25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
princ 5.2.2009 18:21

Saša Vondra je diplomat na svém místě

"Pro mne bezkonkurenčně nejlepší rekci předvedl v nedělních Zprávách na Primě vicepremiér české vlády pan Alexandr Vondra, který po předložení karikatury Čechů v podobě brouka Pytlíka, zareagoval smíchem a humorným vztažením na svou postavu."

Ano, Saša Vondra je diplomat na svém místě. Saša Vondra, tuším, vystudoval matfyz. Saša Vondra objednal a představil Entropu = Evropu podléhající entropickému principu - přechodu ze stavu uspořádaného do stavu méně uspořádaného (jednotlivé státy se od sebe vzdalují, jeden už zcela chybí). A přitom blábolil cosi o bourání bariér. Saša Vondra ví, jak ztohoven.

Větší vlastenec 5.2.2009 17:56

Re: Vašnosta píše milostivé o národních i jiných předsudcích

Druhá věta ? Aha, odstavec.

Asterix ? I tehdy v dávnověku jsem čítal Tintina.

Áááááhááá. Už to mám. ...  Ne ! Tonnerre de Brest ! Les analphabetes diplomé !  ;-€

Jestli všichni ti fandové comiksu tak chápou ony narážky, tak tedy ...

Beati pauperes spiritu

VL 5.2.2009 17:40

Na koho?

A to si ještě tady lidé nevšimli, na koho v bulharské karikatuře Švejk s..e - na Moravu v oblasti Brna :-D

Andrtálec 5.2.2009 17:37

Re: Autorovi

Uráží se jen zakomplexovaný jedinec. Sebevědomého člověka nelze urazit. Bulhaři nyní snad dokázali, že jsou hrdý národ, ale snad by to chtělo míň hrdosti a víc opravdového sebevědomí. Ovšem k tomu jaksi není žádný reálný podklad, že ano. Turecký hajzly jsou v Bulharsku realita, proti tomu nic nesvede, ani když se urazí celý Balkán.

Větší vlastenec 5.2.2009 17:35

Váženému odbojáři, panu Josefu z Toronta

Vážený pane Josefe, pro jednou bez legrace : Ve vedlejší místnosti, v knihovně, leží potrhaná modrá krabička. A v ní tohle. Ne, nekoupil jsem to na bleším trhu. Na příslušné listině je jméno, jež (nikoli pouhou shodou okolností) nosím i já.

V jednom výše viditelném příspěvku jsem se zmínil o diskuzích, které jsem vedl s pamětníky. Bohužel již ne s tím, kdo mi ten malý kousek kovu a plátna odkázal.

Ti staří mužové vesměs argumentovali nemožností účinného odporu proti zdrcující a obkličující přesile. Jeden z nich, bývalý letecký konstruktér, srovnával nesrovnatelné rozdíly v úrovni vojenského letectva našeho a nepřátelského. Leč všichni se mnou souhlasili, že kapitulace bez boje znamenala sice omezení ztrát na životech a majetku, ale zároveň zlomení národní hrdosti.

Tu národní hrdost a čest obnovili všichni, kdo se zapojili do boje : v zahraničí i tady. Nebudu Vám posílat odkazy na webové stránky; takové základní informace byste měl znát. Kdybyste opravdu nevěděl, zkuste se zeptat jistého známého Josefa, též žijícího v Torontu. Třeba, jak Zbabělec dostal Řád Bílého lva.

A konečně : v r.1968 nás neobsadily cizí armády, ale naši spojenci nejvěrnější nám poskytli bratrskou pomoc proti kontrarevoluci. Mimochodem, pane Josefe - kdy vlastně jste prchl z vlasti ?

Harpyje 5.2.2009 17:05

Re: Vašnosta píše milostivé o národních i jiných předsudcích

Sorry, ta druhá věta sem už vlastně nepatří. To je "zu weit gedacht". :-)

Harpyje 5.2.2009 17:02

Re: Vašnosta píše milostivé o národních i jiných předsudcích

Zbabělost, vašnosto, se neprojevuje pouze na bitevním poli. Absence občanské statečnosti (Zivilcourage) není taky nic jiného. http://emancipation-email.blogspot.com/2008/08/z-pamt-vclava-ernho-2.html  Proč mají Němci za hrdinu http://de.wikipedia.org/wiki/Dietrich_Bonhoeffer a Češi bratry Mašínovy? Zbabělost se projevuje i v mezilidských vztazích, zde snad nemusím posílat žádný odkaz.

Netušila jsem, že vašnosta čte Astérixe.  (Le tour de Gaule)

Ludva 5.2.2009 16:33

Re: Uražená ješitnost?

Ten vroubek tady bude, Bulhaři se určitě chystají nějaké Čechy zmlátit.  A zaslouženě.

Ludva 5.2.2009 16:31

Nebylo lepší ?

Hodit tu "plastiku" Černému na hlavu, nezaplatit mu ani korunu a pokrýt tu stěnu českým sklem ze zkrachovaných skláren ?  Aspoň by byly prachy na jejich nevyplacené mzdy.

amos 5.2.2009 16:27

Re: Autorovi

Za co? Že nerozezná ironii od urážky?

xxxKubeš 5.2.2009 16:17

Autorovi

R^

Josef 5.2.2009 16:16

Re: My Češi jsme národ holubičí !

Jste velice dobre znaly staroveku a stredoveku, nikoliv vsak jiz novoveku - zvlaste minuleho stoleti. Proto bych Vam rad pripomnel, ze v min. stoleti se Cesi nechali 2x obsadit cizimi armadami a nehnuli proti tomu ani prstem, ani hubou ! Toto je nejen evropsky, ale i svetovy unikat !!

havránek 5.2.2009 14:49

Re: Schválně komolit něčí jméno

já o voze a vy o koze, prostě jsem se překlepl, nechtěl jsem komolit něčí jméno a v Bruselu pracuji od roku 2004; prostě duševní invalidi.Vy se tam nedostanete.

NObody 5.2.2009 14:48

Uražená ješitnost?

Pan Černý nám nasadil psí hlavu. Pravda, urazil vznětlivé Bulhary, ostatní zatnuli zuby, nedali na sobě nic znát, leda mrazivý úsměv. Zkrátka, máme u sousedů, díky, či spíše vinou podvodného výtvarníka, vroubek. Máme být jeho jednáním uraženi? Zatnout zuby, přátelé, máme už trénink s podvodníky a tuneláři (Kožený, Krejčíř, Klaus a mnozí další), takže jeden navíc...

Šerlok Homeless 5.2.2009 14:06

A může vůbec?

"Chce-li Evropa pokračovat v nějaké podobě integračního procesu, musí sebe sama pochopit a přijmout v pozitivním i negativním směru."

A může vůbec? Může vůbec Evropa něco chtít, pochopit či akceptovat? Chtít, pochopit a akceptovat snad může jednotlivec či větší či menší část jednotlivců. Může to taky politická reprezentace (či její větší nebo menší část). Ale světadíl? 8-o

JaS 5.2.2009 13:56

Re: Pane autore, studentíku

Souhlasím. Evropě trošku srandy neuškodí - nakonec některé z národů to opravdu dokázaly přijmout ve srandě. A dokonce některým Bulharům se to líbí a požadovali odkrytí jejich záchodů. Nemám potřebu shazovat někoho za jeho názor jen proto, že je "studentík".

Šerlok Homeless 5.2.2009 13:53

Re: Pane autore, studentíku

Souhlas s Pájou R^. http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/tomas-sokol.php

Zaprvé, šlo o dílo na onjednávku (české vlády)

Zadruhé, šlo o výzdobu prostroru, který má mimo jiné sloužit také Bulharům, tudíž jeho výzdoba by je neměla urážet.

Nelze dělat avangardní umění jako státní zakázku, tohle by snad už Černému mohlo docvaknout.

Jan 5.2.2009 13:51

Re: Omyl pana Sláničky

Tedy, pane Petře, větší eintopf jsem ještě nečetl!Jestli toto považujete za projev velkého ducha, a považujete se za součást onoho vámi tak odsouzeného národa, měl by ste uvažovat o emigraci!Ono totiž stále platí že:"V blbém prostředí se pomalu blbne!"A u vás to asi již začalo fungovat!

Větší vlastenec 5.2.2009 13:44

Je to ještě mnohem horší !

Je to ještě mnohem horší, paní Maria.  :-(

Článek nepsal Vondra. Michal Slánička opravdu existuje, už dlouho jej pečlivě sledujeme, a monitorujeme jeho protisocialistickou činnost. Ovšem něco takového ani zuřivý zastánce kapitalismu a demokracie nemůže napsat dobrovolně, byť za tučný obnos.  8-o

Pravda je hrozná. Dnes dopoledne ji na pravidelné schůzi politického grémia odhalil náš bezpečnostní expert, přítel JUDr.Gross : Topolánek ubohého pana Sláničku přivázal k židli, a Vondra mu držel u hlavy pistoli.   Rv ;-€

Dle vyjádření přítele JUDr.Grosse tímto způsobem vzniká většina článků, napadajích naši Stranu a našeho Předsedu. ;-(  To se musí změnit, náš tisk musí být svobodný, aby mohl naši Stranu a našeho Předsedu chválit ! A nic než chválit !

>-  Volte lidovou demokracii a socialistickou svobodu !  Volte ČSSD a KSČM !  >-

MaR 5.2.2009 13:30

Re: Pane autore, studentíku

Já jsem k věci shovívavější. Ano je to podvod, ale na druhou stranu pokud by vše bylo regulerní tak by vzniklo nejspíš něco, co by všichni slavnostně ořečnili a pak taky odzývali.

Větší vlastenec 5.2.2009 13:25

Vašnosta píše milostivé o národních i jiných předsudcích

Nehodlám se s milostivou přít ani o onom díle pana Černého. Maně si vzpomínám, že jsem odhalení "vtipného" podvodu s údajnými národními autory Entropy okomentoval jako nechtěně výstižnou metaforu našeho skutečného současného přínosu Evropě.  ;-P

Kdyby si milostivá byla bývala lépe přečetla můj nedostatkem prostoru trestuhodně simplifikující historický exkurs, zjistila by, že nereaguji ani na článek, ani na mně (trestuhodně) neznámá slova srbského národního hrdiny. 

Nicméně milostivá si laskavě mohla povšimnouti, že můj textík se vztahoval jen a pouze na reakci Josefa z Toronta. Milostivá však vědět nemůže, že jsem jej psal jako advocatus diaboli. Dokud ještě žili příslušníci generace, jež v době Mnichova byla schopna boje, hádával jsem se s nimi : Proč nebojovali, třeba osamoceně ? Z ruin a jezer krve by povstala čest, navěky nezpochybnitelná. (Příbuzní, kteří přežili koncentráky, Bohužel zemřeli dříve, než jsem byl takovou otázku schopen zformulovat.)

Jak ale jinak reagovat na hloupý křik Josefa o naší údajné zbabělosti, než připomenutím fakt ? Slova milostivé (jejíž inteligence a vzdělání jsou nezpochybnitelné) o výjimkách, potvrzujících pravidlo (= naši národní zbabělost) rád chápu jako provokaci. Možná chtěla milostivá porovnati nestatečnost vlastního národa se statečností např. Židů a Skotů, kteří přece v průběhu celé své historie nikdy nesložili zbraně, nikdy neustoupili přesile. Možná ale, připouštím, že milostivá psala o něčem úplně jiném.

Každopádně plně souhlasím s poslední větou příspěvku milostivé.    >-  Victrix causa diis placuit, sed victa Catoni   >-

Hobis 5.2.2009 13:22

Re: Ukázat netoleranci v umění

Ahoj, s potěšením jsem si přečetl vaše připomínky k Entropě,alwe schází mi tu jedna věc.Nikdo nepíše,že na Švejka bychom měli být pyšní.Vždyť Švejk bojoval proti Rakousko-Uherské válečné a jiné byrokracii.Román Švejk je jeden z nejgeniálnejších protiválečných románů.Není náhodou stará Rakousko-Uherská byrokracie a byrokracie Bruselu, podobnost čistě náhodná?!Viz: zahnuté banány,povinné jesle,výměna žárovek,za škodlivé zářivkyatd.Na co si momentálně vzpomínám.Není to tak,že potrefená husa se ozvala.Myslím,že ti kteří s takovým despektem mluví o češích,jako švejcích,to vůbec nepochopili.Škoda,že p.Hašek už nežije.Jistě by uměl převést tento román do současnost

Pája 45 5.2.2009 12:59

Pane autore, studentíku

Je vidět, že jste nepochopil, proč se ozvala část států EU, ale i lidé z Česka, se záporným hodnocením "Entropy". O vytvoření díla požádal stát, aby se prezentoval členským státům EU  v předvečer nástupu do jejího předsednictví  (na starost to měl místopředseda vlády pro otázky EU, který neprovedl výběrové řízení a zadal to kamarádíčkovi, ten jej ujistil, že to budou výtvory umělců z jednotlivých států EU). Část byla financována ze státních peněz a místo "výstavy" dostal stát k dispozici od EU zdarma. Pan Černý si tak, schován za Česko, mohl odprezentovat svůj výtvor.

Kdyby stát postupovalo standardně, tak by takovéto dílo neměl nikdy pan Černý možnost vystavit na daném místě. Mohl by ho vystavit jen za své peníze, ale musel by si prostor ZAPLATIT. Nebyl by to však prezentace Česka, ale pana Černého.  A prezentovat se podvodníkem je s podvodníkem souhlasit.

Dodo 5.2.2009 12:21

Re: Omyl pana Sláničky

Pohrdání cítí jenom zamindrákovaný člověk, potažmo národ.

Bulhaři neměli proč protestovat, mnozí si pamatujeme jejich turecké záchdy tak špinavé, že se nedalo kam šlápnout. Takové vyobrazení by se jich mělo dotýkat.

Co se kálejícího Švejka týče, tak je mi to jedno, ovšem víc by sedělo zobrazení naší mapy jako Švejkův portrét, protože každý z nás švejkovat umí dokonale.

Maria 5.2.2009 12:02

nevedela som

Fakt som nevedela,ze Alex.Vondra byva obcas v Brandysi a ze ma tento psuedonym.Alebo len zaplatil za clanok?

Petr 5.2.2009 12:02

Omyl pana Sláničky

Pan Slánička se mýlí, když ho mile překvapila reakce Čechů na karikatury ukazující náš

národ v očích evropských národů. Češi nespustili žádnou hysterii, žádné

oficiální protesty, ani neprotestují proti umělcům. Dle jeho názoru je to projev skutečné tolerance a prokázání opravdové evropské

velikosti národního ducha, ale zároveň i toho evropského. Ale to, že Čechům nevadí nastavené zrcadlo není dáno jejich tolerancí ani prokázáním opravdové  velikosti národního ducha, ale tím, že v případě Čechů se jedná o národ totálních bastardů, kterým nevadí pohrdání občanů okolních států nad nimi, hlavně že v alespoň v některých lékarnách a špitálech se neplatí třicetikorunové poplatky.

Karotka 5.2.2009 11:58

Re: Schválně komolit něčí jméno

no ono taky kdo je a co je takový havránek, že? někdo, kdo byl v Bruselu. Fíha ;-P

Anonym 5.2.2009 11:58

Když pominu černobílý názor autora,

který mimochodem nesdílím, (neb jsem měl možnost jej vidět na vlastní oči), že jde o umělecké dílo, nesouhlasím ani s dalšími jeho závěry.

Jestliže jsme některé země, se kterými bychom se v rámci EU měli spíše kamarádit, urazili, a to jen tak, pro zábavu jednoho českého umělce, co nám asi tak zbývá, než se zaštítit tolerancí.

Alespoň, že našim mocným došlo, že vyhlásili-li, že která Entropou uražená Evropská země se ozve, svědčí to u ní o nedostatku tolerance, tak že my se nemůžeme tvářit pobouřeně v obdobných případech.

Obávám se, že tolerantní jako země moc nejsme. Tohle bych spíše viděl pouze jako pud sebezáchovy. I za něj zaplaťpánbůh.

Peta 5.2.2009 11:50

Re: Ono nám nic jiného nezbývá.

Koho to Černý prosím okradl? Entropa už i na wiki

sp 5.2.2009 11:38

Schválně komolit něčí jméno

je dost ubohé ....     Ale asi nemáte jiné argumenty.