29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ShavoID 2.10.2009 20:43

Jeden názor

Pouze předesílám,že je mi 15,tudíž jsem ještě nedosáhla plnolesti....Recenze se mi líbila,pouze dodám následující...Autorka zjevně nezná jednu ze zásad dobrého spisovatele: je třeba ukazovat, ne natvrdo říkat. Ano, je zajisté hezké, že mladý pán Cullen je charismatický; ovšem mnohem působivější by bylo, kdyby se ten charismat projevil přímo, nikoliv ve stylu "…podívala jsem se na něj a všimla jsem si, že je krásný a úžasný." Po zhruba desátém zopakování mě tato věta vytáčela způsobem takřka nebozezovským,...Děkuji,vše

vlasta 7.9.2009 20:02

Recenze mi vzala dech

Vzhledem k tomu,že je kniha ve 12 nejčtenějších,jsem si jí chtěla vypůjčit.Po přečtení recenze to neudělám.Nechci kritizovat co jsem nečetla,ale začínám mít trochu strach o české čtenáře.Byla jsem velmi zklamaná Alchymistou.Obsah jsem vzala.Proti gustu..atd.Ovšem úroveň psaní je víc než primitivní.Dnes je vše jen o reklamně.Zdá se mi,že každá americká hospodyňka,právě bez práce,si udělá čtrnáctidenní spisovatelský kurz a píše detektivky,milostné romány nebo horory.Lidi!Vždyť se to nedá číst.

ANA 7.8.2009 13:21

Re: dotaz

Sandy,  nevím jestli upředňostňuješ romantiku nebo drsný krvavý horor - v prvním případě Stmívání doporučuji už proto, že má další a lepší pokračování (i když každý může mít jiný názor). Rozhodně je lepší než film, protože je tam víc o vztahu - a vysvětluje to i některé momenty ve filmu, jako na začátku když chudák Edward vypadá, že se mu chce zvracet, tak autorka chce říct, že v ten moment přemáhá chuť Bellu na místě zakousnout. 

Pokud se ti líbí horory kde létají usekané nebo uřezané ruce, hlavy a kousky trupu, pak Stmívání nedoporučuji.

Ale ještě jednu radu - zkus si najít Stmívání na netu. Některé blogy mají stažené jednotlivé kapitoly (snad i celou knihu). Najdi si to a zkus si  něco přečíst. Pokud tě to chytne, stejně si knihu koupíš. Pokud ne, ušetříš.

ANA 7.8.2009 13:10

Re: dotaz

Sandy, na netu jsou některé kapitoly z knihy stažené - zkus si je najít a na ukázku přečíst. Stmívání bych ti doporučila zakoupit, protože následuje pokračování, které je podle mne lepší (i když každý má jiný názor). Jenom nevím, jaký druh četby upředňostňuješ, jestli cheš opravdový krvavý horor, tak Stmívání pro tebe není. Jestli sneseš romantiku, pak je Stmívání to pravé. Být tebou, zkusím si najít něco na netu...

Jan Pechanec 5.8.2009 22:59

Re: dotaz

Myslím, že komentáře, samotná recenze, případně i recenze filmu (ktera na Sardenu take je) toho napovídají celkem dost. Což takhle zkusit třeba Stokera, Hamiltonovou nebo Harrisovou? Tedy pokud jde o upíry...

Sandy 5.8.2009 19:44

dotaz

Uvažuji o tom, že bych si koupila  knihu Stmívání:-), protože v knihovně by se ke mně dostala až za několik měsíců. :-(Jenže jsem už viděla film a mám obavy, že kvůli tomu už mě kniha nebude bavit:-/...Myslíte, že se kniha nějak v něčem výrazně liší od filmu8-o

ANA 30.7.2009 22:46

Stmívání má něco do sebe

Souhlasím, že Stmívání má své nedostatky, má docela jednoduchý děj a největší problém je ten, že ona je smrtelná a on nesmrtelný. Ona zranitelná, on téměř superman. Ona touží po lásce, on touží po lásce. Ona ji potkala, když jí bylo 17, on musel čekat 100 let.

Když pominu lehce nešikovný překlad (některé výrazy byly strašně křečovité), Stmívání má své kouzlo. Především sbližování Bellina a Edwardova světa - některé věci milé Belle dochází trochu se zpožděním... zajímavý je původ Cullenovic rodinky, zajímavé jsou indiánské legendy.  Trochu mi to připomíná Twin Peaks, kde nic není jak vypadá - a pilná studentka Bella potají sice nešňupe koks, ale randí se smrtelně nebezpečným predátorem. Naštěstí predátor má za sebou desítky let tréninku sebeovládání...

Z romantiky děj přechází do akce, kdy při nevinném upířím baseballu dojde k setkání s návštěvníky, skutečnými "divokými" upíry. A jeden z nich je Stopař - a Edwardova očividná snaha chránit Bellu pro něj znamená výzvu... Bellu sice chrání celá Edwardova rodina, ale Stopař je opravdu dobrý... O závěrečném souboji nemá cenu mluvit, všichni už děj znají z knihy i z filmu.... Ve filmu jedna z nejlepších akcí.

Stmívání je sice romantika s lehkou dávkou napětí, ale má své kouzlo a lehce vtáhne do děje. Patří k několika málo knihám, které se daří přečíst na jeden zátah (i když je to četba do pozdních ranních hodin).

Katka 16.6.2009 17:46

červená knihovna

S takovouto kritikou bohužel také nemohu souhlasit. Musím podotknout, že mám načteno už velké množství knih, všech možných žánrů a co se týká červené knihovny, tak doporučuji, aby si autor recenze přečetl pár knih např. od Daniely Steelové a jí podobné autorky a pak může hovořit o červené knihovně. I když je tato kniha možná pro náctileté, kteří chtějí číst o lásce, tak bych asi zmínila, že jsem snad ani nečetla moc knih, kde by se autor plně něčemu takovému vyhnul. A to ani v knihách, které jsou více nabité akcemi. Snad jen podotknout, že je to velice dobře napsaná kniha a je čtivá takových způsobem, že by se mnoho uznávanějších autorů mohlo jít bodnout. Ale různí lidé mají různé požadavky na duševní stravu, takže pokud se to někomu nelíbí, tak jeho názor plně respektuji.

Jan Pechanec 10.5.2009 20:38

Re: ?! vice slusnisti mile Elpe

Milé Elpe (podle reakce asi nebudete ve veku dospělosti),

predpokladam, ze proti stylu recenze nic nemate a zavery naseho redaktora jsou vcelku podlozene. Nadavat mu rozhodne nemusite, shazujete predevsim sebe. Dovolil bych se otázat, kolik jste toho precetlo a jestli vubec vic nez tuto knihu? Jsem roztrpcen, ze jste se nedokazalo rozohnit kultivovaneji a vecneji ;-)

Elpe 10.5.2009 14:56

?!

ten blbeček co to psal by si to měl přečíst znovu! neznám lepší knížku!;-O

Daniela 30.3.2009 15:36

Námitka

To, co má na sobě poměrně důležité je, jelikož tím autorka chtěla naznačit, jak se oblékala doma a jak musela kompletně svůj šatník po odchodu změnit.

A madeira je ,,vzdušný" materiál, takže chápu, že pro vás mužské je těžké to pochopit, ale dámy jistě chápou záměr autorky ;-)

Liba 18.3.2009 10:24

Re: No, dobře

jasnačka , že je to červená knihovna , trochu z jiného pohledu :) mně se ta pohádka líbí :DD já krváky nemusím , dost jich je v doopravdickém životě , takže na pohodičku , na uklidnění , trochu zaslzení paráda :) je pravdou , že když jsem viděla u filmu zatržené akční , tak jsme se fakt smála , a bylo mně líto pánů , co na tohle šly a čekali akčnost :DD mně se to líbí , přestože nejsem již v pubertě , ale beru to tak jak to je , neočekávám nějaké rozšíření obzoru , ale ráda o této knize debatuji a přemýšlíme , jak to chudák Edward rozdejchává a náhodou se u toho doma dost nasmějeme.. jde o to brát jak to je . Je to vymyšlené , je to tak trochu pohádka , která vždy skončí dobře , jaký je rozdíl mezi ní a třeba popelkou či sněhurkou , z tohoto pohledu jsem s touto knihou spokojená , a čtyřka si tu akčnost vybere , tu bych chtěla vidět natočenou :)

Jana677 17.3.2009 12:53

Nesouhlas s nesouhlasem

Než sladký román o nadpozemsky krásném upírovi, to si vždycky radši přečtu dusivě ponurý Martinův "Sen Ockerwee", se syrovou atmosférou hustější než mlha před rybníčkem Brčálníkem. Ale být o polovinu mladší (zkrátka kdyby mnou zrovna cloumala puberta), pak by mě "Stmívání" nejspíš oslovilo.

Dominika 16.3.2009 19:46

Nesouhlas

Nemůžu souhlasit s touto recenzí. Samozřejmě chápu, že to pány zrovna nebere, ale myslím, že pro ženy je lepší číst sladké romány o nadpozemksy krásném upírovi , než o teom, kdyby to byli krvežravá upíři.:-)Mě všechny knihy chytli a s napětím očekávám pokračováníi;)

Jajoch 16.3.2009 13:48

Re: pochopení úvodu

To byla autorská nadsázka z pohledu - jak je řečeno - mužské části populace. V době internetu není problém si zjistit, co to ta bílá madeira je...:)

atet 16.3.2009 11:55

pochopení úvodu

Já zase z celé té knížky chápu jen tu madeiru. To je v podstatě krajka, takže je to rozloučení se slunnou Kalifornií a bunda je vhodná do deštivého bezslunečného kraje, kam hlevní hrdinka odjíždí. Řekla bych, že je to pěkné uvedení do děje. Dál je to červená knihovna, která zaujme hlavně -náctileté slečny, mám doma dvě takové a na další díly se jen třesou. V dalších dílech je děj akčnější a drsnější.

Rufo 16.3.2009 10:17

Re: No, dobře

Myslim, ze ma napsano i Midnight sun - snad prvni dil z pohledu toho upira. Precetl jsem, je to cervena knihovna.

Petra Neomi 16.3.2009 9:56

chápejte :)

Chápejte, tohle je spíš Lanczová než Kulhánek :) Většinu čtenářek téhle záležitosti upíří lov prostě nezajímá :)

Ivo Fencl 16.3.2009 6:57

No, dobře

... a navazuje druhý díl Nový měsíc (2006, i česky) a třetí díl Zatmění (2007, česky 2008). Možná už i další díly. Autorka je zřejmě rozmáchlejší :-)