28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ptakopysk 12.11.2008 11:33

já to prubnu...

 All Wheater označení - dostanete pokutu v jakémkoli počasí.

zimní výbava - kulich, šála, rukavice (řidič povinně)

když máte čtyřkolku, dostanete pokutu za neekoligickou jízdu, protože čtyřkolka víc žere

zimní pneumatika nákladní - tady fakt nevím - v životě jsem ji neviděl (nejezdím do Norska)

Robin 12.11.2008 14:05

Re: Sakra, je to jakési celé podivné.

Vysvětlete mi prosím, proč čtyřkolka na letních brzdí lépe než dvojkolka na zimních|?

Ivošek 13.11.2008 7:39

Re: Sakra, je to jakési celé podivné.

Měl jsem několik let Subaru, takže se čtyřkolkou zkušenosti mám dost a je to samozřejmě blbost - čtyřkolka na letních v žádném případě na sněhu nejede lépe než dvojkolka na zimních a co se týče brždění, tak tam je úplně jedno jestli je to čtyřkolka nebo dvojkolka, pouze při brždění motorem je na tom čtyřkolka lépe (samozřejmě obutá do zimních).

žaba(k) na prameni 14.11.2008 9:57

Re: Sakra, je to jakési celé podivné.

Hele, Robine, přečetl jste si příspěvek? Tam se nemluví  konkrétně o brždění. A co se týče jízdních vlastností doporučuji počíst si v testech ÚVVM.

ale pak není o čem blafat.

Petr 12.11.2008 10:24

Odkdy mají kamiony zimní přezutí ?

Jinak souhlas, značka je zbatečná buzerace od státu.

Mojmir Prusa 12.11.2008 10:21

MNE BY HLAVNE ZAJIMALO

kdo nyni kontroluje, pokutuje a odklani ty VSECHNY KAMIONY, co jednou po dalnici, a ani jeden z nich nema zimni gumy????

Nechapu, proc vsechno musime vymyslet sami jak micurinci. Proc se neopsal prislusny paragraf z nemeckych predpisu: KDYZ JSOU NA SILNICI ZIMNI PODMINKY, MUSI BYT VOZIDLO VYBAVENO NA ZIMU.  A sankce v pripade nehody.

Treba posledni zima byla dost mirna. A pred trema rokama, tusim, byl za celou zimu snih i na horach jen jeden tyden. Proc my vymyslime znacku a pak ji instalujeme chytre na jedinou paterni komunikaci. To opravdu nejsme schopni posilit na tech 10-50 inkriminovanych kilometrech silnicare, aby to jednoduse vcas za kazde situace uklidili. Znacka je fakt jednodussi !!!

 

Bubik 12.11.2008 10:12

No, jestli je něco zhovadilého na nové úpravě, tak zejména

to časové rozlišení. Do 30.4 na zimních, od 1.5 do 31.10 na letních. Pak zase zimní. Tečka. Zatímco dle výrobců gum se jejich přezouvání má řidit teplotami, dle MD kalendářem.

Připomíná mi to moje kdysi pobyty na podzimních školeních v Rusku, kde "ouřední zima" začala 1. listopadu a do té doby se netopilo. I když bylo venku mínus deset. A pak se topilo na plný "céres" až do jara. Kdy začínalo "ouřední jaro", nevím neměl jsem tu čest tam na jaře být.

Jestli oni autoři vyhlášky si tyhle nápady nepřinesli odtamtud.......

O´Hafra 12.11.2008 10:00

Pánbůh s náma a zlý pryč!

Popis průjezdu přes Havlíčkův Brod je sugestivní, ale je tady ještě další, kratší varianta. Z Humpolce jet přes Větrný Jeníkov přímo do Jihlavy. Je to o hodně kratší a taky to různí chytráci v zimě využívají. Tahle silnice víceméně vede souběžně s dálnicí a projíždí jen asi dvěmi vesnicemi. Jenže: z Humpolce je to také lezecká stěna a kdysi jsme tam s Trabantem uvízli a musili to složitě objíždět. Pak je to nahoru dolů, nepřehledné zatáčky, zase nahoru dolů a konečně pár cvičných kilometrů serpentin v lese k Jihlavě. Značka tu nebude, zato uvízlé kamiony určitě ano."Oni si tudy totiž zkracují cestu i v létě, aby neplatili těch dvacet kilometrů mýtného. Silnice byla letos na jaře tak vylágrovaná, že tam byly díry dobrých dvacet centimetrů hluboké a často delší než metr. Trošku to v létě zaplácali, ale už se to zase drolí.

Protože nám tahle objížďka" vede přímo před okny chalupy, viděli jsme tu stojící kolony už párkrát. Těším se na letošní zimu. Možná bych si mohla zřídit stánek s horkým čajem

Zvědavec 12.11.2008 9:54

Zimní pneu

Je mi 65 let, řidičák mám od roku 1967 a nechápu, jak jsme mohli před rokem 1989 vůbec žít bez zimních pneumatik. Tenkrát jsme ovšem ve skanzenu zvaném ČSSR vůbec netušili, že něco takového existuje, a přesto jsme si klidně jezdili, my dobrodruzi. A že by tenkrát bylo kvůli tomu víc bouraček než dnes, o tom si dovolím s úspěchem pochybovat...

ptakopysk 12.11.2008 10:15

Re: Zimní pneu

před devětaosmdesátým nebyly zimní gumy? Barum je nedělal? Docela by mě zajímalo na čem jsem teda jezdil? Bože můj, komunisti mi lhali i v tomhle!!!

js 12.11.2008 11:57

Re: Zimní pneu

Kdyz ono tenkrat tech aut bylo nejak min, tak to clovek spis sjel ze silnice. Jenze dneska uz neni prostor, kde do nekoho nevrazit.

emil 12.11.2008 14:48

Re: Zimní pneu

Nevím, kde si žil ty, ale v šedesátých a sedmdesátých letech zimní pneumatiky koupi nešly !!!! Snad jen v Tuzexu. Musíš si uvědomit, že svět už tu byl před tvým narozením. A když tohle nepochopíš, těžko pochopíš další a jiné.

Pišta 12.11.2008 19:12

Re: Zimní pneu

Jezdím jako profík od roku 1964. Zima nezima , celý rok. To čemu se dnes říká "zimní pneumatika". za komoušů opravdu nebylo. Byly jen gumy s hrubým vzorkem , ale ze stejného materiálů jako byly ty letní, Přesto jsem nikdy v zimě neboural. Na náledí je zimní obutí  kromě hřebů stejně k ničemu.Zimní gymy jsou výborná věc , ale určitě to není prostředek, který zajistí v zimě letní podmínky. Díky masivní reklamě, si zavodící šílenci myslí, že stačí obout zimní gumy a může se zavodit stejně jako v létě. Jsem zvědav na statistiky nehod po letošní zimě. Hlavně na to , co naši geniální kocourkovští politici vymyslí příště až se zjistí, že nehodovost jaksi zůstala stejná. Jako ostatně zůstala po svícení v červenci  v poledne.

drak 2 12.11.2008 10:36

Re: Zimní pneu

:-D  Zvědavče, mně je 7O a mám stejnou zkušenost. Jenomže tenkrát jsme měli auta o výkonu max. 35 kw,  a hlavně neléčili jssme si komplex malého pinďoura agresivní jízdou!!!!!!!!!!!!!!!!!;-O

Ladislav N :-))) 12.11.2008 11:44

Re: a hlavně neléčili jssme si komplex malého pinďoura agresivní jízdou!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vy možná ne, ale jiní ano. Vy už se nepamatujete na "sportovní" škodovky se spojlery na zadní části karoserie? ;-P

Ale 12.11.2008 12:21

Re: Zimní pneu

Hele, nebylo to tím, že po silnici jezdili jezeďáci s traktorem plným neekologické škváry, po rovině pohazovali po deseti metrech a v zátáčkách a v kopci tak po jednom, až třech? Škvára se pěkně zatavila do ledu a držela, ostré hrany fungovaly mnohem lépe, než dnešní štěrky?

Ladislav N 12.11.2008 13:20

Re: Škvára

Škvára není bezpečná z ekologického hlediska. S omezováním využívání uhlí je hůře dostupná a dopravní náklady vyšší. A nejspíš se i obtížně používá ve strojních sypačích.

Jirka 12.11.2008 17:48

Re: Zimní pneu

Vzpomínám si, že jsem si na škodovku dával ojeté lëtní protektorovat na zimní ( většinou jsem je měl nazuté jen vzdau) a  na léto je pak dával na přívěsný vozík.Holt se šetřilo. Každý druhý víkend do Krkonoš nebo Jizerek a tam v kopcích na  uježděném sněhu byla 110 a pak 120  se zimákama na zadku kingem .

Nevybavím si, jestli byly zimní k dostání  nové

( na to jsem neměl), ale nebyl poroblém je dát  naprotektorovat.

Jindřich 12.11.2008 18:14

Re: Zimní pneu

Zimní gumy, nebo zimní protektory dělal Barum už od r 1970 , to vím, neboť jsem je měl. Takže, diplomaticky řečeno, o Vašem  tvrzení by se dalo úspěšně pochybovat.

Talián 12.11.2008 18:29

Re: Zimní pneu

Také jsem měl na staré Oktávce "zimní pneu", které se získaly protektorováním původně letních. Ovšem ty zimní se tak jenom tvářily. Směs byla stejná jako na letních a vzorek dezénu byl spíš na orná kola. Místo jemných zářezů a výlisů pro vytlačení sněhu ze vzorku měl socialistický zimní vzorek traktorové hrubé výčnělky a trochu fungoval ve sněhové vrstvě, pokud se to nastříkaly ze spreje "tekuté řetězy". Já jsem si "tekuté řetězy" koupil ve výprodeji do foroty nikoliv na auto, ale hodí se skvěle na boty, když musím mašírovat po neošetřených chodnících.

PAVEL 12.11.2008 9:47

Předem

upozorňuji,že v zimě jezdím na zimních gumách.Nicméně obdivuji přímo tesatelnou omezenost tvůrce značky a s ní souvisejícího předpisu.1)podle logiky piktogramů na značkách tato patrně znamená "řidiči motorových vozidel s vyjímkou motocyklů bez postraního vozíku jeďte po sněhu".2)podle logiky MD ovšem znamená povinnou zimní výbavu-tedy od listopadu do dubna se nesmí jezdit po D1 na motocyklu?(nevím,jak sehnat zimní gumy na dukárnu!)3)od kdy trvá zima v ČR 6 měsíců?4)od kdy jsou zimy v ČR výrazně tužší než v Alpách a za polárním kruhem?5)z logiky objízdné trasy plyne,že D1 je v zimním období udržována mnohem méně,než ostatní silnice kraje...

Kolombo 12.11.2008 9:44

Nechápu, proč

namísto buzerace řidiče jedoucího  v dubnu při 20 stupních na letních gumách nebyly raději rasantně zvýšeny postihy a pokuty pro ty, kdo zablokují silnici a ukáže se, že měli letní gumy? Pokud je někdo takový mistr, že jezdí i v zimě bezpečně na letních - OK. Pokud však zablokuje silnici nebo způsobí nehodu, kdyby byla pokuta a postih 5x vyšší, každý by si rozmyslel na čem pojede. a nezáleželo by na ročním období, kdo by zablokoval horský přechod v květnu byl by v průšvihu taky. Na druhé straně proč jezdit v listopadu nebo dubnu  při 20 stupních na zimních a zničit si je?

Mojmir Prusa 12.11.2008 10:10

Re: Nechápu, proč

PRESNE !   R^

beran 12.11.2008 9:02

Přehnaný humbuk kolem zimních gum

Autor mimo jiné v článku píše:"U nás na Vysočině obecně platí, že v zimě se bez zimních pneumatik nikam nedojede." V tom případě by mně zajímalo, jak je možné, že i v dobách, kdy žádné zimní pneumatiky neexistovaly po Vysočině jezdila auta. A to nemluvím o tom, že kvalita tehdejších silnic a jejich zimní údržby byly podstatně nižší, než dnes. Minulou zimu jsem sledoval, kolik aut (osobních) má zimní gumy. Prakticky všechna. A přesto počet nehod nijak neklesl. Stejně, jako nepomohlo celodenní svícení. Bezpečnost jízdy totiž závisí hlavně na chování řidiče. Jestliže mu zimní gumy dovolí jet o 20km/hod vyšší rychlostí než letní, tak také v okamžiku nehody jsou následky o těch 20km/hod horší. A nedovedu si představit právě ty rizikové řidiče, že na zimních pojedou stejnou rychlostí, jako by jeli na letních. Ale jen tehdy by měli tu vychvalovanou kratší brzdnou dráhu.

emil 12.11.2008 9:17

Re: Přehnaný humbuk kolem zimních gum

Úplný souhlas. Vědomí mnohých řidičů, že mají "bezpečné zimní gumy" a tak mohou jet rychleji, to je hlavní příčina nehod. Na horách jsem dříve pozoroval místní, jak se v zimě na sněhu rozjížděli s "lehkou nohou" na rozdíl od městských řidičů, kteří, aby vyjeli sněhem, točili plyn na "plné pecky". A o tom to je. Na sněhu a náledí se musí jezdit trochu jiným způsobem, zimní guma to nevyřeší, ale trochu pomůže. Cvok řidič se zimní gumou je daleko nebezpečnější než řidič jedoucí na letních (dříve se jim říkalo celoroční, ještě v roce 2002 to v návodu na obsluhu Golfa bylo napsáno), ale s vědomím, že je zima, sníh a náledí.

gerontusinza 12.11.2008 9:29

Re: Přehnaný humbuk kolem zimních gum

R^R^R^

fox 12.11.2008 9:34

Re: Přehnaný humbuk kolem zimních gum

No dávali jsme si na letní gumy řetězi,často z klínových řemenů.Označení řetěz je tedy přenesené.Mělo to obrovský záběr na ujetém sněhu,dalo se s tím jet i na asfaltu.

Autor má zcela pravdu,jsa rodákem z HB,zažil jsem na této objízdné trase úplné divy.Ráno z Prahy do Dukovan-pohoda.Odpoledne zpátky.Ne nezačalo chumelit,jenom se zvedl vítr a na obchvatu Štok byla snad dvoumetrové závěje,tedy návěje.Znaje původní trasu přes Štoky,vrátil jsem se a projel.

Myslím,že konečné řešení umístění značek je optimální,ze všech hledisek.Výjezd do lesa za odbočkou za Humpolcem je známé místo"zde začíná zima".Stejně jako kousek za Golčovým jeníkovem je místo,"zde začíná vysočina".Jezdil jsem tudy vlakem mnoho let a tam je vidět na několika metrech přesně jak už leží sníh.

Dnešní hustý,ne-li přehuštěný provoz neumožňuje kompromisy.Pokuď jsi vyjel musíš jet.Pokud nezavedeme službu,která nepohyblivé automobily bude shrnovat do příkopu,jako za války.

MGM 12.11.2008 8:53

Pozoruji, jak (účelově) krátká je paměť lidská

Jak je to dlouho, co se rozvíjela diskuze o tom, jak nová (Šimonovského) pravidla silničního provozu zachrání kvanta zbytečně zmařených životů. Argumenty těch, kteří poukazovali na to, že se pouze uvolní silnice pro agresivní piráty silnic, kteří stejně nebudou žádné pokuty platit a že si jenom policie a obce budou snadněji plnit kasy na úkor těch nejposlednějších, byly zatracovány i s jejich předkladately. Dneska jsme to účelově zapomněli, ale dostali jsme nové téma, jak potlačovat ty "blbečky", co ještě jezdí ve Favoritech, dodržují ty pitomé Šimonovského předpisy a zdržují tím dopravu a teď se jim navíc už do panelákového minibytu nevejde další sada gum, o vícenákladech ani nemluvě. Přitom ti, co přezuli na zimní už v září (vsadil bych se) nehodovost na silnicích nesníží, protože přece pojedou příslušně vyšší rychlostí. To je v překladu do češtiny zase o něco větší rychlostí, než dokážou zvládnout. A o kvalitě šrotu při takové havárii rozhoduje především hybnost havarujícího tělesa, tj. součin hmotnosti a rychlosti. Ti, co pojedou na letních budou mít rychlost (a často i hmotnost) o poznání nižší.

Po delší době jsem si zase pořídil ojetou popelnici i s novými (letními) gumami, ale poslední dva roky jsem ještě neměl tu čest jim sníh na silnici (díky globálnímu oteplování) představit. Letos to bude určitě jiné, sníh napadne za čtrnáct dnů a nesleze do května, přesně podle předpisu. Tak přeji všem, co už se nemohou dočkat Ralye Vysočina na D1 efektní karamboly, vyslovuji dopředu soustrast s těmi, co nemohou zvolnit rychlost a způsobí tak hodinové zácpy a zatracení všem, kteří zdržují jízdou podle předpisu (přizpůsobí rychlost stavu vozovky, provozu, svým schopnostem a stavu dopravního prostředku) a s pokřikem "Ať žije globální oblbování" všem s lítostí oznamuji, že se nezúčastním, tak neberte na nikoho ohledy, ať zase překonáme ty loňské rekordy!

drak 2 12.11.2008 10:44

Re: Pozoruji, jak (účelově) krátká je paměť lidská

:-DMGM- fandím Vám. Správný názor, a když vidím vrchního inkvizitora šIMONOVSKÉHO  A SVÍTÍM V ČERVENCI V PRAVÉ POLEDNE, tak se mi otvírá kudla v kapse. A´t někdo řekne o kolik je nehod méně při svícení za jasnéhé dne! Je to grupa de-bilů!!

gerontusinza 12.11.2008 8:46

Pane Bárto shrnu to.......

člověk který ví že se kamiony přezouvají na zimní obutí, by už skutečně měl přestat psát........   Je to nevědomost, zhovadilost nabo už úplná pitomost? Nevím, ale jeden by měl psát o něčem co zná a nikoli evidentní pitomostio...... Chlape vy snad už ani nepište, chybí vám základní vstupní údaje......;-D