23.4.2019 | Svátek má Vojtěch



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


RUSKO: Strašidlo barevné revoluce



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 125, poslední: 30.12. 2008 13:06, přehled diskusí

Re: Za Velké vlastenecké války sovětští lidé umírali,:
Autor: RS prosinec 2008 Datum: 29.12.2008 18:51

Změnu v názorech německého obyvatelstva pregnantně vyjádřila tajná zpráva Bezpečnosti říšské služby č. 246 z 15. prosince 1941. “Zvyšující se počet padlých vyvolal o to větší překvapení, když po nedávném prohlášení říšského tiskového šéfa se očekávalo, že bolševismus je rozhodujícím způsobem poražen, a tím nelze očekávat bojovou činnost většího rozsahu." Na Nový rok 1942 přinesl oficiální orgán vrchního velitelství německé branné moci Die Wehrmacht úvodník, který měl na tehdejší poměry nezvyklý název: Tvrdé poznání “ jasné závěry. “Válečný rok “ rok 1941? pravilo se v něm, “i v posledním Němci zakoval tvrdé poznání. Velkoněmecká říše nám n epadá jako dar do náruče. Musíme pro ni tvrdě bojovat a obětovat".

Ještě jasněji se vyslovil vrchní šéf nacistické propagandy Joseph Goebbels, který při zahájení zimní pomoci překvapivě prohlásil, že “milióny našich vojáků stojí nyní po roce nejtvrdších bojů tváři v tvář nepříteli, který má velikou číselnou a materiální převahu." Vedení Třetí říše z přehnaného optimismu tak propadlo po bitvě u Moskvy do naprosté skepse. Následná Stalinova euforie byla však také předčasná. Vítězná cesta Rudé armády do Berlína trvala ještě čtyři desítky měsíců a byla poseta miliony mrtvých.

Re: Za Velké vlastenecké války sovětští lidé umírali,:
Autor: RS prosinec 2008 Datum: 29.12.2008 18:47

Rozhodující přitom je, že Hitler sám vůbec nepočítal se sovětským útokem a pro jeho plány tato otázka nehrála vůbec žádnou roli. Jeho “Plán Barbarossa” proti Sovětskému svazu byl hlavním válečným plánem, pro který byly operace proti Polsku, Norsku, Francii a Anglii prologem k rozhodujícímu boji o “životní prostor na Východě” a proti “bolševickému smrtelnému nepříteli”. Již v “Mein Kampfu - Mém boji” Hitler označil dobytí Ruska jako “německou misi” křížové výpravy proti “světovému židovstvu, bolševismu a asiatskému živlu”.    

Již na jaře 1940 byly připravovány plány na přepadení Ruska. V březnu 1941 Hitler oznámil 250 vysokým důstojníkům wehrmachtu zničující tažení proti Sovětskému svazu, válku, ve které nebude vázán dosavadními zásadami lidských práv. “Válka proti Rusku nelze být rytířsky vedena. Jedná se o světonázorový a rasový boj, který musí být vedený s dosud nikdy tak bezbřehou tvrdostí.” V den přepadení Hitler pak napsal Mussolinimu: “Tímto svým rozhodnutím, ke kterému jsem se propracoval, se nyní vnitřně považuji zase za svobodného. Spojenectví se Sovětským svazem mě často velmi tížilo”.

Re: Člověče, vždyť vy pomlouváte Sovětský svaz! Za to bylo ještě nedávno 10 let:
Autor: skrebec Datum: 29.12.2008 18:35

Kecáte - za pomlouvání bylo 25 let...a za nic dávali běžně 15 :-D

Re: Fištejne,Fištejne:
Autor: mira Datum: 29.12.2008 18:25

Pokud považujete za demokracii systém, kde jsou veškerá celostátní média pod kontrolou státního aparátu, a kde je státní aparát pod více či méně přímou kontrolou jediného člověka, pak se nemůžeme domluvit ani na základních pojmech.

Bush zatáhl USA tam, kam mu dovolila ústava. Putin zatáhl ruskou ústavu tam, kde ji potřeboval mít. Za to - podle mě - do značné míry vděčí svým kontaktům na KGB, bez ní nikdo tak obrovskou moc nedokáže koncentrovat.

Pozor na zapomenuté rozvědčíky !:
Autor: Větší vlastenec Datum: 29.12.2008 18:24

Ale kdeže, pane Jazzy. Na nesmírně důležitou činnost rozvědčíků naši bratři vždy prostředky seženou, děj se co děj. R^  Podívejte se někdy na areál velvyslanectví Ruské federace, třeba hned na ten pražský, na vozy z něj vyjíždějící ...   Pochopíte.

Soudruh (přítelem se zřejmě ještě nestihl stát) Pasáček z městečka Norwich ve státě Connecticut je náš, je to český člověk. Proč se tvrdošíjně vydává za něco jiného než je, ačkoli se jeho krytí dávno provalilo, to Přírodasuď.

Zřejmě důsledek vzrůstajícího věku, sílícího pocitu zrady a osamění po dočasném ústupu socialismu, kdy stovky našich rozvědčíků byly ponechány svému osudu, možná následek úrazu nebo klíšťové encefalitidy ...:-/  Nevím, ale po zevrubném vyšetření s.Pasáčka našimi nejlepšími specialisty z ÚVN budeme chytřejší.

Teď jej hlavně musíme dostat v pořádku domů, do Prahy. Jestli ovšem žije v bludech, jestli si své "kozičky" opravdu živě představuje ... 8-o Pak budeme muset požádat o pomoc soudruhy z FSB.

R^ VV >-  Opustíš-li mne, nezahynu. Opustíš-li mne, zahyneš.  Volte ČSSD a KSČM !  >- VV R^

Re: Za Velké vlastenecké války sovětští lidé umírali,:
Autor: ps Datum: 29.12.2008 18:22

Nezačínáte? Přečtěte si po sobě to co jste napsal a pak mluvte o hrubém pytli a safiánové záplatě.

Nejsem citlivý, zvláště ne na hlupáky co si o sobě myslí, že sežrali všechnu moudrost. Pouze konstatuji očividné, a to to, že jste hulvát.

Re: Fištejnovy starosti:
Autor: ps Datum: 29.12.2008 18:14

O lžích toho ty víš hodně. ALe jinak nevíš nic. Jediná osoba, kterou jsem slyšel kvičet, že žádná krize neexistuje jsi momentálně ty. O rozkrádání bychom se my ve střední evropě mohli od rusů učit. Tam nejdřív oligarchové rozkradli stát a teď stát okrádá oligarchy ale všichni se, jak je tam na východě dobrým zvykem, tváří, že se nic neděje. Jak se krize projeví na průměrném rusovi to nevím, řekl bych, že nijak. Průměrný rus je totiž zvyklý žít z ruky do huby,  a to platilo za sajůzu, za jelcina i za putina. Krize jim totiž nedokáže uškodit víc než jim uškodili všichnti ti papaláši Ivanem Hrozným počínaje a putinem konče.

Re: Pozor na Putina:
Autor: Minutus Datum: 29.12.2008 18:10

Jo, tohle všechno dokázal.

Re: Za Velké vlastenecké války sovětští lidé umírali,:
Autor: vita Datum: 29.12.2008 18:08

Urážím?

Nikdy nezačínám urážkami! Ovšem na hrubý pytel odmítám dávat safiánovou záplatu! Z toho jsem už vyrostl.

Že vy jste takový ten čumáček citlivý, co všude kolem mlátí - ale jedva se mu dostane po zásluze, už běží za maminkou - on mě bouch? Račte si přečíst vlákno - a pokud to ani potom nepochopíte, tak vám není pomoci.

Re: Fištejne,Fištejne:
Autor: Minutus Datum: 29.12.2008 18:07

A nebyl zvolen díky volebnímu podvodu s převahou několika stovek hlasů.

Re: Čína má šanci vydělat.:
Autor: Kodl Datum: 29.12.2008 18:07

Velmi zvláštní jev u názorově modrých bolševiků, čínský komunismus s popravami na stadionech a perzekucemi jako za Stalina jim nevadí, ale do Ruska si holt kopnout musí,prý je bolševické.Není to tím, že si USA od čínských komunistů půjčují dolary, jež jim poskytly za tu dřinu čínských otroků?

Re: Jestliže:
Autor: Jazzy Datum: 29.12.2008 18:06

...a když krize nebude krátká, přestaneme se ptát "komu ku prospěchu" a najdeme si novou konspirační teorii. Že ?

Re: Čackému rozvědčíku z Connecticutu : Řád Rudého praporu je již připraven:
Autor: fox Datum: 29.12.2008 18:04

Docela dobrý.......

Re: Pozor na Putina:
Autor: Jazzy Datum: 29.12.2008 17:59

Je vidět, že finanční situace ruských tajných služeb se opravdu zhoršuje, když už nemají prachy na pořádné diskutující  a musejí najímat takové trotly jako je Pasáček koz :-D:-D:-D 

Re: Fištejne,Fištejne:
Autor: Kodl Datum: 29.12.2008 17:52

Putin byl zvolen demokraticky, jako Bush.Na rozdíl od Bushe nezatahl Rusko do vleklých konfliktů a dluhové pasti, ze které není ůniku.Bude zajímavé sledovat vaše názory tak za půl roku.:-/

Re: Fištejne,Fištejne:
Autor: Kodl Datum: 29.12.2008 17:36

Zloděj ke zloději sedá a má plnou hubu demokracie.

Re: Za Velké vlastenecké války sovětští lidé umírali,:
Autor: ps Datum: 29.12.2008 17:36

Reagujete k věci? A to máte odkud, z divokých snů maxipsa fíka? Ne vy nereagujete k věci, vy buď urážíte nebo prezentujete snůšku nesmyslů, kterým nevěří ani vás idol putin. Relevantní diskuze a argumentace se od vás očekávat nedá.

Re: To zas bude v postsovětsko-sovětském Rusku politických procesů, imperia-:
Autor: Kodl Datum: 29.12.2008 17:34

Oslíku, to ruské samoděržaví dokázalo bolševiky velmi dobře udržet zkrátka, Sibiř byla veliká,A Rusové dobře vědí, odkud prijechali Lenin a Trockij.

Skvělá,:
Autor: Karel Růžička Datum: 29.12.2008 17:28

leč smutná pravda. .......Pan Fištejn je třída, jen volové to nechápou a nepochopí.

Re: Fištejnovy starosti:
Autor: Kodl Datum: 29.12.2008 17:26

Tolik slov a jen lhaní, jako správný modrý bolševik.Ty se budeš montovat do Ruska s Fištejnem i když tady budeš žrát kořínky rostlin a kvičet, že žádná krize neexistuje.Prostě se vyrovnej s tím, že budeš mít ještě větší howno než mají Rusáci.Oni si na rozdíl od českých blbečků jako ty, majících plnou hubu liberalismu, nenechali Rusko rozkrást, takže se svým majetkem můžou zacházet dle  libosti.Fištejn je žvanil, který Rusko nenávidí, doma by ty jeho kecy nikdo nečetl.

To nechápete.:
Autor: vita Datum: 29.12.2008 17:08

Když Havel prohlásí, že nějaký režim je autoritářský, tak je autoritářský, kdyby čert na kobyle jezdil!

Nějaká svoboda slova, systém více politických stran, svobodné volby - co to je proti poznání Pomazaného Demokrata?

Sakra, tak mě napadá, z té věty by se dalo rozvinou absurdní dramátko jedna báseň! Škoda že neumím pořádně psát a fabulovat... Ale možná by šlo sestavit takovou absurdní jednoaktovku jen z páně Havlových výroků. "Humanitární bombardování" by rovněž nemělo zapadnout...

Re: Fištejne,Fištejne:
Autor: vita Datum: 29.12.2008 17:03

Ano! Garri Vejnštejn-Kasparov je přirozený sjednotitel Ruska! Tak geniální sjednotitel, že v jeho bloku vedle sebe usedli Židé i antisemité, bolševici i nacisti a xenofobové...

Nádherný obrázek budoucího Sjednoceného Ruska. Skoro jako ty obrázky ze Strážní věže, kde tygr leží vedle beránka.

Re: Vito,:
Autor: vita Datum: 29.12.2008 17:00

Na rozdíl od tehdejšího mladého kancléře, kterému fandila zejména bohatší část německého národa, neb je tak krásně ochránil před komunisty a socany a odboráři, Putin ani Medveděv nehlásají nenávist k nějakému etniku, nesvádějí problémy státu na obětní beránky - ale hledají východiska.

To, jaká část Němců fandila v 38. Hitlerovi, těžko dnes zjišťovat. On si totiž nechal parlamentem odhlasovat Zmocňovací zákon, všechny Němce zbavil hlasovacího práva a většinu odpůrců nechal zašít do konclágrů. Takže opravdu těžko říct, kolik by hlasovalo pro socialisty, kolik pro komunisty, kolik pro měšťácké strany, kolik pro velkoburžoazní...

V každém případě Rusové měli možnost hlasovat - a protože se jim dělají pupínky z představy, že by měli opět zažít vládu "dermokratů" a "prichvatizátorů", zvolili toho, koho jim Putin doporučil. Zdůrazňuji doporučil, ne nadiktoval. Mohli volit jiné strany než JR a jiné politiky než Medvěděva? Samozřejmě, že mohli. Ale pravice mají nejmíň na generaci plný zuby.

Re: Fištejnovy starosti:
Autor: Lovap Datum: 29.12.2008 16:52

Prepáčte, ale Váš slovník si s jeho nič nezadá ...

Re: Za Velké vlastenecké války sovětští lidé umírali,:
Autor: vita Datum: 29.12.2008 16:50

VŽDY reaguji k věci - k tématu článku nebo aspoň k tématu předloženému předpřispěvatelem na vláknu.

Že vy, ps, nedokážete udržet myšlenku - a svádíte to na ostatní - je vaše a jen vaše pitomost. Pomalu přestávám věřit, že to kdy zvládnete.

Re: To zas bude v postsovětsko-sovětském Rusku politických procesů, imperia-:
Autor: mira Datum: 29.12.2008 16:23

Omyl. Uchytil se tam nacismus.

Reagan byl blíže pravdě, hovořil-li o Říši zla. Bohužel. Na rozdíl od Klause, který Rusům vykládá cosi o tom, že jsou oběti komunismu jako my. To je naopak klasický projev stockholmského syndromu (oběť se zastává svého tyrana).

Re: Fištejne,Fištejne:
Autor: mira Datum: 29.12.2008 16:18

To je opravdu o voze a o koze. Způsob, jakým se Putin mocensky opevnil je v (občansky) svobodných  zemích zhola nemožný, protože de facto znamená likvidaci občanských svobod. Nic na tom nemění plíživá salámová metoda, kterou Putin zvolil, a která mnohým z nás zatemnila úsudek. Proto je Vaše srovnání Putina s Bushem zcela nesmyslné.

Čackému rozvědčíku z Connecticutu : Řád Rudého praporu je již připraven:
Autor: Větší vlastenec Datum: 29.12.2008 16:07

Zdar soudruhu Pasáčku ! I když jsme spolu kozy nepásli, můžeš mi tykat, jako svému soudruhovi a příteli. Protože já jsem Tvůj soudruh a přítel, a myslím to s Tebou dobře. V

Proto Ti opakuji : jestli se budeš maskovat tak nedbale jako dosud, imperialistické tajné služby Tě najdou. Pak, jako správný rozvědčík, budeš muset zajistit vlastní mlčení. Nosíš sebou stále služební zbraň k tomu účelu určenou, soudruhu ?  :-(

Přece se nechceš nechat polapit živý. Já vím, že bys během ďábelského mučení nic neprozradil, jako s.Fučík nebo Zoja Komsomoloděmskaja, ale přece jenom, jsou příjemnější způsoby, jak zemřít za socialismus.

Každopádně, připravuj se na návrat. Příští rok Tě u příležitosti 92.výročí VŘSR přijme ve slavnostně vyzdobeném Vladislavském sále předseda vlády, přítel ing.Jiří Paroubek V, aby Ti propůjčil Řád Rudého praporu za Tvoje dlouholeté hrdinské úsilí v boji za mír a socialismus.

R^ VV >-  Vpřed, rudí námořníci, přiložte, puškuklíci !  Volte ČSSD a KSČM !  >- VV R^

Re: Objektivní pohled pana Fištejna:
Autor: Jiří Heincl Datum: 29.12.2008 15:42

Váš příspěvek mě velice zaujal. Zalistoval jsem proto na ruském internetu a například na stránkách www.kommersant.ru jsem se dočetl, že Ministerstvo vnitra RF dalo podnět prokuratoře, Přímořského kraje, aby vyšetřila příliš tvrdý a neúměrný zásah příslušníků OMON - oddílu Zubr proti demonstrantům ve Vladivostoku. Jednalo se o protest proti zvýšení cel na zahraniční automobily a noviny Kommersant uvádějí, že se demonstrace zúčastnilo asi 15 000 lidí a téměř zastavili dopravu ve městě. Článek v ruštině a v angličtině má totožný obsah. Podle publikovaných údajů je nyní v Rusku si 10 milionů internetových připojení, takže přístup na internet bude mít takových 30% obyvatel. Myslím, že s cenzurou to nebude tak strašné, jak je u nás prezentováno. Upřímně řečeno, nějak nemůžu pochopit absolutní démonizování Ruska. Když jsem si přečetl slova bývalého prezidenta V. Havla: "Rusko je novým typem autoritářského režimu, který je daleko sofistikovanější než klasické diktatury, protože má mnoho vnějších znaků demokracie: svobodu projevu, několik politických stran, svobodné volby.", tak mi nejde dohromady autoritářský režim se svobodou projevu, se svobodnými volbami a se svobodnými politickými stranami. Rusy nemám rád, znám jich několik pracovně a v Rusku bych nechtěl žít ani za nic. Stačí mi, když jednou, dvakrát za rok zajedu na Ukrajinu. Myslím však, že trocha objektivnosti by neuškodila.

Pozor na Putina:
Autor: Pasáček koz ve Vermontu Datum: 29.12.2008 15:25

Ruský diktátor Putin ve funkci předsedy ruské vlády je extrémně nebezpečný. To jasně poznalo všech 56 poslanců Komunistické strany Ruska, kteří ho odmítli volit. Putin ohrožuje celý civilizovaný svět : Neposkakuje podle americké píšt´alky. Uvádí v zuřivost ty nejpokrokovější politiky. Řinčí zbraněmi a vyhrožuje, že Rusko odrazí jakoukoli agresi. Zatrhnul rabování ruského nerostného bohatství. Předstírá, že chce žít v míru se všemi státy a obchodovat s nimi. Drze obchoduje s Iránem, úhlavním americkým nepřítelem, dodává mu zbraně a palivo do atomové elektrárny. Stojí na straně Srbska a neuznává ozbrojenou loupež Kosova provedenou demokratickými státy NATO ve prospěch albánských teroristů.

A povšimli jste si jeho tvrdých ocelových očí?  Jde z nich strach. Viděli jste jeho strašné vlčí zuby? Má je nabroušeny na Českou republiku. A po jejím schramstnutí si dá Karkulku jako zákusek. Ani dvě americké základny tomu nezabrání!

A k dovršení všech jeho drzostí se nechal zvolit osobností roku 2007 jakýmsi obskurním americkým časopisem Time. Jistě je podplatil vodkou.

V zájmu svobody a demokracie bude nezbytně nutné s Putinem rázně zatočit. Návrhy, jak to nejlépe udělat posílejte Mr. Bushovi do Bílého domu. Bude vám vděčný, on sám to neví.