25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N 19.6.2009 4:30

Re: Ludva IP: 89.185.250.xxx

No vidíš, a já přitom myslel na blbce, jako jsi ty.... ;-)

Ladislav N 19.6.2009 4:25

Re: Hledisko Po nás potopa podléhá mnohem silnějšímu pravidlu.

Co je to "prospěch společnosti"? Je snad v rozporu s mým prospěchem?

IvaA 18.6.2009 23:43

Re: PŘIPADÁ MI NANEJVÝŠ PODIVNÉ,

poslouchají Hovorka, jakýpak všechny prvky ráčej mít na mysli? Tím míněj tu elektroniku, která sde plete do řízení a co dva roky nám každej výrobce tvrdí, že teď už je to ale ouplně a definitivně dokonalý, nebo co? Osobně nám 17 let starou Toyotu (příští TP 2011) s téměř 400kKm, s katalzyátorem a spotřebou okolo 6 na 100. Proč bych sakra měla měnit? Co ekologického tím zlepším?

Didi 18.6.2009 23:11

Re: ladik53 IP: 147.251.194.xxx

Nikdo netvrdí, že politici jsou blbí. Za naše peníze si nakoupili pár hlasů před volbami. Blbí jsou ti voliči, že jim takové nesmysly žerou.

Didi 18.6.2009 23:05

Re: Takový chytrý pán

Divný to není, už cca 30 let je stav prozkoumaných zásob ropy na cca 40 let. Viz např. statistická ročenka HN, strana 184 ihned.cz/download/rocenka2006.pdf

Má to svoji logiku, když mám zásobu, tak omezím průzkumné práce a šetřím finance, které můžu využít efektivněji. Když se zásoby začnou tenčit, najmu prospektory a prozkoumám další ložiska.

Jiri Hovorka 18.6.2009 21:29

Re: PŘIPADÁ MI NANEJVÝŠ PODIVNÉ,

...asi tak. Ono kdyz z auta ocesete vsechny bezpecnostni prvky, to je pak spotreba:-)

MR 18.6.2009 20:42

Takový chytrý pán

- se šrotovným, že to je hloupost, naprostý souhlas ale s těmi tenčícími se zásobami fosilních paliv atd...... to jsou dávno obehrané písničky ale dobře se prodávající (a pro někoho obzvláště vhodné). Nevím, co to bylo za ekonomy co jste poslouchal ale  vzácnost zdroje vyjadřuje jeho cena.  Je pravda, že je hodně pokroucená, díky spotřebním daním ale nakonec stále ještě její tvorba podléhá zákonům nabídky a poptávky.

Jinak, podle toho co nás učili za komárů (před 30 lety podle nejnovějších vědeckých výzkumů) ve škole, už jsme dávno měli být na suchu - trochu divný:-D

ladik53 18.6.2009 20:33

Re: ladik53 IP: 147.251.194.xxx

Odpovím, jak bylo mnohokrát odpovězeno. Pro blbce je každý blbý. Němci jsou blbí, Slováci jsou blbí, Obama je blbý a nevím kdo to ještě zavedl, jen "Ladislav N" je génius.

honzak 18.6.2009 17:43

Re: PŘIPADÁ MI NANEJVÝŠ PODIVNÉ,

takže máte CORSA B? Diesel 1,4?

Béčkovou CORSU jsem dal mladejm na vožení vnoučat a koupil si "céčkovou". Za slušný peníze byla jen s litrovým "tříhrnkem". Zajímavý motor, krouťák jako diesel, spotřeba  (při mém stylu ježdění) ZNATELNĚ pod 6 litrů. Akorát ta kastel! Dozadu není vidět skoro nic a je tam míň místa než v "béčku".

honzak 18.6.2009 17:37

Re: Kdo je proti šrotovnému volí Bursíka a Stranu Zelených

cos pil, Rudlo? Muselo to být dost silný, viď?

Tak, tak 18.6.2009 17:19

Re: Ano, souhlasím, ale ono je té zabedněnosti mnohem víc

Delší poločas znamená, že intenzita zaření bude menší, ale izotop bude jednoduše déle zářit. Svou roli také hraje množství.

Ludva 18.6.2009 16:59

Re: Co s tím uděláme? Nebudeme volit zelené magory do parlamentu!

Pěkná sebekritika, ta poslední věta. Sedí to na Vás jako ulité :-D.

pp 18.6.2009 16:46

Hledisko Po nás potopa podléhá mnohem silnějšímu pravidlu.

A to pravidlu Důležitý je prospěch můj a ne prospěch společnosti.

Rudolf 18.6.2009 16:27

Re: Daň podle objemu motoru platíme už dávno

Cheš šrotovné? Splň následují podmínky : nověší vozidlo ne nezbytně nové, s nižší hmotností, s menším motorem a splňující nejnovější evropskou emisní mormu.

No, jak tak na to koukám, zast je ten fašistický VOLKWagen mimo hru i se škodovkou. ;-P

Rudolf 18.6.2009 16:24

Kdo je proti šrotovnému volí Bursíka a Stranu Zelených

Protože jedin Bursík je proti šrotovnému, ostatní jsou buď vlezdoprdelkové Škodovky, nebo zkorumpovaní Škodovkou. Sice nevím co je horší, ale jisté je,

že Strany Zelených je proti šrotovnému.

Jouza 18.6.2009 16:08

Daň podle objemu motoru platíme už dávno

je to de facto povinné ručení, které odvíjí od kubatury, nikoli od kupní ceny vozu. Jednak není žádné škálování - jak to že není třeba po 0,1 litru - a druhak - v silniční dani se platí za každou nápravu u určité skupiny vozidel. Takže pokud pojedete s přívěsem hned musíte platit víc protože už máte 1-2 nápravy navíc dle typu.

Sřotovné je pochopitelně jen úlitba automobilkám. Podnikatelům nepomůže vůbec, dopad na snížení emisí je spíše nulový. Prostě když spálím 1 litr benzínu dostanu vždy stejné množství CO2. Nové vozy budou lepší v některých dalších emisích, nicméně normy splní i dobře seřízený 10 let starý vůz se řízeným katalyzátorem. Nač ho tedy šrotovat a k tomu ještě za mizerných 30 tisíc.

Jo, kdyby šlo o CO2 (ale o to tady vůbec nejde), bylo by "šrotovné" jen na nákup nikoli nových vozidel ale především na nákup vozidel na zemní plyn a ne nezbytně nových. Všimněte si, že uvádím vozidel. Co mi rovněž není jasné, proč nemůže dostat případné šrotovné, když sešrotuji starý srot před 15 lety dovezený z BRD a koupím si na místo toho motorku, nebo nedej bože čtyřkolku - s objeme motoru asi 10x menším. Tak se totiž snižují emise a nikoli vozením (Y) v automobilu který váží 1,5-2 tuny!!!

mira 18.6.2009 15:42

Re: PŘIPADÁ MI NANEJVÝŠ PODIVNÉ,

Ono se to dá vysvětlit. Na jedné straně je technologický pokrok, zlepšení efektivity spalování, přenosové soustavy atd. Proti tomu působí významný růst hmotnosti, vybavení a velikosti auta, což jsou věci, které část anebo veškeré úspory sežerou.

Vilda 18.6.2009 15:34

Re: A co "Spotřební daň z ropných paliv a maziv"?

Díky za vysvětlení. Já jen, že po zavedení elektronických vinět lze očekávat sanování rozpočtu, po pouštění žilou socany, zvyšováním daní souvisejících s provozem aut. A oprava silnic a dálnic, na to lze zapomenout;-(!!

Machi 18.6.2009 15:13

Re: pane autore

Další narážka autora je zřejmě na to, že tyto tzv. rozvojové země ty zdroje chtějí taky. To vede k nutným rozporům, když už sedí jiná žába na prameni. Viz např. rostoucí spotřeba Číny, Indie apod.

MLOK 18.6.2009 15:10

PŘIPADÁ MI NANEJVÝŠ PODIVNÉ,

že moje téměř 15 let stará CORSA má nižší spotřebu (papírově 4 l - v provozu nepřekročí 5 l ani ve městě), nežli téměř všechny současně prodávané nové vozy. Zatím žádný nový vůz nedosáhl úspornosti už před lety prodávaného vozu Volkswagen-Lupo, s udávanou spotřebou pouhé 3 l dieselu/ 100 km!!!

       Není to podivné??? Tak nízkou spotřebu nemá ani tolik vychvalovaný hybridní vůz Prius.

       Se šrotovným ať jdou páni poslanci do beksajdu(Y) - je to pouze populistické opatření v duchu reálně-socialistické politiky. Já si na př. nebudu kupovat něco, co žere víc a není ani tak ekologické, jako můj 15 let starý vůz.

mira 18.6.2009 15:02

Re: pane autore

Z toho bych pana Janoucha skutečně nepodezíral. On je fyzik a na rozdíl od politiků ví, o čem mluví, a umí používat mozek. Zmínil všeobecné známý fakt o nerovnoměrném rozdělení spotřeby energetických zdrojů mezi chudými a bohatými zeměmi v souvislosti s tím, že ty bohaté (z tohoto pohledu třeba i my... to jsou věci!) ještě k tomu energií neumí hospodařit a využívají zdroje, které v historicky dohledné době začnou docházet.

Já to chápu jako apel k využívání lepších technologií a zavržení hloupých populistických řešení, nikoli příkaz/zákaz.

Na rozdíl od zákazu prodeje žárovek.

Didi 18.6.2009 14:59

Re: Ludva IP: 89.185.250.xxx

Navíc v reálu on ten "užitečný" zloděj schopným bere a tím z nich dělá chudáky, avšak ty chudé jen krmí sliby, že jim dá. Možná. Po volbách. Když ho zvolí. Pokud zbude.

Didi 18.6.2009 14:50

Re: Proč zelení ztrácejí čas marginalitami...

Ehmm o jakém omezení jízd kamiónů to mluvíte? Jediné co dosáhli je přesunutí pátečních jízd na čtvrtek.

honzak 18.6.2009 14:06

Re: A co "Silniční daň"?

"Více než polovina rozpočtu SFDI jde na výstavbu nových dálnic a rychlostních komunikací" - kde se to dá najít? V závěrečné zprávě SFDI je to takový guláš, že se v tom nechci hrabat.

Ladislav N 18.6.2009 14:03

Re: Svatopluk IP: 85.71.168.xxx ... Z hlediska exhalací - 20 nových vozů = 1 starý

To je pěkná blbost. Jak jste na ni přišel? ;-P

Ladislav N 18.6.2009 14:00

Re: likvidace st. automobilu je podmínkou vyplacení "šrotovného"

Zato peníze státem vyplacené na šrotovném jsou z pohledu průměrného daňového poplatníka hozené do kanálu bez jakéhokoli užitku.

JS 18.6.2009 13:58

V čí prospěch?

Prospěch ze šrotovného budou mít asi jen banky, které budou na vysoký úrok půjčovat těm chudším, kteří podcení riziko zadlužení. Málokterý bohatší má totiž auto starší 10 let. Pro automobilky a další výrobce bude šrotovné přínosem asi tak, jako když hospodář už na podzim spotřebuje obilí, které měl na jaře zasít. Dnes jim bude trochu lépe a zítra státe dej!

Ladislav N 18.6.2009 13:56

Re: městský džíp

A má vypínatelný náhon na všechna 4 kola. ;-P

Ladislav N 18.6.2009 13:54

Re: Ludva IP: 89.185.250.xxx

Solidarita může být jenom dobrovolná. Nedobrovolné přerozdělování je daňová zlodějna. Plácáte ideologické nesmysly, které nejste schopen jakkoli prokázat. Tak se držte Paroubkovy "JISTOTY" a nevymýšlejte si pohádky o "užitečném" zloději, který bohatým kradl a chudým rozdával...

Ladislav N 18.6.2009 13:50

Re: ladik53 IP: 147.251.194.xxx

Už zase plácáš ty tvoje kraviny o DPH a šrotovném? Už mnohokrát jsme tady (a nejenom my a zde)  vysvětlovali, že je  to nesmysl, ale rudý magor jako ty to ne a ne pochopit.....