18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N 27.4.2009 6:30

Re: získávání dotací od federalní vlády

No, on musí být kromě toho, kdo úplatek nabízí, i ten, kdo je ochoten úplatek přijmout.;-P

A jsme zpátky u voličů a jejich výběru z nabídky...

Ladislav N 27.4.2009 6:27

Re: 10 miliard na zateplení

Žádné "velká část se státu vrátí v DPH" neplatí. Je to stejný nesmysl, jako podobné tvrzení u šrotovného. U zateplení také dostanou vlastnici nemovitostí, kteří zateplují s dotací státu peníze na úkor těch, kteří dotaci na zateplení nedostanou.

Pro stát jako celek má význam snad jen dlouhodobé snížení závislosti na dovážených fosilních palivech, zatěžujících zahraničně-obchodní bilanci státu vysokým dovozem.

Ladislav N 27.4.2009 6:21

Re: Jestliže by kapitalismus skončil, nebyl by to důsledek selhání systému, ale jedině a především selhání politiků.

No, to tvrdí hlavně komunisti jako vy.

"Kapitalismus" je na rozdíl od komunismu přitozeným vývojem vytvořený systém fungování věcí.

Komunismus je naopak metoda vypatlaných mozků, jak přirozený vývoj nahradit totalitou a zotročit svobodné občany.

Fafa 26.4.2009 23:13

Ypsilone,

mame samozrejme. To je celosvetove uzivany vynalez. ;-)

Mame i vetsi hlouposti. Treba dotaz, proc jsem si jeste nekoupil novy mobil, kdyz ten stary sice funguje, ale nevypada cool. A to prosim je dotaz jednoho z nasich rezidentu. Dost smutne.

Minutus 26.4.2009 23:02

Re: získávání dotací od federalní vlády

To si vážně myslíte, že "blbí" voliči mají na politiku větší vliv, než třeba General Motors, která si koupí půl senátu, když se jí to hodí? Za ty samé státní dotace (jejich část), které ji ten senát odhlasuje? Tady jde jen o to, kdo dá víc a banky jsou ve výhodě, takže inkasují víc. Doporučuji více se zabývat těmi "poruchami", nakolik mají systémové příčiny.

Minutus 26.4.2009 22:57

Re: 10 miliard na zateplení

Vcelku souhlasím. Zateplení je jedna z nejlepších variant dotací. Obecně mi vadí jiné dotace, jako je třeba regulované nájemné, kterým jedna skupina obyvatel žije n aúkor ostatních. U zateplení je to jinak. Pokud masivně ušetříme, můžeme pak prodat povolenek víc a dotace se státu vrátí. Nehledě na to, že velká část se státu vrátí v DPH. V podstatě odpuštění DPH na zateplení by bylo dotací 19% tuším.

Minutus 26.4.2009 22:50

Re: Za komunistů se normální ekonomie vůbec nevyučovala...?

Tak to musím potvrdit. Pamatuji si ho. Nebyl to jen fanatik. Byl to velmi zlý a nebezpečný fanatik.

Minutus 26.4.2009 22:47

Re: Kolemjdoucí (J.Š.) IP: 94.113.74.xxx

Oponenti májí nejspíše pravdu v tom, že by to asi chtělo začít definicí hodnoty. Jinak většina lidí považuje hodnotu za něco, co se dá vyjádřit penězi a značně relativní záležitost, tedy závislou na poptávce, na čase atd. Např. PC, které mělo před 10 lety hodnotu značnou, nemá dnes žádnou. Nemovitost, jejíž cena se mění s poptávkou může mít pro majitele konstantní užitnou hodnotu. Tedy asi je důležité, o jaké hodnotě je řeč.

Minutus 26.4.2009 22:42

Re: Kolemjdoucí (J.Š.) IP: 94.113.74.xxx

Snad se nepovažujete za vzdělance jen proto, že jste naslouchal Klausovi? nejste náhodou tak trochu samolibý?

Minutus 26.4.2009 22:36

Re: Kolemjdoucí (J.Š.) IP: 94.113.74.xxx

A navíc pravdivě.R^

Minutus 26.4.2009 22:34

Re: Momentálně je nejvýkonnější společnost čínská komunistická. Všichni si tam dobře vydělají - podle Vás.

Není to špatná analýza. Pro toho, kdo se nebojí mít oči otevřené. Je to v podstatě o "ruce trhu". Dožene nakonec všechny. I ty, co o ní jen vedou kecy a těch je mezi modráky hodně.

Minutus 26.4.2009 22:25

Re: Certiku

Jen by ještě k tomu bylo dobré uvést, kolik obnášel státní rozpočet na r. 2003 a 2008...

Minutus 26.4.2009 22:18

Jestliže by kapitalismus skončil, nebyl by to důsledek selhání systému, ale jedině a především selhání politiků.

Totéž tvrdí komunisti o komunismu.

Jiri Musil 26.4.2009 22:15

pár poznamek

S mnoha vecmi soulhlasim, hlavne s tim, ze krize souvisi s nezodpovědností a iluzemi, ostatne jako jakakoliv jiná krize. Od toho ty krize nakonec jsou, aby se společnost očistila od nánosů lží. Nejsou to politici ani komentátoři, kteří odhalí špatnosti ve společnosti, je to obvykle trh sám, který to umí nejlépe.

Na současné krizi mě zaujala pouze jedna věc a to nedozírná hloubka. To je pro mě důkazem, že společnost je hodně svázána politicko ekonomickým systémem, který umožnil neefektivitu tak dlouho ukrývat. A to není dobře, protože podobně jako se vyčerpal systém vychodního bloku, vyčarpává se nyní rigidní systém západní.

Problém je ten, že zatímco po krachu socialismu na konci 80 let jsme mohli doplnit kapitál ze západní evropy, nyní bude do evropy přicházet kaptál z arabského světa a jihovýchodní asie. A s kapitálem přijdou i nové myšlenky a možná i konec evropského socialismu, ve kterém nám přecejen až tak špatně neni.

Jinak nebyl bych takovým bojovníkem proti finančním trhům. Z textu lze citit, ze financnim trhy nejsou vase parketa. Bojoval bych spíše proti nadměrné regualci finančních trhů a koncentraci bank v režiji států. S ostatnimi vecmi souhlasim.

gadd 26.4.2009 22:06

Re: Americké je žít na dluh.

A proč si svět ten šmejd kupoval?

Ypsilon 26.4.2009 21:51

Re: Sumo,

Nechci být rejpavý, ale KOLIK  americký HDP obsahoval v nějaké podobě těch "toxických aktiv".....

Už vážněji , máte nějaké přesnější informace je se zadlužeností zacvičily "balíčky", když už jste tady otázku zadluženosti zmínil?

Ypsilon 26.4.2009 21:43

Re: Americké je žít na dluh.

Hmm, spíš se ukazuje, že americké je ty nesplacené dluhy "nasalámovat" do finančních balíčků a ty prodávat jako zboží IA kvality a zamořit hezky zabaleným páchnoucím šmejdem celý svět ;-P

Ypsilon 26.4.2009 21:39

Re: Je to těžké

Hmm, nějak Vám z Vašich úvah  vypadlo, že VB byla v té době největší koloniální říší. To se to ekonomicky rostlo.....;-P

Ypsilon 26.4.2009 21:27

Fafo,

Já taky  neběhám :-). Na to si příliš vážím toho, že dělám práci, která mne i baví (i když bych jinde dostal víc) a mám i nějaký volný čas. Metrovou plasmu k životu skutečně nepotřebuju, natož na splátky....

Vy u vás za Velkou louží nemáte ve spotřební elektronice, sekačkách a po. tzv. "ku*vítka" (součásta, která je dimenzována tak, že přežije jen těsně záruční lhůtu a výrobek znehodnotí způsobem, že nejlpší řešení je koupit nový)? Mne tenhle způsob nuceného konzumu dostává do bílého žáru. Zbytečně vyhozené suroviny, energie i lidská práce :-((. Asi k téhle odrůdě "neviditelné ruky trhu" nemám ten srpávný přístup....

Ladislav N 26.4.2009 19:56

Re: Americké je žít na dluh.

Americké je ten dluh taky zaplatit. ;-P

Ladislav N :-))) 26.4.2009 19:54

Re: až na ty byty....

A co vám brání postavit si či koupit s pomocí hypotéky vlastní dům / byt? Nebo máte pocit, že je jich na trhu málo a žádný se nedá koupit či najmout? ;-)

Glosator 26.4.2009 19:31

Re: 10 miliard na zateplení

Částečný souhlas. Pokud ale má být zateplování efektivní, mělo by se zaplatit a tím pádem bz namísto dotace měla stačit půjčka. Takhle je to v jedné hromadě se šrotovným více, než si chcete přiznat.

Stará auta produkují mnohem více emisí a jsou i méně bezpečná. Problém je, že šrotovné nepostihne ty největší šumky....

Fafa 26.4.2009 18:42

Chrisi

no jak pro koho. Pokud si ji nekdo poridil na pujcku od Providentu, tak asi neni.

Chris Kelvin 26.4.2009 18:28

Re: Ypsilone

Jenže plazmovka, vyrobená v Číně pro nadnárodní koncern, je v přepočtu na životnost zanedbatelná položka v celkových životních nákladech...

Fafa 26.4.2009 18:09

Ypsilone

rozhodne nemusite behat v rozsahu, ve kterem beha vetsina populace. Takze treba pracku ano, plasmovku jiste ne.  

čm 26.4.2009 17:58

Můžou za to tlustoprdi !!

Je prokázáno, že tlustorpd sežere třikrát víc něž ostatní. Proto se musí třikrát víc než by stačilo, taky produkovat a přepravovat. Tím se spálí třikrát víc ropy + další na to, že se tlustoprd není schopen pohybovat po svejch. Taky tlustoprd třikrát víc vyprdí, takže nadbytečně produkuje skleníkovej plyn. Tlustoprd se taky nepřetrhne, v důsledku čehož na svý žrádlo prachy nevydělá a musí si půjčovat. A to už vůbec nemluvim vo tom, že tlustoprd zabírá třikrát víc místa ve  veřejnýho prostoru. někerý by měli mít tykadla jak Tatra stovosumatřicítka !! 

Ypsilon 26.4.2009 13:36

Re: Homo Blbiens

Ale musím, musím. Pokud chci žít v této společnosti, ona mi prostě nedovolí, abych se příliš odlišoval.:-/

Nebo se můžu odstěhovat kamsi na venkov.a civilizaci odmítnout. Jenže i ten pozemek , kde si postavím zemljanku a budu se živit pěstováním a výrobou všeho potřebného pro život sám, si musím nejprve koupit. A těžko to můžou udělat všichni, je nás tu na to poněkud moc.

ing.jaroslav novak 26.4.2009 13:14

Nejen narcisové, ale i zloději národního majetku jsou příčinou krize, přesto jsou dosud nepotrestáni

Vylhaná politická banda zlodějů, co dále okecávat? Trestat a do politiky nové tváře!!!

ing.jaroslav novak 26.4.2009 12:19

Navrhnout smysluplné řešení cesty z krize je dílem týmů všech resortů

Podnítit celospolečenskou diskuzi a hledání řešení ke zmírnění dopadů krize na široké vrstvy obyvatel!!! 1. předpoklad    Zločince odstavit od moci!!!!

Luboš 26.4.2009 12:04

ekonomická krize

Dobrý den, se vším bych souhlasil, až na ty byty. To je důsledkem toho, že bolševici něco postavili s pomocí lidí, zatímco dnes se nestaví nic, vyjma nesmyslných developerských projektů, na které si sahne tak 2 procenta lidí, horko těžko. Jinak dobrý příspěvek.