20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kopec 23.10.2008 11:14

Re: Nechala bych

nehadejte se, Bok prece musi vedet v jake organizaci byl funkcionarem. Je videt, ze si z komunisticke metodiky obhajoby hodne zapamatoval.Tak napriklad pani Militka mela ten spravny puvod aby udala Dvoracka, kdyz se v 50. letech dostala na VS, kdezto Kundera kdyz tam delal odpovedneho funkcionare na kolejich ho nemel a navic vstoupil do KSC. Spusob, ze se ocistuje jeden tak ,ze se spini jini je odporne komunisticky , ba rekl bych bolsevicky. Situace je zrejmne takova, ze Kundera ma mnoho vlivnych obhajcu a priznivcu,  kteri bohuzel nemaji pravdu. Mnozi svym argumentum ani neveri. Vsechno na svete se da okecat, zvlaste pokud se o nic nejedna, coz je evidentne tento pripad

Parvus 22.10.2008 9:09

Re: Tu otázku

Samozřejmě to zveřejnili amatérsky. Takto může jednat domovnice nebo redaktor bulváru. Najde kus papíru a hned ho zveřejní. Pro archiváře a historiky platí určitá pravidla. Mladý nadějný badatel se ani nepokusil vyhledat příslušný soudní spis (Dvořáček byl přece odsouzen). Mluvčí Ústavu s přitroublým úsměvem v TV sdělil, že si nikdo neověřil, zda ten policista náhodou nežije (vím, je nepravděpodobné, že by osoba narozená v r. 1908 byla ještě mezi námi, ale odborník musí VĚDĚT, nejen PŘEDPOKLÁDAT). Chybělo zcela porovnání s jinými listinami a výpověďmi. Prý jenom zveřejnili jeden dokument. Jenomže článek v Respektu měl výrazně hodnotící charakter. Už na obáce velká karikatura Kundery a titulek "Kunderovo udání". Když už si nikdo nechtěl dát práci s ověřováním a porovnáváním, mohli otisknout samotné faksimile policejního záznamu s krátkým komentářem ve stylu "Redakci byl doručen tento dokument. Za jeho pravost neručíme a širší souvislosti neznáme, zveřejňujeme jako zajímovost s tím, že každý čtenář si může udělat svůj názor." Ani takto alibisticky se k tomu redakce nepostavila, nechala pana badatele, aby si prostřednictvím Respektu vyřizoval své rodinné zájmy.

J. 22.10.2008 1:49

Re: konecne to nekoho trklo, Militka neni obet ale

Ano, a jeden spatne vybrany agent znicil i ty dva hrdiny. Humpolacka priprava.

zklamaný 21.10.2008 23:49

stejně jako dnes

68 21.10.2008 23:30

Když se Milánovi Kunderovi

nakonec nezdařilo dosáhnout vydobytků za které bojoval (nahlašoval), odešel nám tam, kde jim byl nejblíž. A tam zůstal. No bože. Už těch žertů stejně moc nenadělá.

68 21.10.2008 23:12

Re: Tu otázku

Tedy Parvusi, jak vás dožírá ta neodbornost úrovně právě tohoto Ústavu! Je to až zarážející. A v čem jako přesně tkví ta neodbornost? Oznámili svůj jednoduchý nález veřejnosti nějak amatérsky? Jak by to měl oznámit profesionál? Nebo profesionálně neoznamovat? Ale proč? 

Vont 21.10.2008 23:05

Re: Tu otázku

Jak můžete o sestavě v ústavu psát jako o badatelích. Vždyť jsou to obyčejní referenti najmutí na špinavou práci. Najít co je třeba. 

Ruda 21.10.2008 22:54

Re: Nechala bych

Svaz české mládeže se jmenoval až začátkem normalizace po r. 1969

Bača 21.10.2008 22:36

Nebezpečný agent.

To, že někdo udal Dvořáčka bylo správné. Sám mám v živé paměti z roku 1948 událost, na kterou nezapomenu do smrti. Jeden z takových agentů navštívil naši rodinu(tehdy jsme bydleli v pohraničí v blízkosti rakouských hranic) a žádal po otci, před ním šermoval pistolí, aby jej zavezl na rakouské hranice. Pokud tak neučiní vystřílí celou naši rodinu. Tak takové individua jsme měli nechávat chodit beztrestně po republice?

Kopecký 21.10.2008 22:33

Re: Boku, ty zatraceně závislý Šalamoune,

Dlužno říci, že mě napadly podobné kombinace jako pana Boka. A dobrou noc, pane Bráno.

Kmotr 21.10.2008 22:30

Zákony platily i tehdy jako dnes.

Platný trestný zákon ČR stanoví, které trestné činy o kterých se OBČAN doví, musí  ohlásit policii. Pokud tak neučiní vystavuje se sám trestnímu stíhání. A takový zákon platil i v 50. letech. Tak co mudrujete. Kauza Kundera je vyrobena na objednávku před krajskými volbami aby poškodila KSČM. S článkem Johna Boka souhlasím.

AndyO 21.10.2008 21:55

Re: Bravo, bravo, bravo. Nejlepší rozbor té kauzy

neudal ho nakonec Pete?

Pete 21.10.2008 21:38

Bravo, bravo, bravo. Nejlepší rozbor té kauzy

jaký byl u nás zveřejněn. Stejně tak je možná a logická další varianta, že udal ten Dlask a nechtěl, aby jeho budoucí žena věděla, že udával, tak vysvětlil situaci esenbákovi a coby uvědomělému soudruhovi mu bylo vyhověno a napsali to na Kunderu. Že tam není ani číslo OP je přece velice podivné. Je to hodně, hodně ubohé, co předvádí ten Ripka a spol.

Magor Milda, Mgr. etc. 21.10.2008 21:33

Temný stín jménem John Bock

když ten fízl zapisoval sdělení tehdy pouze jakéhosi Kundery, nic zvláštního  a rozhodně nic světoborného nedělal, už od března 1939 byla policie zavalena podobnými hlášeními, že ani nestačila všechna zpracovat. Když toto hlášení bylo založeno 1950 do spisů odsouzeného pana Dvořáčka, bylo tím na 58 let ztraceno ze světa. Kdyby kdosi chtěl Kunderu nějak zdiskreditovat a zfalšovat nějaký dokument, zcela jistě by si vybral viditelnější místo, kde by byl brzo objeven. On se ten intrikán totiž jenom třese na to, kdy jeho intrika zabere. Takového intrikána, který hodlá 58 roků čekat, než se vše prošvihne, jsem dosud nezažil. Takže, pane Boku, přání je matkou myšlenky- máte také nějakého kostlivce pod kobercem, jako pan Kundera?

zklamaný 21.10.2008 19:55

Re: Kundera je ideální oběť

... komunistické partaje 50. let, svým charakterem a názory. V kunderiádě je obětí někdo jiný. Kunderovi zaslouží nakopat i se svými přáteli (Uhde, Kantůrková a možná i vy).

Ivan Nový 21.10.2008 19:12

Ale pane Boku,

komunismus nebyl právní řád, takže někdo dostal za nic trest smrti a někdo za nějaký zločin vůbec nic, rozhodovaly známosti a sympatie jednotlivých komunistických pohlavárů všech úrovních. Na tom byl komunismus založen, že si nikdo nemohl být jistý svými právy. No a za protektorátu to bylo to samé.

Parvus 21.10.2008 18:34

Re: Nechala bych

ČSM - Československý svaz mládeže

Kresinka 21.10.2008 18:22

Nechala bych

všech těch zbytečných úvah, pro někoho prostě Kundera zůstane udavačem, pro někoho ne, jiným je to šumafuk. Ale jen pro informaci pana Johna Boka: číslo občanky nemusí v takovém spise být. Za hluboké totality jsem našla vzaměstnání občanku, tedy cizí. Byla jsem vyzvána, ať ji zanesu na bezpečnost a jak tu jeden pán psal: od vrátnice jsem musela ukazovat svoji občanku snad deseti policajtum, ale v samotném hlášení už žádné číslo uvedeno není, jen že se dostavila ta a ta, narozena, bytem a odevzdala OP, který nalezla v den D, hodinu H, mistě M atd., atd. A pane Boku ještě maličkost: ten spolek modrokošiláčů se tenkrát jmenoval SČM - svaz československé mládeže, to jen pro přesnost

Parvus 21.10.2008 17:47

Re: Už mne štvou

Mně ten ústav štve pouze jako zbytečný požírač mých daní. Nejsem příbuzný Kundery ani Militké. Kunderu znám pouze jako čtenář jeho (zdaleka ne všech) literárních děl. Nepatří mezi mé nejoblíbenější autory. O existenci Militké jsem dosud neměl tušení. Paní Militká je přibližně stejně stará jako Kundera, vždyť tehdy to všichni byli studenti. To jenom na okraj vašeho argumentu, že kdyby udavačkou byla stará Militká, bylo by jednodušší mlčet. A kdyby tím udavačem skutečně byl starý Kundera? Je mi celkem jedno co na koho vyplave, vadí mi pouze ta neprofesionální úroveň. O sebe se už vůbec nebojím, co by tak na mě mohli vytáhnout? Že jsem členem SSM a ROH, to na sebe klidně prásknu sám. Dokonce jsem byl dvakrát u tzv. voleb, než jsem sebral odvahu a chodit tam přestal. Nic se mi nestalo, žádnou odvahu to nevyžadovalo. Navíc nemám významné postavení, které by mohlo být ohroženo. Jsem, jak můj umělecký pseudonym napovídá, malý člověk. Pokud na mě někdy někdo něco vyhrabe, bude mu to na koprofilní artefakt.

Álojzs 21.10.2008 17:45

Re: Už mne štvou

Příbuzenský vztah byl v mém článku podřadný. Krom toho ten jest málokdy vyčítán. Pouze opět takovými zpochybňovateli všeho a všech, jak výše uvedeno. Nemluvě o tom, že jejich babička či dědeček ani náhodou nemusili býti sourozenci. Ale pro obhajobu bolševíka jest vše dobré. Spíše by mne zajímalo, proč při udání v roce 1950 je podivné, že v protokolu není číslo občanky (přičemž se klidně přiznám, že nemám ponětí zda tenkrát existovaly, a to nepochybně bude proti mně použito) a v roce 2006 je normální, že v protokolu není uvedeno číslo občanky. O tom hovořme.

AndyO 21.10.2008 16:50

Re: Už mne štvou

usi, po paní Militké neštěkl pes dobrých čtyřicet let a protože je to paní velmi stará, je více než pravděpodobné, že by neštěkl ani nadále. Pokud by byla ona ta udavačka, bylo by jednodušší mlčet dál. Zejména když se dalo čekat, že každý, kdo slyšel jméno Kundera ( obdoba pýchy Čechů stejně jako pivo, syrečky a křišťál), ani by nemusel číst jeho knihy- bude mít plnou hubu argumentů, proč to nemohl být on, ale paní Militká převlečená za Kunderu a s jeho občankou.

Jo, tenhle Ústav pěkně všechny komunisty a jejich přisluhovače štve, to je fakt...už to vypadalo všechno tak pěkně zametené pod koberec...

Parvus 21.10.2008 16:48

Re: Dobrý den, nick Parvus

Opravdu to heslo myslíte vážně? A kolikpak komunistů, vy jeden statečný, jste vlastnoručně zabil? Nebo to necháváte na jiných a sám skromně postáváte v pozadí? Neznám vás ani vašei profesi, ale možná vás je v současném zaměstnání škoda. Zkuste to, třeba vám pan Žáček nadělí nějakou výnosnou funkci v tom ústavu. Mohl byste nahradit současného tiskového mluvku, ten se v Nedělní partii na TV Prima tak hezky usmíval a skoro nic neříkal.... To byste možná také zvládl.

J. 21.10.2008 16:47

Re: konecne to nekoho trklo, Militka neni obet ale

Nikoli, mily priteli. Ja s p.Bokem obvykle na 99 proc. souhlasim.Ale ten Moravec me stve proto, ze meho otce kontaktoval take jeden takovy neumetel.Nebyl to provokater, ale samozrejme ho pohodlne sledovali. Otec to ovsem  nikomu nehlasil, a odnesl to a mel zniceny zivot.Takze mam sve duvody takto uvazovat.A Kundera me stve take: cele jeho dilo je neprirozene, protoze zna ve skutecnosti stranu tech, ktere kritizuje, mnohem lepe, nez to, co prozily obeti. Lide, kteri slouzili v Cernem praporu, se nemeli jako prase v zite jako kunderovsky nemravny a cynicky hrdina Zertu. Nikdy by nezertovali jako on, ani by se tak smesne nemstili. To dilo je nejspis osmasedesatnicky vzkaz tem, ktere komuniste poskodili: Ne abyste se snad chteli pomstit...."Nejsme prece jako oni." Vlastne: Nebudte prece jako my.Ano, jiste, trpeli jste. Ale uz toho nechte, vzdyt jste smesni.

 

StandaU 21.10.2008 16:36

Dobrý den, nick Parvus

píše o katastrofálním stavu. Vážený pane, nevím zda si toto oslovení zasloužíte, vaše úvahy odpovídají katastrof.... úrovni vašeho myšlení. Jsem ovšem velmi rád, že lidem jako jste vy vadí ústav, z této premisy plyne, že ústav pracuje dobře a je velmi potřebný. Když budou lidé vašeho ražení ústav chválit, nastane doba ke zrušení ústavu. Každý rudoch má strach co se najde v archívech o něm a jeho blízkých, ještě budem čubrnět, jaká špína poleze na rudou lůzu. S heslem mrtvý komunista dobrý komunista, končím.

Petr 21.10.2008 16:28

Je zajímavé, že nikoho nezajímá

kolik možná podobných "soukromých" aktivit se na zmíněném Úřadu odehrálo. Je sice typicky české, že teta, která nemá právě čisté svědomí požádá místo zpovědi (inu, nebyla zřejmě věřící) svého příbuzného, "aby se na to koukl", ale to jde možná na strážnici v Putimi, ale nikoli dnes v demokratickém státě a na úřadu, který by měl naopak podobné typicky totalitní praktiky potírat a odhalovat. Totalita s sebou totiž nese systém "já na bráchu, brácha na mne", protekce a podobné výdobytky. Zajímá mne, zda pan ředitel Úřadu požádal o pozastavení své funkce do plného prošetření, jak to u něj mezi podřízenými chodí? Anebo to všichni odpovědní vědí, ničemu se tudíž nediví, a možná - to by ale bylo velmi,  skutečně velmi špatné - jim a jejich záměrům to dokonce vyhovuje podle pravidla, že čím více bude pochybností, tím spíše se pak podaří hodit do stejného pytle pochybností skutečné a závažné případy, v nichž shodou okolností jsou zapleteni dobří kamarádi či příbuzní. Fujtajbl, to by se mi nelíbilo! Ale podle tématických nasměrování příspěvků mnoha zde diskutujících vše nasvědčuje tomu, že takový je skutečný cíl a že zrůdný záměr se daří naplňovat. Pane Orwelle, měl byste svou knihu doplnit o další ďábelskou intriku! A vy chytrolíni, co jste naletěli, přemýšlejte.

tak 21.10.2008 16:14

Přesně,argumenty pana Boka zastávám......

od počátku zrodu tohoto nechutného tiskového výstupu "pana  badatele".

Znamená snad vytvoření tohoto ústavu,že bude manipulováno s archivním materiálem

dle soukromé objednávky.Překvapující je na tom to,že asi neexistují žádná pravidla

pro badatelskou činnost a chabá výmluva,že to byla náhoda při sledování osudu pana

Dvořáčka nemůže v žádném případě omluvit nařčení na základě podivného důkazu.

kosmas 21.10.2008 15:56

Re: Institut imeni Džordža Orvela

Na základě čeho jste přesvědčen? Vždyť když nemají vzdělání, tak to nemůžou umět!

Parvus 21.10.2008 15:32

Re: Už mne štvou

Ono ani tak nejde o stupeň příbuzenství jako o to, že A. Hradilek bezelstně sám na sebe práskl, že mu bratranec Matěj vyprávěl o babičce I. Militké a že by bylo dobré očistit její (nevím zda právem či neprávem) pošramocenou pověst. Takové zadání asi není tím nejlepším východiskem pro objektivní historické bádání.

Pišta 21.10.2008 15:32

Re: konecne to nekoho trklo, Militka neni obet ale

Čurda nešel za žádnou láskou, ale schoval se u své mámy na chalupě ,na půdě. Když se dověděl o atentátu a o milionu odměny, rozjel se do Prahy a šel rovnou na gestapo do Pečkárny. Moravec připravil i Gabčíka s Kubišem.

Petr 21.10.2008 15:27

To je křiku,co?

tak jsem si dovolil poslat názor - a ono nic - dovolte mi to zkusit znovu - agenty chodce z Německa přesv čáru neposílal p. Moravec, ale mj. dr. F.T. ( jeho jméno je dodnes z neznámých důvodů v jeho bývalé vlasti nepublikováno, patrně hodně dosud žijící bývalých budovatelů notně naštval). A jinak. Klasická česká nenávisti, od níž je vždy krok k nenávisti. Tak Milana Kunderu nečtěte. Ale nepivejte síru. Co jste dělali, většino ukřičených dnešních hrdinů, kromě pivních řečí. S panem Bokem jsem v mnohem a mnohokrát nesouhlasil (jsme lidé a máme vlastní názory a pohledy). Dnes mu děkuji za rázný názor. Je ostudou, že úřad, který má odhalovat totalitu, jedná sám totalitně a jak je vidět i protekčně, kdy příbuzný "pomůže" příbuznému. Předat nehotové badatelské výsledky tisku je neprofesionální. Anebo šlo o profesionální záměr?