25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jiho 21.5.2008 14:50

Re: OMLUVA

To zaslouží ocenění, to se na Psu jen tak nevidí R^

Ještě doplňující otázka: platí tedy titulek vašeho článku?

ondra 21.5.2008 15:10

Re: OMLUVA

Jo, beru - já taky nejsem vševěd :-) Už jsem reagoval níže v příslušném threadu. Jen obecně: ty okurky, co nesplňují ani podmínky III. jakosti, EU dovážet povoluje, ale může jich být max 15% v celkové dodávce (viz ta norma).

Jiří Zahrádka 21.5.2008 15:17

Re: Re: OMLUVA

No právě. To je to implicitní přiznání existence takových okurek. A u okurek to není jen o dovozu, ale o umístění na trh i vlastních (v EU) vypěstovaných produktů.

dr Turnovský 21.5.2008 15:26

Re: Re: Re: OMLUVA

no a to je právě ten problém....jsou prostě neprodejné. takže vše nad 15% se musí vyhodit.  Ale to je jen detail, kteří si mnozí ani neuvědomují , vždyť co je to 15 % že ano. A totéž se děje s produkty, které se dostanou nad kvotu. prostě nesplňují požadavky už z toho důvodu, že jsou nadbytečné. Ale mne nikdo neposlouchá, jsem jen farmář co často vyhazuje, nechá odborně zlikvidovat, část produkce. Jo a podobné je to u mléka. Tam dokonce žádnej farmář  nemá plný stav, jinak by se mohlo stát, že bude překročena kvota a přijde o dotace.

Jiří Zahrádka 21.5.2008 15:37

Re: Re: Re: Re: OMLUVA

No, já si také myslím, že nařízení v podstatě nepřipouští dané okurky na trh. Takže souhlas.

dr Turnovský 21.5.2008 15:40

Re: Re: Re: Re: Re: OMLUVA

 problém je, že vůbec takováhle ptákovina vznikla.

Anděla 21.5.2008 18:37

Re: Re: Re: Re: Re: OMLUVA

Zrovna jsem si je koupila.

Dědek 21.5.2008 14:46

Mistři krávovin.

Já do týdle Evropy nechtěl!Poraďte někdo kde je nějaká alespoň o maličko míň stupidní;-€

M. 21.5.2008 15:52

Re: Mistři krávovin.

Není. Je třeba volit strany a politiky, kteří slíbí, že z toho bandwagonu jedoucího do Pekel vystoupí. Jakkoli, třeba i za cenu natlučených kolen. >-

Kdyby mi ještě předloni někdo prorokoval, že budu na Psovi agitovat pro Národní stranu, ťukal bych si na čelo.

Není to ale "zásluja" Národní strany - je to chyba Ojropy;-O

Fišta 21.5.2008 16:35

Re: Re: Mistři krávovin.

Já teda za ni neagituju, ale poohlížím se po ní jako po vhodné alternativě. Trošku mě to děsí...

Fišta 21.5.2008 16:34

Re: Mistři krávovin.

Poslední takové místo by mohlo být na Novém Zélandu, ale asi ne na dlouho. Všeobecná zblblost se šíří lavinovitě celým světem. Jako by to byla pandemie.. Rv

Anděla 21.5.2008 18:39

Re: Mistři krávovin.

Já zase nechci do Evropy kde se jahodový džem dělá z jablek, slivovice z brambor, sýr bez mléka atd atd.

Dědek 21.5.2008 19:05

Re: Re: Mistři krávovin.

No to je právě malilinkatý součet blbostí pro které se mi v TÉTO  Evropě nějak nelíbí! ;-(

chouan 21.5.2008 23:10

Re: Mistři krávovin.

Myslím, že kromě muslimských zemí, Somálska a "rogue countries" jsou normálnější všechny země.

Jiho 21.5.2008 14:42

Normy

Já se tedy o normy nikdy nezajímal, ale sranda je, že si docela vzpomínám na 90. léta, kdy se v rámci harmonizace rušila řada ČSN norem s RU-1.rep.-socialistickou historii, resp. se přecházelo na EU normy, a spousta lidí tehdy nadávala, že jsou nám vnucované EU normy příliš liberální a málo přesné a chránící, od průmyslových po hygienické.  ;-D

M. Gebauer 21.5.2008 14:23

Nejchytřejší!

Škoda, že neexistuje nějaká soutěž ve stylu "Nejchytřejší lidé". Domnívám se, že by ji nutně museli vyhrát naši "euroskeptikové", zejména příznivci ODS. To jsou opravdu ostatní národy - a v EU jsou i malé - tak hloupé, že jim "nesmyslná" byrokracie, jejíž pomocí EU vládne nevadí? V tom případě bychom měli začít formovat voje ozbrojenců, abychom ony národy, které netuší, jak s nimi unie mává z jejich spárů osvobodili! Ó ony národy by se po vysvětlení všech špatností, které pod jhem EU musely vytrpět zastyděly za svou důvěřivost a jistě by nám za osvobození byly tak vděčné, jako my kdysi našim "slovanským, byť i šikmookým bratřím".

Ale mně osobně se spíše zdá, že naši "euroskeptikové" v čele s čestným předsedou ODS jsou pouzí maloměšťáci a vydatně ono známé maloměšťáctví v našem národě přiživují. Bohužel. Proč? Možná časem poznáme!

   

eTony 21.5.2008 14:24

Re: Nejchytřejší!

třeba jim to vadí, ale o nich se těžko dovíme ......

honzak 21.5.2008 14:28

Re: Nejchytřejší!

hlásím se k těm maloměšťákům. Na svoji obhajobu uvádím, že s těmi eurorenaultovinami  musím pracovat. A následně řešit blbiny, které obsahují a které bohorovným velkoměšťákům vašeho formátu unikají.

Xaver 82.117 21.5.2008 14:32

Ani jste se nemusel hlásit...

;-)

Hrad 21.5.2008 16:31

Re: Re: Nejchytřejší!

Třeba to ještě neumíš, a zde si jenom stěžuješ... Tak proč nejdeš dělat něco smyslplnějšího? Třeba učit na nějakou školu. Liška slíbil vynikajícím pedagogům přidat nějakou stovku.

ubu 21.5.2008 14:52

Re: Nejchytřejší!

můžeš přestat žvanit ?  vždyť se to nedá číst

M. 21.5.2008 15:49

Re: Nejchytřejší!

Vadí jim to.

Jenže kritika se děje v nějakých 25+ jazycích, v tisících novin a na tisících blogů,  zatímco Eurohujeři reglementují svým Jednotným Socialistickým Eurospeakem a z nasr***ých angličanů, belgičanů, finů, řeků... si dělaj houbeles.

Odborně se tomu říká "absence veřejného prostoru determinovaná absencí politického národa". Veřejný prostor a politický národ jsou neodlučitelné od demokracie - kde nejsou, demokracie není. Ergo, v EU demokracie není.

Ale pořád není tak zle, soudruzi v Bruselu jsou trpěliví, shovívaví a tolerantní, a tak nás zatím nikoho nezavřou. Měli bychom jim poděkovat, jak jsou na nás hodní.

Fišta 21.5.2008 16:37

Re: Re: Nejchytřejší!

No pozor! Už mají vymyšlený "antidiskriminační" zákon a Lisabonskou smlouvu. Všechno je jen otázkou času...

Jiho 21.5.2008 14:11

Vážený pane Zahrádko,

jsou věci co neokecáte. Titulek vašeho článku zní:

Rovné okurky skutečně přikazuje EU aneb Jak nám eurofilové vymyli mozky

Dále jste v komentářích několikrát uvedl, že kromě maximálně povoleného zakřivení pro různé třídy jakosti existuje jakási obecně závazná míra zakřivení, která platí na všechny okurky v EU, což je v souladu s vaším titulkem. Můžete prosím dát odkaz či překopírovat část toho nařízení, kde je toto uvedené? Jinak budete definitivně za šaška.

Xaver 82.117 21.5.2008 14:19

Nojo, ale jak se má Zahrádka té frustrace z EU zbavit, když ne psaním?

A stačí si trošku přilhat s těmi, kdo jdou spolu...;-)

Jiho 21.5.2008 14:22

Re: Nojo, ale jak se má Zahrádka té frustrace z EU zbavit, když ne psaním?

Přece má svobodnou volbu. V Evropě ještě pořád je druhá země co má 10 miliónů lidí, taky bez moře, taky se slavným knírkatým prezidentem co nemá rád EU, ta země je mimo EU, svobodná, samostatná, nespoutaná eurobyrokratíma normama... Takže může odjet třeba zítra a užívat si, nemusí o tom jen snít.

Xaver 82.117 21.5.2008 14:34

To zas né...to je takový náš mindráček, svádět všechno na Vídeň, nebo teď na Brusel

To je takový typický příznak zaprděného čecháčkovství...;-)

Jiří Zahrádka 21.5.2008 15:01

Re: Vážený pane Zahrádko,

Některé věci se neokecají. To máte pravdu. Proto Vás žádám, abyste mi vypsal, kde v komentářích jsem psal o "obecně závazné míře zakřívení." Já vím jen o tom, že jsem psal o obecně závazných požadavcích, nikoli ovšem o zakřivení.

K titulku: jelikož je článek reakcí na článek na novinkách.cz o tom, že EU chce tyto normy rušit, resp. na komentáře čtenářů, kteří popírají, že by EU stanovila jakostní znaky okurek, měl titulek zdůraznit fakt, že tyto normy skutečně přicházejí z EU a novináři si je nevymysleli. Jestliže Vám toto vysvětlení k titulku článku nestačí, můžeme právnicky slovíčkařit, protože titulek je věcně správný a já jsem ochoten jít třeba do soudního střetu. Rovné okurky přikazuje EU, v titulku není napsáno, že pro vyšší jakostní třídy. To je však zřejmé z textu článku.

Jestli budu definitivně za šaška, to nevím. Ale nevadí mi to. Zatím to nesu statečně. A myslím, že za šaška kvůli svému věcnému článku nebudu. Chápu však Vaše přání, jež je otcem myšlenky.

dr Turnovský 21.5.2008 14:04

Víto....jako zpracovatel, chovatel, pěstitel...

mohu zaručit, že technologiím je úplně jedno jak jsou zakřivené banány, jak ohnuté okurky, jak velké hrušky, jak kulatá jabka.....technologie jsou tak vymyšlené, že hrušku oloupou i když by měla půl kila,  a stejně dobře jako tu desetidekovou. Od toho jsou to technologie drahé a hlavně blbuvzdorné. Vůbec není důležité jak ty plody vypadají. Ten stroj top v klidu rozezná a zpracuje. Taklže je chyba někde jinde, nezdá se Vám?

Jiho 21.5.2008 14:13

Re: Víto....jako zpracovatel, chovatel, pěstitel...

Jedno jim to není, ale hlavně se na začátku zde tak mohutně diskutovaného nařízení píše cituji: "Tato norma se vztahuje na okurky odrůd (kultivarů) Cucumis sativus L.

určené k dodání v čerstvém stavu spotřebiteli, nevztahuje se na okurky

k průmyslovému zpracování a na okurky nakládačky."