25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
para 9.5.2009 23:25

Re: Doba nemůže být v úpadku.

Fajn Jendo - to si představit umím - nic pěkného. A Ty si na oplátku  zkus představit co asi bude až fosily dojdou. V Čechách to bude na mostecku za 50let uhlí a v té samé době se celosvětově počítá s ukončením většiny nalezišt ropy. Dnes s nimi ještě nakládáme jako by měly vydržet lidstvu až na věky.... Třeba si po výměně svých představ začnem víc rozumět - co ty na to?

Muflon 9.5.2009 14:08

Re: "Naše nynější krize" je způsobena topolánkovou metodou vládnutí, která spočívá na principech "pozitivní a negativní motivace" a potom ještě tím, topolánek je č u r á k na n-tou ....

Pardun, omlouvám se! Cetl jsem zatím jenom nadpis a myslel jsem, že se to vztahuje na naše poměry .. OMLUVA !!

Kolemjdoucí (J.Š.) 9.5.2009 7:12

Re: Proč není něco podobného i doma? - 6

Zajisté, ale zatím si lidé (díky našim politickým a ekonomickým naivistům, a také díky usilovnému balamucení ze strany EU) nejsou schopni význam řádného vzdělání ve vlastních dějinách, mravnosti a dostatečné informovanosti v politickém dění ani plně uvědomit. Přestože nejedna země si své politické svobody chrání mimo jiné i zákonným omezením množství zahraničního kapitálu v médiích, naši politikové (včetně jiřího Paynea, bratra pana doktora) něco takového ještě ani nevzali na vědomí, natož aby se snažili něco prosadit. Oni prostě netuší, na jakých pilířích spočívá politická svoboda a čím bývá ohrožována.

Takže se nakonec budeme chodit učit do Afriky. Pěkně děkuju. A přitom jsme měli v roce 1990 tak výhodnou pozici, jako sotva kdy před tím. Ale ve jménu „pravdy a lásky“ a „tržní ekonomiky bez přívlastků“ zřejmě musíme o všechno přijít, abychom si mohli uvědomit, co všechno jsme ztratili a co budeme muset znovu získávat, abychom si uvědomili, co jsou to pravé hodnoty, na kterých by nám mělo v politice záležet, chceme-li si určitou míru slibované „svobody a prosperity“ alespoň udržet.

Kolemjdoucí (J.Š.) 9.5.2009 6:41

Re: Jiří Tomáš Payne

Vy "dobrovolná směno", kam na tahle moudra chodíte, trh je především konkurence, to znamená tvrdý, bezohledný boj, mnohdy vedený velmi špinavými metodami, jak přiznávají sami jeho úastníci.

A kromě toho, když jsou "dobrovolně" vyhazovány z práce tisíce lidí, kteří musí živit rodiny, platit nájem, dětem školu, v případě mladých manželů splácet půjčky na byt, atd., atd., sotva asi mají nějaké pocity dobrovolnosti.

Kolemjdoucí (J.Š.) 9.5.2009 6:32

Re: Krize

"Všechny ostatní politici, inteligence nebo hnutí byly bagatelizovány, rozcupovány v diskuzích, odstraněny" - to je jistě pravda, ale je třeba si také všímat, kým jsou bagatelizovány a cupovány, a kdo takovým autorům dává přednost a jiné k diskusím nepřipouští, kdo infikuje v podobném duchu učitele, kdo infikoval pochybnými informacemi už i disidenty v 70. a 80.letech . To se neděje samo od sebe, to je dlouhodobě řízená strategie a stojí nemálo peněz.

Kolemjdoucí (J.Š.) 9.5.2009 6:23

Re: Na těch vlastnostech, o kterých píše autor a které se stále více šíří,

Zřejmě patříte k těm šťastným, kteří si ještě neuvědomují, že to na nesmyslnosti a bezvýznamnosti lidského snažení nic, opravdu vůbec nic nemění.

Presne 9.5.2009 0:53

Re: Na těch vlastnostech, o kterých píše autor a které se stále více šíří,

R^

Informace 8.5.2009 23:53

Re: Proč není něco podobného i doma? - 6

http://www.ossin.org/misc-africa/burkina-faso-sankara.html

Thomas Sankara, vedoucí činitel v 80 letech v Burkina Faso píše: Čím je národ bez dějin? Čím jsou dějiny národa bez hrdinů a mýtů?

Hrdiny a mýty může národ znovu obnovit. Jako to dělají v Africe!

princ 8.5.2009 23:31

Re: Na těch vlastnostech, o kterých píše autor a které se stále více šíří,

Negativní věci, které popisujete podle mne nevyplývají ze samotného vědeckého obrazu světa. Věda sice předkládá např. druhou větu termodynamiky, jejíž důsledky pro život nejsou nikterak povzbuzující, ale zároveň definuje život jako vzdorování entropii, vytváření řádu a smyslu bytí.

R.J. 8.5.2009 23:08

Re: Páni, dámy, beseda začíná.

Dík, mrknu na to. Nějak mě to ušlo.

Jenda 8.5.2009 23:07

Re: Doba nemůže být v úpadku.

Fajn. A ted si zkuste predstavit pro kolik asi tak lidi by drevo stacilo. Kdyby obyvatelstvo CR bylo zavisle na drevu tak je republika do roka hola.

Kolemjdoucí (J.Š.) 8.5.2009 23:07

Re: „Proč není něco podobného i doma?” - 3

Doufám, že Vám neuniklo, že jde o citát z článku Martina Komárka z MfDnes, takže případné dotazy adresujte přímo jemu. Dobrou noc.

Jenda 8.5.2009 23:05

Re: Jsem zastáncem "relativismu a skepticismu"

Zamestnani o cloveku dost vypovida. Tuplem pokud je v tom zamestnani sefem. A v clanku nam toho o sobe dost rekl.

Jenda 8.5.2009 23:03

Re: „Proč není něco podobného i doma?” - 3

Tak tak. Vlidnejsi. Jakpak byste si tu vetsi vlidnost predstavoval? Copak jim chybelo? Skolstvi v nemcine az po univerzity meli, uradovani v oblastech obyvanych nemecky hovoricimy obcany v nemcine taky, rovnost pred zakonem, zastoupeni v parlamentu, ... copak jim tak desne chybelo?

para 8.5.2009 23:00

Re: Doba nemůže být v úpadku.

To už se děje - topím vysušeným dřevem - a jak krásně praská;-)

Kolemjdoucí (J.Š.) 8.5.2009 22:58

Proč není něco podobného i doma? - 6

Pro Informace: Takže na to, co je a není možné doma a proč, byste se měl ptát přímo v redakcích  tištěných a elektronických médií, v rozhlase (ČRo6), případně v nakladatelstvích.

Kolemjdoucí (J.Š.) 8.5.2009 22:41

Proč není něco podobného i doma? - 5

A pro zajímavost, povídka, kterou tehdy naši milí česko-němečtí porotci v Lidových novinách ocenili 1.cenou, začínala slovy: „… Na svého boha se neusmívám. Nemám ráda tohleto vypočítavé lezení do patřičných částí, ano, i bůh má samozřejmě svoji sedací část, protože, jak se píše v Knize, všichni jsme stvořeni k jeho obrazu. A ukažte mi člověka, který sedací část nemá.

Ostatně, ani on se na mě nikdy neusmál.

Vždycky stál otočen zády a vystrkoval na mě své gigantické boží půlky.“

Dušan Streit 8.5.2009 22:36

Něco na tom bude

Z ekonomického pohledu:

http://streit.blog.idnes.cz/c/81411/Prosrotovali-jsme-se-az-ke-krizi.html

Kolemjdoucí (J.Š.) 8.5.2009 22:34

Proč není něco podobného i doma? - 4

Druhý příklad (nepolitický) je z Lidových novin, 9.10.2004. Byla vypsána literární soutěž „Staň se spisovatelem“. Druhou cenu udělila (blíže neurčená porota) studentovi z Plzně (18 let) za povídku, z níž uvedu jen ukázku : …Takže jsem si uvědomil, že abych se dostatečně rozjel, potřebuju něco vostřejšího než jsou svíčky a láhev vína. Jo leda že by svíček bylo použito k pálení a lahve k vinnému klystýru. Jak vzrušující, nemám pravdu? Všechno by bylo v pořádku, kdybych po jedné noci, která byla mimochodem plná onanování nad koženými rukavicemi mého tatíka, neuvědomil, že mne začíná vzrušovat představa jak můj stařičký profesor latiny, navlečený do latexového skafandru, bičuje mojí neteř hadem, popřípadě práská páskem. Bylo to neuvěřitelné zjištění, nejenom že v očích main streamu bych byl označen za podivína, devianta, ne-li přímo perverta, vy si snad myslíte, že mě baví po nocích strkat Vogela do vejfuků, ale moje zaměření se neustále měnilo. Bizarní, ale jak osvobozující.

(...) Jednoho večera jsem vysedával na balkóně a najednou jsem zaslechl kočičí mňoukání a z ničeho nic jsem dostal chuť na zvěrstva se zvířectvem. Oblékl jsem se a vydal se na lov kočiček. Představa lízání kočičí vaginy byla pro mne tak vzrušující, že jsem si ve výtahu dal jedno rychlý ervéčko. Vyrazil jsem jako nějaká bájná bestie, ale naneštěstí pro jednu takovou vopelichanou krasavici jsem tak i jednal.

Škoda, že Micinka nemůže vyprávět, řekla by Vám, jak se jí líbilo, když jsem jí roztah packy a zabořil svůj jazyk, tam kam měl podle matky přírody přijít pouze kocouří pyj. Když jsem jí vylízal, začal jsem vogelit. Vogelil jsem si tak napohodu, už jsem byl skoro ve finále a najednou cítim takový plácání přes Vogela. Micinka si myslela, že je to nějaká hra, nebo co. Ještě, že nevytasila drápy, svině. Vypadal bych pak jako spoluobčan židovského vyznání nebo jako Arab, a to je to poslední po čem toužím. (...)

Kolemjdoucí (J.Š.) 8.5.2009 22:16

„Proč není něco podobného i doma?” - 3

Dobu, kdy se čeští a němečtí poslanci cestou z Vídně ožrali, hráli ve vlaku karty a bratřili se, aby poté, až vystřízlivěli, po sobě házeli rituálně hnůj, odvál krvavý závoj války. Přesto dvouminutovky nenávisti vůči Němcům a němectví vůbec nebyly nutné. Stejně jako střelba do českých Němců, kteří chtěli jen svá demokratická práva a svobodnou volbu. Hitler byl sice velký svůdce, ale kdyby byl Masaryk k českým Němcům jen o fous ze své brady vlídnější, možná by nešli s takovou radostí na bál se samým ďáblem.

Kdo přebral ve Versailles Masaryk byl v politice, i přes své univerzalistické fráze, nacionalistou hrubého zrna. Tehdy to bylo normální, a kdo by nebyl nacionalista, vypadal by divně. Řekněme tedy na rovinu: Masaryk byl průměrný dobový nacionalista. Říká se, že vydupal ze země Československo. To je Rádio Jerevan. Předně ho nevydupal. A i kdyby ho vydupal, byla by to chyba.

Samostatné státy by po rozpadu Rakouska-Uherska vznikly i bez tatíčků osvoboditelů. Jiné cesty nebylo. Masaryk, který emigroval, opustil svou nemocnou ženu a přátele a vsadil na jednu kartu – na boj proti své vlasti, proti Rakousku-Uhersku. Vsadil dobře. Pád Vídně nebyl však jeho dílem, nýbrž dílem dobového idiotismu tehdejších vládců a generálů. Kdyby se Rakousko otočilo jako Itálie a přidalo se k vítězům, úpěl by Masaryk na Špilberku a prezident Wilson by to okomentoval: Zrada země se nevyplácí.

Naštěstí Franz Josef a Karel necítili ducha doby. Ve Versailles si však Masaryk spolu s fámulem Benešem nabrali mnohem víc, než unesli. Česko včetně Sudet, Slovensko a ještě Ukrajinu. Žrali a mlaskali při tom. Není divu, že Československo brzy vzalo tragicky zasvé.

Dovolím si vyslovit hypotézu: Hlavní příčinou Masarykových neúspěchů byl jeho nedostatek smyslu pro humor.  Věřím, že laskavý čtenář tohoto Přešlapu ho má víc...

Kolemjdoucí (J.Š.) 8.5.2009 22:14

„Proč není něco podobného i doma?” - 2

Z mnoha úhlů je připomínáno masarykovské výročí. Osoba prvního československého prezidenta je vyzdvihována skoro jako za časů mé školní docházky osoba Leninova – Masaryk teď víc než dřív „žije“a „bude žít“. Při vší úctě k Masarykově osobní statečnosti, obrovské vůli a životnímu výkonu je však třeba poznamenat: myslitel to byl okrajový, politik provinční a státník neúspěšný.

Kult s pachem naftalínu Život velkého muže tragicky vyvrcholil při prezidentské volbě v roce 1934. Nebyl už schopen přečíst ani slib. Pětaosmdesátiletý stařec však, podpírán, cosi mele, neboť ho ujistili, že není nikdo jiný. Ve skutečnosti však jeho klika hledá jen výhodnější startovní pozici pro nástupce Beneše. Symbol ubohosti prý slavné éry. V jednom je mi Masaryk sympatický – nebyl ničím víc, i přes filozofická studia, než žurnalistou.

Jeho základní spisy, to není mudrosloví, ale takové objemné v kůži vázané noviny. Skákal po faktech, do hloubky se neodvažoval nebo nechtěl. Možná v hloubku nevěřil, i když ji tušil. Podobné to bylo s jeho náboženstvím – ani věřící, ani nevěřící, v tomto typický Čech.

Ti, kdo dnes připomínají jeho myšlenkový odkaz, ho buď příliš neznají, nebo se vezou na masarykovské vlně. Žádný odkaz totiž není. Po Masarykovi z hlediska filozofického zůstalo do jedenadvacátého století jen heslo: Sokolovat a větrat světnice. Vše ostatní má pach muzeálního naftalínu. Jako politik vytvořil Masaryk s pomocí svých podržtašků a podrždeštníků nehorázný tatíčkovský kult. Těžili z něj papaláši komunističtí a těží z něj i ti dnešní. Prkenná postava líbající malou holčičku v kroji. Já bych to trestal jako propagaci pedofilie hrubého zrna.

Rádo se připomíná, že nepodal ruku jistému korupčníkovi. Méně už to, že uplácel ze státních fondů novináře, aby o něm psali oslavné básně. Ale to je spíše folklor. Nejenže nezabránil nacionalismu, který zachvátil takzvanou první republiku, ale stál v jeho čele.

Kolemjdoucí (J.Š.) 8.5.2009 22:10

„Proč není něco podobného i doma?” - 1

Pro Informace: „Proč není něco podobného i doma?” – z podobného důvodu jako za komunistů. Komunisti ovládli tisk a cílevědomě diskreditovali významné osobnosti našich politických dějin a snažili se je z povědomí veřejnosti pokud možno vymazat. Teď ovládají tisk Němci (zneužitím tržního principu volného pohybu kapitálu) a dělají něco velmi podobného, i když méně drastickými prostředky. Mají taky ulehčenou práci, protože o to hlavní vymazání historické paměti se postarali komunisti. Škody, které napáchali likvidací knihoven se už ani nedají napravit.

Němečtí vlastníci česky psaného tisku najímají takové redaktory, kteří k této zemi a jejím dějinám nemají žádný vztah a snaží se tuto nechuť vnutit co nejširší veřejnosti. Veřejný prostor pro svobodnou diskusi v podstatě neexistuje, což se nutně projevuje na duševním zdraví národa (jeho duševním mrzačením).

Tady na Neviditelném psu tu funkci plní články B.Doležala (od podzima 2005 je Pes pod “ochranou” německého kapitálu a je to na jeho obsahu jasně znát.)

Ze dvou nejrozšířenějších deníků uvedu dva příklady onoho podle mne duševního mrzačení. Při příležitosti 70.výročí úmrtí T.G.Masaryka (ovšem s patřičným zpožděním, až 17.9.2007) se předvedl v Mladé frontě dnes martin Komárek (syn Waltra Komárka, který pracoval pro komunisty) článkem “Masaryk: okrajový a provinční chlap” (pokračování)

Richard 8.5.2009 21:12

Re: "Naše nynější krize" je způsobena topolánkovou metodou vládnutí, která spočívá na principech "pozitivní a negativní motivace" a potom ještě tím, topolánek je č u r á k na n-tou ....

Muflon nic nepochopil po něm tento hluboký článk stekl jako voda po kachním peří

Minutus 8.5.2009 21:02

Re: Jsem zastáncem "relativismu a skepticismu"

Jen mě to tak napadlo, vzhledem k tomu pesimismu . . . Nechci hodnotit pana doktora Payneho (nebo Payna?), jen ten článek a podle něj se osobnost soudit nedá . . .

Kolemjdoucí (J.Š.) 8.5.2009 20:59

Re: Každý má svou pravdu???

Máte samozřejmě pravdu, nechápu vůbec, jak mohli postmodernisté s takovýmhle pseudoproblémem vůbec někoho zaujmout. Za prozkoumání by snad jedině stálo používání slova pravda s trochu odlišným významem v různých souvislostech.

Na některé otázky například existuje více pravdivých odpovědí, protože jde o řešení úlohy, a to může mít, jak známo z matematiky, jedno nebo i více správných řešení.

horduch 8.5.2009 20:53

Re: "Naše nynější krize" je způsobena topolánkovou metodou vládnutí, která spočívá na principech "pozitivní a negativní motivace" a potom ještě tím, topolánek je č u r á k na n-tou ....

a ty jsi blb,a to tuplovanej ,Topolánek je podle tebe původce světové krize;-D;-D;-D

Kon 8.5.2009 20:45

Re: A co když je to dnes už docela jinak?

Problém je také v tom, že rychlost šíření světla a zpráv je s hlediska vesmírných vzdáleností nesmírně pomalá. Takže i kdyby nám chtěl něco sdělit někdo ve vzdálenosti 10.000 světelných let, tak bychom se hned tak nedočkali...

para 8.5.2009 20:45

Re: Páni, dámy, beseda začíná.

Je to právě o kolapsech. Sepsalo to 14 autorů - Pokorný, Bárta, Cílek, Černý... Vydalo nakl. Dokořán 2008. Není to homogení čtení - každý se k tomu postavil po svém. Pojem Krize je zde vesměs chápán jako přelomový bod vývoje.

Kolemjdoucí (J.Š.) 8.5.2009 20:43

Re: Jsem zastáncem "relativismu a skepticismu"

Co Vy jste to za člověka, že někoho ještě ani neznáte a už se ho snažíte za každou cenu pomluvit?

Kon 8.5.2009 20:41

Re: Každý má svou pravdu???

Pravda (soulad představy  nebo myšlenky s realitou) je jen jedna. To že má každý svou "pravdu"  říká něco jiného, totiž  že má každý svůj názor. Názor (nebo přesvědčení) a pravda jsou zcela různé věci.