25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Proevropští voliči ODS?

Nejsilnější voličskou skupinou jsou voliči ve věku 30-44 let a spíše muži. Největší podíl voličů má ODS v Praze (44%) a poměrně silná je i v obcích do 800 obyvatel. V souvislosti s ODS nepřekvapuje fakt, že 75% jejích voličů je ekonomicky aktivních, přičemž tento podíl se kontinuálně zvyšuje. Stranu volí nejvíce podnikatelé, vedoucí zaměstnanci (vyšší úředníci, ředitelé škol,...) a zaměstnanci v nedělnických profesích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jasan 5.11.2008 7:20

Re: pane předsedo, v názoru

ale ale... shodou okolnosti znam oba... co Vam pan poslanec provedl?   U nas ho maji docela v oblibe....  nechce LS

honzak 5.11.2008 12:10

Re: pane předsedo, v názoru

mně osobně nic. Ale sviňárny které provádí při "vedení" města jsou strašlivé. Zjistěte si něco o P+R Mokropsy, hlavně o protihlukovém valu. Zjistěte si, jak pan jirout přišel ke stavebním pozemkům. Zjistěte si, jak dodrbali problém s tzv. horní školkou a kdo dostal pozemky, které chtěla restituentka za tu školku (dříve to byla její vila).

Že nechce LS ho šlechtí. Ale to na oblibu nestačí.

jasan 5.11.2008 13:14

Re: pane předsedo, v názoru

no,  tak proc ho obcane  jiz tusim podruhe zvolili?

Tohle je prece  problem Cernosic..........Vam se to nelibi, jinym evidentne ano..........

čtenář 5.11.2008 14:37

Re: pane předsedo, v názoru

zkušenosti z Ruska - Solženicyn a Putin

Jak hodnotíte dobu Putinovy vlády v porovnání s jeho předchůdci Jelcinem a Gorbačovem?

form;31vik09b.jpg]Gorbačovova vláda byla politicky neuvěřitelně naivní, nezkušená a nezodpovědná vůči vlastní zemi. On nevládl, on bezmyšlenkovitě odevzdal moc. Následný obdiv ze strany Západu ho jen utvrdil ve víře, že postupoval správně. Ale řekněme si jasně, že to byl Gorbačov, a ne Jelcin, jak se teď často tvrdí, kdo jako první dal občanům naší země svobodu slova a pohybu.

V Jelcinově období se k lidským životům přistupovalo stejně nezodpovědně, ale projevovalo se to jinak. Jelcin se snažil co nejrychleji proměnit státní vlastnictví v soukromé, a tak rozpoutal obrovský rozprodej národního dědictví v hodnotě mnoha miliard. Jelikož si chtěl zajistit podporu regionálních představitelů, volal doslova po separatismu a podepisoval zákony, které podpořily kolaps ruského státu. To pochopitelně připravilo Rusko o jeho historickou roli, ke které se tak těžce dopracovalo, a snížilo to jeho postavení v mezinárodním společenství. Tomu všemu Západ tleskal ještě hlasitěji.

Putin zdědil zpřevracenou a vyděšenou zemi chudých a demoralizovaných lidí. A začal s tím jediným, co se dělat dalo: s pomalou a postupnou restaurací. Jeho úsilí nebylo hned zaznamenáno ani oceněno. Jen těžko ostatně najdeme v dějinách příklady, kdy snahu vlády jedné země znovu získat ztracenou sílu přijaly jiné vlády pozitivně. (O Solženicynovi není slyšet od doby co prohlásil, po nedávném bombardování Jugoslávie, že NATO je Hitler).

Loki_F 5.11.2008 5:17

Dobře argumentováno, pane autore.

Plně souhlasím, že realita je podstatně jiná než jak ji prezentují mediální překrucovači z hnízda P&H+BŽ

Pro 80% občanů této země to však je mimo práh vnímání.

};D)))

Brabec 5.11.2008 2:53

Souhlasím s autorem

Nač to rozmělňovat ? Je to pravda. A kdo to nepochopí - pochopí později, většinou se za blbost platí. A ODS platí a platit bude.

Niky 5.11.2008 3:02

Re: Souhlasím s autorem

R^

batys62 5.11.2008 8:04

Re: Souhlasím s autorem

Já taky!

fo-ol 5.11.2008 2:34

pro a proti

mozna jde proste o to dat na jednu stranu pro a na druhou proti a vybrat si. a vetsina volicu ods si zkratka vybira opacne (a troufam si rict proziraveji) nez klausovsti fundamentaliste, kterym je ideologie nade vse.

ad komentare ohledne ods & korupce: zaroven nelze nevidet ze topolanek je jeden z mala politiku na nemz nelpi zadne podezreni. v tomto je srovnatelny snad jedine se spidlou

karas 5.11.2008 6:11

Re: pro a proti

A co VAE??:-(

karas 5.11.2008 6:12

Re: pro a proti

A co podezřele výhodný nákup auta?

BývalýVoličODS 5.11.2008 0:46

ano - ale víte proč není podpora ODS?

JSem bývalý volič ODS. Naposledy jsem ale ODS volil v roce 2004. Byla to volba ne ODS ale proti Paroubkovi. Autorovo hodnocení vztahu voliče ODS vůči byrokratismu a mocenskému eurocentrismu velkých zemí popsal autor přesně. Pokud ale jako předseda Jedné z člneskýách organizací ODS přemýšlí proč je ODS pro řadu lidí už nevolitelná navzdory hrozbě šíleného Paroubka,  Ratha a dalších mafiánsko-populistických "expertů", tak ať si uvědomí, co předvádí čelní představitelé ODS! Korupce, tunelářské zlodějny, přenášení povinností financování veřejnoprávních služeb na občany, megalomanské projekty jejichž jediným smyslem je dát zakázky "spřáteleným" podnikatelům a které platí daňový poplatník. Propojení s justiční mafií, ovládání trestních kauz.

A výmluva, že Paroubek není lepší už nějak nestačí. NEvolím PAroubka, ale ano ODS. Lumpárny nepodporuji.

amjestli si členská základna myslí, že ODS vyvede ze dna marasmu Bém, Bendl, a další "ukřivdění".... kteří se stejně špinavě chovali na krajských úrovních - tak je to jen cesta do ještě většího bahna a propadu.

Jestli řadovým členům ODS jde o nastavení slušných pravidel pravicové politiky pak se musí s těmito gaunery rozloučit.... Jinak pravice ztratí podporu ještě víc!!

vlasta 5.11.2008 0:50

Re: ano - ale víte proč není podpora ODS?

A co byste radil?

eurorealysta 5.11.2008 1:03

Re: ano - ale víte proč není podpora ODS?

Zkuste dočíst příspěvek i v posledním odstavci. = Je to v rukou členské základny. Nebo snad dnešní straníci vstupují do politických stran všichni ze stejných důvodů jako za vlády KSČ? = Tj proto, aby se dostali do kariérního výtahu?

vlasta 5.11.2008 1:53

Re: ano - ale víte proč není podpora ODS?

"Členská základna" není centrální mozek lidstva. Ona zvolila de facto Topolánka a další. Lze snad předvídat, co ten který předseda (politik obecně) v budoucnu udělá? Volby jsou vždycky bianco šek. Tahle debata je trošku hysterická. Všichni - zleva, zprava - radí, aby tentokrát ODS ale už doopravdy vybrala toho "pravého svatého". Viz Kajan. Nedostatek uvážlivosti členské základně rozhodně nevytýkám, ale kdo dohlédne dva, čtyři roky dopředu.

Emilio 5.11.2008 1:08

Re: ano - ale víte proč není podpora ODS?

A co Vy? Z příspěvku Bývalého voliče to vyplývá úplně jasně. Já taky minule stejně volil menší zlo. Z kombinace Paroubka, Ratha a komunistů se mi chce zvracet, ale nemůžu nevidět  propojenost politických špiček s podnikatelskými "špičkami", mnohdy velmi pochybné úrovně, nejenom v ČSSD..... . 

batys62 5.11.2008 8:16

Re: ano - ale víte proč není podpora ODS?

Mně by zadávání státních zakázek nevadilo, když by je dostávali kamarádi třeba ministra dopravy, ale když pro kamaráda tak výhodněji než od cizího. Na to bych jako volič slyšel a argument, že na tom vyděláme všichni je pádný. Ale ten současný stav je prasárna. A Bém nikdy! Jestli to převezme končím s ODS asi natvrdo!