28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavel 18.7.2008 23:08

NAPROSTÝ SOUHLAS S ČLÁNKEM!

Není už co dodat, díky...

chytrý horák 18.7.2008 20:27

Re: Samozřejmě! Jenže český politik i úředník je přesvědčen,

Řekl bych, že teď jste se dotkl jádra problému. Přehnaně sociální stát nikdy nebude klást důraz na individuální svobodu a odpovědnost, což s inteligencí a přemýšlivostí souvisí. Aby se blbci mohli mít stejně (nebo srovnatelně) dobře, nesmí inteligence a přemýšlivost být hlavním prostředkem úspěchu. Tím bude poslušnost a loajalita k moci. A výchova k ní je také hlavním smyslem silničních pravidel, bezpečnost je pouze zástěrka. A čím mohu lépe dokázat poslušnost a oddanost moci než bezvýhradným respektováním urážlivě hloupých nařízení? 

krlsvk 18.7.2008 20:27

Husovický tunel

     Omezení rychlosti v Husovickém tunelu je od okamžiku, kdy nějaký šílenec vjel do tunelu v protisměru a  srazil se s nevinným řidičem (v tomto autě zahynuly dvě osoby, viník vyvázl). Následný požár vozidel poškodil vozovku v takovém rozsahu, že si toho vůbec nevšimnete, pokud se na to přímo nesoustředíte a ještě o tom místě musíte vědět. Jezdím tudy často a pokud jsem spolucestující na to místo přímo neupozornil, ničeho si nevšimli.

     Podotýkám, že tunel má dva tubusy, každý se dvěma jízdními pruhy. Ve směru do Husovic je to z kopce a omezení na 60 km/hod má smysl kvůli navazující křižovatce (i když je to omezení tak brzy, že ho většina nedodržuje a brzdí až před tunelem. Ale směrem z Husovic to je do kopce, za tunelem pokračuje silnice dálničního typu s povolenými 80 km/hod. Už to, že tunel se musí projíždět rychlostí 60 km/hod, se jeví jako větší omezení, než je potřebné a snížení na 40 km/hod kvůli téměř neznatelnému hrubšímu povrchu vozovky považuji za pitomost.

Pete 18.7.2008 19:56

Samozřejmě! Jenže český politik i úředník je přesvědčen,

že zákon nepotřebuje logiku. Že i nelogická blbost se musí dodržovat. Každý policajt vám to řekne taky - uzná blbost značky, ale on dodržuje zákony. A český národ o sobě tvrdí, že lidi jsou mizerové a je třeba přísnost. A národ má vždycky pravdu, máme přesně to co si zasloužíme. Náš stát není budován pro inteligentní a přemýšlivé lidi, náš stát je budován pro blbce.

Jindřich Šputa 18.7.2008 19:46

Doprava smrdí od hlavy

Pane redaktore, děkuji Vám, dá se říci, že jste udeřil hřebík na hlavičku, jednoduše a prostě. Škoda jen, že toto nečtou nadřízení těch, kteří o umístění dopravních značek rozhodují. Mohl bych to dokumentovat na 11 let trvajícím dohadování s odborem dopravy, který po celou dobu nedokázal najít cestu k řešení úpravy příjezdu k 5-ti garážím z titulu "věcného břemene". Takže co si budeme povídat. Opravdu "to" smrdí od hlavy. Jindřich Šputa, Frýdek-Místek.

Lojza z paseky 18.7.2008 19:28

Pan Ptáček má nepochybně pravdu

Jenomže to se netýká jenom silnic. Již mnoho desítek let se nemohu dobrat pravdy, zda je jest stran mocipánů takto činěno zúmyslně za účelem moci kdykoliv a kohokoliv na místě ztrestat za neposlušnost, či zda jde o klasickou tupost českého ouřady, státního zaměstnance či jak se všichni ti příživníci zovou, nevylučuji ani kombinaci obojího.

Skutečnost je ovšem taková, vrátím-li se k té dopravě, že nelze neporušovat silniční zákon. A uvážím-li, že jej vytvářela tlupa právníků ...

chytrý horák 18.7.2008 18:04

Je dobře,

že konečně někdo zmínil vinu za nehodovost i na straně státu, kde je jí podle mě dokonce větší díl. Tím nechci vyvinit magory, kteří překračují bezpečné možnosti svých schopností a možností svého vozu. Jen mě irituje loajalita médií k státní moci, neustálé napadání a osočování řidičů, přičemž státní bordel je tabu. Argumentace, záměrně zveličující jeden z aspektů a zamlčující druhý je propagandou a Dušíni, kteří přizvukují, jsou křiváci.

chytrý horák 18.7.2008 17:40

Re: Re: Re: Souhlasím s autorem,

Tady už k poslušnosti disciplinovanost nestačí, na to je třeba být méně než ho*no.

chytrý horák 18.7.2008 17:29

Re: Re: Souhlasím s autorem,

Co tím autor chtěl říci, nebývá těžké uhodnout. Třeba v případě, kdy jednoduchá plná čára začíná 200m před zatáčkou a končí 200m za ní, chtěl říci autor toto: vím, že existuje možnost použití dvojité čáry, kde by před zatáčkou z obou směrů byla plná a za zatáčkou v obou směrech přerušovaná, jen se mi nechce o tom přemýšlet, protože vy, blbečci, mi za to nestojíte a nic mě k tomu nenutí. Takže si ušetřím 2 minuty práce a tisíce hodin, o které připravím řidiče ve zbytečných kolonách jsou mi úplně u p*dele.

MK 18.7.2008 16:48

***

Všechno je pouze v tom, jaký karabáč visí nad mužikem a ten ví, co si může či nemůže dovolit. Jestliže naše (nejen dopravní) policie stojí za prd, na rozdíl od té například německy hovořící, není se čemu divit. Koneckonců palmu "vítězství" v nepsané soutěži o nejrychlejšího (=nejbezohlednějšího) jezdce si odnášejí jak minulý, tak současný premiér, ale dokonce - naštěstí už bývalý - policejní prezident, jakýsi Husák. Na českých a moravských formankách a císařských cestách vydávaných nedopatřením za silnice se nepohybují řidiči, ale řitiči (řítící se občas do řiti) a podle toho to taky vypadá. Žebříček nejblbějších a okolí nejnebezpečnějších tuzemských pedálošlapů: v čele suverénně Prasáci (registrační značky "A" a "S" - no comment), ihned za nimi Tataři ("T" - zřejmě neblahý vliv sousední PL).

Fišta 18.7.2008 16:24

Re: Re: Re: Byli jste jako cizinci v Ostravě?

na každém je nakreslená jiná reklama.. ;-)

Harry 18.7.2008 16:24

Re: Re: Re: Re: Značení bývá značně blbé-

Byl by takovy problem tu odbocku na staveniste nejak upravit a zpevnit tak, aby se bahno sklepalo jeste pred vyjezdem na hlavni? V nakladech stavby by to bylo zrejme zanedbatelne.

Juraj 18.7.2008 16:05

Re: Příčiny ?

Ad c) Já vídám konstábly, jak tradičně maskováni lopuchovým listem se ukrývají v příkopu a v místech minimálního provozu měří rychlost. Tak mne přistihli na konci Příbrami, kde chodce není celý den vidět a chodníky jsou ohraničeny zábradlím. Místní strážník, zabalený v prutech psího vína mi naměřil šílenou rychlost 54 km, zkasíroval a odepsal body. Pro místní policii je to opravdu jenom inkasní místo.

Jura Jurax 18.7.2008 15:21

Re: Re: Re: Sebranice

No, na křižovatce tvaru T - když přijíždím po nožičce onoho T - je potřeba se dost snažit, aby jeden přehlédl, že je na vedlejší ... :-D

SelskyRozum 18.7.2008 15:11

Re: Re: Návštěva z USA

Takze tam byla siroko daleko jedina velika znacka STOP a ty sis ji vubec nevsimal, protoze jsi predem vedel, ze tva "hlavni" se krizuje s nejakou "vedlejsi". Ver mi, ze nikdo jiny si znacku STOP tvym zpusobem nevyklada. Asi jsi mel sok z toho, jak je v Americe jednoduche ridit auto bez problemu, tak ses ukazal.

Ivošek 18.7.2008 13:49

Re: já přidám ještě

S GPS navigací takové situace řeším tak, že holt někam odbočím a nechám ji přepočítávat trasu tak dlouho, dokud mi to nedovolí návrat zpět na hlavní ... většinou se takto vyhnu u lokálních uzavírek kvůli kamionům extrémně dlouhým objíždkám a jedu zhruba tak, jak by si to zkrátili místní ...

Finrod Felagund 18.7.2008 13:16

Poláci

jezdí jako prasata převážně za svými hranicemi. Doma mají tvrdé postihy od roku 2006, které jsou velmi často vymáhány (kolikrát je v každé vesnici fotoradar a kolikrát víc než jeden). Doma se zkrotili. Ale to, jak se jezdí v Čechách nemá obdobu, možná tak na Slovensku, tam se IMHO podle mých zkušeností jezdí ještě hůř...

Joanna 18.7.2008 13:10

Příčiny ?

Kromě ne/kvality našeho silničního značení jsou ještě další faktory, které společně ovlivňují nehodovost:

a) špatný povrch silnic vč. D1 (kde  v některých úsecích nutno jet výhradně ve středním pruhu, aby se auto nerozsypalo). V celé Z a JZ Evropě se člověk cítí jak na polštáři, a to většinou i na polních cestách

b) agresivita a nekolegiální přístup řidičů. V západní Evropě se jezdí ohleduplně, dodržují se odstupy a rychlostní omezení . A tak třeba jedete po čtyřpruhové silnici, kde všichni drží dovolených 110 a levý pruh zůstává celé dlouhé kilometry volný. Všichni jsou spokojení a dojedou do cíle. U nás - fatamorgána.

c) "výkony" policistů - místo snahy o postih agresivního jádra řidičů si pohodlně hoví v autech u bočních silnic a občas pro formu zkontrolují někomu doklady....

orange 18.7.2008 13:06

Re: Návštěva z USA

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že je to šok i naopak, často jsem v americe jel po široké silnici, která se křiživala s nějakou vedlejší a mylně jsem se domníval, že jsem na hlavní a k údivu kolemjedoucích jsem to prosvištěl, v americe totiž pokud tam není semafor, tak jsou stopky ze všech čtyřech stran a když ke křižovatce přijede několik aut zároveň tak se musí dohodnou, kdo pojede první, což mi připadá s prominutím debilní, zlatá naše hlavní-vedlejší a pravidlo pravé ruky.

I. 18.7.2008 12:56

Re: rychlost

Ano, pane, omezuje. Omezuje mě pro něčí blbost se táhnout kilometr třicítkou, po široké krásné silnici a být ostatním, kteří to valí,  za vola,  přesně jak to píše autor. Naprosto s ním souhlasím a děkuju mu. Možná že je přeznačkováno, ale občasný konec omezení ( nebo třeba připomenutí typu silnice - např. na rychlostce Praha Černý most - Mladá Boleslav - kde je konec obce z Prahy? Kde je začátek silnice pro motorová vozidla? Když se tam kdysi otočil náklaďák a vjel do protisměru, způsobil smrťák. Jak měl vlastně poznat, že se nesmí otočit? ) by neškodilo.

BOMBON 18.7.2008 12:25

velmi pekne!

presne, vystizne...

diky

honzak 18.7.2008 12:03

Re: Re: rychlost

ona je tam od Buštěhradu odbočka na Dříň a po kousku odbočka vlevo na Kročehlavy. Ale 80 by tam být mohlo.

krmič 18.7.2008 10:55

Re: Re: Byli jste jako cizinci v Ostravě?

No když jste věděl, který plynojem, tak dobrý. Ono je tady úplně stejných velkých plynojemů několik. :-)

ZvědavecZvědavej 18.7.2008 10:47

Re: Souhlasím s autorem,

Až na sr..í na předpisy, souhlasím. Bordel ve značení, v posledních letech m.j zesílený neodbornými zásahy jednotlivých obcí bez patřičné konzultace s někým, kdo tomu rozumí, je opravdu "gargantuovský"!

Pamatuji doby kdy na odborech dopravy schvalujících umístění dopravních značek (kromě přenosných) seděli lidé, kteří tomu rozuměli. A ke schválení se musel vyjádřit i dopravní inspektorát, kde tomu tehdy taky rozuměli (teď jen vybírají pokuty, berou řidičáky a značky jsou jim šumafuk).

Hlavně, že máme dopravní policii s vlastním prezidentem, který (soudě dle jeho občasných vyjádření ve sdělovacích prostředcích) tomu taky nerozumí - ale zato je hrdým (a patřičně nafoukaným) nositelem titulu (PREZIDENT). A patřičného platu, samozřejmě.

Takže místo sr..í na předpisy se vždy snažím uhodnout "co tím autor chtěl říci" a podle toho se zařídit.;-P

Honza 18.7.2008 10:39

Autor má pravdu

v tom, že je u nás (mnohde) dopravní značení značně idiotské. To má samozřemě vliv na množství takzvaně administrativních přestupků, ale zdaleka to už tolik nesouvisí se skutečnou bezpečností silničního provozu. Jenom debil se v situaci, kdy jde o jeho život nebo zdraví, vymlouvá na nějaké předpisy. Ty ho ochránit nemohou ani mu nevrátí život nebo zdraví. Pokud chce člověk přežít, musí se řídit hlavně rozumem a pudem sebezáchovy. Smůla je že na silnici nejsme sami, takže náš život a zdraví závisí bohužel i na blbosti jiných lidí.

meloun 18.7.2008 10:03

Re: Re: rychlost

Tady je to ještě pikantnější o to, že sedmdesátku ruší odbočka ke Kovošrotu (řádně značená jako křižovatka) a následující křižovatka proslavená smrťáky je bez omezení.

olomoucak 18.7.2008 9:59

Re: Re: Re: Re: Nezabíjejí řidiči, ale silnice !

souhlas, Olomouc je opravdu zaklete mesto, jednou z nej mist je kruháč směrem na Mohelnici, místo častých zácp a havárií (Chantal kupř.). Kruháč je asymetricky umístěn a sklopen opačně, nesmyslně zpomaluje výjezd z města. Na druhou stranu neschopnost českých řidičů pochopit system zipu je nekonečná, navíc při nájezdu na kruháč není nutné zastavit, je zde průběžný pruh.... to ale pochopí tak jeden z dvaceti......

jízlivec 18.7.2008 9:38

Re: Punk's not dead vy vol...

Chachá! Někdy i trojí, čtverý... Jindy pak jen jeden, ale očividně jiný než bylo zamýšleno...

Lapil 18.7.2008 9:37

Re: rychlost

Omezuje mě, když po mně někdo chce kraviny (před Kladnem: plná čára & 70km/h při výhledu kilometr dopředu), nebo, což je ještě horší, mě staví do neřešitelných situací.

O tom, že ministr vnitra prohlásí, že nechce vidět měření na přehledných úsecích a starosta Nehvizd, že ta čtyřicítka je tam proto, aby se jezdilo šedesát, nemluvě. Tak platí předpis nebo neplatí? Nechci řešit nic napořád a s nedokonalostí se taky smířím, ale za volantem nemám čas věštit, co tím kdo myslel.

Wlasta 18.7.2008 9:27

Re: Značení bývá značně blbé-

tato značka mi nevadí pokud u ni není 30, jejíž konec je někde v dálí