25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Islandští holubi

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Miloš 17.10.2008 11:14

Re: Neni mi moc jasne, jak jste to myslel,

Pokud vím, když Američané chtěli stáhnout z Islandu svoji poslední letku F-15 (12ks), tak Islanďané žebronili, ať tam nechají alespoň něco. Zbyly tam 4 letadla, což nemá vůbec vojenský význam, jen nepatrný ekonomický, ale hlavně politický. V dnešní době je vojenský význam Islandu minimální a tak se ho místní snaží zvýšit po politické a ekonomické stránce kontakty s Ruskem.

dino 13.10.2008 11:26

Re: Dnes jste si "dovolil" moc.

A právě proto, že kytovci jsou savci, ještě nějakou dobu jejich lov moc "košer" nebude. Proč? Dospívají dlouho (velryba se dožívá  asi 70 let), rodí jedno mládě - a to ne každý rok, mají velmi specifické potřeby, aby se mohli (ti kytovci, pro případné šťouraly) rozmnožovat a v neposlední řadě docela složitou etologii (sociální chování druhu), kterou nemáme moc dobře přečtenou. Jenže lidé s nimi zacházeli jako s rybami. Dokud ulovit velrybu bylo hrdinství vyžadující spolupráci mnoha zkušených mužů, neulovilo se jich tolik a kytovci tu reprodukci jakž-takž stíhali. Když nastoupily moderní velrybářské flotily, byla to jatka a kytovci stíhat přestali. Skoro se je podařilo vyhubit, a i když jejich stavy pozvolna stoupají, na regulérní povolení lovu to ještě dlouho nevypadá.

Ludva 12.10.2008 10:31

Re: Jste chytrej jak kytičkovaný trenýrky

Oni si poradí, zavřou bankovní přepážky a půjdou zase na ryby.

Pametnik starejch dob 11.10.2008 21:11

Re: Peníze jsou krytý oxidem uhličitým

R^R^R^

Paul Sulc 11.10.2008 8:32

Re: Jiný pohled na islandskou ekonomickou krizi

Moc fajn napsano, diky

Válečný štváč 11.10.2008 1:11

Re: Mohl byste mi, drahý Kolombo,

...  Jinak se omlouvám za omyl či minimálně nepřesnost (toto mi opravdu uniklo!) - a sice, že angličtina v USA není oficiálním jazykem platilo jen do května 2006, kdy Senát přijal dodatek, podle kterého je angličtina "národním jazykem" (můžeme se hádat, jestli národní jazyk = úřední jazyk, v každém případě je dnes angličtina oficiálním jazykem federálních úřadů), přičemž již dříve tomu bylo podobně v polovině států unie (na úrovni státních úřadů). Více zde: http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/c/a/2006/05/19/MNG43IUKP01.DTL

Rozdíly mezi Ruskem a USA možná spočívají i v tom, že USA není nutné spravovat jako koloniální říši, kterou je třeba před pokračujícím rozpadem chránit brutální silou. Prostě to tak je...;-)

Válečný štváč 11.10.2008 1:09

Re: Mohl byste mi, drahý Kolombo,

Takže jedno po druhém.

1) O postavení původního obyvatelstva na ruském či přesněji ruským státem dnes spravovaném území se můžete zeptat například Čečenců, Krymských Tatarů či dnes Gruzínců v Jižní Osetii nebo Abcházii (což vlastně nemůžete, protože vás tam ruské úřady nestranně nepustí), abych zmínil jen málo křiklavých příkladů z poslední doby. Není pravda, že když se "vztahy formovaly" (hezký eufemismus pro chování, které dnes zhusta označujeme jako zločiny proti lidskosti nebo genocidu), byli "všichni stejně rovnobezprávní ve vztahu k hosudarovi", protože některé národy vyšly z tohoto vztahu početně oslaběnější, nežli jiné. Samozřejmě se tímpádem vztahy nemohly vyvíjet svobodně. Chcete-li hovořit o postavení původních obyvatel vůči Rusům jako o rovnoprávném, nedělejte si prosím legraci např. z milionů hladem umořených Ukrajinců nebo milionů vyhnaných a přesídlených. Netvrdím, že k potlačování Rusů z různých zavrženíhodných pohnutek nedocházelo též, lze tím ale omlouvat potlačování kohokoliv jiného? Navíc, svobodná diskuse na toto téma je v dnešním Rusku kriminalizována jako "překrucování historie" a konflikty z historie plynoucí jsou zcela plánovitě zneužívány k prosazování ruského vlivu v "blízkém" (tj. dočasném) zahraničí.

2) Čtu si opět Kolombův příspěvek na který jste reagoval dříve a stále nevidím relevanci mezi vámi podsouvanou rovností tradičních národních svátků, původních hymen atd. v rozličných entitách na ruském území na straně jedné, a vymahatelností základních občanských práv a svobod (potažmo práv menšin či celých národů) v Rusku, o které se Kolombo tak necitelně otřel srovnáním právě s USA, na straně druhé.

3) Když přijdete v USA na úřad, určitě se s Vámi nemusí bavit navažsky. Ale nemusí se s Vámi bavit ani anglicky, pokud se s úředníkem shodnete na jiném jazyce. Více třeba zde: http://ourworld.compuserve.com/homepages/jwcrawford/langleg.htm

Jinak se omlouvám.....

Tomáš Kubeš 11.10.2008 0:32

Re: Neni mi moc jasne, jak jste to myslel,

Doporučuji prostudovat místní historické prameny. Ano během 2. sv války se britská a posléze americká vojska na Islandu skutečně vylodila proti vůli tehdejších obyvatel (souhlas získali nakonec zpětně výměnou za materiální pomoc), ovšem v roce 1946 se opět dle dohody stáhla (navíc nikdy neokupovala celou zemi, ale jen pár kusů u pobřeží).

V roce 1948 se ameircká posádka vrátila, tentokrát s předchozím souhlasem a když v roce 2006 odcházela, většina Islanďanů to nesla nelibě. V tomto má pan Vlk pravdu, u nás se to zamlčelo, ale pokud se zeptáte zde, většina místních lidí skutečně vidí odchod vojáků jako ztrátu.

Sýček 10.10.2008 23:38

Peníze jsou krytý oxidem uhličitým

:-/ obchod s ničím a s nikým to je další průšvih!!

Eurohostie 10.10.2008 23:35

Jste chytrej jak kytičkovaný trenýrky

jakou má asi šanci ekonomika třistatisícového národa, kolem kterého krachuje na co dohlédne.

Až ČR schudne, taky bude hrozně směšné, že Ostrava chudne taky?

mueller 10.10.2008 22:52

Neni mi moc jasne, jak jste to myslel,

"Island nemá svoji armádu a dlouhou dobu na svém území hostil dobrovolně pozvanou (ne jako u nás) americkou posádku" - to jako ze k nam Americani prijeli s tanky a kus si obsadili nebo jak jste to myslel ? Styska se vam po Rusech ? Ty nejspis nepamatujete, maximalne jako batole, tak aspon blbe nezvante.

MilanR 10.10.2008 22:52

Re: Mohl byste mi, drahý Kolombo,

Máte pravdu, je to tam s původními obyvateli zlé. Koneckonců, podobné je to i se sudetskými Němci - kajme se a nabídněme Berndtovi Posseltovi místo hejtmana Libereckého kraje ...

chytrý horák 10.10.2008 22:46

Re: Jiný pohled na islandskou ekonomickou krizi

No tak jste si užili socíku a teď si holt budete muset vyhrnout rukávy a plivnout do dlaní... tak už to na tom světě někdy chodí.

chytrý horák 10.10.2008 22:41

Re: Přijde mi to tak,

No to jste mi opravdu kápl do noty, děkuji.

MilanS 10.10.2008 22:37

Re: Jiný pohled na islandskou ekonomickou krizi

Popsal jste to pěkně. Trochu mě ale napadá příměr s našimi kampeličkami nebo některými bankami, které také lákaly zákazníky na vysoké úroky z vkladů do doby, než to prasklo. Naštěstí nepoložily na záda celou republiku.

AeroKarel 10.10.2008 22:26

Re: Přijde mi to tak,

http://www.sumavak.bloguje.cz/726718-petice-za-poctive-penize.php

Tak to je něco pro Vás.

certik 10.10.2008 22:21

kde tohohle cloveka Neff sebral?

Oni mi tak peli o jeji krase, a ve skutecnosti ona kdyz dostane uplavici tak beha ze zachoda na zachod jako kazdej jinej. Napiseme o tom clanek do novin...

vladimír ondys 10.10.2008 22:09

Re: Chachacha

Ale jo, asi to byli všichni dobří rodáci, ale to ještě socialismus a konzumní šílenství neexistovaly!Rv

chytrý horák 10.10.2008 21:47

Přijde mi to tak,

že jedním z hlavních průserů současných ekonomik je kompetence vlád vnutit trhu "své" platidlo, jehož hodnotu z politických důvodů (levné peníze = bydlení pro každého, růst mezd atd.) samy devalvují. Tisknout peníze, jež nejsou kryty zlatem ani ničím jiným jeví se mi být zločinem, tak jako třeba vystavení nekryté směnky. Samozřejmě, legalizace zločinu je výsadním právem státu, ale to na podstatě viny nic nemění. Ne trh, ale státy, vlády a jejich intervence a regulace jsou prvotní příčinou těchto kolapsů. Každá regulace rovnováhy si vynucuje regulace další a další. Jako když strčíte do provazochodce a když se v důsledku toho začně kácet doprava, strčíte zprava, pak letí doleva, tak strčíte zleva. A nakonec z toho uděláte brilantní levicový závěr: ještě že mě máte, bez mé pomoci evidentně nejste schopen samostatné chůze po laně... neboli svoboda trhu nesvědčí.

Tomáš Kubeš 10.10.2008 21:10

Jiný pohled na islandskou ekonomickou krizi

Hezký večer,

dovolil bych si zájemce o pohled na islandskou ekonomickou krizi očima člověka, který v dané zemi žije pozvat na svůj blog: http://www.tomaskubes.net/IS_blog/.

S pozdravem,

Tomáš Kubeš

R. J. 10.10.2008 20:41

Re: Jestli sem to pochopil,

Jo, jenže když ten šmejd prodám, tak jsem za vodou, krachne ten co to koupil, takže v tom bude ještě něco jiného.

HP 10.10.2008 19:06

Re: dagu

"Jenomže Island jako stát se snažil hodně udělat pro své obyvatele - ona tam byla vysoká životní úroveň. Podle našich pravičáků je to trestuhodný populismus ..."

ze by Ti "pravicaci" meli pravdu ?!? Podivejte kam ten stat, starajici se tak vzorne o blaho svych obcanu dospel.

Kanuk 10.10.2008 18:19

Re: Pročpak jsem si při té zprávě o Islandu

Co z USA přichází, to je Boží požehnání!....Teda jestli to je požehnání je otázka, hlavně že je to BOŽÍ.

R. J. 10.10.2008 18:18

Re: Dnes jste si "dovolil" moc.

Pravda, jako třeba delfíni, to že jich ubylo nadměrným lovem je nezpochybnitelný fakt, některé státy to přeháněli , brali jen tuk a u vorvaňů ambru, zbytek hodili zpět do moře.Byly pokusy , na sušení masa a přidávání do krmení hosp. zvířat, neosvědčilo se to, bylo to tehdá drahé. Jinak to maso, co se dováželo do Frionoru ve Vodičkově ulici v Praze, nebylo drahé, 400g. za 20 Kč, po zdražení 25Kč. Když jsem jel na "vandr" a koupil si někdy v té době jednu kotletku, tak jsem za ní dal pět korun,zhruba, vydělával jsem v té době 2100 bruto.Kdyby se dnes začali lovit a konzumovat,bude to drahé maso, jen pro dražší restauranty,tipuji podle cen, tak na  500Kč za porci. Myslím, ale nevím jistě, že ještě Filipíny mají nějakou kvotu pro lov velryb,nevím jak dnes, ale po zavedení restrikce jí měli . Jinak máme kulturní předsudky v jídle, já bych třeba delfína nemohl jíst, ale neodsuzuji ty,kdo ho jedí. Jedl jsem již vše možné, od šneků přes psa po hady, nemohu říci,že by mě třeba pes "uchvátil", již nemusím, ale had je jiná,to mě chutnalo.Opravdu velejemné maso.Uzený žralok mě moc nechutnal, jako když jím tuhého uzenáče. Pečený také nic moc, skoro indiferentní chuť, nebýt remulád, mohl jsem si dát se stejným účinkem housku, s remuládou.Vyšlo by to levněji.

68 10.10.2008 18:15

Re: Rusaci na Islandu?

Aha!

Vaclav Solc 10.10.2008 17:59

svata pravda

Bohuzel mate pravdu.VS

Modrý pták 10.10.2008 17:36

Víte co racku,

já na Vás budu hodný a osobní rovinu diskuse nepřistoupím. Tak snadné vítězství by mě netěšilo.

Takže až se Vám někdy v životě podaří porozumět, co je to měna (peníze, platidlo) a co je příčinou všech měnový krizí včetně těch Vašich legračních "útoků" na korunu a dolar a libru, tak se k tomu můžeme někdy vrátit.

J.G. Pašek 10.10.2008 17:31

Pane Vlku . . .

dnes nenechte manželku, snachu a vnoučata číst tyhle komentáře . . . a kdyby Váš jezevčík uměl číst. ty komentáře, ani buřta by z Vaší ruky dnes nevzal . . . . 

Já o té zpěvačce jsem nic nevěděl a tak jsem se mrknul a poslechnout  co je zač . . .  budu neobvykle slušnej . . . kdyby mně někdo dal její CD, tak bych to bez poslouchání bych hodl do popelnice . . . 

Bianca 10.10.2008 17:27

Jen tak

aby bylo jasno, o cem je rec:-)))

http://www.youtube.com/watch?v=FyYj6umf2ms

David 10.10.2008 17:20

Re: Jestli sem to pochopil,

Nenutili. Jen všechny úspěšně přesvědčili, že to žádný toxický sajrajt neni. A teď nikdo neví, kdy a kde vypadne další kostlivec ze skříně, banky na celym světě si vzájemně nedůvěřují a nepůjčují peníze, omezují se i hypotéky a půjčky podnikům, a nakonec to odnáší i ti slušnější američtí i neameričtí hráči na volném trhu a vše se řítí k zemi. Teď už je to především o psychologii. A pochopitelně zcela ostudně selhala Bushova vláda, tim že tomu všemu dala volný průběh za a celých 8 let nehnula ani prstem.