23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ZW 12.11.2008 10:51

Re: kirast

Však taky v dobách, kdy škodovky 105/120 tvořily přes polovinu provozovaných aut, se u nás velmi výrazně snížil počet obyvatel, že ? Kdyby tyhle dramatické mýty o "rakvích na kolech" byly pravdivé, už dávno by na silicích nejezdily, protože by jejich řidiči vymřeli při nehodách.

drak 2 12.11.2008 10:48

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

:-DZW- souhlas!R^R^R^R^R^

cipísek 12.11.2008 10:48

Re: kirast

R^

drak 2 12.11.2008 10:44

Re: Pozoruji, jak (účelově) krátká je paměť lidská

:-DMGM- fandím Vám. Správný názor, a když vidím vrchního inkvizitora šIMONOVSKÉHO  A SVÍTÍM V ČERVENCI V PRAVÉ POLEDNE, tak se mi otvírá kudla v kapse. A´t někdo řekne o kolik je nehod méně při svícení za jasnéhé dne! Je to grupa de-bilů!!

drak 2 12.11.2008 10:36

Re: Zimní pneu

:-D  Zvědavče, mně je 7O a mám stejnou zkušenost. Jenomže tenkrát jsme měli auta o výkonu max. 35 kw,  a hlavně neléčili jssme si komplex malého pinďoura agresivní jízdou!!!!!!!!!!!!!!!!!;-O

AD 12.11.2008 10:28

Re: Já tomu nějak nerozumím

existuje prevence a represe, nabouranemu moc nepomuze, ze za to zaplatite statu pokutu

ijáček 12.11.2008 10:24

Re: Ježišmarja, proč si nadáváte ?

Ministerstvo to asi ví, ale neví, ze které strany ho pokoušou víc a dřív.

Ministerstvo evidentně chce, aby v zimě na vrcholu Vysočiny se jezdilo na zimních.

Neví asi, jak to prosadit, aby ho nesežrali účastníci kamiónové "rallye letní guma", ani spořiví občané.

Jak se zdá, sežrat MD chtějí všichni, ale to na vhodnosti zimních gum v zimě nic nemění.

Druhý problém je, jak vysvětlit malmojům, že když v zimě mají zimní gumy, tak aby se zvýšila bezpečnost, měli by jezdit téměř jak na letních (tedy s ohledem na kluzkost silnice), a pak teprve auto projede to, co na letních ne. Když ve 160 vletí u Větrného Jeníkova do břečky, tak je skoro jedno, jestli má nebo nemá zimní.

Petr 12.11.2008 10:24

Odkdy mají kamiony zimní přezutí ?

Jinak souhlas, značka je zbatečná buzerace od státu.

Mojmir Prusa 12.11.2008 10:21

MNE BY HLAVNE ZAJIMALO

kdo nyni kontroluje, pokutuje a odklani ty VSECHNY KAMIONY, co jednou po dalnici, a ani jeden z nich nema zimni gumy????

Nechapu, proc vsechno musime vymyslet sami jak micurinci. Proc se neopsal prislusny paragraf z nemeckych predpisu: KDYZ JSOU NA SILNICI ZIMNI PODMINKY, MUSI BYT VOZIDLO VYBAVENO NA ZIMU.  A sankce v pripade nehody.

Treba posledni zima byla dost mirna. A pred trema rokama, tusim, byl za celou zimu snih i na horach jen jeden tyden. Proc my vymyslime znacku a pak ji instalujeme chytre na jedinou paterni komunikaci. To opravdu nejsme schopni posilit na tech 10-50 inkriminovanych kilometrech silnicare, aby to jednoduse vcas za kazde situace uklidili. Znacka je fakt jednodussi !!!

 

ptakopysk 12.11.2008 10:15

Re: Zimní pneu

před devětaosmdesátým nebyly zimní gumy? Barum je nedělal? Docela by mě zajímalo na čem jsem teda jezdil? Bože můj, komunisti mi lhali i v tomhle!!!

Bubik 12.11.2008 10:12

No, jestli je něco zhovadilého na nové úpravě, tak zejména

to časové rozlišení. Do 30.4 na zimních, od 1.5 do 31.10 na letních. Pak zase zimní. Tečka. Zatímco dle výrobců gum se jejich přezouvání má řidit teplotami, dle MD kalendářem.

Připomíná mi to moje kdysi pobyty na podzimních školeních v Rusku, kde "ouřední zima" začala 1. listopadu a do té doby se netopilo. I když bylo venku mínus deset. A pak se topilo na plný "céres" až do jara. Kdy začínalo "ouřední jaro", nevím neměl jsem tu čest tam na jaře být.

Jestli oni autoři vyhlášky si tyhle nápady nepřinesli odtamtud.......

Mojmir Prusa 12.11.2008 10:10

Re: Nechápu, proč

PRESNE !   R^

O´Hafra 12.11.2008 10:00

Pánbůh s náma a zlý pryč!

Popis průjezdu přes Havlíčkův Brod je sugestivní, ale je tady ještě další, kratší varianta. Z Humpolce jet přes Větrný Jeníkov přímo do Jihlavy. Je to o hodně kratší a taky to různí chytráci v zimě využívají. Tahle silnice víceméně vede souběžně s dálnicí a projíždí jen asi dvěmi vesnicemi. Jenže: z Humpolce je to také lezecká stěna a kdysi jsme tam s Trabantem uvízli a musili to složitě objíždět. Pak je to nahoru dolů, nepřehledné zatáčky, zase nahoru dolů a konečně pár cvičných kilometrů serpentin v lese k Jihlavě. Značka tu nebude, zato uvízlé kamiony určitě ano."Oni si tudy totiž zkracují cestu i v létě, aby neplatili těch dvacet kilometrů mýtného. Silnice byla letos na jaře tak vylágrovaná, že tam byly díry dobrých dvacet centimetrů hluboké a často delší než metr. Trošku to v létě zaplácali, ale už se to zase drolí.

Protože nám tahle objížďka" vede přímo před okny chalupy, viděli jsme tu stojící kolony už párkrát. Těším se na letošní zimu. Možná bych si mohla zřídit stánek s horkým čajem

Zvědavec 12.11.2008 9:54

Zimní pneu

Je mi 65 let, řidičák mám od roku 1967 a nechápu, jak jsme mohli před rokem 1989 vůbec žít bez zimních pneumatik. Tenkrát jsme ovšem ve skanzenu zvaném ČSSR vůbec netušili, že něco takového existuje, a přesto jsme si klidně jezdili, my dobrodruzi. A že by tenkrát bylo kvůli tomu víc bouraček než dnes, o tom si dovolím s úspěchem pochybovat...

fox 12.11.2008 9:52

Re: Předpis je typická ukázka zkorumpovanosti MD

Rodíl mezi letními a zimními gumami je stejný,jako se liší zpěv od mluvení.Asi před 15 lety jsem obul zimní dunlopy na vectru a jeli jsme do Krkonoš.Cestou pršelo a pomalu to přecházelo ve sníh.Kolony aut se plížily na hranici smyku.Zkusil jsem předjet jednoho loudala a ono to šlo jak po másle.Přidal jsem a přijel zcela bezpečně do Horního Maršova,kde už bylo dost pod nulou a sníh a led.Plno němců tam obouvalo řetězy před cestou do kopce,já to projel úplně v pohodě.Asi za dva dny jsem potřeboval sjed dolů.Věřil jsem gumám a tak jsem to pustil trochu rychleji.Jezdím jinak celkem velmi opatrně.40 let bez nehody.V dosti prudkém klesání za zatáčkou nějakej němčík nasazoval řetězi uprostřed silnice.Protože tam ten pitomec skončil.Objet to nešlo.Vectra měla ABC a zánovní gumy vykonaly své.Zastavil jsem včas.

Tedy tato moje zkušenost je asi poučná.Bohužel nikdy jsem zimní gumy nesjel během pár zim(na sněhu se vůbec neopotřebovávají) a  také nevím ,jak rychle svoje vynikající vlastnosti ztácejí,vlivem tvrdnutí pryže,to se nikde nedovíte.Vlastní zkušenosti mi nic neříkají.Určitou ztrátu adheze pociťuji,ale je to jen subjektivní.

Závěr?V zimě jezděte na zimních.

PAVEL 12.11.2008 9:47

Předem

upozorňuji,že v zimě jezdím na zimních gumách.Nicméně obdivuji přímo tesatelnou omezenost tvůrce značky a s ní souvisejícího předpisu.1)podle logiky piktogramů na značkách tato patrně znamená "řidiči motorových vozidel s vyjímkou motocyklů bez postraního vozíku jeďte po sněhu".2)podle logiky MD ovšem znamená povinnou zimní výbavu-tedy od listopadu do dubna se nesmí jezdit po D1 na motocyklu?(nevím,jak sehnat zimní gumy na dukárnu!)3)od kdy trvá zima v ČR 6 měsíců?4)od kdy jsou zimy v ČR výrazně tužší než v Alpách a za polárním kruhem?5)z logiky objízdné trasy plyne,že D1 je v zimním období udržována mnohem méně,než ostatní silnice kraje...

Kolombo 12.11.2008 9:44

Nechápu, proč

namísto buzerace řidiče jedoucího  v dubnu při 20 stupních na letních gumách nebyly raději rasantně zvýšeny postihy a pokuty pro ty, kdo zablokují silnici a ukáže se, že měli letní gumy? Pokud je někdo takový mistr, že jezdí i v zimě bezpečně na letních - OK. Pokud však zablokuje silnici nebo způsobí nehodu, kdyby byla pokuta a postih 5x vyšší, každý by si rozmyslel na čem pojede. a nezáleželo by na ročním období, kdo by zablokoval horský přechod v květnu byl by v průšvihu taky. Na druhé straně proč jezdit v listopadu nebo dubnu  při 20 stupních na zimních a zničit si je?

Hans z dědiny 12.11.2008 9:39

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Prdhile, 2 sedačky a "bonbon" vlezou i na zadní sedadlo Fabie, dokonce i starého Tipa - vyzkoušeno, ověřeno. Stačí myslet a chtít, což nepochybně někomu bez technického talentu proti srsti. Ber to tak: ten, kdo rozumí, používá, ten kdo nerozumí - musí poslouchat nařízení. Tak poslouchej a brblání si nech na doma.

Eda 12.11.2008 9:36

Re: Já tomu nějak nerozumím

Míním totéž. Ani letní gumy nejsou v létě stopro, příjde-li průtrž mračen. Jen idiot letí dál 160. Své by mohly sehrát i pojišťovny. Nemáte-li zapnuté bezpečnostní pásy, také je to váš problém. Ale těch tlaků a protiktlaků všech možných lobby a radilů.. Pravdou však zůstává ta nekonečná řada každoročních "zaskočení řidičů" zimním !!!!! sněžením. O jarním nemluvě..... A bude tomu tak dál....Značka neznačka. Počty uvíznutých a obrácených aut zůstanou, přibude jen pokut a trestných bodů.. To už je takový krajový kolorit...

fox 12.11.2008 9:34

Re: Přehnaný humbuk kolem zimních gum

No dávali jsme si na letní gumy řetězi,často z klínových řemenů.Označení řetěz je tedy přenesené.Mělo to obrovský záběr na ujetém sněhu,dalo se s tím jet i na asfaltu.

Autor má zcela pravdu,jsa rodákem z HB,zažil jsem na této objízdné trase úplné divy.Ráno z Prahy do Dukovan-pohoda.Odpoledne zpátky.Ne nezačalo chumelit,jenom se zvedl vítr a na obchvatu Štok byla snad dvoumetrové závěje,tedy návěje.Znaje původní trasu přes Štoky,vrátil jsem se a projel.

Myslím,že konečné řešení umístění značek je optimální,ze všech hledisek.Výjezd do lesa za odbočkou za Humpolcem je známé místo"zde začíná zima".Stejně jako kousek za Golčovým jeníkovem je místo,"zde začíná vysočina".Jezdil jsem tudy vlakem mnoho let a tam je vidět na několika metrech přesně jak už leží sníh.

Dnešní hustý,ne-li přehuštěný provoz neumožňuje kompromisy.Pokuď jsi vyjel musíš jet.Pokud nezavedeme službu,která nepohyblivé automobily bude shrnovat do příkopu,jako za války.

Hans z dědiny 12.11.2008 9:31

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Fabie je v poho. Žárovky vydrží tak půl roku (originál), maximálně rok (neznačkové z Tesca), takže výměnu mám nacvičenou i potmě s běžícím motorem - do minuty. Staré 105/120 měly jednu, maximálně 2 H4 za celou životnost auta, výměna ale byl porod. Zajímavé je, že zadní světla jsou pohoda u obou typů.

MGM 12.11.2008 9:31

Re: Předpis je typická ukázka zkorumpovanosti MD

Píšu takovou nehoráznost nerad, ale vy patříte zpátky do autoškoly, ne-li přímo do autoškolky. Ovšem, pokud máte protézu, hluboce se omlouvám, v takovém případě vás chápu.

gerontusinza 12.11.2008 9:29

Re: Přehnaný humbuk kolem zimních gum

R^R^R^

cipísek 12.11.2008 9:25

Re: Předpis je typická ukázka zkorumpovanosti MD

Protože i já trochu patřím k těm,kteří "mají nacouváno" víc než někteří "experti" najeto,naprostý souhlas.R^

glos 12.11.2008 9:21

Re: GOGO KÁMEN LETÍ

BĚŽTE SE S VAŠÍ E-TIKETOU VYCPAT.

emil 12.11.2008 9:17

Re: Přehnaný humbuk kolem zimních gum

Úplný souhlas. Vědomí mnohých řidičů, že mají "bezpečné zimní gumy" a tak mohou jet rychleji, to je hlavní příčina nehod. Na horách jsem dříve pozoroval místní, jak se v zimě na sněhu rozjížděli s "lehkou nohou" na rozdíl od městských řidičů, kteří, aby vyjeli sněhem, točili plyn na "plné pecky". A o tom to je. Na sněhu a náledí se musí jezdit trochu jiným způsobem, zimní guma to nevyřeší, ale trochu pomůže. Cvok řidič se zimní gumou je daleko nebezpečnější než řidič jedoucí na letních (dříve se jim říkalo celoroční, ještě v roce 2002 to v návodu na obsluhu Golfa bylo napsáno), ale s vědomím, že je zima, sníh a náledí.

Cricket 12.11.2008 9:06

Re: Já tomu nějak nerozumím

Jezdím už přes 20 let v místech odkud kamkoliv je to přes vršky a sedla nad 800 - 1000 m.n m. a musím sdělit veřejnosti, že jsem vše odjezdil v zimě na zimních gumách a řetězy jsem použil jednou jedinkrát preventivně . Zimní jsou na sněhu a ledu nutné, to opravdu platí. Nicméně tu značku považuji za pitomost. Lépe by se mi hodilo ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích, které by řidičstvu sdělilo, že pokud někdo zapříčiní nehodu, či zácpu v zimním provozu na letních gumách, tomu se to osladí, že na to do smrti nezapomene (stejně jako to například v řecku platí o pití - nikdo to neřeší dokud si s někým nepřiťuknete blatníkem).

beran 12.11.2008 9:02

Přehnaný humbuk kolem zimních gum

Autor mimo jiné v článku píše:"U nás na Vysočině obecně platí, že v zimě se bez zimních pneumatik nikam nedojede." V tom případě by mně zajímalo, jak je možné, že i v dobách, kdy žádné zimní pneumatiky neexistovaly po Vysočině jezdila auta. A to nemluvím o tom, že kvalita tehdejších silnic a jejich zimní údržby byly podstatně nižší, než dnes. Minulou zimu jsem sledoval, kolik aut (osobních) má zimní gumy. Prakticky všechna. A přesto počet nehod nijak neklesl. Stejně, jako nepomohlo celodenní svícení. Bezpečnost jízdy totiž závisí hlavně na chování řidiče. Jestliže mu zimní gumy dovolí jet o 20km/hod vyšší rychlostí než letní, tak také v okamžiku nehody jsou následky o těch 20km/hod horší. A nedovedu si představit právě ty rizikové řidiče, že na zimních pojedou stejnou rychlostí, jako by jeli na letních. Ale jen tehdy by měli tu vychvalovanou kratší brzdnou dráhu.

MGM 12.11.2008 8:53

Pozoruji, jak (účelově) krátká je paměť lidská

Jak je to dlouho, co se rozvíjela diskuze o tom, jak nová (Šimonovského) pravidla silničního provozu zachrání kvanta zbytečně zmařených životů. Argumenty těch, kteří poukazovali na to, že se pouze uvolní silnice pro agresivní piráty silnic, kteří stejně nebudou žádné pokuty platit a že si jenom policie a obce budou snadněji plnit kasy na úkor těch nejposlednějších, byly zatracovány i s jejich předkladately. Dneska jsme to účelově zapomněli, ale dostali jsme nové téma, jak potlačovat ty "blbečky", co ještě jezdí ve Favoritech, dodržují ty pitomé Šimonovského předpisy a zdržují tím dopravu a teď se jim navíc už do panelákového minibytu nevejde další sada gum, o vícenákladech ani nemluvě. Přitom ti, co přezuli na zimní už v září (vsadil bych se) nehodovost na silnicích nesníží, protože přece pojedou příslušně vyšší rychlostí. To je v překladu do češtiny zase o něco větší rychlostí, než dokážou zvládnout. A o kvalitě šrotu při takové havárii rozhoduje především hybnost havarujícího tělesa, tj. součin hmotnosti a rychlosti. Ti, co pojedou na letních budou mít rychlost (a často i hmotnost) o poznání nižší.

Po delší době jsem si zase pořídil ojetou popelnici i s novými (letními) gumami, ale poslední dva roky jsem ještě neměl tu čest jim sníh na silnici (díky globálnímu oteplování) představit. Letos to bude určitě jiné, sníh napadne za čtrnáct dnů a nesleze do května, přesně podle předpisu. Tak přeji všem, co už se nemohou dočkat Ralye Vysočina na D1 efektní karamboly, vyslovuji dopředu soustrast s těmi, co nemohou zvolnit rychlost a způsobí tak hodinové zácpy a zatracení všem, kteří zdržují jízdou podle předpisu (přizpůsobí rychlost stavu vozovky, provozu, svým schopnostem a stavu dopravního prostředku) a s pokřikem "Ať žije globální oblbování" všem s lítostí oznamuji, že se nezúčastním, tak neberte na nikoho ohledy, ať zase překonáme ty loňské rekordy!

gerontusinza 12.11.2008 8:46

Pane Bárto shrnu to.......

člověk který ví že se kamiony přezouvají na zimní obutí, by už skutečně měl přestat psát........   Je to nevědomost, zhovadilost nabo už úplná pitomost? Nevím, ale jeden by měl psát o něčem co zná a nikoli evidentní pitomostio...... Chlape vy snad už ani nepište, chybí vám základní vstupní údaje......;-D