25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
PROKOP BUBEN 27.7.2009 14:25

Re: Houposti

Je tragické, když si dnes mnozí myslí, že hodnoty lze tvořit kšefty a navíc ještě kupčením na úkor státu.......Někdy se zdá, že ti malí padouši jsou pro ty velké vítanou zástěrkou.....

Pamětník 2 27.7.2009 13:14

Zneužití krize pro další centralizaci EU

Nechápu,proč diskutujete s nejmoudřejším z moudrých.Všechny příspěvky slouží jen k výměně názorů mezi diskutujícími ,kteří se na věc dívají svým pohledem,který nerespektuje nejen Klaus,ale ani ostatní vlivní lidé.Uplynou 3 dny a všechna "moudra" kohokoliv z nás se zase ztratí v nedohlednu.Potom zase budeme čekat,kdo přinese nějaký zajímavý námět k diskusi.Nebo si snad někdo myslí,že naši volení eurokomisaři obrátí kolo dějin?Možná se objeví zase několik politických půtek mezi stranami a jedeme dál.

Laco 27.7.2009 13:35

Re: Zneužití krize pro další centralizaci EU

Diskuse jsou potřebné (minimálně nikomu neuškodí), protože Klasu není hlupák! Je mistrem manipulace a brilantně ovládá demagogii. Klausova éra měla skončit před "Sarajevským atentátem". Tehdy byl ne cestě do politického zapomnění. Zachránili ho ale Ruml s Pilipem (duo Klausových korunních princů), tím že spáchali ještě větší prasárnu, která předčila všechny úlety Klausovy politiky mu dali čas se nadechnout a ukázat co v politice dovede ... a my jej tu máme dodnes.

František I. 27.7.2009 14:12

Re: Zneužití krize pro další centralizaci EU

Já jsem velice rád, že ho máme. A ještě radši, že je presidentem. Pro toho pána Běhounka - to jste jistě myslel taky pana Havla, že? Drtivá většina jeho spolupracovníků sloužila různými formami STB a on sám s nimi rád spolupracoval viz. p. Junek. Také byl, narozdíl od Klause, skutečně zvolený komunisty. Takže zaplať ten nejvyšší, že Klause máme a máme ho vysoko. Tak vysoko, že může oněm bruselským hyenám(např. panu Leinenovi a spol.) vytřít zrak a udělat problémy. V současném Česku nevidím osobu ani z desetiny natolik povolanou jako Klause. Ve srovnání s doslova přitroublým, levičáckými frázemi se ohánějícím Švejnarem to bylo velmi zřetelně patrné. (Je vůbec legrace, kdo tohoto experta, který má na své US universitě pověst téměř marxisticky laděného "ekonoma", vůbec na kandidáta o presidenstský post vygeneroval.)

libero 27.7.2009 16:02

Re: Zneužití krize pro další centralizaci EU

No, kdo asi ........

P&L.

Petr Běhounek 27.7.2009 13:10

NÁROD MÁ TAKOVÉHO prezidenta, jakého si zaslouží.

Pan prezident dělá užitečnou práci, když zbrojí proti eurobyrokracii.

Jen dvě věci:

1/ Eurobyrokracie nás donutila kultivovat český trh a právní systém.

2/ Kdo je Ing. Václav Klaus, Csc.?

Člověk, který se habilitoval za stejných podmínek jako komunističtí pohlaváři v padesátých letech, ve zrychleném řízení. Člověk, kterého habilitační a profesorskou práci nikdo neviděl. Člověk, který v době kdy vysokoškolské vzdělání mělo 16% obyvatel, studenti byli kádrování, kdy výlet na západ byl pro většinu národa nemožná, tráví několik let studiem na zahraničních školách a měsíční školné, ve výši několika ročních platů občana rodné země, platí ministerstvo zahraničí a školství ČSSR. Člověk, kterého blízcí spolupracovníci a přátelé jsou agenti KGB nebo lidé na Rusko silně napojení. Člověk, kterého hlasy komunistů, lobbyistů, mafiánů volí za prezidenta. Člověk, který se vydává za odborníka, ale jeho praktické kroky vedly k devastaci české ekonomiky. Rozkrádání a právní vakuum využil k podoře Kožených a spol. Člověk, který razil mafiánskou myšlenku českého stříbra do českých rukou (Stehlík, Soudek, Charouz aj.), která vedla k rozkradení majetku. Člověk, který odstoupil z politiky za finanční skandály a podvody s penězi. Člověk, který odstoupil z politiky kdy makroekonomická čila byla na nejnižších hodnotách v dějinách. Člověk, kterému chybí sebekritika a chorobně touží po moci. Člověk, který je bez étosu a vize, uchýlil se k nacionalismu a extremismu, aby si získal oblibu a zájem o svou osobu. Člověk, který se snažil zamezit (mimo jiné) plynovodu z Německa a prosazuje ruské zájmy. Člověk, který je bisexuál, prosazuje své milence (Bém, Chalupa - starosta Prahy 6). To je jediná věc, za kterou by neměl být kritizován, to je ryze soukromá věc. Tak takového prezidenta si naši lidé (jimi volení zástupci) zvolili. Jak říká pan prezident Klaus: Národ má takového prezidenta, jakého si zaslouží. Pokud se mýlím, prosím o opravu. 

Ivan Nový 27.7.2009 13:21

Re: NÁROD MÁ TAKOVÉHO prezidenta, jakého si zaslouží.

Eurokrati zasvinili náš právní systém nesmysly a škodlivými regulacemi. Eurokrati řeší pseudoproblémy. A o ostatním nemá smysl diskutovat.

Laco 27.7.2009 13:28

Re: NÁROD MÁ TAKOVÉHO prezidenta, jakého si zaslouží.

Tedy vystupme z té zlé EU!  ... to snad nechcete

Ivan Nový 27.7.2009 13:35

Laco,

časem nám nic jiného nezbude. EU ve světové ekonomické konkurenci neobstojí, právě proto, že řeší pseudoproblémy. Jako globální oteplování. Jen se obávám, že nenalezneme včas k tomu odvahu.

Laco 27.7.2009 13:45

Re: Laco,

Pak stojíme názorově každý zcela jinde a v tom podstatném (vztahu ČR k EU) se nemůžeme shodnout.

Ivan Nový 27.7.2009 13:50

Laco,

ne nemůžeme. Já nechci EU jako Rakousko-Uhersko ve velkém, kde císař je nahrazen osvícenými Evropany.

Dolly 27.7.2009 14:16

Re: Laco,

Já bych c.k. Rakousko-Uhersko docela brala. Ale nás už nechce ani východ ani západ a proto tu v podstatě neexistuje právní stát.

Jiří Heincl 27.7.2009 15:15

Re: Laco,

Existence českého právního státu není vůbec závislá na tom, jestli nás někdo chce nebo nechce. Je závislá jen a jen na občanech českého státu. Opět se v praxi potvrzuje, že každý stát má takovou vládu, jakou si zaslouží. Pokud si my čeští občané a voliči neuděláme sami ve státě pořádek, nepomůže nám v tom nejen východ a západ, ba ani jih a sever.

Dolly 27.7.2009 22:07

Re: Laco,

Samozřejmě máte pravdu ale to je přesně to, co jsme neuměli, neumíme a umět nebudeme. Takže jediná šance na jakési právo je pouze v tom, že se k někomu přilepíme.

libero 27.7.2009 16:03

Re: NÁROD MÁ TAKOVÉHO prezidenta, jakého si zaslouží.

Nepodaří-li se ji alespoň trochu napravit, tak chci!

Jakub Vandrovec 27.7.2009 13:51

"do českých rukou (Stehlík, Soudek, Charouz aj.)"

Stehlík i Soudek byli nastrčení agenti Židů, stejně jako Kožený, Charouz je přímo Žid.

Pete Brich 27.7.2009 14:49

Irové v referendu odmítli Lisabonskou smlouvu, tak ho budou opakovat tak dlouho, dokud ji nepřijmou. Kultivace právního systému jako prase!

8-o8-o8-o(Y)PB

No... 30.7.2009 12:25

Komentuji jen Váš nadpis: Paroubek presidentem !

Nic jiného si zdejší omezenci nezaslouží. No, nebo možná ještě 8-o;-P strejdu Škromacha...

Pepa Jetel 27.7.2009 11:46

Jenom dotaz

Přečetl jsem si o tom, že je principiálně nepřijatelné přenesení rozhodovacích pravomocí bez přenesení odpovědnosti za důsledky a náklady těchto rozhodnutí. Zajímalo by mě, kdo je tedy za ty "důsledky a (hlavně) náklady těchto rozhodnutí" zodpovědný dnes?

Laco 27.7.2009 11:53

Re: Jenom dotaz

To  nesprávná, ale opravdu nesprávná a zlá otázka! Takto se ptát nesmíte a musíte pochopit, že Vám na takovou provokaci nikdo odpovídat nebude.

libero 27.7.2009 12:04

Re: Jenom dotaz

ČNB.

Laco 27.7.2009 12:08

Re: Jenom dotaz

ta zodpovědnost se v praxi projevuje jak?

Ivan Nový 27.7.2009 12:09

Re: Jenom dotaz

Silou koruny.

libero 27.7.2009 12:10

Re: Jenom dotaz

Bankovní dozor, úrokové sazby, kontrola emise.

To se ptáte vážně?

Laco 27.7.2009 12:14

Re: Jenom dotaz

Jistě, ptám se, jak se projevuje zodpovědnost za chybná rozhodnutí. Odpověď jsem zatím neslyšel

Ivan Nový 27.7.2009 12:27

Laco,

problém je v tom, že chybná rozhodnutí na úrovni EU nelze ani diagnostikovat. Proč? Protože podmínky v jednotlivých zemích jsou různé, takže správné rozhodnutí pro jedny je chybným rozhodnutím pro jiné. Takže evropské regulační orgány budou dělat právě taková rozhodnutí, pro jedny správná, pro jiné smrtící. Přes euro je eurozóna svázána, a výsledek je ten, že jedni platí za chyby druhých, o výsledky se dělí. Takže ti co přispěli k výsledkům dostanou méně a ještě musí platit za chyby jiných.

Laco 27.7.2009 13:28

Re: Laco,

Vaší argumentaci rozumím. Jde tedy o spor/otázku, zda EU má být nezávazným souborem národních států, nebo zda má i nadále probíhat proces přirozené integrace (kam vývoj povede se nedozvíme, protože to přesahuje horizont našeho života). Pro Klause je vize sjednocování Evropy a potlačení role národních států zlem ... já s ním nesouhlasím a ptám se zda jeho postoj není ovlivněn jeho osobními ambicemi kohouta no domácím smětišti. Podle jeho logiky by se Německo možná mělo zpětně transformovat na spolek trpasličích knížectví, protože by to lépe zajišťovalo zájmy "poddaných". Příjde Vám to jako absurdní a nesmyslná blbost? Samozřejmě! protože to kravina je. Moje námitka vůči Klausovu postoji je, že ochrana společného celoevropského zájmu může v dlouhodobé perspektive být minimálně stejně přínosná pro nás, jako ochrana, kterou nám poskytuje národní stát. Mám větší důvěru v politiky, odborníky, vědce atd., kteří obstáli na mezinárodním kolbišti než důvěru v lokální potentáty. To, že mluví stejným mateřským jazykem jako já pro mne není rozhodujícím kvalifikačním kritériem. Jediný argument, který Klaus proti integraci Evropy pokud vím kdy uvedl je "ochrana národních zájmů". Pro někoho je to snad postačující, pro mne ne.

Ivan Nový 27.7.2009 13:41

Re: Laco,

Nejde o otázku, ale o fakt nezávislý na lidské vůli. Pokud struktura EU ten fakt bude ignorovat, tak ekonomicky zkrachuje. Představte si, co by se se světovou ekonomikou stalo, kdyby se EU podařilo Číně vnutit evropské předpisy. Zkolabovala by. Zjistilo by se, že světová ekonomika nemá na to zdroje.

Laco 27.7.2009 13:44

Re: Laco,

Teď nevím, jestli mluvíme o tomtéž: o byrokratickém direktivizmu nebo o procesu integrace EU.

Ivan Nový 27.7.2009 13:49

Laco,

Ano, mluvíme o tomtéž. Čína se totiž stále a pozvolně integruje do světové ekonomiky. Integrace neznamená jen přizpůsobení Číny, ale i přizpůsobení ostatních. Časem Čína samozřejmě dospěje k demokracii a některým evropským standardům. Ale aby ta integrace byla trvalá, musí být nejprve pro ni vytvořeny zdroje, a ty dnes rozhodně nejsou. A stejné je to v EU. Překotná unifikace nic neřeší, ba právě naopak, ztěžuje fungování přirozených kladných zpětných vazeb. Prostě eurokrati mohou něco prohlásit, ale to neznamená, že tomu tak je i v syrové realitě.