni energie na kola auta, souvisejici emise etc.: http://www.veva.bc.ca/wtw/Tesla_20060719.pdf

Hadí oči 3.8.2009 22:41

Re: Dlužno ovšem poznamenat, že pouze ve městě.

No tedy za vámi jet, to musí být na mrtvici. Nebrzdit, neakcelerovat, odrazit se nohama a k příští křižovtace dojet setrvačností. Ježiši kupte si řetězovou tříkolku, dokonce ani nespadnete, když budete stát na místě.

Talián 3.8.2009 21:55

Re: Prius ma kolem 100kW v kombinaci

Myslím, že doba zraje k sepsání nového "Opravníku obecně oblíbených omylů" Teď jde jen o to, kde vzít nového p. Součka.Vzpomeňte co se nablábolilo, když se narodil Wankelův motor a kde je dneska.

pedro 3.8.2009 21:47

Re: Kterej blbec ten auťák konstruoval?

rikam, automaticke prevodovky, jenze vysvetlovat to vsem tem Schumacherum....

pedro 3.8.2009 21:42

Re: Kterej blbec ten auťák konstruoval?

Evropani jsou zvlastni ve sve aversi k automatickym prevodovkam. V mestske doprave tyto prevodovky jsou bezpecnejsi a uspornejsi.

mueller 3.8.2009 21:22

To je stary, to mely leta letouci

v nazvu ceskoslovenske zeleznice: CSD = clovece sed doma ! A nebylo to nic platne.

mueller 3.8.2009 21:20

Co se akumulatoru tyce,

tak bych se nebal, pravdepodobne se objevi nejaky novy koncept, jako treba kondensatory na bazi nanostruktur, co se uz zkouseji, nebo holt neco jineho, nechemickeho (tam je hustota energie dost omezena). Zakladni otazka je jenom, kde se vezme ta elektrika.

Ladislav N :-))) 3.8.2009 20:19

Re: A bude hůř at si kdo chce co chce říká.

A jéje, zelený blábolista "para" už je tady... Bioplyn? Můžeš se před jízdou nacpat hrachem a trubičku do řiti... ;-D

milan 3.8.2009 20:04

Re: Nejbližší budoucnost patří hybridům.

OMEZIT ZBYTECNE JEZDENI NA MINIMUM-VYUZIVAT MAXIMALNE INTERNET A TELEFON AT.D.-STAVET AUTOMOBILY PRO POVOLENE A NIKOLIV FANTAZIJNI RYCHLOSTI.... TIM SE USETRI DOSTATECNE....

Honza42 3.8.2009 19:13

Re: Dlužno ovšem poznamenat, že pouze ve městě.

Ano, o Vašem méněválcovém přibližovadle uvažuji jako o druhém voze do rodiny. Dobrá volba pro dva nespěchající skorokmety. Ovšem výše zmíněnou spotřebu uvádím pro vůz o poh.hmotnosti 17 metráků, s čelní plochou menší plachetnice.

Jura Jurax 3.8.2009 18:58

Re: Vlak versus letadlo

Hm ... že by dospěli k vrtulníku?

honzak 3.8.2009 18:53

Re: Elektromobily jako "uspora" CO2

myslím, že mezi ekoblby by to někdo mohl vzít vážně!

honzak 3.8.2009 18:51

Re: Dlužno ovšem poznamenat, že pouze ve městě.

nic ve zlém, ale na Jižní spojce (ve společnosti mladých dynamických trotlů) se člověk bez pedálu brzdy jaxi neobejde.... Moje auto displej a ovládání palubního počítače nemá, nicméně "nádržový průměr" je stejný a to při vesměs krátkých (do 30 km) cestách. Pravda, je to auto malé rozměrem i objemem motoru;-D!

Jenda 3.8.2009 18:09

Re: má to smysl

Ale ona ta cesta jako takova neni slepa. Slepe je jen cpani fofrniku, fotovoltanickych clanku a podobne nekam kde nejsou efektivni. Prave kvuli nesmyslnym dotacim. Ktere mimo jine zpomaluji vyvoj. Protoze proc vylepsovat fofrniky, kdyz staci postavit to co uz umime a stat nam za to nasype do kasicky. A nejakych par procent o ktere bychom mohli zvysit efektivitu? Na co? Dotace nam staci.

Honza42 3.8.2009 18:04

Dlužno ovšem poznamenat, že pouze ve městě.

V dálničním provozu je úspora nulová a v meziměstském též blízká nule, pokud vozidlo řídí řidič, který umí a chce jezdit úsporně. On totiž pedál brzdy skoro není potřeba. Stačí koukat na obzor a používat rozum. (Dneska za 5,8 l/100km s velkým MPV na trati cca 160km, okresky a jedničky silnice, včetně nákupu ve městě).

honzak 3.8.2009 18:03

Re: Kterej blbec ten auťák konstruoval?

už se těším na VLÁDÍKOVU DOKONALOU PŘEVODOVKU!

Ta určitě zvládne i debilně buzerační 40 km/hod v mnohých obcích. Patrně bude mít redukci MĚSTO (jako vejtřasky redukci terénní).

honzak 3.8.2009 17:58

Re: Nejbližší budoucnost patří hybridům.

Ano,tak nějak to dopadne.Ale integrace akumulátorů do konstrukce vozidla bude docela ořech - i elektromobil bude muset na crash testy....

honzak 3.8.2009 17:56

Re: Na něco jste zapoměli

už se to diskutovalo minule - k dispozici bude maximálně ztrátové teplo z frekvenčních měničů. Takže to bude topit asi jako TRABANT, nebo hůř. Klíma by mohla ekologicky běžet na solární panely ze střechy;-D!

Peta 3.8.2009 17:55

Re: Některá auta jsou dobře spočítaná.

Zase jeden bezohledný idiot. "Všichni z cesty, teď jedu já."

Yowda 3.8.2009 17:40

Re: Elektromobily jako "uspora" CO2

a každá pumpa bude mít svůj ekologický zdroj elektriclé energie - větrnou, či bioplynovou elektrárnu, pumpy kolem Slapské přehrady a Mácháče budou mít příbojovou...

Schumacher 3.8.2009 17:26

Některá auta jsou dobře spočítaná.

V mém drandítku je padesát pro trojku akorát. Ani před cedulí obce nešoupu destičky, jen přeřadím. Dvojka v nouzi pokreje rozmezí od rozjezdu na rovině až po překročení limitu mimo město, až do sto deseti. Výborné na cyklisty. Když jsem ho s bzukotem F1 dojížděl na dvojku devadesátkou, nejen zastavil na krajnici ale i s kolem zděšeně slezl do příkopu. Myslel chudák, že se za ním řítí přes dvě kila nějaké splašené trubky nebo co. Přídavný elektropohon by se hodil pro rekuperaci przděním a místo poprndávání v zácpách. To je pro ovzduší nejhorší.

Tx 3.8.2009 17:22

Re: To je nejaky zmateny clanek...

Ježíšmarjá, co se Vám na tom nezdá, Vždyť je to pravda!

Schumacher 3.8.2009 17:14

Nejbližší budoucnost patří hybridům.

Čistě na elektropohon stačí dojezd několika desítek km. Hybridní pohon umožní akumulovat část energie jinak ztracené brzděním a spalovacímu motoru pracovat v optimálním režimu. Sníží se tím spotřeba paliva a sníží emise. Současně poskytne krátkodobou rezerva vysokého výkonu pro předjíždění a rozjezdy. Zlepší jízdní vlastnosti možností nekomplikovaného pohonu 4x4 využitelného například v zimě a řízení stability vozidla. Nejvhodnějším, třebaže ne nejlevnějším typem akumulátorů jsou Li-Pol. S návratností surovin recyklací s masovou výrobou by se jejich cena měla postupně snižovat. Naproti tomu je  třeba počítat s vysokou poptávkou po lithiu a s růstem jeho ceny, s jeho vysokou reaktivitou a s výbušností akkumulátorů při poškození způsobujícím vnitřní zkrat. Tomu lze předejít vhodnou konstrukcí. Akumulátory lze částečně integrovat do konstrukce vozidla aniž by byl zmenšen vnitřní prostor. Optimální je uložení do dvojité podlahy  a  dvojitého dna zavazadlového prostoru. Modulové uložení do dvojité podlahy umožní rychlou výměnu. Čistě elektrický pohon se uplatní u firemních vozidel pro rozvážku po městě a okolí. U rodinných automobilů pro všeobecné použití se neuplatní dokud nebude zajištěn dojezd  srovnatelný s dojezdem automobilů se spalovacím motorem a rychlé dobití akumulátorů. To bude mít vysoké nároky na zasíťování čerpacích/nabíjecích stanic.  

Tx 3.8.2009 16:59

Re: technicky vzato

Ještě bych podotkl, že firma, která se v Příbrami stará o hasící přístroje, má elektromobil. Protože ujede pár kilomerů denně, je to výborné. Stejně tak v Holandsku jsem viděl mlékaře, pekaře a řezníky, jak elektromobily rozváželi potraviny. Šlápne na pedál, ujede 15 m a  stojí. Od baráku k baráku. Bezva. Ovšem pro normálního člověka to dosud opravdu není.