20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

BTW: Psi se dvěma jazyky

Ano, Nazgúlové jsou skutečně psi se dvěma jazyky... tedy správněji dvoujazyční. Díky Martě ovládají vedle českých i základní norské povely. Pokud si ale myslíte, že jsou na to konto poslušnější, tak vás musím bohužel vyvést z omylu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zana 15.11.2008 20:58

Re: :-))

chi chi, kdo jí to naučil? - mně to zní jako pokus o štěkot;-);-D

tosca 15.11.2008 22:12

Re: :-))

No, jako štěkot to není. Asi proto, že žádný z našich hafanů neštěká typickým "haf" :-)

Ono to tak nějak vzešlo z prvních slabik ... "ba", "be", "pa"..."papa" ... "bapa".... pak (snad) "pokus" o "bába" no a jako správná Ostravačka to holt "zkratila" ... baap a následně také velmi oblíbené beep (angličtináři, prosím nečíst jako bíp, fakt je tam e) :-) Momentálně těmito slabikami označuje vše, co se ji líbí ... je to prostě baap nebo beep :-D

Vave 15.11.2008 22:20

Re: :-))

Hihi! Tak by mě zajímalo, zda těmi různými slovy rozlišuje Eliška rody nebo míru uchvácení. ;-):-)

Zdravím obě Toscy a přeju jim dobrou noc. VV

Hana W 15.11.2008 21:08

Re: :-))

Taky zdravim Toscu a mimiToscu. Dlouho uz mi vrta hlavou, odkud ten nick. Opera je to krasna, ale tak krapet osudova. Netreba odpovedet - kazdy mame sve duvody.;-)

Jakub S. 15.11.2008 21:12

Ano, je to velkolepě osudová, tragická opera. Nicméně -

- mě od začátku navozuje něco jiného: ruské  t o s k a  - stesk. - ? - Nicméně ta krasavice inteligentní nemá důvod si na něco stýskat - možná prožívá hajtajm svého života. Vím já? Nevím.

tosca 15.11.2008 22:07

Re: :-))

No, kdysi jsem slibovala, že o původu svého nicku napíšu na Zvířetník článek. Pak se ale pár věcí změnilo (mimitosca v tom není, bylo to o dost dřív) a rozepsaný článek skončil v šuplíku.

Popřemýšlím, zda ho dopsat...

Klidně dnes prozradím, že to není podle té známé opery, ani to nemá původ v ruském, stejně znějícím, ale jinak psaném slovíčku :-) Je to srdeční záležitost z mé minulosti, úzce související s původní náplní Zvířetníku - se zvířaty...

Louk 15.11.2008 19:04

Konec týdně mě úplně udolal

ale krásné Nazgúlí vyprávění a následná debata mě podržely V. Taky mě zahřálo, že i ostatní pejskaři drrrnčí, když jde do tuhýho. A Terra-san měla jako obvykle pravdu, když zmínila, že na kočky to neplatí, že vás spíš zruší,tj.ignorují. Jedna se může udrnčet a ony furt lozí okolo horkých plotýnek ;-P.

A radostně hlásím, že Pedroník je fakt kluk do nepohody, statečně se prodírá bahnem a kutálí ze strání, žádný ufňukaný gaučo. Jen kdyby mi ten mizera samou rozjařeností věčně nezakusoval nohavice. To je fakt o zlomkrk - viz důkaz. Prevít jeden poťouchlej, po zákazu musel vyzkoušet, jestli nesmíš! platí na všechny strany nohavic :-D

Louk 15.11.2008 19:31

Halóóó, Zanóóó

kdepak jsou fotky pražské zeleně ?;-D. Nebuď škrt a poděl se, u nás už nevykouklo sluníčko ani nepamatuju...

zana 15.11.2008 20:28

Re: Halóóó, Zanóóó

Já nejsem škrt, já jsem pako - jsem ten foťák nechala doma:-/. A bejval by se fakt užil už když jsme scházeli od nás dolů do Stromovky, pak na překrásný terény ve Hvězdě, na Bílý Hoře zase ve velkým lítali draci....

No, je mi líto. A celej den svítilo slunce, docházeli jsme samozřejmě za tmy a to zas svítil měsíc.

Zítra už bude nejspíš hnusně;-(.

Tak půjdeme na husu;-).

Louk 15.11.2008 21:47

Re: Halóóó, Zanóóó

Ne, že by to nebyl hezkej odkaz ;-D, ale přeci jen, na rozdíl od Tvých fotek... Holt na foťák taky platí Murphyho zákony, nejhezčí věci zůstávají obvykle nevyfoceny. Tak příště R^(Už jsem si myslela, že jste zeleň vyměnili za husu dneska ;-D)

Díky za pochvalu, města a vůbec civilizace mi nejdou, asi proto, že k nim nemám citový vztah ;-P. Takže to dopadne jako vždycky,samý strom a skála ...

Hana W 15.11.2008 20:24

Re: Konec týdně mě úplně udolal

Krasny fotky. Naposledy jsem byla v Karlovych Varech tak asi v r. 1976.

A proc by Pedro nemel byt potouchlej - tim dokazuje, ze mu to mysli:-D

zana 15.11.2008 20:34

Re: Konec týdně mě úplně udolal

No jo, teď mi to došlo a prohlídla jsem všecky fotky. Máš je moc hezký, hlavně ty lesní jsou náramný.  Pak že listopad není fotogenickejR^.

Louk 15.11.2008 21:55

Re: Konec týdně mě úplně udolal

Hanko W, to víš, že moje nářky nad Pedroníkem jsou pokrytecký a v duchu se pyšním, jak to psíkovi pálí ;-). Ovšem bojím se pádů, vysoká vrstva listí klouzala sama o sobě, pod ní schované roztroušené kameny... takže jednu kritickou chvíli, při obzvlášť vydařeném zákusu si kolemjdoucí něco vyslechli ;-D

Jakub S. 15.11.2008 21:43

Toto byla pro mě úchvatná procházka po Varech a nad nima -

poprvé od srpna 68. Ta borovice - úplný čínský akvarel! Pod tím kamzíkem, co se jmenuje Jelen, jsem na půdě pensionu Mantua, pod střechou s oknama nahoru na hvězdy, bydlel...ach, mein lieber Augustin - Moc děkuju. Úplně se na mě navalilo znovu těch hektických devět měsíců v KV...

Louk 15.11.2008 22:17

Re: Toto byla pro mě úchvatná procházka po Varech a nad nima -

Jakube, vyrostla jsem v ulici Pod Jelením skokem (vždycky se mi líbilo to jméno, i když na skále ční spíš koza jakási ;-P). Z okna výhled od Lázní I po Tři kříže, ale především na Divadelní náměstí a za domem lesy. Dlouho jsem v těch místech nebyla a dneska jsem hodně přemýšlela, co je jinak. Necitlivě se zastavuje každá volná plocha, v centru už nezbyli žádní domorodci, nenajde se jediný normální obchod s potravinami atd.atd. Nejsem žádný normalizační staromilec, ale Vary ztrácejí (pokud už neztratily) svojí atmosféru a obávám se, že nadobro :-/. Děje se tak navzdory nově opraveným fasádám a nablýskaným altánkům. Moc ráda bych si přečetla Tvé varské vzpomínání - nebylo nááhodou slíbené?

A hele, neutahuj si s Dolomitama - malej kopec, ale velkej hexenšus ;-D (a studený noci)

Jakub S. 15.11.2008 22:57

Teda - Pod Jelením skokem: no prosím, a to je v KV stovka ulic!

Ještě řekni, že poblíž Mantuy - !

Povídání - no mohlo by, mohlo...

Lucka 15.11.2008 18:02

První hlásání!

Tak sím, že jsme na canisterapeutickou zkoušku přišli, viděli a po boji i zvítězili.. Ale bylo to dlouhé a náročné.  Murphy dostal protokol o splněný zkoušky s výhradou, že není příliš vhodný pro práci s dětmi!!! 8-o Vzhledem k tomu, že ho mám otestovaného u Myšátek, tak tomu nevěřím.. Bylo to o tom, že tohle byla předposlední část zkoušky, odehrávající se v půl třetí odpoledne (byli jsme tam od devíti od rána) a tak už chudák asi neměl chuť se kamarádit a couval od nich pryč - přeci jen ho tam ty děti opatlávaly průběžě už od té deváté:-/ Více napíšu, až se vzpamatuju.. možná to bude i na článek

Xerxová 15.11.2008 18:08

Re: První hlásání!

napiš článek - bude to určitě nesmírně zajímavé . Jste šikovní VV

Louk 15.11.2008 18:50

Re: První hlásání!

Bezvadné R^VR^. Jste oba šikulové. A článek,Lucko, určitě napiš. Stejně si ale myslím, že by měli být soudní a nevystavovat psy (a pochopitelně ani páníky) takhle dlouhé nadměrné zátěži.

Xerxová 15.11.2008 18:54

Re: První hlásání!

Taky mě to překvapilo - protože pokud vím, tak psí canisterapeuti v praxi mají velmi hlídanou pracovní dobu, aby nebyli prací s lidmi unaveni. Aby to stále pro ně byla radost VVVV

Lucka 15.11.2008 20:08

Ano, anoo!

V úvodní přednášce nám říkali, že je třeba psa nepřetěžovat a když začne dávat najevo, že toho má dost, tak se máme omluvit a ukončit to.. A pak udělají tohle.. Ta děcka měla to opakované omatlávání psů mezi jinými testy (teda vlastně ve chvílích odpočinku) "v popisu práce"- prý proto, že člověk se dokáže přetvařovat, pokud mu něco nesedí ale pes to dlouhodobě nedokáže ;-O Já s nimi nesouhlasím, podle mě se psék projeví hned.. A Murphy byl dlouhodobě v pohodě.:-/ Dokonce mě napadlo, jestli se nebál spíš místa, kde se to zkoušelo - všude byla dlažba, jen tady na ní byla daná deka a různobarevné hračky, děti pískaly na píšťalu a na trubku aniž by nechaly psa rozkoukat..

Hana W 15.11.2008 20:30

Re: Ano, anoo!

Gratuluju! Takze Lucko, budete delat psi terapii - jako treba pro starsi nemocne lidi?

Lucka 15.11.2008 20:46

Hanko,

mám to v plánu zkusit. Může to být jak v domovech důchodců, nemocnicích, LDNkách, stacionářích, školkách a školách, u dětí, dospělých i seniorů. Ta jejich výhrada neznamená, že k dětem nesmíme - sami uznávají, že posuzují jen jeden moment chování psa a ten může být jindy v pohodě. Jde o to najít zařízení, kde by o spolupráci s námi stáli..pořád je hodně míst, kde to nejde kvůli hygienickým předpisům, alergiím a spoustě dalších výmluv.

Kdyby někdo z vás věděl o zařízení v Praze, kde by chtěli canisterapii vyzkoušet, tak mi dejte vědět. Může to být kterékoli z výše zmiňovaných míst..

Lucka V. 16.11.2008 19:25

Re: Hanko,

Lucko, zkus LDN v Motole. Když tam máma před časem ležela, byli tam velmi rozumní a v pohodě mě tam pouštěli s tenkrát tříměsíční Buffinkou. A byli moc rádi, když jsem ji vzala a obešla s ní pokoje, kde o to staroušci stáli. Nevím, jak je to teď, ale za zeptání nic nedáš.R^ jo a moc gratuluju!

Vave 15.11.2008 19:04

Re: První hlásání!

Gratuluju Lucce a Murphymu ke skvělému výkonu!VVR^VV A těším se na článek!:-)

Vave 15.11.2008 19:05

Re: První hlásání!

aaaa! A přeju všem pěkný večer! VV

zana 15.11.2008 20:37

Re: První hlásání!

Lucko, když to Murphy vydržel takhle dlouho, tak je prostě úžasnejV.

Taky se těším na článek.

Jakub S. 15.11.2008 16:51

Koho zajímá (resp. ještě) tzv. kauza MKundera, nechť se podívá na mé zásadní příspěvky, co jsem teď dal na NP.

Podle mě je to elementární, dear watsons, nespa...

Tyhle dvě poznámky jsem už konečně musel někam napsat. Je to už (jak říkáme my inťoši)  j a k  u  b l b e j c h !

Hana W 15.11.2008 15:57

Tak vam lidi nevim

Odeslala jsem neco do diskuze a vymazalo se mi to. Priznavam, ze jsem pouzila slovo s r a n# d a. Jinak tam nic nevhodneho nebylo, jo, krome slova f u j, v souvislosti s dvojjazycnymi povely pro psy. To je jediny cesky povel, ktery pouzivam a je univerzalni - zastav , nejankuj, vyplivni to... Proneseno mocnym hlasem je velmi efektivni.

YGA 15.11.2008 16:33

Re: Tak vam lidi nevim

Hanko, šel ti majla, papapá :-)