19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pamětník I. 28.8.2008 15:41

Re: Re: Bylo to zcela jinak

Máte špatnou paměť a proto si protiřečíte. Je historickou zásluhou Petra Pitharta, že to byl právě on, který právě v této televizní besedě poslal "Gorbačovova rytíře na bílém koni" definitivně mimo hru se slovy: Ale pane profesore, na nějaký reformovaný socialismus nejsou naši lidé už zvědaví! a pak jej i v další dikusi jako zcela neinformovaného zesměšňoval. To, že později "slyšel trávu růst", bylo dezinterpretováno medii podobně jako Klausovy "špinavé peníze". Oba to mysleli jinak a v jiných souvislostech, ale ty nasazené psí hlavy jim zatím nikdo neodpáře, možná někdy historici věcnou interpretací dokumentárních záznamů.

J.G. Pašek 27.8.2008 23:28

Re: Re: Kohout byl, je a bude blb . . . .

S tim zakukleným komoušem Noskem máš pravduR^  mám za to, že jsi chtělnapsat rok 1947 a ne 1967.

Zakuklený komouš, ministr národní obrany, generalisimo Ludvík Svoboda, odmítnul prezidentovi Benešovi poslušnost  a dnes je v ČR uctíván jako svatá kráva indická a pojmenováno v Praze nábřeží. . .  Kdyby v 1948 Svoboda nařídil postavit pár houfnic,  nařídil ROZCHOD na tom Staromáku a kdyby se ta pomatená rudá lůza nerozešla tak pár jich mezi ně houknout, vyhlásit stanné právo a možná, říkám možná by se podařilo zblbnutý národ přivést k rozumu. 

Jenomže Pán Bůh to měl napsané v té jeho knize osudů jinak a nátrod se dodnes z toho nevzpamatoval a dlouho nevzpamatuje . . .  jako to trvalo 300 let po bitvě na Bílé hoře  . . . 

Kdybych potkal Kohouta, tak bych ho s rozběhem kopnul do kulí . . .

Zdeněk 27.8.2008 23:23

Re: Neznám větší pravdu o komunistech !

Díky Vám za formulaci i mého názoru. Jemi zle, když vzpomenu na Pitharta, když slyšel trávu růst. Děsím se ještě teď, když Z. Mlynář, snad v listopadu, pochopil při přímém přenosu diskuze na ČT, že nezvládl svoji, já věřím, že jednu z připravených "úloh" spasitele národa roku 68. Komoušům nevěřím jedinou náhodu, která je kdy potká. 

Žádám tímto ČT o opakování diskuze, které se p. Mlynář okamžitě po návratu z emigrace účastnil . Stane se dokonalou ilustrací zájmů, které byly rozehrány dávno před 17. listopadem.

doktor 27.8.2008 23:22

Re: Re: Re: Re: Role reformních komunistů v roce 1968

Jsem už dost starý, abych se odpuštění nebránil. Leta jsem nejezdil na pomaturitní schůzky, na nichž se zúčastňovali i kolegové, kteří se postarali, abych se nedostal na vysokou (komunisti a svazáci byli členy maturitních komisí), ale k lopatě. Pak mne to asi před 20 lety přešlo, a chodím na ně. S Vilémem Prečanem si rád popovídám o historii. Maturita je tabu. Jsme už staří, a každý rok počítáme mrtvé - komunisty, nekomunisty, věřící, nevěřící... Bývali to skvělí kluci a krásné holky. Jen ta doba, ta byla zlá.

Zdeněk 27.8.2008 23:02

Re: komunista je komunista

Plně s Vámi souhlasím. Reformátoři jsou odpovědní za marazmus sedmdesátých let. Oni se stali zrádci největšími i zločinci potvrzenými. To oni jen měli smůlu, že je ti pevní soudruzi z lůna strany vypudili a zpět nepustili. Oni tak doufali .... Vždyť i 21. srpen 69 sami pro stranu zabezpečovali ................  Moc jim jiného pak již nezbylo, než se zviditelňovat přes disent, který je vlastně i svojí podtatou chránil. Je až zarážející, jak se tento disent nikdy nespojil s politickými vězni a odpůrci z padesátých let. Proč se těch nikdo nezeptá proč tomu tak bylo a je? Není to tím, že těm politickým je z komoušů špatně, vč. těch "reformovaných"? Všímáte si skromnosti těch a chtivosti těch vyvolených?

xxx Kubeš 27.8.2008 22:49

Autorovi článku

R^

Zdeněk 27.8.2008 22:44

Re: Re: Re: Pavel Kohout...

Pokud to nebylo tím, že si Ti opravdu slušní a pevní již svoje tvrdě odseděli. To Kohout, Pithart atd. nikdy nepoznali. Poznali jen, že v 68. šlápli do h.... a neuměli na něm nic jiného než uklouznout. Nelituji je jako Slanského a další odpadlé soudruhy. To co provedli tzv. reformisté je důkezem jejich malosti podlosti a zbabělosti. Komunisti ať o Husovi nemluví, už jen zde propásli svoji příležitost odejít se ctí a zapsat se do historie. Pro mne jsou hanbou a zrádci národa, který opustili ve chvíli nejtěžší, v době, kdy byli jeho nadějí. Oni jsou zdrojem marazmu, který zde zavládl. Husák s Biĺakem jen těřil z jejich zrady. Je to jejich účet. Oni podtrhli vzepětí národa, který pak padnul s hambou do bahna. Reformní komunisti jsou ti zrádci, kteří nechali lidi na holičkách! Komunista jiným než hajzlem nikdy nebude!

Ladislav N. 27.8.2008 21:17

Re: Re: Pavel Kohout...

Ono je těžké chtít po Kohoutovi, aby "držel zobák", když ho nedržel v době, kdy se za to snadno mohl dostat do kriminálu, zatímco ostatní, kteří ho tady ostouzejí, drželi hubu a krok.... ;-P

Jakub S. 27.8.2008 21:15

Re: Re: socialismus s lidskou tváří?

MJ právě se z člověka s lidskou tváří změnil sám od sebe ve zrůdu - já říkám kyborga. Jeho tvář je nelidská. No je to blb, to vím dávno...

Jakub S. 27.8.2008 21:13

Jste můj člověk.

Přesně. Přesný popis následného dění s každým takovým. Otázky zápaďáků: Tak je nevolte - ! Proč si nezvolíte jinou vládu - ??

Jakub S. 27.8.2008 21:11

Re: Re: Re: Role reformních komunistů v roce 1968

Děkuju! Byl jsem tehdy jako čerstvý absolvent FF na svém prvním pracovišti v K. Varech. Skauti mne nadchli v květnu 68 na Starom. náměstí - oslavě atentátníků na Heydricha. Vše jsem chytal z rádia a zprostředkovaně od lidí. Tohle slyšet - konec posledním (a že už byly minimální - su historik) sympatiím pro JS. No - tak jednou za dvacet let býváme najednou naivní a nadšení a odpouštějící a plní elánu do nového života. A pak zas  nastoupí dějiny...

sláva 27.8.2008 20:20

Vážený pane

daleko účinnější než pokusy reformních komunistů o posun v rámci možného uvnitř "tábora socialismu" by bývalo bylo, kdybyste vy, nebo váš otec, stoupli si pod sv. Václava na jeho náměstí v Praze třeba 21. srpna 1966 a pronesli tam řeč proti komunismu a jeho zločinech. Jistě by se k vám přidalo celé Václavské náměstí... ale jestli se mýlím, tak byste oba dva skončili během 5 minut v Bartolomějské a na BOrech pro příštích 15 let.

Tyhle ahistorické úvahy od mladých zejména miluju. "Jak jste mohli dopustit Hitlera?" ptali se mladí v Německu. .. Tak, dopustili (kdo nedopustil, toho umlátili...)

Tak to chodí v dějinách, pane, změna je možná, až když nazrají podmínky... i Havlovi nazrály...

Antonín I. 27.8.2008 20:06

Re: Kohout byl, je a bude blb . . . .

Pane Pašku, kdyby byl jen blb, bylo by to ještě snesitelné. On je ale bezcharakterní blb a nebezpečný kariérista, který pomáhal nastolit komunistické vrahy, ačkoli bylo dost informací o tom, co se dělo v SSSR už před 2. válkou, kolik lidí bylo vyhladověno na Ukrajině , co partaj u nás dělala (na př. v roce 1967 pušky "Lidovým milicím" od komunisty Noska, tehdy ministra vnitra). Ve svých 21. letech byl poslán do Moskvy jako "kulturní atašé", pak "prohlédl" a dal se k tomu křídlu partaje, které prohrálo. Při tom všem se dodnes bije v prsa se slovy "byli jsme zapálení, my upřímně věřili.... lidská tvář komunismu je naděje lidstva", to stále hlásá. Není to dlouho, co na pražském semináři při 50. výročí Mad´arského povstání pan soudruh Kohout prohlásil, že "s úlevou přivítal (1956) návrat sovětských tanků" do Mad´arska. Někde jsem četl, že bylo tehdy popraveno 400 osob a asi 400 000 lidí emigrovalo.-  Korunu tomu na semináři dal slovy "Naši vnuci budou špendlíčkem hrabat, až je tlustí kapitalisté budou věšet na lucerny". K tomu ovšem není co dodat - arogantní, sebestředný a nebezpečný demagog, který nepochopil, že vsadil na špatného koně, který ho dočasně vynesl nahoru a později rychle shodil. Bohužel jsou ještě dnes u nás lidé, kteří mu dávají možnost, aby své jedy stále veřejně hlásal. Umění odejít, lépe snad umění přestat škodit, je tomuto člověku určitě cizí - co ale čekat od zarytého komunisty? 

mag 27.8.2008 19:20

Re:vašemu strýci v roce 1968 skutečně nabízeli zpět polnosti?

 to je zajímavé ... nám ukradli 6 ha v roce 1949 ale v roce 1968 je komunisté dobrovolně  nenabídli vrátit ... děda s tátou o ně museli požádat soudně ! 

 a jak se po okupaci ´68 a nástupu Husáka ´69 vítr obrátil, hnedle je opět přinutili všechny role a luka státu"DAROVAT" !!

 že by byly až tak velké regionální rozdíly v Československku ´68 ?  nu což, je to možné, ale stejně si myslím že buď kecáte Vy nebo Vám lhal strýc ...:-/

doktor 27.8.2008 18:39

Re: Re: Role reformních komunistů v roce 1968

Myslel jsem, že jste tam byl jako Brňák taky. Já jsem na ten den přijel do rodného Brna z daleka, kam mne poslala umístěnka. Už jsem tady psal, že mne nadchli zejména skauti, po 20 letech znovu povolení. Na Smrkovského (bylo to na tehdejším Rudém náměstí, u Makovského sochy rudoarmějce) byl velmi rozpačitý potlesk.

ach 27.8.2008 18:29

Re: Re: Pavel Kohout tvrdí, že měl tehdejší komunistický režim devadesátiprocentní podporu

souhlasím s vámi. syn kulaka.

Huaskaran 27.8.2008 18:27

Re: Re: Re: Na adresu pánů Kohoutů, Pithartů, Dienstbierů etc.

Pokud je vám devatenáct a půl, zkuste zaběhnout do sněmovny. Pár Vámi hledaných tam sedí.

ach 27.8.2008 18:27

Re: Re: Pavel Kohout tvrdí, že měl tehdejší komunistický režim devadesátiprocentní podporu

lžete až se vám spusi práší.  syn kulaka.

Ebony 27.8.2008 18:13

Re: Re: komunista je komunista

A co tak skvělého, kromě žvanění, dokázal pan Pithart?

Miloš 27.8.2008 18:04

Re: Nejsou podvodníci spíše v současné státostraně ?!

Do těch sil levice počítáš automaticky k Paroubkostraně i komunisty? Dobře hovoříš soudruhu -máš asi pravdu.Je to totéž.

josef krouman 27.8.2008 16:39

Re: Re: hrdinove Prazskeho jara

a to je co, ti "poctiví" komunisti? Předpokládám, že ti s IQ pod 80.

JN 27.8.2008 16:37

Re: Pavel Kohout tvrdí, že měl tehdejší komunistický režim devadesátiprocentní podporu

Já jsem tu dobu zažil a přestože jsem nikdy nebyl v KSČ musím připustit, že P. Kohout nemá pravdu.Dubčeka a spol. jsme viděli jako jednookého mezi slepými králem. Básničky P. Kohouta v 50-tých letech proti "kulakům a nepřátelům lidu" vedly k vyhánění "kulaků" z jejich gruntů a k likvidaci(i fyzické) "nepřátel lidu". Proto by měl soudruh Kohout konečně užívat penze a držet zobák.

Jura Jurax 27.8.2008 16:17

Re: Re: Pane Bláho nic proti vašemu názoru......

asi tak - ono nepřijet tanky v srpnu 68, nejpozději do dvou let by o ně Dubček na kolenou žádal, protože lidi by chtěli demokratizovat dál - povolit soukromé podnikání, zrušit vedoucí úlohu, přiznat novým formacím (K231, KAN, socdem) podíl na poitické moci, revidovat vztah k Varšavské smlouvě ... i ten Kriegel byl jistě osobně statečný (interbrigadista, účastník 2. světové, byť i hlavně jako lékař, o odmítnutí podpisu v Moskvě nemluvě) byl přece jen přesvědčený komunista, co pilně pomáhal kolečka roztáčet a až později prohlédl ...

Ladislav N. 27.8.2008 15:00

Re: socialismus s lidskou tváří?

Michael Jackson měnil tvář, uvnitř ale zůstal stejný... ;-)

nováček 27.8.2008 14:37

Procenta , procenta.

Také jsem zažil jako třicátník rok 68. Ale procenta, která autor uvádí jsou tak přesná, že se podobají výcucu z prstu. Vždyť ani nebyl na světě, maximální běhal s plenami.

daša 27.8.2008 14:33

Re: Pavel Kohout tvrdí, že měl tehdejší komunistický režim devadesátiprocentní podporu

Plně souhlasím, ti co tady píší takové bláboly, ještě nebyli na světě. Také jsem nebyla v KSČ, ale věřili jsme, že se to zlepší. Takové výkřiky, že se vlastně nic v r. 68 nic nedělo, můžou vypouštět jen puberťáci, kteří  o tom nemají ani šajnu.

Ladislav N. 27.8.2008 14:10

Re: Re: Pane Blaha - to je kvikotu . . .

Od komunisty a blba z  IP: 85.160.105.xxx k tomu tohle zní velice "věrohodně"...Rv(Y)

BuBu 27.8.2008 14:08

Re: Re: Re: Na adresu pánů Kohoutů, Pithartů, Dienstbierů etc.

Jó tak Rudé bolševiky - stalinisty jste nikdy neviděl . . . . . 8-o8-o8-o - no tak zkuste mrkout do zrcadla !

Uvidíte tam pravý a nefalšovaný Stalinův klon ! ;-D;-D;-D

Luboš 27.8.2008 13:53

Proč idealismus?

Proč nevěříte, že se socialismus mohl změnit v socialismus s lidskou tváří? Vždyť i Micheal Jackson se hezky změnil na bělocha;-D

Mistr Jan Hus 27.8.2008 13:25

Re: Re: Na adresu pánů Kohoutů, Pithartů, Dienstbierů etc.

O rudých bolševicích jsem slyšel jen v teorii, v praxi jsem se setkával pouze s bolševiky modrými. :-)