25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
aaa 13.7.2009 17:07

Re: Asi jsem hnidopich

Byl to výběr z bobulí, já to víno viděla, dokonce sem i

zbytek ochutnala... sem barbar co se týče kvalitních vín, takže mi nechutnalo,

na mě bylo moc sladké... ale na etiketě opravdu bylo 16%

loiz 4.6.2009 3:29

Re: v tom není problém

Ano prirodni uran koupite na volnem trhu, pokud mate licenci - laskave si o problemu neco nastudujte, nez zacnete sirit  nesmysly. Palivo pro LVR vyrabi nejen Rusko, ale i UK, Francie, Japonsko, Korea, USA, Cinani stavi. Tedy zavislost na dodavateli neni mozna. Nakonec kdyby o to slo, mohli bychom fabriku na vyrobu paliva postavit i tady, akorat to pro nasich 6 reaktoru neni ekonomicke.  Rusove nabidli nejlepsi cenu.

Palivo se sysli na kampan dopredu, tedy 4-5 let. Skladovat na 10 let nedava smysl, protoze zavislost na dodavateli neexistuje, na rozdil od fosilnich paliv. Navic technologie paliva se vyviji, takze za 5 let si pravdepodobne koupite lepsi (vyssi max vyhoreni, lepsi prenos tepla do chladiciho media, etc.) palivo.

4.6.2009 1:02

Re: Pitomý článek

No Jendo, to je právě to kouzlo. Červencový. Co to udělá v chladnější části roku je jiná. Čet jsem opakovaně celkem rozumný úvahy na téma narušená rovnováha odpadním teplem a chcíplý ryby. Jasnej komentář že a proč to není pravda by mě zajímal víc, než demagogický hlášky, že chladící voda nesvítí. Jasně že nesvítí, to dá rozum každýmu, kdo o tom ví aspoň pár podrobností :-).

Standa 3.6.2009 23:12

Re: lidé žijící v "zamořených" bytech s mírným nadbytkem radonu jsou zdravější než ti v bytech bez radonu.

Příčina je sice nejasná, ale léčivé účinky slabé radioaktivity fungují. Viz lázně Jáchymov.

Norma požaduje obsah radonu menší, než 100 Bq/m³, 200 Bq/m³ již považuje za zamoření. Proti tomu stojí výzkum, který ukazuje, že lidé žijící v domech s dávkou 150 Bq/m³ jsou měřitelně zdravější, než ti s 0 Bq/m³.

Radonové lázně Jáchymov používají vodu 4500 Bq/litr.

Takže si to přeberte sami.

fyzik 3.6.2009 22:20

Re: nekonečné diskuse

nebylo by potřeba občas nahlas zopakovat,že elektřina a jaderné elektrárny jsou zatím nejlepší vynálezy lidstva,které přinesly obrovský blahobyt,spoustu volného času a ohromné ulehčení práce ?Proč na to furt někdo plive ?

loiz 3.6.2009 21:36

Re: v tom není problém

Fabrik na vyrobu paliva je dost, nejen v Rusku, ale v Japonsku, UK, Francii, USA, JKorea, Cinani stavi. Zadna zavislost na dodavateli paliva tedy nehrozi. Kdyby o to slo tak fabriku na vyrobu paliva zvladneme taky (ale je levnejsi si ho koupit, kdyz mame pouze 6 reaktoru).  Paliva se obvykle nakupuje na jednu celou kampan (4-5 let typicky). Jelikoz mame paliva na roky dopredu, a lze ho koupit leckde, je pomerne zjevne, proc se nesysli na 10 let: 4 roky zcela staci. Krome toho v technologiich paliva pro LVR je neustale pokrok, takze opravdu nema cenu hromadit palivo na 10 let dopredu, kdyz si za 5 let muzete koupit lepsi palivo (vetsi vyhoreni, vetsi hustota vykonu predana chladivu etc.).

Hrad 3.6.2009 21:26

Re: Teď následují dvě důležité záležitosti

No, že je jako "žumpa". Buď vyčerpaná, nebo nasraná.....

Mgr. Milda 3.6.2009 20:41

Nemusíme ani analyzovat Grauburgunder, i v cigaretách je hodně cesia

a takových pochutin-skoropotravin bude více. Nejenom houby, ale i jiné rostliny ze svého okolí stahují radioaktivní isotopy, teď už ale Černobyl doznívá. Spíše je stále ještě stroncium z pokusů v 60 letech v kostech nás všech.

Jaromir Hromádka 3.6.2009 20:38

nekonečné diskuse

Ach jo, žil jsem ve Švédsku v době, kdy se rozhodovalo o stavění atom. elektráren. Sám jsem v jedné 2 měsíce pracoval a bohužel - opravdové technické informace do veřejnosti neproniknou. Vzhlemem k tomu,že většína švýcarů žije na vysoko na skalách, tak dostávají ze země radioaktivitu, a navíc tedy dostávají extra kosmické záření. Takže ve srovnání s obyvateli Holandska - u moře bydlících...by měli švýcaři žít tak max do desetiny roků holandských domorodců. Je tomu tak skutečně ? Kdo pořád straší tou radioaktivitou ? není to tak trochu jako v roku 1905 kdy musel před autem utíkat funkcionář s červeným praporkem. Nebude se také atomová energie vyvíjet aniž bychom si museli dělat starosti, co bude za 10 tisíc let ...(švédské argumenty..)

Petr Benes 3.6.2009 18:05

Re: Viďte to positivně, prosím: Jestli předtím v Dukovanech někdo

Cili Zima je nejaky bot? :-P

Honza 3.6.2009 16:33

Re: v tom není problém

Jasně, přírodní uran koupíte prakticky skoro i v sámošce za rohem. Fabrik na obohacení je taky fůra a vůbec nejsou zcela totálně pod politickou kontrolou několika málo vlád. A udělat z toho uranu nakonec pořádnou tyč taky není problém. Akorát se musí dát bacha, aby se to nekroutilo :-)

A když už se dá ten uran tak pěkně skladovat a hromadit, proč ho krucinál nemáme zrovna teď zásobu aspoň na 10 let. Kdy jindy si dělat zásoby než v začátcích krize po zimě "bez plynu". Až se příští rok díky krizi Rusko ekonomicky zhroutí a vypukne tam třeba občanská válka, půjdete osobně do vedlejší "sámošky" koupit uran a "ukováte" z něj tyč?

učitel 3.6.2009 16:10

Re: Teď následují dvě důležité záležitosti

Autor má asi na mysli v neučitelské veřejnosti známý a oblíbený bonmot - kdo neumí vůbec, ale vůbec nic - učí to jiné. Jak jsem slyšel, tak prodávám - jsem skutečně také učitel.

Dědek 3.6.2009 15:20

Re: Viďte to positivně, prosím: Jestli předtím v Dukovanech někdo

Zima svítí už teď.;-D

bývalý učitel 3.6.2009 15:18

Re: Teď následují dvě důležité záležitosti

to že je učitelka říká co ???

Jenda 3.6.2009 14:06

Re: Pitomý článek

Asi protoze takovy poradny cervencovy parak s tou teplotou zahybe podstatne vic nez trocha vody z jaderky.

honzak 3.6.2009 13:58

Re: Navrhuji chladit Dukovany Rulandským šedým.

pravda. I vinný kámen by mohl škodit a zhoršovat přestup tepla.

honzak 3.6.2009 13:56

Re: Viďte to positivně, prosím: Jestli předtím v Dukovanech někdo

Zima je jenom blb, naprogramovany k věčným plamenným protestům.  Neozve se, musel by svoji blbost přiznat.

Roy Boehm 3.6.2009 13:23

Re: Viďte to positivně, prosím: Jestli předtím v Dukovanech někdo

Milá Zimo, páč zřejmě o fungování JE víte prd, pokusím se Vám pitomost Vašeho komentáře naznačit příměrem. Patrně jste někdy viděla auto a máte nějakou potuchu o tom, že se v něm vyskytuje palivové potrubí a rozvod brzdové kapaliny. A nyní pozor, přijde ta analogie: který ventil je třeba otevřít, či co musí nevhodně prasknout, aby v brzdovém systému volně koloval benzín (či nafta)? Připadá Vám to jako blbost? Vždyť přece každý dobře ví, že tyto soustavy nejsou spojeny žádným ventilem, že? No, s tou chladící vodou je to podobné...

žaba(k) na prameni 3.6.2009 13:07

Teď následují dvě důležité záležitosti

Tak tedy:

1) je důležité, aby si tenhle článeček přečetla Kuchta se svými Jihočeskými Stračenami. - To je docela dobře možné dokonce je to i pravděpodobné....

2) Neméně důležité je, aby ta Jihočeská vemínka pochopila text psaný.  Obávám se, že tahle podmínka je nesplnitelná. A to i v případě samotné šéfky tohohle obskurního spolku.

Kuchta je učitelka, což říká vše......                                     

Petr Benes 3.6.2009 12:40

Re: A co krabicový?

to se preptejte Neffa, ten je milovnik krabicaku. :-D

Yowda 3.6.2009 11:29

Re: Navrhuji chladit Dukovany Rulandským šedým.

obávám se, že by se moravská šedá rulanda musela nejprve neutralizovat hydroxidem sodným na nějaké rozumné pH. Bojím se pomyslet, co takové moravské kyselinky mohou udělat s chladícím potrubím....

otakar - svedsko 3.6.2009 11:16

je zadouci...

je zadouci, aby se odbornici vyjadrovali nejen prostrednictvim svych teorii, ale i primery. problem ziskavani stale vetsi spotreby nasi poctem lidi rostouci planety  ja sam predevsim vidim nejen v  pouziti nejidealnejsich zdroju, jez mame v   s  o u c a s n u   k dispozici, ale v tom, co majorita  v demokraciich je ochotna obetovat. chtit neco, ale pritom byt   n e o ch o t  e n   platit patricnou dan, jez ostatne vzdy patri vzdy do problematickeho obrazu, je onen pudl v nasem energetickem dilema. jaderny fyzik fr. janouch, svym fejetonem ilustroval svuj postoj, a to jako odbornik, postoj ktery, jsem presvedcen, sdili opravnene majorita obcanu, jez ma vysadu svobodne se postavit ke vsem nemalym problemum dneska!

Papaláš 3.6.2009 10:09

Re: Viďte to positivně, prosím: Jestli předtím v Dukovanech někdo

Koukám na netu jsou zelené žabičky,které vše ví a všemu rozumí,bacha na ně, nejen vy pane Janouch,ale my všichni!Začíná to prodejem igelitových tašek v obchodech a co bude dál, doufám že už nic.Totiž doufám,že se nedostanou do parlamentu.

3.6.2009 10:06

Pitomý článek

Na úrovni demagogie Čezu i 'zelené' protistrany.

Relevantním údajem u tý vody v potoce je teplota - kdyby byla moc teplá, naruší to rovnováhu a vychcípají ryby. O tom ale autor této reklamy na Čez mlčí. Pročpak asi? :-)

loiz 3.6.2009 10:02

Re: v tom není problém

Zalezi na cyklu, jednou za rok/dva se preskladji clanky v jadru, ~1/5-1/3 jadra je nova, stejny pocet clanku je "odpad".

3.6.2009 10:01

Re: Limity

'Slabší' kusy žijící v radonu už jsou po smrti a statistika je nezachytila? :-).

Reálněji - vyšší ionizace vzduchu radiací? Nebo stimulace organismu k vyšším výkonům jeho trvalým drážděním slabým negativním vlivem radonu?

loiz 3.6.2009 9:55

Re: v tom není problém

Vyrobcu paliva pro lehkovodni reaktory, tedy oxid uranu obohaceneho na 4.5% v Zr tabletach  ocelovych trubkach, je znacne mnozstvi. Prirodni uran koupite prakticky na volnem trhu. SWU (obohaceni) nabizi mnoho firem na nekolika kontinentech. Vyrobit trubky z hastalloy, zabalit pelety do Zr a  seskladat je dohromady umi take leckdo. Rusove nabidli nejlepsi cenu.

Hlavni rozdil je v tom, ze palivo na nekolik let provozu elektrarny lze snadno naskladnit na nekolik let dopredu, coz se take dela, paliva se prevazi najednou na ~5 let provozu, aby se minimalizoval pocet prevozu jadernych materialu. Kdezto v pripade plynu nebo ropy jste zcela zavisli na tom kam vede trubka, a kdyz se zavre kohout jsou rezervy na par tydnu plynu a par mesicu ropy. Energetika postavena na plynu znamena, ze kdo ma pod palcem ventil  vam muze za par tydnu "zhasnout", tedy prakticky zlikvidovat spolecnost jak  ji zname ted.

Pamětník I. 3.6.2009 9:48

Re: Asi jsem hnidopich

Výběr z bobulí za použití ušlechtilých kvasinek lze vykvasit přes 15,5% a protože se nyní zaokrouhluje, může být na vinetě psáno nedůvěryhodných 16%. Takové víno nemusí mít příliš vysoký obsah zbytkového cukru a podle obsahu kyselin může být velice chuťově bohaté. Ovšem v tom případě bych jej rád získal pod 300 KČ.

loiz 3.6.2009 9:47

Re: Současná radioaktivita není problém

Na rozdil od provozovatelu jinych energetickych zdroju, vcetne vetrniku konzumijicich 10x vic ocele a 5x vic betonu na vyrobu stejneho mnozstvi energie, provozvatele jadernych elektraren musi odvadet maly poplatek z kazde vyrobene Wh na dva ucty, jeden na likvidaci elektrarny, druhy na ulozeni nebo recyklaci pouziteho paliva. Cena D&D elektrarny na zelenou louku se zna (viz Shippingport a dalsi), ulozky ohledna pouziteho paliva jsou dimenzovany na trvale ulozeni, tedy nejdrazsi variantu. O

vsem vzhledem k tomu, ze zadny jiny zdroj stabilni a skalovetelne ciste energie na urovni stovek EJ/rok nezname, ropa, plyn i uhli dojdou (pokud si vubec muzeme dovolit vsechno uhli apod. spalit, ale to je jiny problem), a pokud chceme jadernou energetikou hradit vetsinu energeticke spotreby lidstva ziskat ze stepeni, musime vyuzit tezeny uran daleko lepe nez soucasnych <0.5%; tedy reaktory 4te generace, ktere soucasne "vyhorele" palivo zuzitkuji, a jejichz odpadem jsou pouze stepne trosky, ktere je treba stinit od prostredi pouze stovky let, coz je snadno resitelne. 

R 3.6.2009 9:39

Re: v tom není problém

Je to relativně  složitý výrobek ze speciálních slitin, ale jinak nic zvláštního. Pro firmu, co má zkušenosti s takovou výrobou je to otázka měsíců, půl roku.  Pro firmu, co se zabývá podobnou výrobou, ale ne zrovna toho konkrétního typu palivových tyčí je to otázka tak 1 - 2 let.  Pruty se mění tuším jednou za rok, je tedy normální skladovat aspoň jednu dávku prutů a není problém nechat dopředu vyrobit více dávek.