29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

KOČKY: Somálský kocourek v nouzi aneb neznámý Mňoukal

Nevím, jak se jmenuje, nevím, kdy a kde se narodil a kde a jak prožil svůj život, než se dostal do útulku. Co vím, je to, že je v útulku, kde trpí velkým stresem a potřebuje nutně nový domov. Stálý domov u milujících lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
EvaŽ 16.7.2008 14:42

Re: Re: Terrovi, ale dyť já naprosto souhlasím s Eviným závěrem - pocitem.

To by se mělo tesat, jak je to pěkně řečeno. Fakt, beze s*andy.

terra 16.7.2008 14:42

OT - olivovník:

Letmo jsem zaznamenal, že pod štěkajícím pavoukem si některý Zvířetník (RenataE.?) stěžuje, že mu živoří olivovník. Ty rezavé skvrnky asi takhle od stolu neurčím (může jít o nějakou houbu), ale ty světlé výhonky by trochu svědčily o příliš kyselém substrátu. Oliva by měla mít půdu propustnou, písčitou a se zásaditou reakcí, tedy s trochou vápence nebo dolomitu. V době růstu se dá opatrně přihnojovat čímkoliv na pokojové květiny, ale pokud to není starý strom pěstovaný v příliš malém květináči, bez přihnojování prospívá taky. Jinak v létě nesnáší těžkou přemokřenou půdu (přelití a trvalou přítomnost vody v misce pod květináčem), přeschnutí jí vadí daleko méně a obecně je dost odolná. Tak nevím, tyhle "diagnózy na dálku" bývají hodně nepřesné.

terra 16.7.2008 14:19

Re: Terrovi, ale dyť já naprosto souhlasím s Eviným závěrem - pocitem.

Vždyť já taky souhlasím, Jakube. Iluzí by měl být člověk ve vlastním zájmu prost - ale ideály by si měl ponechat, jinak už mu toho fakt moc nezbyde...Krásný den:-)

LA 16.7.2008 14:15

Re: Re: Re: Re: Re: OT - psí život v 21. století

Hlavní svini. ;-) Ovšem ty se, alespoň u nás, moc nestříli (hlavně kvůli věku). Teď se střílí jen samci, od srpna se můžou střílet i bachyně, ale většinou se dává přednost mladším kusům - mají měkčí a jemnější maso a košti jdou snáze rozdrtit.

Jakub S. 16.7.2008 14:11

Re: Re: Re: Re: OT - psí život v 21. století

Jak "nestříleli vodiče"? Když já tomu nerozumím, tož mně to vysvětlete, prosím.

Jakub S. 16.7.2008 14:09

Terrovi, ale dyť já naprosto souhlasím s Eviným závěrem - pocitem.

Tak ho prostě jenom podpisuju.  Dyť su taky člověk konečně...

Jakub S. 16.7.2008 14:06

To je nádherný chlap. Buďa kočka, nevímnevím.

Vlastně on je už uklidněný - když ale člověk to pohledem nepozná, co každá kočka pa prvním závanu pachu...

LA 16.7.2008 13:36

Re: Re: Re: Re: Re: Zažila jsem a téměř vždycky to byl projev nesouhlasu.

Mě naštěstí také ne, jenom jsem obdržela takový ten pohled, co se po něm člověk cítí, jak zpráskaný pes, ve vážnějších případech (přesunutí spacího polštáře) vynadáno.

Rpuť 16.7.2008 13:03

Re: Re: Re: Re: Zažila jsem a téměř vždycky to byl projev nesouhlasu.

Tedy, zaplať bůh, tohle mě nepotkalo....8-o;-D

Li 16.7.2008 12:41

Re: Re: Re: Re: Re: Pokračování

Jestli máš qutrrro, tak se o dominanci ráda podělím ;-)

LA 16.7.2008 12:11

Re: Re: Re: Re: Re: Pokračování

Máš pravdu. Běžně probíhá vyjasňování pozic (nejen u psů) tak, že zkusí druhého zastrašit. Když se nepovede, jdou do opatrné rvačky (tak aby se nezranili). Obvykle je jeden silnější a ten "zbouchá soupeře pod sebe" a trochu "podachmá". Tím dá najevo dominanci, slabší ji uzná a je klid (na nějakou dobu, obvykle to po čase prověří znovu). U Riji to nefunguje: přestože je slabší a podlehne, odmítá to uznat a poddat se. Snaží se být dominantní za každou cenu a útočí znovu a znovu. Sice vyrůstala s Kiminou (ta je sice ostrý hlídač, jinak dost klidná, žádná hysterka), ale je příliš divoká a v takových chvílích nevidí, neslyší a nemyslí.

EvaŽ 16.7.2008 12:05

Re: Re: O kocourka

Já si zase musím dávat pozor a nekoukat na stránky útulků pro psy. Taky bych zachraňovala nejraději všechny. Navíc několik psů už leze do peněz za daně (jak říkáme pokuty ze psa - protože za ně pro majitele psů magistráty vůbec nic nedělají, jen vybírají;-€)

Nojo, svět nezachráníš, ani všechny kocoury ne. Ale bez občasného nesmyslného pokusu by to asi nebylo ono a svět by byl horší místo k žití.

EvaŽ 16.7.2008 11:58

Re: Pře pár lety si někdo někde ověřil, že prase lze vytrénovat

Oni o tobě dobře ví, proto je neuvidíš;-).

A s inteligencí psa a prasete, každý je na něco jiného. To je jako měřit inteligenci přírodních národů podle toho, jak umí zacházet s počítačem. Tady by vyhořeli oni, v Kalahari bychom zase neměli šanci my.

Li 16.7.2008 11:58

Re: Re: Re: Re: Re: Pokračování

Berou to radostně, dobře také vědí, že mám nacpanou ledvinku piškotkama, a že když budu jejich výkony nadšená, tak nebudu šetřit ;-) A já jsem nadšená vždy, poněvadž nehledím na důsledné provedení cviku, je mi fuk jak jestli se mi na povel posadí u nohy nebo šejdrem, jestli si lehne předpisově, nebo na záda ;-D Důležité je to, že cvik provede. Ále, někdy "pořadovky" použiju jako trest. To se od prvního případu líší v tom že nejsou piškotky a nejsme v přírodě, ale jsme tam, kde se dotyčná něčím provinila a je to obdoba vytahání za kůži jak popisuje Eva. To jsem používala třeba u Ajvíka, ale takového Dráčka bych jen příjemně drbala ;-P

EvaŽ 16.7.2008 11:56

Re: Re: Re: Re: Pokračování

No jasně, na pořadová cvičení a povel lehni bych zapomněla!! Pro denní ověření nadřízenosti naprosto nezbytný povel. (mám známou, jejíž pes, nevychovaný z*metek, si nikdy!!! před nimi nelehne, prý ho studí bříško:-/:-/, houby!). 

U LA nebude problém ona a smečka, spíš vztahy uvnitř smečky. Ria by se asi opravdu nechala překousnout vejpůl a je sebevrah. V přírodě by žila s podobnými a od štěněte by dostávala svůj díl školy dobrého chování. Jasné je, že se to spustilo jejím háráním. Ale co s tím na dálku poradit nedokážu. Přesně jak říkala Li, je spousta drobných signálů, kterým psi perfektně rozumí. Na rozdíl od divokých zvířat se ale u psů mohou objevit poruchy chování včetně toho, že nemají zábrany ke rvačce. Přírodní plemena mají zábrany v daleko větší míře, než ta kulturní. V přírodních podmínkách by takový pes dlouho nevydržel (i když podle toho, co psala LA o známých jagdteriérech, kteří se nechali prasetem rozpárat, je někdy přirozený výběr i v kulturních plemenech:-()

Li, já ti tak přávidím počítání dominancí. Já místo toho mám dělat recenzi bl/bé studie a popis bezpečnostních rizik na pracovišti:-(. Proto jsem tu tak často;-) Zlatý Zvířetník.

LA 16.7.2008 11:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mňoukale,

Babičce patří Kimina. Pravidelně se tam objevuje strejda s bratránkem (otec + syn), ti mají Broka (jagteriér o trochu mladší než Rija, tak trochu trouba, ale má dost rozumu, aby se nepletl mezi ženské) a Vikinu (jezevčice krátce po štěňatech, od té doby, co se s Rijou poprala nad prasetem, se holky nerady).

terra 16.7.2008 11:48

Re: Re: Re: Zažila jsem a téměř vždycky to byl projev nesouhlasu.

Nevím, paní majitelka se zmiňovala o nábytku:-D Naše kocourstvo vždycky přemístěný předmět očenichá, pak ho zařadí "do inventury" jako rozpoznaný - a dál to nekomentuje. Takže takhle drsnou osobní zkušenost nemám ( a nechybí mi, nemusím mít všechno, co vidím u druhých).

MaRi 16.7.2008 11:45

Re: Re: Re: Re: Pokračování

:-) budu se ptát dál: ta "pořadová" berou holky  převážně jako "prima zábavu, kdy mám paničku jenom pro sebe", nebo "co jsem zase vyvedla, že tu musím šaškovat" ?

Li 16.7.2008 11:37

Re: Re: Re: Pokračování

No jo, pod Evu Ž. se mohu, jako vždy, jen podepsat ;-) Ale jednu poznámečku přece jen mám. Jeden balík je vztah já a pes. Druhý balík je já + smečka. je důležité vědět, že ke skutečnému souboji, rvačce ve smečce nedojde jen tak, na lusknutí prstma. Samotná rvačka je nebezpečná a sama zvířata se jí snaží vyhnout, pokud to jen jde. A aby se mohla vyhnout, mají neuvěřitelně pestrou škálu výhrůžek a všichni členové smečky všem gestům rozumí. Člověk je v nevýhodě, ale když chce mít smečku, pak se musí naučit toto  znát . Jde o postavení těla, krok, pohled, přímý pohled do očí je hrozba už nejtěžšího kalibru! U jelena je hrozna například i olizování;-P Doba mezi hrozbama a skutečným soubojem je různá,  pokud to člověk zachytí včas, se v této době dá zasáhnout bez ztráty květinky ;-)

A taky je dobré, aby všichni členové smečky věděli, že jsem skutečně tou alfou nad všemi. A k tomu může posloužit i taková blbost, jako přerušit vycházku - to dělám já - holky v řadě uvázat a pak si je po jedné brát na kratičké "pořadové" cvičení. Chůze s obraty, obraty na místě, sedni, vstaň a nejdůležitější povel LEHNI ! Tento cvik dělají psíci velmi neradi, v jejich očích je to veliké ponížení, na povel se vzdát....Smysl tohoto povelu se na cvičácích ztrácí....

Doufám, že jsem se vyyžvekla trošičku srozumitelně, zrovna tadyy počítám dominance jelenů ;-D A je toho strašně moc.

Xerxová 16.7.2008 11:25

Re: Re: Re: Re: Re: Mňoukale,

Hlavně si sedněte doma všichni lidi, co do toho musíte být zapojeni a dohodněte jednotnou strategii a taktiku ;-P. Alfa zřejmě bude dědeček pro Riju a Kiminu, ty pro Anežku. Je tam i babička a bratranec?? (od jezevčice??). Smečka lidí musí postupovat pokud možno v souladu

LA 16.7.2008 11:24

Re: Re: Zažila jsem a téměř vždycky to byl projev nesouhlasu.

A mohla se přesunout aspoň váza nebo polštář? Moje kočičky, blahé paměti, to neměly rády, ale nedělaly z toho žádnou tragédii.

terra 16.7.2008 11:14

Re: Zažila jsem a téměř vždycky to byl projev nesouhlasu.

Souhlasím - také bych to bral buď jako projev nesouhlasu ("chci být sám a jediný" nebo prostě "chci něco jinak" - a teď, můj člověče, hádej CO chci jinak:-D), nebo jako potřebu mít dvě toalety a každou jinde (to dokonale zafungovalo na Taze blahé paměti, který jako kotě míval problémy s tím, "strefit se" do záchůdku. Dostal druhý záchod na chodbu za dveře - a byl klid. Třetí případ, kdy jsem se s podobným chování setkal, byl chovný (tedy nekastrovaný) perský kocour, který jako velká část příslušníků jeho plemene normálně močí neznačkoval - ani v říji. Značkoval ale lícními žlázami a každý kousek v bytě měl takhle popsaný (výměšek lícních žláz lidský nos necítí vůbec nebo jen nepatrně) a běda, když se mu pohnulo s nábytkem! Přestavbu interiéru komentoval vydatným značkováním, ale poměrně brzy s tím sám od sebe přestal. Jen majitelka se musela spokojit s nenáročnými úpravami bytových dekorací. Kdepak - přestěhovat stůl. Nebo knihovnu. Hrůza kocouří... A ten toaletní stolek taky zůstane, kde je, nebo....:-Dsssss...mňau!

MaRi 16.7.2008 11:11

Re: Re: Re: Pokračování

Díky, Evo, za napsané. Jsou věci, které je třeba opakovat, sdělovat, opakovat, opakovat, sdělovat a to až do z.b.l.b.n.u.t.í.  My člověci - jakožto živočišný druh - se nevzdáme soužití se zvířaty a stále přicházejí noví, kteří prostě neznají ta správná pravidla soužití a jsou vděční za rady a objasnění určitých situací. A je velmi smutné, když malý psí záškrt tyranizuje rodinu nebo psík napadá kohokoliv ve svém okolí apod. Kromě toho je velká škoda, když se nedostanou dál ověřené způsoby, jak se chovat. Je fakt, že je hodně specializovaných fór, ale ne všichni jsou ochotni a schopni si je vyhledat.

terra 16.7.2008 10:50

Re: O kocourka

:-DMy víme, že jsme nakažliví - ale ne za každou cenu... Když to nejde, tak to prostě nejde. Pokud si ho ten podivný páneček kupoval jako kotě od chovatele, dal za něj okrouhlých pár tisíc (no, spíš několik více párů, a to i na "mazlíka", ne do chovu), ale třeba to pro něj zase tak moc neznamenalo, nebo se jeho situace změnila natolik, že zpanikařil - a odnesl to kocour, jak už se tak stává. Já si například dodnes myslím, že ta paní, která v Čechách zanechala Dalího, taky jednala spíš (korektně řečeno) v prudkém hnutí mysli než po zralé úvaze. Ale třeba by v její vlasti kocour opravdu trpěl, fakt nevím. Jakub si tu občas povzdechne, že to není dobrý nápad, chtít zachraňovat svět - to se mi nechce, ale kocoury bych zachraňoval rád, a nejraději všechny najednouVV. Je to pošetilost v důsledcích srovnatelná s tou Jakoubkovou...:-)

EvaŽ 16.7.2008 10:45

Re: Re: Pokračování

Nelze si myslet, že je štěňátko citlivé a že to tak nemyslí. Myslí, chce se dostat na vyšší příčku. To člověk nesmí připustit. Nejhorší je, že dominantní pes v rodině nikdy není skutečná alfa. Neurčuje ti, co máš jíst, kdy jít do práce. Neumí otvírat a už vůbec ne naplnit lednici. Proto je tak napůl a má v hlavě zmatek. Takový pes je opravdu nešťastný. On je totiž ve světě, kde některým věcem (auta, vlak apod.) nerozumí a NEMÁ PÁNA, na kterého je spoleh, který zařídí, že se jemu, psovi, nic nestane. Když totiž pán neošéfuje jeho, jak může zvládnout jiné hrůzy, kterých se on, pes, bojí? Takže přílišnou měkkostí ubližujete svému psovi. Vůbec nehoruji pro tvrdý výcvik. Nikdy jsem k němu nesahala, psy nebiju ani jim jinak nezpůsobuji bolest. Místo násilí by se mělo spíš říci autorita. Násilí působí surově. Podle mě třepnout, když mi pes leze do talíře není násilí. Ovšem na tvrdého psa, který je ochoten jít do konfliktu i s pánem se musí autorita prosadit taky tvrdě. Tak tvrdě, aby to pochopil, ale ani o kousíček víc. Bití většinou nic nečeší. Nejúčinnější je úchop za kůži na krku a pokud možno povalení pod sebe. Tomu pes rozumí.  Při menším konfliktu přitlačím psa tlakem na kohoutek k zemi. Ne moc, ne bolestivě, ale musí se sehnout. Pokud vrčí, zesílím tlak případně okřiknu. Pokud je pes dobře podřízený, rychle se srovná. Pokud se nesrovná, nezbývá, než povalit a přinutit se podřídit.

Bití je většinou na nic, pes to bere jako rvačku rovnocenných (rozehnat klackem je první pomoc, která ale nic neřeší). Je to v člověku, nakolik se dokáže prosadit a jakými prostředky. Já volím nejmírnější účinné. Každý pes je jiný, na každého platí něco trochu jiného. Proto je to tak zajímavé.

Jakub S. 16.7.2008 10:40

Pře pár lety si někdo někde ověřil, že prase lze vytrénovat

na složitější algoritmus než psa. Přísahám. Ale pejskaři, neberte to osobně! Jenom, že prase je taky člověk - a vysoce inteligentní. Netřeba o tom pochybovat.

Já se při svých čtyřkilometrových přechodech přes divoký hřbet na chalupu v příslušnou sezónu velice modlím, aby z křoví nevyběhla nadšená smečka maňasů v pyžamech. Musel bych na strom. Prý je jich tu prasátek plno - ale nikdo z rodiny za ta desetiletí neviděl ani jedno. Naštěstí.

terra 16.7.2008 10:33

Mňoukálku, co mi to děláš?

My bychom tě chtěli, strašně moc...A s flegamtikem Dalím by ses taky určitě srovnal. Jenže Céčka mají i z jednoho velkého kocoura už teď svá modrozelená očka navrch hlavy a asi by nám nezbylo než rozdělit dům na "sektor A - klidová zóna" a "sektor B - fitness":-D. Z peršáčků by vám totiž s Dalím asi hráblo oběma. Tak hodně štěstí, kóco...

EvaŽ 16.7.2008 10:28

Re: Re: Re: Re: Re: Mňoukale,

Mám o něco méně zkušeností než Li, ale něco můžu poradit. Pokud spory mezi podřízenými nejsou o život nebo vážné zranění, neřešila bych to. Tu hierarchii pod tebou stejně nenastolíš násilím. Tu si musí vyřešit psi mezi sebou. Komunikobat jako alfa můžeš s kýmkoliv, poslouchat TEBE musí každý jedinec. Není ale dobré ze soucitu před ostatními preferovat slabšího, to můžeš jen když tam ostatní nejsou. Ve smečce taky nedává přednost alfa pátému před třetím. Proto pozor při krmení, silnější slabšího může vyhnat podle psí hierarchie BEZTRESTNĚ. Pokud to uděláš jinak, je to porušení hierarchie. Citlivost na něj je různá podle plemen. Obecně čím ostřejší pes, tím hůře.

A hlavně. Každé provinění se musí řešit IHNED. Teď se už Rii provinění řešit nedá. Co musí člověk udělat v takovém případě je skočit po provinilci, chytit ho a nejlépe přitisknout k zemi (nejlépe za krkem, případně za zadek) dokud nezačne dělat podřízené polohy. Pak uvolnit a pokud by zavrčel, tak znovu. Pustit, teprve až se úplně podřídí mně jako alfě. Já musela tohle použít jen jednou v životě na Nicka. Jiný z mých psů se po mně v životě neohnal. To jsem ho ale držela za kůži na krku přiraženého na zeď a řvali jsme si chvíli do obličeje. Pak to postupně vzdával. Nakonec se podřídil a od té doby jsem s ním neměla problém. Ale akce to byla dramatická a citliví ochránci zvířat by ze mě neměli radost.

Jenže ve smečce (i pidismečce) platí kdo z koho. Když si psa podřídíš včas, jako štěně, k tomuto nemusí vůbec dojít. V dětství stačí, když štěně zavrčí, přitisknout hlavu za krkem k zemi, nenechat spratka vykroutit a počkat, až přestane vrčet a podřídí se (někdy překvapeně se obrátí na záda bříškem nahoru). Prostě na pána se NIKDY NESMÍ VRČET!!!

Zdena b.p. 16.7.2008 10:18

Ach jo!

To je přesně situace, kdy lituji, že mám Mínu. Tedy, kdy lituji, že je to žárlivka žárlivá. Bylo by to VELMI odvážné, přivést domů dalšího plyšáka. Ona by ho usyčela. Mouryn už ji má dávno na háku, ale byl to pestrý čas (cca 2 roky), než to ten náš kocourek vybalancoval. Kocourku krásný, (neříkejte mu Mňoukal, prosííím) Kéž by se našel pro tebe domov, který by byl jen pro tebe. A to trápení kočičáků v kočárkách pro panenky... To někteří jedinci přímo milují. :-)

LA 16.7.2008 10:15

Re: Re: Re: Re: Re: Mňoukale,

U nás je nechceme nechat, aby si to vyříkaly mezi sebou. Na jaře si to totiž spolu řešily Rija s Kiminou a Rija přežila jen díky tomu, že měla silný obojek. Od těch dob se žádné větší kontroverze ve smečce netrpí. U Riji by to totiž mohlo být sebevražedné. Pokud se někde porve s Viky, tak ve střetu jagteriéra s jezevčíkem jsou šance vyrovnané. Jak Kimina, tak Anežka jsou zcela jiná váhová a velikostní kategorie. Mohlo by se stát, že se opravdu naštvou (a při tom, jak má Rija ve zvyku útočit pořád dokola, to není vyloučené) a překousnou jí vejpůl.