19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
JOnny 21.8.2009 16:03

SOUHLAS

Státní maturita mi nevadía docela ji uvítám. Článek shrnuje nepříjemnou pravdu. Lidi, vzpamatujte se! Copak za chvíli budou zedníci potřebovat i vejšku?

sajuri 21.8.2009 11:54

Nerozčiluje mě státní maturita

Státní maturity jsem se přestala obávat hned po té, co jsem viděla ukázkové testy. Podle mého názoru zvládnutelná je, pokud je člověk alespoň minimálně připravený na něco čemu se u nás doposud říká maturita. (Pro mnohé přede mnou, co jsem slyšela, to spíš byla jedna velká komedie)

Spíše mne rozčiluje nejistota. Jak je možné, že nastoupím na střední školu a netuším, jakou budu mít maturitu? Ba co víc! Nastoupím do čtvrtého ročníku a nebudu stále tušit, jestli se mám připravovat podle státních maturit nebo si vypracovat běžné maturitní otázky naší školy! Rozčiluje mne tato stránka věci.

Béčko 21.8.2009 1:03

nesouhlas

jsem pro státní maturity, ale nechápu, proč by si student měl volit nějaký předměty navíc k maturitě, když mu to bude k ničemu, jako bude to dělat pro sebe, aby si řek: Jo, to sem teda machr nebo co?:-/ A taky nechápu těžší verzi maturit, zase to stejný, proč by jí student měl dělat, když nižší mu bohatě zatim stačí a vysoké školy zatim vůbec nezajímá státní maturita...:-)

Alice 23.6.2009 12:16

jsem proti státním maturitám

Moc se mi líbí různorodé střední školy s různým způsobem výuky. Jsem pro to, aby mělo co nejvíc lidí přístup ke vzdělání a život a ne ministerstvo by měl rozhodovat o tom, jak se kdo uplatní. Nikdo by neměl centrálně rozhodovat, co se kde bude učit a co je ve vzdělání nejdůležitější.

Míra 22.6.2009 16:12

Zavedení nebo obnovení státní maturity?

Jsem pro obnovení státní maturity tak, jak byla zavedena dávno v minulosti. Student musí prokázat, že je schopen vyjádřit rozsáhle svůj názor na určité téma a tento názor obhájit v diskusi s oponentem. Určitě se přimlouvám za zavedení státní maturitní zkoušky povinně z českého jazyka, jednoho cizího jazyka, jednoho odborného předmětu a dvou nebo tří volitelných doplňkových předmětů podle zaměření školy (matematika, druhý jazyk, základy společenských věd, biologie atd.). Výsledná známka z každého předmětu má dvě části:  klasické hodnocení 1-3 a slovní hodnocení, jež popisuje vztah studenta k danému předmětu, kvalitu písemné části a schopnosti studenta při obhajobě. Takto koncipované maturitní vysvědčení lze využít jako doporučení ke studiu na VŠ nebo do prvního zaměstnání.

miroslav..vojta@volny.cz 

h42 21.6.2009 21:14

Střední školy

Dle mého názoru došlo k inflaci tzv. "středních" a " vysokých škol". Tím, že bude mít 90-99% obyvatel maturitu, 50-60% obyvatelstva vysokoškolský titul Bc., Mgr. a pod., se úroveň vzdělanosti národa nezvýší ani náhodou. Nebo si snad někdo myslí, že JUDr. Standa Posunovač titulem získal i inteligenci? Pořád to bude "hloupej posunovač", kterého neopustili ani na lokomotivu. Státní maturita by měla porovnat výsledky práce středních škol. Proto se, dle mého mínění, státních maturit bojí více zřizovatelé, ředitelé a učitelé těch zařízení, která nedosahují dostatečné úrovně. Pak už je jednoduché zmanipulovat mládež a poslat ji do ulic manifestovat. Maturita vždycky byla "zkouškou dospělosti", vstupní branou ke studiu na vysoké škole. Pokud škola nedostatečně připravuje své svěřence a má obavy z jednotné zkoušky - maturity, nechť si uspořádá vlastní závěrěčnou zkoušku, ale ať ji pak nenazývá maturitou. Jsem učitelem na penzi. 

Ludva 22.6.2009 13:02

Re: Střední školy

Nějak si odporujete. Ze Standy posunovače přece neudělá vzdělaného inteligenta žádný typ školy. Kvalita škol neovlivní kvalitů studentů. Aspoň v těch otázkách, co má obsahovat státní maturita. Ale já jsem pro současný systém vzdělání pro všechny. Nikomu to totiž neuškodí. Jen by se měly vyprofilovat špičkové školy - nestačí mít VŠ, ale musí to být špičková VŠ s jménem. Jako jinde ve světě.

Dolly 20.6.2009 23:00

Při diskuzích

o státních maturitách mě vždy napadají dvě otázky: 1. Kdo, co nás nutí k takovéto unifikaci? 2. Co nového nám přinese srovnání průmyslováka s obchodní akademií, zdravotnicí, kosmetikou, gymnazistou? Maturitu si víceméně dělá každá škola svoji a její hodnotu trh práce velmi rychle rozezná podle hlavičky vysvědčení. Pokud by bylo něco takového nutné v rámci trhu práce v EU, pak není nic jednoduššího než udělat nějakých 50 certifikovaných škol, které by za nějaký správní poplatek provedly normativní zkoušku adeptů (stejně jako řidičák, ECDL) a vydaly kartičku s názvem "Zkouška středoškolských znalostí s výsledkem výborným, slušným, použitelným". Pochopitelně nějaké středoškolské nedochůdče asi do této zkoušky nepůjde a není třeba školy unifikovat. Zůstane zachována různorodost od škol pochybných až po špičkové.

Xaver 20.6.2009 13:24

úroveň současného vzdělávání

Bod p.OP za jeho výstižný diskusní příspěvek.Nejsem pedagog, ale technik, neznám zadání a obtížnost  diskutovaných  nových státních maturit, ale úroveň většiny současných maturantů , s nimiž jsem měl co do činění mě vede k přesvědčení, že ty nové státní maturity tu současnou  velmi nízkou náročnost ještě sníží.My tady diskutujeme o úrovniu maturit současných-a to máme na mysli maturity denního  studia  na středních školách, ale co maturity  při tzv. "studiu "dálkovém ? Dovoluji si tvrdit, že úroveň a znalosti absolventů dálkového studia, tohoto komunistického vynálezu, který měl dát vzdělání  straně oddaným dělnickým kádrům a jehož systém de facto nepochopitelně přetrval až do dnešních dnů, jsou  tak mezi 30-50 %  úrovně absolventů studia denního(analogicky u dálk.studia VŠ)Pokud je mi známo, případy vyloučení studenta denního studia střední školy z důvodu neprospěchu jsou ojedinělé, u dálkového "studia" neznámé-stačí se zúčastnit a vytrvat a absolutorium nikoho nemine ! I toto je naše současné školství, které systematicky produkuje polovzdělance ! V listopadu 89 jsem si bláhově myslel, že dálkové studium  bude  k 30.9.1990 ukončeno na všech typech škol u nás a že jeho dřívější absolventi, dejme tomu do 50 let věku  budou muset takto získané vzdělání  třeba do 2 let obhájit novými,přísnými stát.zkouškami , resp.maturitami,jinak jim nebude uznáno Jak jsem se mýlil ! !Dálkaři " vesele studují na středních i vysokých školách dál, dále čerpají studijní volno, během kterého za ně zdarma  pracují kolegové, řádně získavší kvalifikaci denním studiem ,placeným. rodiči.A nejen to, řada středních škol otevřela i školu VYŠŠÍ -při stejném vybavení a pedagozích,ale absolvent  tohoto denního i dálkového studia se může pyšnit získaným titulem Dis.A aby toho nebylo málo,tak řada těchto škol ve svých zdech umožňuje i dálkové  studium bakalářské..Četl jsem dvě bakalářské práce -rozusah 3O stran,úplně mi to stačilo, takže marasmus  našeho školství ,zdá se, je dokonán.

Ludva 20.6.2009 9:03

Žáci se musí připravit

Aby měly maturity hladký průběh, musí žáci znát otázky a být na ně připravováni. Často se většina čtvrtého ročníku použije právě na procvičování maturitních otázek. Vložit do tohoto systému ještě další okruhy otázek nemůže dopadnout dobře. A rozhodně není v době specializací nezbytné, aby všichni měli stejné znalosti. Zvláště ne z češtiny, se kterou ve světě díru nikdo neudělá (a počítače mají kontrolu pravopisu) nebo v matematice, kde integrály používá jeden ze sta (obvykle zase učitel) a naprostá většina učiva je nepoužitelná. Je dobré, že může studovat každý, kdo chce. I ti kdo na to tzv. nemají. Nikomu to neuškodí. A jestli student absolvuje, tak o tom by měli rozhodnout učitelé, kteří ho znají.

Učitel 20.6.2009 6:24

Problém je jinde

Každý má mít právo přihlásit se na jakoukoliv školu a zkusit studium. Každá škola by měla mít právo studenty bez znalostí a schopností vyřadit. Kdo vymyslel tu stupiditu, že objem mzdových prostředků ve škole je vázán na počet žáků, kteří školu navštěvují? Snad učitelé? Kdo ovlivňuje počet narozených dětí ve státě? Snad učitelé? A že stát nemá peníze na to, aby udržoval tak hustou síť škol, když děti nejsou? To jsou jenom kecy!!! Kolik stojí jedna stíhačka, vrtulník, obrněný transportér? Takže peníze jsou!!!! STav, že se v loňském roce poprvé po dlouhé dloubě narodilo více dětí než zemřelo občanů, se projeví ve školství za 6, 10, 15 a 18 let, do té doby bude počet studentů stále klesat. Co zase vymyslí ti naši zástupci v Parlamentu??? Nebo si snad zákony píší sami učitelé??? Celé státní maturity jsou jenom blbost - jejich navrhovaná úroveň se neustále snižuje a nic to neřeší. Kvalitní vysoké školy si stejně dělají / a dělají dobře !!! / systém přijímacích zkoušek úplně jiný, a ty nekvalitní berou všechno a všichni odpromují, aby měli učitelé na chleba. Stíhačky a obrněné transportéry jsou důležitější, KDYŽ NEJSOU PENÍZE!!!!

vlasta 19.6.2009 22:52

proč se bojím maturity

Kdybyste řádně studovali ,neflákali se , nestávkovali ,tak byste se nemuseli bát maturit  a místo toho,abyste byli rádi, že máte se možnost srovnat s jinými . Myslím ,že spíš mají strach kantoři , že se projeví nedostatky v kvalitní výuce žáků a proto vás nabádají ke stávce. Až budete na VŠ tak se vám hodí ,co jste se naučili.

Jelínková Naďa 19.6.2009 22:49

Státní maturity

 Máte zcela pravdu,dnes může mít každý maturitu a když Gaussova křivka platí ve všech souborech a 90 % dnešních maturantů stejne neví o co jde.Blbečci se vždy bojí mají.li o něco usilovat a ti líní se bojí práce.Těch chytrých a cílevědomých je právě dle té Gaussovy křivky málo a proto asi nebyli ani demonstrovat.

OP 19.6.2009 20:33

Rozvrácené školství

Stav ve školství je skutečně velmi špatný.  Popřevratová devastace už svým rozsahem trumfla rozklad ve školství, který způsobil nechvalně známý servilní bolševik Nejedlý. Současné demokratické metody bez odpovědnosti učitele a bez odpovědnosti  studenta umocňované samozvanými odborníky z pedagogiky a psychologie, kteří soustavně radí, jednou jak nepřetěžovat děti, podruhé jak modernizovat výuku neověřenými metodami, přinesly už své ovoce. Spolu s automatickým financováním škol vedoucím ke stádnímu skládání maturit bez jakýchkoliv požadavků přivedly maturitu k tomu, že má nulovou vypovídací hodnotu. Ze škol se vytratila mravnost. A není divu, když je řízeno přes alkoholové výpary vedoucích činitelů. Samozřejmě, jakákoliv změna k zvýšení práce nebude s radostí studenty ani učiteli přijímána. Poctivá námaha se nenosí. Školství ale je placeno z veřejných prostředků, které obhospodařuje stát, a my daňoví poplatníci se máme právo ptát, proč je tak zoufale slabá úroveň absolventů. Studenti si poskakují před ministryní a diktují si požadavky na další snížení úrovně. V té souvislosti mne napadá limitní případ, že by se maturitní vysvědčení rozdalo ihned po vstupu na školu. A učitelé se  tak  navzájem s žáky neotravovali. O tom, že je situace alarmující, se lze velmi snadno přesvědčit: Na internetových stránkách, kde mladí diskutují. Ta strašlivá čeština!  Nebo zkuste oslovit některého studenta nějaké „pomocné střední školy“  cizím jazykem. Sotva vám odpoví na pozdrav. Před maturitou! Já jsem skončil na stření škole po zjištění, že podstatná část „studentů“ nezvládla: Kolik centimetrů je 0,4 m? 

Kdo vlastně má stanovit program výuky a náročnost? Určitě ne demonstrující děti.  

učitel 19.6.2009 20:55

Re: Rozvrácené školství

S názorem, že české školství je ve vážné krizi, dnes již málokdo polemizuje. Co se týká  studentů, je třeba se pečlivěji zajímat o to, co jim vadí na tzv. státních maturitách. Znám gymnazisty, kteří jeli do Prahy protestovat mimo jiné také proti brutálnímu   s n í ž e n í  požadavků v tzv. nižší úrovni společných maturit. V některých předmětech by příslušné testy snadno zvládli i absolventi základní školy. Na tuto zvrácenost dlouhodobě upozorňují také učitelé na vysokých školách.

Petr 19.6.2009 20:03

hloupí a ti druzí

A je to tady. Nová maturita rozdělila středoškolskou mládež na hlupáky, kteří se dobrovolně degradují do role pokusných králíků, a na ty chytřejší, kteří spatřují příležitost a šanci k měření sil s ostatními. Hádejte, kteří budou v životě úspěšnější?

doktoré 19.6.2009 18:01

české školství ovinuly těžké mraky...

Ten nadpis snad hovoří za vše! Místo toho, aby si učitelská veřejnost dala před zrcadlem facku za to, že nebyla schopna tuto akci udělat místo studentů, ještě se pokouší všechno bagatelizovat ... rozhodně se dobře nečtou populistické názory ředitelů "bohatých" gymnázií o tom, jak správnou cestou se reforma ubírá. Každý z těch nejakých čtvrt milionu učitelů by se mohl chytit za nos a uvědomit si, že celou slavnou reformu v této podobě připravuje tým "odborníků" a masa učitelů jen nečinně přihlíží, co že jim to zase pošlou. Kam se podělo těch 500 milionů, které už reforma stála? Co se za ně pořídilo? Na to se neptá nikdo z učitelů, protože jsou zvyklí snad jen čekat, jestli jim náhodou nespadnou nějaké drobty z toho štědře prostřeného stolu pro vyvolené...

Takže, studenti, bravo!!! Je fajn, že Váš morální kredit je na úrovni!

Pozorovatel 19.6.2009 20:33

Re: české školství ovinuly těžké mraky...

Není pravda, že učitelé nekritizují zvrácené projekty / včetně státních maturit/ současných reformátorů českého školství. Jsou však ignorováni nebo umlčováni. Ti nejlepší ze škol rezignovaně odcházejí. Nejhorší důsledky nezodpovědných a drahých experimentů se teprve dostaví ...

Daniela 19.6.2009 22:33

Re: české školství ovinuly těžké mraky...

karel 19.6.2009 17:00

Čisla.

Když si přečtete jake ma byt vzdělani do budoucna kolik ma byt maturantu, kolik vysokoškolaku tak musi byt každemu jasne že to bude na ukor kvality.

Kiki 19.6.2009 18:28

Re: Čisla.

Kvalita je na druhém místě, důležitý je počet studentů. Za jejich počet stát platí.

Kanuk 19.6.2009 19:34

Re: Čisla.

Jenže počet studentů se zmenšuje v důsledku nízké porodnosti, a to dost rychle. Takže nastává "boj o zrno".

Agent 19.6.2009 16:14

Didi,

nevím ale kdkoliv jsem se ucházel o zaměstnání, chtěli po mně všechny dokumenty týkající se vzdělání, tedy i školení. Protože se rád učím nové věci, tak mám dost certifikátů. Ano, jedná se o třeba jen o týdenní školení, a pokud v tom aktivně nedělám, tak to pozapomenu. Ale, to ALE - pro výběrovou komisi to je jasný signál, že mám snahu a vůli se učit a jsem tudíž použitelný na rozdíl od sebevědomého frajírka s rukama v kapsách, který nemá snahu se učit, jen se v práci flákat a brát peníze. Proč asi jsou v kurzu cizinci? Protože tam je téměř jisté, že se bude učit nové věci - pokrok jde (u mě v elektronice, programování) vpřed rychlým tmpem. A perlička nakonec - byl jsem několikrát ve výběrové komisi a tam se hodnotilo nejen maturitní vysvědčení - má/nemá, diplom má/nemá, ale hlavně klasifikace. A  nikdo, podotýkám nikdo nestojí a podprůměráka nebo průměráka. A samozřejmě šel pod lupu životopis - logické návaznosti, schopnost vyjařování, pravopis. Z toho se dá o člověku vyčíst víc než je milé. A bohužel, naše mládež (ne všichni, chvála bohu) toto nechápe. To by tak nevadilo, ale co je zlé, že to nechápou rodiče a nejsou schopni jim vysvětlit mezilidské vztahy, pojem slušnost a nadřízenost/podřízenost. A z toho pramení nepoužitelní absolventi škol. 

Zdeněk 19.6.2009 16:04

chovají se jako srabi

Řeknu to natvrdo. Místo aby brali jako výzvu, že se mohou konečně poměřit s ostatními, tak se bojí.

vlasta 19.6.2009 22:45

Re: chovají se jako srabi

Máte plnou pravdu . Kdyby se učili ,tak nemusí mít strach . Ja jsem dělala státní maturitu a nikomu to nevadillo a mohli se porovnat s jinými školami . Máte pravdu ,že se na školách někde flákají a proto se bojí,raději se učte a nestávkujte 

Český učitel 19.6.2009 16:03

Papírová reforma

Navržená koncepce státních maturit je chybných projektem od samého počátku, který se zrodil z přesvědčení, že byrokraté v centru vědí lépe než učitelé na škole, z čeho a jak žáky zkoušet a hodnotit. Protestující středoškoláci velmi přesně odhalili zmatené, nereálné cíle projektu a neuvěřitelný šlendrián v organizační přípravě. Pokud tito mladí lidé přispějí k odložení /lépe zrušení/ tzv. státních maturit, bude to po Listopadu 89 další jejich důležitý počin, který přínáší varování všem byrokratickým reformátorům našeho školství, že bez pochopení a součinnosti učitelů a žáků zůstanou reformy drahou papírovou válkou.

Kiki 19.6.2009 16:19

Re: Papírová reforma

Na  vaší škole musí ta výúka asi vypadat. Jistě učitel ví nejlépe z čeho žáky zkoušet a jak je hodnotit . Podle toho také ty znalosti vypadají. Když učitel nestojí za nic tak jak asi jeho učení nebude na žádné úrovni. Státní maturity by znalosti jednotlivých škol měly sjednotit.

rodič 19.6.2009 20:01

Re: Papírová reforma

Když učitel nestojí za nic, tak jemu i jeho žákům pomůže státní maturita stejně jako mrtvému zimník.

portwyn 19.6.2009 16:32

Ale kdepak,

hřiště má být pro všechny stejné.

Myšlenka jednotných testů je O.K. - kdo na to nemá, ať k maturitě neleze.

Bolek 19.6.2009 16:55

Re: Ale kdepak,

Naprosto přesně řečeno.