25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Míka 16.8.2008 22:13

Co mi vadí na příspěvcích uvedeného typu?

že nepoznám, z jaké branže je autor a jaké studenty a pedagogy má na mysli. Mimochodem, nic neroste geometrickou řadou. Geometrická řada může buď konvergovat nebo divergovat, ale nikoliv růst, či klesat. Z dob Malthuse  termín "Růst geometrickou či aritmetickou řadou"  zavšivil všechny rádoby vědecké (tj. nematematické) kecy.

bývalý učitel 14.8.2008 21:50

Zakládám školu...

..žáci chodí do školy dobrovolně a to proto aby se od svých učitelů něco naučili.Nelíbí-li se jim učitel,nechť odejdou.Drzí žáci,líní žáci,hloupí žáci,chudí žáci po domluvě odejdou.žáci,jejichž rodiče netáhnou se školou za jeden provaz,nechť odejdou.Učitelé,kteří nechtějí nebo neumí být svým žákům vzorem,přítelem a inspirací,nechť odejdou.Samé samozřejmosti...

jk-jiny 14.8.2008 21:09

Pokud se financuje od kusu...

...produkujeme pocet kusu. Skoly vec resi trzne.

Martin 14.8.2008 20:47

Klasika

Celý problém je způsoben tím, že existují spousty škol, kde se v podstatě nic nevymýšlí, nic se tam nebádá, akorát opakují již známé věci a závěrečné práce se nutně musí vést v tomto duchu. Závěrečná práce je na takových školách tudíž jenom taková byrokratická klička a prakticky nemá žádný smysl. Typický příklad je učitelství pro druhý stupeň základních škol obor Matematika-Dějepis, tvorba diplomová práce na tomto oboru je prokazatelné mrhání časem, absolvent i kdyby se rozkrájel, stejně tam nemá co vymyslet, nemá s čím přijít, celé to bude jenom kompilát již existujících mouder.

lokki 1.2.2009 10:19

Re: Klasika

nemáte pravdu - i na matematice-dějepisu se dá vymyslet lecos. Dám příklad - jeden z mikulčických mečů má extrémě krátkou rukojet, někde kolem 70ti milimetrů.  Chlap u kterýho se našel měřil něco kolem 175cm. Obecně tradovaný předpoklad je, že se v té době pohřbívali meče spolu s jejich vlastníky, což by znamenalo, že tu máme někoho s opravdu něžnou ručkou (nezapomente na rukavice) - nebo je předpoklad mylný a do hrobů se mrtvejm dávalo spíš to, co už nikomu nebylo vhod. Téma diplomové práce v tomto duchu vypadá sice jednoduše, ale ve chvíli, kdy student zjistí, že lebka toho chudáka je v olomouci, trup s pravou rukou v praze a zbytek bůh ví kde má před sebou celkem napínavej rok života. Tedy pokud by se mu chtělo dělat něco jinýho než ctrl-c.... A takovejch témat dokážu vymyslet tunu a nejen v dějepise. Jenže se nikomu nechce  s nima patlat, takže nakonec skončí všichni u literárních rešerší o jednoduchejch, prostejch a dávno známejch věcech....

silibum 14.8.2008 16:24

Máte pravdu

Někdy už opravdu zabírá jako profylaxe jen Prattchet a Šmíd. A student Vám na střední škole klidně přizná, že seminárku to "stáhl" a ni mu to nepřijde divné.

josef krouman 14.8.2008 16:08

to je zas ten s tím posláním?

není divu, že v předmětech typu Gender Studies a Europen Studies se a podobných se dá copy-paste téměř všechno. Vznikne stejná slátanina, jako byly předlohy. Kdyby se v těch pracech zamíchaly stránky, nikdo by to nepznal.

Standa 14.8.2008 15:08

Snad

byste něco nechtěl po studentech. Dnes se nesmí studenti přetěžovat. Cokoli navíc se považuje za špatné. Docela vás chápu, ale vše se odvíjí od peněz a od toho, že nyní nahoře - na ministerstvu - tomu rozumějí nejvíc. Jó, je-li kormidlo školské lodičky nastaveno na skalisko, je velký předppoklad, že se lodička potopí a splyne s mořem neznalostí. 

hogo 14.8.2008 14:12

jednoduché milý watsone...

je 3 x méně žáků a 3 x více vysokých škol!!!!v každém krajském městě univerzita!!!!tak berou všechno a dávají to všem!!!!bez internetu by to ani nešlo,mnohé nové školy nemají ani knihovny s knihami,viz zlín,je tedy možné získat bacila, aniž by student přečetl jedinou knihu!!!občas se naoko vyloučí nějaký ten "odhalený plagiátor".......je to ovšem dosti trapné,protože všichni vědí jaká je praxe......

Baba Jaga 14.8.2008 15:26

Re: jednoduché milý watsone...

Že je dostatek vysokých škol, není na závadu, ať má každý šanci. Ale to ostatní je ve vysokoškolských učitelích. ´Tak ať si nestěžují.  Není pravdou, že se po studentech nesmí nic chtít. Jak zde vidíte v diskusi , jsou tací, kteří to ocení.

Jura Jurax 14.8.2008 12:49

Jojo,

doporučuji autorovi seminární práci na téma Řešení systémů nelineárních rovnic - včetně odladěného kódu vybrané metody v Pascalu nebo C. Tady bude copy&paste na dvě věci ...

liberal shark 14.8.2008 13:16

Re: Jojo,

jojo, buď to kompilátor a linker pustí, nebo ne ;-) a pokud to ještě přežije test náhodným vstupem, tak za 1 R^

Baba Jaga 14.8.2008 12:30

Otázka pro autora i pro ve věci angažované diskutující

Jak je možné, že se  studenti s touto úrovní až k diplomové, případně bakalařské práci dostali?  Na co si vlastně autor pak stěžuje? Nehovořím o tom, že byli na školu přijati, to mi nevadí. Šanci dostat měli.

Witch 14.8.2008 12:40

Re: Otázka pro autora i pro ve věci angažované diskutující

Drahá kolegyně, bouchla jste přímo na hřebík! Pokud nebudou mít zvednutou laťku, nebudou se snažit ji překonat. Jen se tak líně převalej a budou spokojení. myslím, že by se to docela slušně a rychle protřídilo. Nikoliv školy, ohleduplné ke studentům, ale studenty, ochotné makat pro školu a tím i pro sebe!R^

bandas 14.8.2008 12:04

Důsledek prosté operace:

jestliže mnohonásobně stoupl počet vysokých škol a tedy studentů, logicky se dá usuzovat, že v národě pronikavě ubylo blbců  a přibylo ke studiu vhodných občanů. Jelikož je takový  samovolný skok nepravděpodobný, je možné jen jediné vysvětlení, totiž že těch pár procent schopných se vezme a postaví na stejnou úroveň s neschopnými a celá množina se označí jako "schopní". Dokonalosti v této metodě dosáhli v SSSR - za mého mládí se říkalo, že v Sovětském svazu je víc inženýrů než všech lidí dohromady.

Kanuk 14.8.2008 18:34

Re: Důsledek prosté operace:

Bandasi, myslím, že to máte logicky vedle. I když mnohonásobně stoupl počet vysokých škol, počet blbců a ke studiu schopných občanů se nezměnil. Jen bylo nutno snížit laťky, aby se na ty školy dostalo víc lidí, resp. aby ty školy měly koho učit.

Honza42 14.8.2008 11:28

Studenti dělají přesně to, co se po nich žádá.

Tak nevím, v čem máte problém. Teda já bych věděl. Vzniklo obrovské množství škol typu žvanírna na úrovni VUMLU.  Řekl bych, že na technických a jiných exaktně zaměřených školách to nikoho až tak netrápí. A žvanilové ať žvaní. Lhostejno zda plkají ze své hlavy nebo z cizí.

Veničan 14.8.2008 12:01

Re: Studenti dělají přesně to, co se po nich žádá.

Tak nějak. A navíc, v době platby na hlavu (tj. za každou studující duši) je to tlachání přijatelné. Když k tomu připočtete naprostou neochotu min. školství při rozvoji soukromých škol, máte na podoné a možná i horší bláboly zaděláno na dlouhé časy.

Standa 14.8.2008 15:13

Re: Re: Studenti dělají přesně to, co se po nich žádá.

Veničane, vaše představy o soukromých školách musí být prostě rozkošné. Soukromé školy a minsterstvo se staly morem českého školství. Odtud se šíří rakovina a záhuba českého školství.

Nestranný pozorovatel 14.8.2008 10:53

Originalitou seminárních prací proti zblbnutí pedagogů

Musíte vymýšlet úkoly, které nelze opsat z internetu či z předchozích ročníků. O to je ale práce pedagoga náročnější na intelekt i čas. To ovšem dělají jen ti pedagogové, kteří chápou svou práci jako poslání, nikoliv placené povolání.  Technologický pokrok nelze zastavit, je ho třeba využít (viz  například Turnitin pro detekci opsaných textů).

Azchab 14.8.2008 8:39

Dělali jsme to taky

Ale ne v odborných předmětech. Podobným způsobem jsme řešili konspekty z dějin ksč a mdh, politické ekonomie, marxleninské filosofie a podobných, pro budoucí techniky jistě zásadních "věd". Kniha, z níž měl být konspekt vypracován, se při nejlepší vůli číst nedala, na voloviny navíc ani nebyl čas, takže se vzal konspekt někoho z vyššího ročníku, část slov ve větě nebo celých vět se vypustila, část upravila, vlk se nažral a koza zůstala celá. Nemělo to hlavu ani patu (myslím tím z hlediska českého jazyka, jinak to nemělo samozřejmě hlavu ani patu ani v těch knihách geniálních autorů, z nichž nám bylo uloženo čerpati).

RomanL 14.8.2008 9:05

Re: Dělali jsme to taky

... no, když si na to tak vzpomínám, tak máte naprostou pravdu... ;-)

Novák 14.8.2008 10:12

Re: Re: Dělali jsme to taky

Ono to v seminárkách a pod. z těchto "vědních oborů" bez kompilace ani nešlo. Vždyť těm povinnýn textům snad nikdo nerozuměl a že to nemělo "hlavu ani patu" nevadilo, vždyť ta povinná studijní literatura také ne ( a to, že tomu obsahu nikdo nevěřil, je věc další).

Jura Jurax 14.8.2008 12:44

Re: Re: Re: Dělali jsme to taky

No a navíc se u těchto posvěcených textů nedoporučovalo dopouštět se vlastních úvah - takový pošetilec mohl být nařčen z kacířství se všemi průvodními, vesměs nepříjemnými jevy tohoto aktu. Kdežto neměněná citace písma svatého lahodila sluchu i oku lektora marxlény a tento vrně blahem, že se nemusí dopouštět namáhavého myšlení udělil zkoušku nezbytnou k tomu, aby ze studentíka mohl perspektivně být promovaný přírodovědec :-/;-D

jan hájek 14.8.2008 9:11

Re: Dělali jsme to taky

Dnes jsem při jízdě metrem (no jo no jsem pražák) zaregistroval krásný inzerát na intenzivní přípravku ke studiu na vš. Nabízeli práva, psychologii a humanitární vědy, ekonomii, k mému překvapení i medicínu, technice se však pečlivě vyhýbali.

Witch 14.8.2008 6:55

Kdybych podobné cancy nečetla,

nevěřila bych Vám, že je to tak šílené. Musím Vám ale dát za pravdu. Stačilo mi prolistovat práce, které nám na škole dávali na ukázku, jak napsat seminárku nebo diplomku. Myslela jsem, že jde o náhodu, ale když jsem někdy hledala zdroje informací z dalších oblastí a z nouze klikla i na nějakou práci o dané tématice - běs! Canců plno, informační hodnota nulová. Originálních postřehů se jeden nedopátrá. Musím ale pochválit, že jste si vybral skvělou osobní terapii!

vladimír ondys 14.8.2008 0:57

Chachacha

Co takhle nechat studenty napsat diplomovou práci jako nejpokrokovější esemesku? V týhle formě by mohli bejt zběhlejší... 8-o

http://ondys.wordpress.com

Witch 14.8.2008 7:04

Re: Chachacha

Milý Vladimíre, jak by šlo o práci, ani ta esemeska by nebyla zvládnuta. Je to přece extrakt faktů. Jenže v těch pracích je faktů většinou méně, než v jedné zprávě. To už se opravdu lépe zvládne sepsat, kde a kdy na rande, pivo, výměnu politických názorů a tal podobně;-P. Jenže nejen fakty živ je člověk a od študáků se chce, aby vyjevili i svůj názor. Ano, jistě by zvládli napsat, že si nemyslejí nic, ale tahle krutá skutečnost by jim diplom zajistit neměla...

vladimír ondys 14.8.2008 10:55

Re: Re: Chachacha

Pro mne je ale mnohem krutější fakt, že si hrnou šéfovat, chtějí za to šílený prachy a můžou se při tom snaživě umávat nějakým cárem papíru z vysokýho baráku. Jeden neví, jestli se nemá smát těm rozmazleným dětem, nebo je nakopat do línejch řití!Rv;-PR^

Witch 14.8.2008 11:03

Re: Re: Re: Chachacha

No jéje! Vždyť znáte mé názory na podivně laciné bakalářské tituly, když to srovnám i s tou diplomkou, kterou rozhodně levou zadní dělat nebudu. Vyjdu bez akademického titulu, ale s prací náročnější a ještě obhajovanou v cizím jazyce. Jéžiš, už zase týden odkládám slovíčka...:-/Rv I když mi to na můj post stačí, nikdo nebude koukat na náročnost školy, ale na písmenka diplomu. Jestli budu moci získat Bc pouze za cenu dalšího celého studia, tak ani za cenu prolenošení 1-2 let...