25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Milan 12.11.2008 0:22

Do sněhové břečky na letních pneumatikách?

Každý, kdo vyjede do rozčvachtané břečky v letních pneumatikách je potenciální vrah a zaslouží přísný trest.

A.S. Pergill 12.11.2008 6:02

Re: Do sněhové břečky na letních pneumatikách?

Problém je, že v testech renomovaných firem (= ne těch, které jsou ekonomicky provázány s výrobci pneu), ty letní pneu za těchto podmínek vyjdou srovnatelně se zimními, nebo dokonce líp. Přitom uvnitř obou kategorií jsou veliké rozdíly, takže byste pro tuto situaci musel požadovat konkrétní typ od konkrétního výrobce (a pro situaci o pár km dál zase pneumatiku zcela odlišnou).

Ladislav N :-))) 12.11.2008 11:54

Re: A.S. Pergill IP: 89.102.2.xxx

Ty vaše "testy pneu" bych chtěl vidět. ;-P

portwyn 12.11.2008 12:55

Nejsem renomovaná firma, ale

podle vlastní zkušenosti z mizerných silnic na Semilsku si dovolím o tomto tvrzení silně pochybovat. Prostě na letních to klouže o poznání víc. Nic jsem neměřil, ale na řízení je to jasně poznat.

Zimní i letní pneu mám zánovní Barum, takže nelze tvrdit, že rozdíl je ve výrobci nebo ve stáří pneumatiky.

mamb 12.11.2008 13:13

Re: Do sněhové břečky na letních pneumatikách?

To je mnohokrát omílaný blud. Kde jsou ty  testy  - voda je vzala ?

jezevec 12.11.2008 12:19

Re: Do sněhové břečky na letních pneumatikách?

Zkuste si ještě jednou pomalu a dvakrát přečíst následující větu:

Na letních gumách máte stejnou brzdnou dráhu jako na zimních, za předpokladu že na letních jedete úměrně pomaleji.

Co přesně jste nepochopil?

Vlad 12.11.2008 0:09

Sklidím nadávky, bych řekl

Léta jsem jezdil na univerzálech. A v pohodě.

Tuhle hysterii produkují psavci zaplacení výrobci gum. Letní + zimní = dvoje gumy.

conqueror 12.11.2008 0:37

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Souhlas...

naše daně prožírají 27.1.2009 4:25

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

;-( Buzerace a zase buzerace. Zimní pneumatiky jsou jen buzerační norma, zavedená v zájmu výrobců pneumatik.

Je to několik let jel jsem z  Ústí n/ Labem  do prahy a někde v polovině nehoda zablokovala silnici  a policie odkláněla dopravu na vedlejší  neposypanou cestu,  Auta tam stála a i silničáři se sypacím pluhem a nejelo to protože to klouzalo a silničáři ani neměli snahu tu situaci řešit.

V avii mi docházela nafta a když jsem zjistil , že bych v tom vehiklu umrznul tak jsem se rozhodl to projet v levém pruhu, kopec nekopec a náledí nenáledí na těch letních pneu a opravdu jsem těcj asi 20 km projel a teprve za mnou se s ostudou hrabali silniřáři s tím pluhem a sypačem, protože už museli.

Tak ony ty zimní pneu jsou fakt výmysl těch úředníků, kteří neumí jezdit a navíc jistě pořádně motivovaných  gumovou lobby.

Snad u kamionů tak kolem 25 tun, kde je jedna hnaná náprava by to mohlo trošku pomoci, ale i zde to bude spíš o snaže, protože když je fakt hnusně a závěje ani řetězy nepomohou.V rozpočtu státu  nám zase bude chybět 100 miliard , státní dluh jak kráva stát se žene cu grunt do bankrotu a úřednický otrapa bude lidem zvyšovat náklady  tam,  kde nemusí, protože on tyje z našich daní a i světový výrobci  gum potřrebují vyrábět.

ZW 12.11.2008 1:12

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Ještě tu máme jaro a podzim. Příslušné speciální pneumatiky se jistě objeví během následujících let. Samozřejmě odlišné, protože podzimní pneumatiky budou přizpůsobeny spadanému listí, zatímco jarní budou mít zvýšenou odolnost vůči pylu z kočiček. Odpovídající dopravní značky (pro jaro navrhuji kvítek, pro podzim lístek) budou schváleny vzápětí.

drak 2 12.11.2008 10:48

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

:-DZW- souhlas!R^R^R^R^R^

kirsat 12.11.2008 1:19

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Můj původní ŘP byl vystaven roku 1968. O nějakých "radiálkách" nebo "zimních" gumách neměla tehdy většina řidičů ani pořádnou představu. Technické kontroly ještě neexistovaly. Přál bych těm dnešním hrdinům vidět tehdejší silnice, na kterých děti běžně sáňkovaly a jezdily na bobech ze šlajfek. Pravda, provoz byl výrazně mírnější, ale nějaké náledí ještě nebylo důvod pro havárie. Jenom velmi strmé kopce (a tím myslím takové, kde škodovka měla na trojku co dělat) se nesjížděly, dokud nebyly posypané. Výkřiky o vrazích na letních gumách dnes pocházejí především od "závodníků", kteří nemohou z psychických důvodů uvolnit plynový pedál a vždy musí jet, co to dá. Zimní gumy na jejich autech nejsou žádná záruka bezpečnosti, protože jestli se dá na zimních gumách zastavit na určité vzdálenosti, tak na letních se dá zastavit na stejné vzdálenosti, jenom se musí jet pomaleji, ale právě to oni nechtějí připustit, protože pojedou vždycky rychleji, než to situace dovoluje. Najezdil jsem v zimních obdobích tisíce kilometrů na péráku, na silnicích, které nebyly mnohdy ani protažené, natož posypané. A bez pádu. A dneska mě budou frajírci poučovat, jak to nejde.

kirsat 12.11.2008 1:20

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Už se v rozčilení ani pořádně nepodepíšu, jsem kirast.

Ladislav N :-))) 12.11.2008 1:29

Re: kirast

No ba, ale od té doby se zlepšil stav silnic, zvýšila hustota aut na silnicích, jejich maximální dosažitelná rychlost i pravděpodobnost nehody z nepozornosti. A kdo si vyzkoušel rozdíl v klouzavosti zimních a letních pneu na zledovatělé vozovce, zimní gumy používá bez řečí. Pro víkendové sváteční řidiče je to samozřejmě nákladná záležitost, podobně jako placení povinného ručení a dálniční známky.

kirsat 12.11.2008 1:40

Re: kirast

Nejpravděpodobnější nehoda ovšem není z nepozornosti, ani z důvodů hustoty dopravy, ani kvůli zlepšenému stavu silnic. Je to na prvním, druhém, třetím, ..., desátém místě agresivní a arogantní jízda těch, "co na to mají". A těm, přirozeně, žádné zimní obutí nepomůže. A už vůbec nepomůže těm, co jeli "naproti". Naopak, těžké a na obrovskou rychlost rozjeté "tanky" těch, co na to mají, smetou čistě ze silnice víkendového svátečního řidiče v lehounké staré škodovce, který si to sunul i nižší než povolenou rychlostí, protože se mu zdálo, že to "trochu klouže". Ale toho přece nebude žádná škoda, vždyť to byl takový "nýmand" a věčně překážel na silnici.

Ladislav N 12.11.2008 1:57

Re: kirast

Tak to už jsme v oblasti politické. Protože "ti co na to mají", jezdí v zimě na "čtyřkolkách" s širokými pneu  a technickým stavem vozidla převyšujícím ony "škodovkáře" ve starých plechovkách. Statistiky neznám, ale ty staré škodovky (120) rozhodně bezpečnost silničního provozu pomalou jízdou nezvyšují. Favority s předním náhonem už jsou na tom mnohem líp.

R 12.11.2008 8:02

Re: kirast

Nojo, ale staré škodovky se zadním náhonem vyjedou třeba i na letních gumách to, kde novější auta i s zimními gumami zůstanou viset.

cipísek 12.11.2008 10:48

Re: kirast

R^

VL 12.11.2008 8:06

Re: kirast

Do rakve na kolech - Š 105 - 120 bych už nevlezl. Viděli jste ten nárazový test, který s ní udělali ve Světě motorů? Při nárazu v pouhých 30 km/h se vytrhla předná náprava a šla do kabiny posádky. Figuríny na obou předních sedadlech utrpěly "zranění neslučitelná se životem".

ZW 12.11.2008 10:51

Re: kirast

Však taky v dobách, kdy škodovky 105/120 tvořily přes polovinu provozovaných aut, se u nás velmi výrazně snížil počet obyvatel, že ? Kdyby tyhle dramatické mýty o "rakvích na kolech" byly pravdivé, už dávno by na silicích nejezdily, protože by jejich řidiči vymřeli při nehodách.

jezevec 12.11.2008 12:13

Re: kirast

Pokud se střetne škoda 105 (jedoucí nejpravděpodobnější rychlostí 55 km/hod) čelně s jinou škodou 105 (jedoucí 56 km/hod) a před střetem ještě něco ubrzdí - je to něco jiného, než když tu shade smete v kilu dvotunová limuzína s výztužným rámem.

ron 12.11.2008 12:45

Re: kirast

tak tak...psal jsem o tom do automixu ke článečku o legendě Š105-20

emil 12.11.2008 14:59

Re: kirast

To máte pravdu, zvlášť když do vás vlítne "machr" v BMW nebo Mercedesu, který vůbec nejede podle předpisů. Pak můžete jet klidně i v novém autě, machr vás stejně smete. Když vidíte havárie aut v televizi , to nebyly staré škodovky, to byla všechno auta max.  5 let stará. a jsou úplně rozšmelcovaná.

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 12.11.2008 3:00

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Naprosto s vami souhlasim. Jezdim take uz od roku 1971. Nejdrive na kozim dechu (i v zime), potom Tatrou 58A, pak Wartburgem a dalsimi. Tak ejsem najezdil spoustu kilometru sluzembnimi auty Ziguli, Skoda 105/120, S1203 atd. A na zimnich pneu jsem toho najezdil opravdu malo a presto jsem nikdy v zime neboural. Proste kdyz se mi silnice nezdala, tak jsem na rovnem useku kratce prudce pribrzdil a kdyz se to smyklo, jel jsem proste tak pomalu, abych nedostal smyk. Samozrejmosti je, ze pri vyjezdu z lesa, pred vjezdem na most pres reku atd. se sundava noha z plynu v patricne vzdalenosti. Takze pokud jsem v lete jel z Plzne do Prahy (ne po dalnici) hodinu a pul, pak v zime a na snehu to bylo dve a pul nebo tri hodiny. Jenze jak pisete, ti dnesni trotlici (os anglickeho throttle=plynovy pedal) nedokazou ubrat plyn. :-/

AndyO 12.11.2008 5:19

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

prosím ještě nějakou historku z dob, kdy jste jezdili koňkou, to je podobně relevantní jako to, co se dělo v osmašedesátém na silnicích. Však si všichni pamatujeme ty tisíce kamionů na silnicích, jak každá rodina měla přinejmenším jedno auto, půlka národa jezdila každý víkend na chalupu a zpět, cesťáci jezdili auty dvakrát týdně do Brna a zpět....nebo že bychom přeci jen nyní byli někde jinde?

Samozřejmě že většinou stačí jet opatrně, koneckonců pravidla siln. provozu hovoří jasně- řidič má přizpůsobit jízdu podmínkám etc. Proč tedy s sebou musí povinně vozit pitomou lékárničku, trojúhelník, žárovky? Proč se musí přivazovat pásy- já mám řidičák od 76 a žádné pásy v autech nebyly ještě pěkně dlouho potom ? Proč mají být děti povinně v sedačkách ?  To taky není žádná záruka bezpečnosti, koneckonců kdo jede opatrně, tomu se nic nestane a takové uvázané dítě v hořícím autě, vyndat nejde...kšíry se zaseknou a malér je na světě.

Co konkrétně vám na zumních gumách vadí?

A.S. Pergill 12.11.2008 6:17

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Vše, co jmenujete, jsou typické korupční a buzerační normy. Žárovky jsou u některých současných typů aut nevyměmitelné mimo odborný servis (uživatelská příručka k auto to dokonce výslovně zakazuje) a přesto se musejí i u těchto typů vozit s sebou (zajímá mě, kdy některého výrobce napadne od těchto drahých typů žárovek vyrábět atrapy pro splnění vyhlášky). I u Felicie je výměna žárovky v reflektoru podstatně složitější než byla u klasické škodovky (německý inženýr = totální kretén). Pásy jsou přinejmenším problematické, účinnost dětské sedačky nebyla nikdy potvrzena nějakou validní statistikou zranění a úmrtí při dopravních nehodách. Ukazuje se dokonce, že motivuje rodiny k zamezení narození třetího dítěte, protože to se podle předpisů do standardního auta nevejde, takže jejich bilance v globále - když se započtou i ty potraty a antikoncepce - je spíše záporná. Trojúhelník má význam maximálně, když uvíznete těsně za zatáčkou nebo vrškem kopce, na rovné silnici za dobré viditelnosti je bezvýznamný a v hustém dešti, sněžení apod. je lepší "zcela nepředpisové" blikající světlo.

Daleko větší význam by měla např. možnost rychlého odpojení baterie, nejlépe přímo z kabiny, aby se po nehodě, když teče benzín a srší jiskry, nemusela zvedat nabouraná karosérie a uvolňovat kontakty na baterii pomocí klíčů.

I. 12.11.2008 6:44

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Pane vy máte s autem takových problémů, že byste měl  jezdit vlakem. S 3 dětmi.

A.S. Pergill 12.11.2008 6:50

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Chalupu máme ve vsi, kam jede autobus dvakrát denně a o víkendu vůbec ne. Naštěstí nám děti vyrostly dřív, než se tahle zhovadilost zavedla. Lituji ty, co mají děti mladší.

Ivošek 12.11.2008 7:50

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Proč? Prostě jsem si koupil větší, sedmimístné auto a dětské sedačky vozím vůbec ne kvůli nějakému předpisu, ale proto, že mám svoje děti rád. Vozil jsem je i v době, kdy se objevily na trhu a povinné to nebylo. Stejně jako jsem vždy v zimě používal zimní gumy, protože jsem poznal ten rozdíl v jízdních vlastnostech (obzvlášt z kopce je velký rozdíl jestli auto sánkuje anebo brzdí), pásy si beru kvůli sobě, ne kvůli předpisu a i světla jsem rozsvědcel jakmile jsem vyjel dávno před tím, než to udělali povinné, protože jsem chtěl, aby o mě ostatní řidiči věděli rychleji než bez světel.

VL 12.11.2008 8:11

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Jak se liší výměna žárovky ve Felícii od Favorita? Snad jenom v tom, že Favorit měl bajonetový uzávěr světlometu plochý, Felicia ho má oblý. U klasické škodovky jste musel vyndat světlomet z auta abyste se dostal k žárovce, u Felicie povolíte kryt, zmáčknete pružinu a máte žárovku v ruce. Horší jsou Fabie, je tam málo místa pro ruku.