25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honey Bunny 24.9.2008 14:56

jak to vidím

:-/, no, každý, komu nejsou knihy úplně ukradené, zaujal k celé věci nějaké více, či méně vyhraněné stanovisko. Do průběhu projektové soutěže ani já, ani ostatní lidé z venčí prostě nevidíme. Pracovala jsem před rokem a třičtvrtě v Klementinu jako knihovnice a musím říct, že se nejedná o vhodné nebo nevhodné místo pro knihy. Klementinum má svého ducha, ale i spoustu nevhodně využitých prostor! Depozitář v Hostivaři funguje docela dobře, knihovna samotná je na ideálním místě. Je v centru, poblíž filosofické fakulty, VŠUP, FAMU, i právnické fakulty. Metrem je to pár stanic od VŠE. Co by dělala na Letné?? Sklady pro knihy měly být pod zemí, ale tam je snad budován tunel za "lepší vzduch". Byl tu i nápad zelenou příšeru odsunout někam, kte nebude rušit historické panorama Prahy, ale to znamená, že bude naprosto z ruky pro vedecké pracovníky i studenty. Myslím, že by se měl zohlednit účel a praktická stránka věci. Jsem pro rozšíření depozitáře v Hostivaři, lepší využití prostor v Klementinu: proč je tam nová galerie? Proč není v jiných prostorách? Vše by se dalo vyřešit, ale jak uchlácholit Kaplického? To je asi jediná věc, o kterou podle mě běží.

jm 21.9.2008 10:09

KVŮLI FLUSU PŘIJÍT O KORYTO?!

KVŮLI FLUSANCI PŘIJÍT O KORYTO?! No může to po mně někdo chtít?" Vás ministr.

EW 20.9.2008 17:30

Cinani taky staveli

narodni knihovnu, primo v Pekingu. Ma 5 podzemnich pater. 2005 projekt zahajen, 2007 postaveno. Coz, byt toto nekde v Praze, v peknem parku poblize metra, nerekla bych ne...

Narodni cinska knihovna predtim sidlila v teto budove, ale na jejich 25 milionu svazku, svitku a jinych starobylych pamatek uz zacala byt mala. Tak se rozmachli moderneji. Jo, a taky zalozili China Digital Library...

Ferdinand 19.9.2008 1:13

knížky

Nač se s tím handrkovat.Kdyby nebylo pitomejch národních buditelů, kteří jazyk vzkřísili, pak nějakejch spisovatelů, kteří na ten papír píšou, mohli bychom si ušetřit peníze na knihovnu. Normální člověk čte stejně jenom noviny a stačí mu sledovat TV Nova, na kterou jsme stejně zaplatili 10 miliard z našich. Navrhuju pod Klementinem vyhloubit sklep na knížky a až zase příjde velká voda, tak to vyplaví a knihomolové budou mít pokoj. Vono inteligenti, co se vo knížky zajímají, jsou stejně podezdřelí. Já jsem radní a ještě jsem knížku nepotřeboval (kromě vkladní).

Olin 19.9.2008 1:32

Re: knížky

:-)))

Kdyby nebylo těch buditelů, co jazyk vzbudili, měli bychom všechny knihy německy a tímpádem by jich bylo desetinásobek a na Letný by dávno knihovna stála, navrhl by ji mladý nadějný architekt Kaplický a nikdo by mu nenadával, protože by se Praha chtěla předhánět s Frankfurtem, Berlínem...

takyodbornik 19.9.2008 3:47

Re: Re: knížky

Podle toho, co skutecne navrhl "mladý nadějný architekt Kaplický ", pred svym odchodem do ciziny, si myslim ze by to knihovno musel navrhnout asi nekdo jiny.

Jinak tem buditelum bych to take nezazlival. Stacilo, aby na Bile hore to dopadlo naopak a nebylo by v 19. stoleti davno co budit. Mimochodem, Klementinum (puvodne jezuitska universita) by take urcite nebyla pak v luterantske Praze postavena a tak by mnohem pozdeji zemskym ministrem jmenovany reditel Boemische Landes Bibliothek pan Jezek (ci spravneji Herr Igel?) nemusel stavet na Letne, protoze povinne skladovani vseho kdy vytisknuteho v narode nemeckem by se jej netykalo ale hlavne, protoze Klementina nemaje by nebylo co porcovat. ;-)

Palava 18.9.2008 22:16

je mě buřt

jaký sklad na vycházející knihy a kde si ho v Praze postavíte .Mám však dvě podmínky : 1.za svoje  2.krásné do Klementina . Dámy a pánové ježek vždycky smrdí ať dělá co chce .To je asi jeden z důvodů proč kandiduje za cigánobijce .

sukcesivní eroze 18.9.2008 21:06

Ježek s Kaplickým se dopustili té chyby, že nepozvali ke spolupráci sochaře Davida Černého

Ten by vytvořil na jednom ze svahů stavby - nejlépe pod okem - sjezdařskou sochu současné hlavy státu v nadživotní velikosti, na niž zezdola zírá vzhůru stoupající himalájský alpinista a primátor Bém. Tím by stavba získala potřebné architektonické kvality a parametry a knihy by i se čtenáři byly v suchu...

král sýrů 18.9.2008 18:26

Ježek je úplatník

Ježek je hajzl

Dědek 18.9.2008 18:16

Knihovna je třeba.

Domnívám se ale že, na tomtéž místě jiná stavba nebo tato stavba na jiném místě.

EW 20.9.2008 16:52

Re: Knihovna je třeba.

A vubec nejlip jina stavba na jinem miste :-D 

cb 18.9.2008 16:18

Dalsi co nechape

ze Jezek nechtel stavet knihovnu, ale predvolebni pomnik.

inspektor Trachta 18.9.2008 19:45

jak prosté Watsone

Ano jistě a proto ho Jehlička z KDU-ČSL za kterou kandiduje odvolal ;-)

Schumacher 18.9.2008 16:16

Nejde o knihovnu. Ta je důležitá.

Aby na knížky nepršelo a podobně. Aby je bylo si vypůjčit a číst. To je rozumné. K tomu je třeba nějaké zázemí a komfort. To je také rozumné. Ale proč za draho kupovat zlatou hajzlmísu, když stejným komfortem vám poslouží keramická ? Když na ni máte jako Věrný Kšanda, proč ne. To je v pořádku. Ale platit drahé a samoúčelné kreaceb z veřejných prostředků ?

Ferdinand 19.9.2008 1:19

Re: Nejde o knihovnu. Ta je důležitá.

Jasně.Podle stejné logiky mohli vlastenci místo Národního divadla postavit stan, posloužilo by to stejně(poťouchlí herci, umělci a jiná pakáž ať si na sebe vydělaj nebo žijou z milodarů). Taky je možné v rámci šetření nemít doma splachovací záchod a chodit na ten šlapací tureckaj nabo do lesa a používat lopuchový lustí

EW 20.9.2008 16:59

Re: Re: Nejde o knihovnu. Ta je důležitá.

Neprehanejte. Narodni divadlo melo krome divadelni take nezanedbatelnou reprezentacni roli, podobne jako pozdeji "Repre", melo ukazat, ze cesky narod je ekonomicky i kulturne na vysi. To uz by ted Narodni knihovna plnit nemusela, takze bych se klonila k technicky vyspele, nicmene ucelove, umerene a spise nenapadne stavbe.

Snad neni nutno se predvadet jak jsme pokrokovi, at to stoji co to stoji, ze budem mit knihovnu v chobotnici, vsude fialova, leskle, leskle sloupy a mista setkavani...jak to poeticky opeval Kaplicky v letaku. Ja se nechodim do knihovny setkavat, ale cist. Kdyz mi tam uvari i kafe, nic proti tomu, ale nemusim ho mit s vyhledem na Prahu.

Hrad 18.9.2008 14:42

O jednom "nesmyslu"?

Správně. Na co knihovny. Konec konců knihy a jejich čtení je pasé, jak ví většina učitelů českého jazyka. Heslo "Nečti, nebudeš mít vlastní myšlenky-názor" se šíří rychlostí blesku po vlastech českých. Stavět pomníky minulému století za hodně peněz - pro koho/komu hodně peněz - a ještě se tvářit kulturně je neuvážené. Hlavně v době kdy nejsou peníze na kvalitní stíhací letadla, tanky, prohrané spory ve kterých stát neochránil investice podivných investorů, dálnice, nové vodní cesty, Olympiádu. Kdy nám hrozí kolaps tepelného systému, pokud nezískáme nové energetické zdroje. Kdy nedbytně klepe na naše dveře zajištění pitné a nezávadné vody.  A co podpora ještě chudších než jsme my?  Běžte do háje s nějakou knihovnou. To muselo Masarykovi přeskočit, když při vzniku státu vznik knihoven v sídlech po celé republice uzákonil(jeho vláda). Na štěstí jsme o 90 let modřejší(moudřejší??). Nebo ne?!!!  

milan007 18.9.2008 15:56

Re: O jednom "nesmyslu"?

Vaše trochu komocké rozhořčení je zbytečné. Nikdo přeci netvrdí , že knihovny netřeba. Jen je otázka , zda ta Kaplického je ta pravá. Ta co prošla soutěží , kde v porotě předsedá bývalá manželka, členem je spolužačka  abývalá milenka a vyhraje i přes porušení dosti závažné  podmínky týkajíci se uložení knižního fondu.

mira 18.9.2008 16:10

Re: Re: O jednom "nesmyslu"?

Vždycky se bude někdo ptát, zda je aktuální ten návrh ten pravý. Každý návrh realizovaný v Čechách bude smrdět korupcí. (Tedy dokud tu budou vládnout Češi)

Ano, ani mně se Kaplického návrh od počátku nelíbil a soutěž mi připadala...divná. Přesto, po tom, co všechno proběhlo a co je v sázce, jsem proto, aby byl co nejdřív realizován.

milan007 18.9.2008 18:56

Re: Re: Re: O jednom "nesmyslu"?

Já jsem proti, ale oběma ním to je houby platné. O tom rozhodne někdo jiný.

inspektor Trachta 18.9.2008 19:25

Re: Re: Re: Re: O jednom "nesmyslu"?

Myslíte stařičkého mocnáře + patolízaly na magoši? Tak to jsou ti pravý vořechový ;-P:-/

maarcy 22.9.2008 15:05

Re: O jednom "nesmyslu"?

Tak, máte recht, ty knihovny zavřít...Podle pravopisu příspěvků soudím, že čtení ale i psaní ztrácí smysl (alespoň v české kotlině)a to tato diskuze je na docela slušné úrovni.  

cassul 18.9.2008 14:26

Sklad knih?

Všichni brečí, že potřebujeme novou knihovnu, protože do stávajících prostor se další knihy nevejdou. Tak proč stavět umělecký blob na významném místě, když za zlomek ceny můžeme postavit technicky dokonalou, vybavenou a velmi velkou knihovnu na periferii Prahy, na zelené louce? Prefabrikovaná kostka, třebaže ohromných rozměrů, někde poblíž konečné metra v Letňanech nebo kdekoliv jinde nikomu vadit nebude, je jich tam už dost a těch pár vědců, co potřebují ty knihy fyzicky studovat, si tam snadno dojede nebo se jim přivezou. Mluvilo se o tom, že drtivou část toho ohromného množství knih tvoří jakýsi depozit, který se běžně nepůjčuje, ale tvoří jakousi rezervu pro budoucnost. Jinými slovy se uloží a za třicet let jednou možná vytáhnou - není tudíž důvod, je skladovat v centru města, spíš naopak. V uprázdněných prostorech Klementina potom může být "míst pro setkávání" habakuk, v nejhistoričtější části Prahy.

Bubik 18.9.2008 14:50

Re: Sklad knih?

no jo, ale co z toho budou mít Ježek a Kaplický?

cassul 18.9.2008 14:52

Re: Re: Sklad knih?

Nedobře se na to díváš, bratře Veverko!

VL 18.9.2008 16:30

Re: Re: Sklad knih?

A po volbách Paroubek, který svému poradci Kaplickému slíbil, že tu na pláž vyplavenou, chcíplou a poloschnilou medúzu postaví.

Eva D. 18.9.2008 16:49

Re: Re: Sklad knih?

R^

Pája 45 18.9.2008 17:25

Re: CASSUL

Buď jste článek nečetl nebo nepochopil, "cassule", p. Bystrov nám jen sdělil jaký má názor na ministra kultury, jeho ministerstvo a další zástupce moci (prezident, vláda, Magistrát hl. m. Prahy). Netvrdil, že soutěž byla dobrá (špatná) atd. Jen komentoval úctu k hodnotám jakými jsou Národní divadlo, muzeum, knihovna, galerie atp. a  konstatování je - HROZNÝ

Ryba smrdí od hlavy, kdyby všeználek držel ústa, tak knihovna se už stavěla (nebo alespoň byly prováděny přípravné práce). V tom to je. O předražených dálnicích se mluví již několik let a nevšiml jsem si, že by se o to prezident a jeho ptákostrana tak intenzivně zajímali, jako se zajímají o nepostavení NK. Přitom u NK jde, nejvíce, o 5 -6 mld Kč. Nu a při výstavbě dálnic, okruhů kolem Prahy a i jinde,  jde o předražení v řádu desítek miliard a ... - všeználek mlčí - ODS také. Vtom je zakopaný pes "cassule".

K tomu ještě OH v Praze - to se to ODS bude prodávat parcel na hotely, super a hyper markety a další krávoviny a vůbec nebude vadit, že se to někomu nelíbí, zvláště když to ponede - ODS a jejímu vedení.  

mlg 18.9.2008 13:18

Ševče,

drž se svého kopyta.

hardy 18.9.2008 12:40

papír

Stavět v dnešní době knihovnu za 4 až 6 miliard je nesmysl. Knihy, vyjma cenných tisků, přece nejsou papír, ale myšlenky, které se dnes dají uchovávat jinak. Skladování tisíců tun papíru v tisících tunách betonu, na tisících metrech čtverečních, to se vám líbí? Tyto zdroje je snad lepší použít na humanitární účely - péče o nemocné, handicapované a sociálně slabé, i tak se prokazuje kulturní vyspělost národa! >-