23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Marek 13.8.2008 0:00

Re: Ehhmm.

Moje osobní zkušenost je taková, že drtivá většina učitelů jsou jen naprogramované mašiny bez schopnosti osobního přístupu...

Moje osobní zkušenost je, že 9/10 řemeslníků jsou idioti, co neumí svou práci, že 9/10 řidičů jsou tupci, co buď bezohledně roztahují své ego po obou stranách cesty nebo bezohledně brzdí pomalou jízdou, že 9/10 politiků dává přednost osobním zájmům a názorům před názory voličů, že 9/10 prodavačů nemá anung, co prodává, že 9/10... to je prostě celej národ, to nemá s učiteli co dělat.

SelskýRozum 12.8.2008 17:54

Re: Re: Re: Kdo neumí, učí ...

To určitě ne! Muselo to být ve tvaru rrmmdd nebo lépe rrrrmmdd.

SelskýRozum 12.8.2008 17:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kazdý ví, ze je ucitel a Ucitel

"Here you are" nebo také "Here you go" = Tady to máš. Domnívám se, že to může být zkrácení věty Here you are having it. Ale zeptám se, co si o tom myslí rodilý mluvčí. ... Tak jsem se zeptal a neví to. Je to asi problém pro jazykového odborníka.

Frantisek 12.8.2008 9:29

Co bylo dřív, slepice nebo vejce?

Kvalitní osobnost nemůže být učitelem. Možná ano, možná ne. Kde ty kvalitní osobnosti začínaly se svými znalostmi? V jeskyni, v izolaci, na pustém ostrově? A patří do této problematiky peníze? Opravdu? Kolik učitelů, resp. vynálezců a vědců bylo a je milionáři ? Respektive příslušníků bohaté aristokracie nebo buržoazie - to nemyslím hanlivě !!! Dle mého názoru by učitel měl především žáky a studenty seznámit především se základy konkrétního oboru, a ostatní by mělo být záležitostí studentů. Prostě když nechceš - nemusíš. Peníze, prázdniny, pracovní dobu bych do toho nemíchal. 

Vala 12.8.2008 0:29

Kdo neumí, měl by toho nechat, aby se nestresoval...

No, víte, pane autore, také jsem na VŠ chvilku učila, ale protože jsem měla dojem, že ten technický obor dostatečně neumím, nechala jsem toho a šla jsem do praxe. Studenti mě oblibovali, ale mě chytal noční děs při představě, že mezi nimi jednou vstane nějaký ten inženýr od Pánaboha a promluví. Situace jako Salieri versus Mozart...;-)

Honza 12.8.2008 0:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole

Můj otec dodnes z hlavy násobí šestimístná čísla rychleji než je stačím já naťukat do kalkulačky, na logáru mu to jde sice pomaleji než mě na kalkulačce, ale narozdíl ode mne na výsledku okamžitě pozná, že jsem zadal nějaké číslo do stroje špatně. Pro šťouraly - lidé mne nepovažují za hlupáka a otci je 85 roků.

HonzaV 11.8.2008 23:45

Re: Pane autore: Co jste (v zajmu studentu) udelal v umozneni odbornikum vyucovat?

podle mne zalezi na skole; napriklad (a ted si trochu nacechram pirka) mne zvou z CVUT kazdorocne na prednasku v oboru, ktery leta praktikuju, a pro studenty to - aspon doufam - je na dve hodiny zajimavy nahled na praxi. Je fakt, ze v knizkach maji 30 let stare pravdy, ony sice plati, ale pokud jsou vsazeny do aktualniho kontextu, myslim, ze to veci jen prospeje. Co se tyce skoly, staci, aby oslovila par firem, napr. na specializovanem veletrhu, a nekdo se vzdycky najde.

HonzaV 11.8.2008 23:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti

ale no tak... :-/

HonzaV 11.8.2008 23:18

Re: Re: Kdo nemá své poslání učitele, ten není učitel

za Komenskýho to ještě šlo, "znát všechno" ...

raul 11.8.2008 22:40

Už je trochu pozdě

ale přece jen  - místo mnoha slov, leckdy o ničem, bych doporučil  přečíst výzvu doc. Bečváře Všem...

na     http://www.stolzova.cz/stolzova/view.php?cisloclanku=2007092201

h 11.8.2008 22:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ehhmm.

To je sice fajn (fine), ale nejdřív musíš vědět k čemu je to dobré. a že je taky dobře zpaměti vědět, kolik je 2x2 nebo 12x15 ap. Ono se to bez cvičení paměti neobejde. Stejně jako čtení. Je vědecky experimentálně dokázáno, že človíček musí načíst určitý počet hodin (+-), aby dokázal číst a rozumět atd., A rozhodně nikomu neuškodí, bude-li trénovat paměť učením "nablblých" básniček, pouček, vzorců...  

Frank 11.8.2008 20:53

Re: Kdo nemá své poslání učitele, ten není učitel

Kde jste prosím došel k závěru, že Komenský znal všechno? A to poslání neplatí přece jenom pro učitele.

Sokrates 11.8.2008 20:31

Vím, že nic nevím...

Učil jsem 35 let. Z toho mi 20let trvalo, než jsem se poprvé odvážil říci "Já nevím!" Přesto to moji autoritu ani o vlas nesnížilo, ba právě naopak. Nejvíce k smíchu jsou mi obrýlené profesorky s aprobací ČJ/Dej, které, když nevědí co by řekly k tématu historie,  začnou vytýkat chyby v interpunkci.

Papouch 11.8.2008 20:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti

Ovsem ta chyba nebyla ani tak v kondicionalu jako spis v ortografii toho aoristu.

Je rozumne bazirovat na presne znalosti tvaru slovesneho casu, ktery jinak vymizel nekdy v dobe vlady krale Holce?

tom 11.8.2008 19:36

Re: Re: Re: Re: Re: Celoživotní učitelé

:-D

Tak v současné dobe tam sice vybaveni praktik obmenujou, ale rekl bych, ze nektre aparatury tam byly i za vas. (A povetsinou fungovaly v pohode.)

tom 11.8.2008 19:22

Re: Re: Re: Re: Re: Ehhmm.

Pokud tomu na clovek rozumet, tak si to reseni kvadraticke rovnice vymysli celkem rychle. A zrovna u matematiky je nutne si tim projit a vedet jak se co pocita a pak na to treba zapomenout, ale pamatovat si, ze to clovek umel.

Derive neni moc dobre, diff. rovnice to neresi, integraly to pocita divne, Maple nebo Mathematika je lepsi;-). A pouzivat jakykoliv program na algebru (linerni) je zvrhlost.

ceskej Honza 11.8.2008 18:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kazdý ví, ze je ucitel a Ucitel

V  D. uz 30 let. VV Srdce bije cesky.;-)>-

Kanuk 11.8.2008 18:14

Re: Re: Re: Obavy autora

Podle mého názoru to vypadá bledě. Vývoj pravděpodobně půjde americkou cestou. Konstatuje se, že vyučování ve školách stojí za starou belu, a náprava se bude hledat nikoliv v návratu ke starým osvědčeným metodám, ale v cestě k nějakým novým ptákovinám. A protože má platit "škola hrou", tak se zvýší objem hraní si ve škole, aby to dítka víc bavilo chodit do školy, v důsledku čehož se dítka ve škole budou ještě víc otravovat. Protože je známo, že "nejšťastnější psi" jsou ti, které páníček stále učí novým kouskům, čímž zatěžuje jejich inteligenci (možná, že to je blbě řečeno, ale snad to aspoň někteří čtenáři pochopí).

Karel K 11.8.2008 17:40

Re: Re: Obavy autora

Souhlas. Otázka je, zda ještě někdy opět začneme :-).

Kanuk 11.8.2008 17:24

Re: Obavy autora

jen my Češi jsme ještě nezačali...Nesouhlasím. Buď jsme zapomněli, ale spíš přestali, a převzali způsob učení ze systemu, kde se toho žáci ve škole naučí moc málo.

Chris Kelvin 11.8.2008 17:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti

Jo, a školy zrušíme, protože nevydělávaj'. Zústane pár prestižních gymnázií vedených dětmi významných politiků a sponzorovaných významnou polostátní firmou, určených pro děti těchto dětí.

Dave 11.8.2008 17:10

Klasika

Klasicky vyrok neucitele:

Ucitele to maj nejlepsi (mysleno pracovni dobu, narocnost povolani, slusny prachy, prazdniny), ale delat bych to nemoh.

sdeluje, ze jim to zavidi, ale v podvedomi je mu jasne, ze neni co. To jenom dusevne nevyspel od skolnich let a zastydle setrvava v opozici proti autorite. A v tomto duchu vychovava i sve deti, ktere by on na onom (ne)zavidenem miste ucitele behem prvnich vyucovacich minut zabil.

josef krouman 11.8.2008 16:57

Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti

platy nejsou důstojné nebo nedůstojné, jsou předmětem dohody mezi tím, kdo plat nabízí a kdo ho přijímá. Uvedené třídění podle povolání připomíná doby minulé, kdy se na ÚV KSČ tohle rozhodovalo. Už z definice vyplývá, že pokud nebude totální nivelizace budou někteří pod a někteří nad průměrem. Je-li platový požadavek na prvním místě, pak je třeba změnit buď povolání nebo místo působnosti, tak jak je to obvyklé v jiných sférách.

josef krouman 11.8.2008 16:51

Re: moudrosti

a to jste voběť, nebo máte poslání, nebo nic jiného neumíte, nebo se vám do toho nechce?

josef krouman 11.8.2008 16:49

Re: Re: Re: Ehhmm.

"dostal" jsem chemikářku na Svinibrodskou zeleň. Neznala složení, ale nikdo to ani neočekával, dnes se tomu na setkáních společně smějeme. Její autorita nijak neutrpěla.

Chris Kelvin 11.8.2008 16:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kazdý ví, ze je ucitel a Ucitel

Ve kterém zahraničí vlastně českej Honzo pobýváte?

Chris Kelvin 11.8.2008 16:20

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kazdý ví, ze je ucitel a Ucitel

Hezké vysvětlení. U těch hodin je to asi podobně, jenom se někam ztratil ten původní podmět. Jinak jazyky mají hlubokou logiku, problém je v tom, že se časem (a vývojem) poněkud zamlžuje.

Chris Kelvin 11.8.2008 16:16

Re: Re: Re: Re: Re: Ehhmm.

Stal se ředitelem :-)

Ale v seriálu nikdo netvrdil, že Cvach uměl všechny latinské názvy. Troufl bych si tvrdit, že reálný Blažej by je znal lépe. Nicméně na současné české medicíně se opravdu víc dbá na ty "telefonní seznamy" než na praxi a široké vědomosti. Ostatně, už jste někdy viděl průměrného doktora, jak zápasí se zcela průměrným přístrojem? Já ano.

Kolma Puši 11.8.2008 16:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kazdý ví, ze je ucitel a Ucitel

Pokud není dennodenně v kontaktu s česky mluvícími lidmi, některé věci se opravdu nenaučí. K tomu prvnímu příkladu: asi bych se pokusila poukázat na rozdíl mezi větami Co je to za lidi a Kdo jsou ti lidé, přičemž bych zdůraznila, že jednotné číslo se vztahuje ke slovíčku TO a výraz "za lidi" už je jen upřesnění. V druhém případě bych asi pokrčila rameny:-(, protože nejsem hluboce lingvisticky vzdělána, jen mám ráda češtinu, a řekla, že v jazycích je mnohé vymykající se naší logice. Jako například pro mne nepochopitelná reakce Here you are, když někomu něco podávám.

hufv 11.8.2008 16:06

Re: Re: Re: Re: Ehhmm.

Tedy, potřebuje onen dotyčný chirurg praxi, aby věděl co přesně v tom rozříznutém břiše udělat, potřebuje obratnost a myšlení, aby tam něco neudělal špatně, nebo potřebuje přesně znát latinský název každé jednotlivé buňky, se kterou se v břiše setká, a její složení?

Já za sebe bych raději, kdyby mě operoval ten, kdo je obratný, zkušený a umí myslet než někdo, kdo bude znát vše nazpaměť. Když se tak zamyslím nad postavami doktorů, tak mě napadá přirovnání z Nemocnice na kraji města - Blažej, Sova a na druhé straně Cvach. A kde že ten třetí skončil?