20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr 8.5.2008 15:19

řečtina

Potíž je v tom, že řečtina nezná náš instrumentál - chudý  čím?  V textu je použit dativ - tedy kategorie vztahová. S tím si každý gymnazista bez problému poradil. Mezi členy levicového spektra a opačného je klasický antagonismus. Slovo opět řecké - koleno proti kolenu a nikdy jinak. Pravé nebude levým a opačně rovněž ne.  A zde končí rozumná diskuze. Ke slovu přicházejí jen emoční argumenty. Žel, i v politice, která by měla hledat průchozí řešení a né stavět ideologické bariery. Dlužno ovšem povědět, že ta levá část to dělá sofistikovaněji a s přemírou populizmu. Pravá část se domnívá, že i Rómové by měli nést plnou odpovědnost za životy svých rodin. Zkuste jim to vysvětlit. Totéž platí o regulovaném nájemném - jinak laskavého Dr Křečka.

MUDr Jiří Kilian 8.5.2008 11:17

Re: Re: Dovolím si nesouhlasit

Je to asi trochu naopak. Osobnost člověka  zadává jeho příslušnost k té které straně a ono členství  v té které straně a důvod k němu je tedy i jedním z markerů té osobnosti.  Trochu složitější je to se stranickým turismem. Ten může být dán vývojem názoru na svět, zájmem o zisk výhod nebo donucením.  myslím si, že dostatečně věc vysvětluje Xenofón :

" .............není pak naprosto přirozené, že spolčují-li se v zájmu své politické kariéry lidé správní a čestní, není to nejen škodlivé, ale je to dokonce prospěšné ?  Ti, kteří v obcích touží po poctách a vládě, aby měli příležitost přivlastňovat si majetek, působit spoluobčenům násilí a užívat života, jsou nespravedliví ničemové neschopní snést se s ostatními. Jestliže naproti tomu někdo chce dosáhnout čestného úřadu ve své obci proto, aby jednak sám nemusiol snášet křivdu, jednak mohl pomáhat svým přátelům v tom, co je spravedlivé a aby se jako úředník pokusil být vlasti prospěšný, proč by takovému člověku nemělo být dovoleno spojit se s jiným, sobě podobným ? ................ "

IS 7.5.2008 23:54

Re: Re: Naposledy od 1.1.2008 daňovými změnami v rfeomě.

IS 7.5.2008 23:51

Re: Re: Dovolím si nesouhlasit

Osobnost a politická strana se ovlivňují vzájemně (vztah jednotlivce a kolektivu).Lidé zakládají strany za určitým účelem v souladu se svojí osobností, později však vliv strany může osobnost tvarovat dle své ideologie. Jedinec i strana však mají pouze určitou schopnost se  měnit , nesoulad ve vztahu přesahující určitou mez "pružnosti" vede k ukončení vztahu.  Jedinec vystoupí nebo se strana rozpadne. Nelze asi v tomto prostoru více a přesněji záležitost rozebrat.

Aniž uvedu nějaký rozbor, máme asi každý zkušensot, , jak se nadšenec někdy změní na byrokratického aparátčíka. 

Stanislav Křeček 7.5.2008 23:12

Re: Dovolím si nesouhlasit

Opravdu si myslíte že osobnost člověka je dána jeho členstvím v politické straně ?

Pravá Míra 7.5.2008 22:34

bingo

Vy, pane doktore, chudý z ducha nejste ani omylem, zato porád bojujete o ty nešťastné nájemníky s regulovaným nájemným ač sám jich moc ve svých činžácích nemáte...

Honza 7.5.2008 21:56

Re: Re: Jako Talmanova

No to je opravdu náhoda,že zrovna ona vyhrála konkurz,že.....;-D;-D

Piederman 7.5.2008 21:53

Re: Krecek zije v regulovanem najmu!

Jak může Křeček (JUDr.?) vůbec vyjít na ulici a natož psát k veřejnosti?! Opravdu nemá na tržní nájem! Je mi z něj blbě.

ferdinandeste 7.5.2008 21:27

To je fuk,

mně při zmínce o slovutných pánech poslancích (poslankyně mi tak nepřipadají) se zdá namístě spíš ten chybný překlad.

BOMBON 7.5.2008 20:32

Re: Re: Re: To jsou věci

;-P

MUDr Jiří Kilian 7.5.2008 20:29

Re: Dovolím si nesouhlasit

Tak ale marx-.leninismus, coby ideologie komunistická, když tedy zmiňujete tu tranu, má jistě za prvotní hmotu a vědomíza její odraz. Ten ale není pojat tak, jak popisujete, to možná v nějakém VUMl tak někdo trochu zmastil přednášku.

Ohledně Vašeho náhoedu na výklad Nového Zákona - i tak je možno. Nicmnéně v tom případě nemůžete  mít schopnost myslet  až tak specifikovanou.  Ani ctnosti nelze ctít bez jisté dávky inteklektu, natož formovat čisté nazírání na svět.  Ale tak jak tak, výkladů horského kázání Krista je více a taktéž výklady osmera blahoslavenství najdete jako velmi rozličné. Matoušova zmínka o postižených zlým duchem  naznačuje i choroby duševní  a jestli je psáno, že dotkli se Ježíše a byli jich zbaveni, pak je zřejmé, že ani ten dotek nemusel být fysický, ale veš formě vnímání jeho projevu.

Pana Kalouska  bych vynechal, užil klišé., které je všeobecně spojováno s významem, který se pro danou situaci hodil.  Nemusí to být důkaz neznalosti.

Radajan 7.5.2008 19:26

Re: Re: pane poslanče,

Milý Astone, běž už konečně do(Y)

Sugpa 7.5.2008 19:11

Dovolím si nesouhlasit

Výklad tohoto souvětí nemá nic společného s hmotným majetkem ale ani s úrovní schopnosti myslet."Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich bude království nebeské" znamená v duchovním slova smyslu nepřítomnost představ, iluzí , idejí o tom kdo jsme, jací jsme my a svět, jednoduše to znamená čistotu nazírání na sebe, ostatní, svět. 

Například mizí tak abstrakní společenské představy jako je sláva, moc, bohatství a jiné i jejich protějšky, stejně tak jako osobní představy sami o sobě, o tom že jsme třeba slabý, hloupý, ponížení stejně tak jako jejich opaky, životní myšlenkové konstrukce vybudované v mysli, duchu od narození, formované životem.

Od pana poslance Křečka materialistické strany je poněkud překvapivá argumentace duchem, jež bývá obvykle zastánci tohoto názoru popírán a duchovní děj vysvětlován jako děj reflexních chemicko-biologických reakcí víceméně náhodných.Neméně udivující je profanace biblických textů panem Kalouskem, členem křesťanské strany, ukazující značnou plytkost v jejich znalosti.

jirka.s. 7.5.2008 18:19

Re: Pohnutá historie soudruhů v Čechách aneb proč je Křeček "blahoslavený" :-)

R^R^R^

MUDr Jiří Kilian 7.5.2008 18:08

Re: Re: Re: Re: Proč se otírají?

:-D:-D:-D Trochu. Vy to zkuste  ještě jednou:-D

 

Bivoj 7.5.2008 17:39

Pohnutá historie soudruhů v Čechách aneb proč je Křeček "blahoslavený" :-)

Velká Matka ČSSD v hezkých čtyřicetitřech letech za dramatických okolností "porodila" KSČ ,nezvedený komunistický potrat,si ještě před porodem hrábl do Stranické kasy,hajzl rudej Aby toho nebylo dost,tak ve svých dvacetisedmi letech sežral Matku Socanku i s botama a zástěrou,dokonce i s kasou a Lidovým domemDalších čtyřicet jedna let trvala přísně utajovaná genetická manipulace KSČ a pokusy vědeckého komunismu na Vokovické Sorboně ,za nemalé pomoci vědců ze SSSR a Loutkáře Havla až došlo ke světovému unikátu !!! Dcera porodila Matku !!! Sice notně natrávenou bolševickými kyselinami,ale živou ČSSD Od té doby spolu žijí šťastně a v souladu,protože drancují cizí KASU a vo tom to je,bohužel tu NAŠÍ 

klystr 7.5.2008 17:04

chudí duchem II.

 ALE ČLENOVÉ MODERNÍCH NÁRODŮ NESOUCÍCH ŽEZLO SVĚTOVÉHO VÝVOJE.  ;-)

klystr 7.5.2008 17:03

chudí duchem I.

pane Křečku, ač máte pravdu, že tento výrok neznamená to, co je mu podsouváno, myslím, většinou vykladačů, tedy ten smysl, v jakém ho používá pan Kalousek - pak lze říci, že jeho pojetí je přeci jen blíž původnímu významu než vaše. Omylem naší doby je to, že pokud možno vše se snažíme klasifikovat "skrze ekonomické brýle". Nejvíce omylů tak vzniká při hodnocení dějinných skutečností, ač není složité pochopit, že čím dále do minulosti, tím méně hrály peníze apod. roli při rozhodování lidí, či kmenů, či národů o směřování jejich životů. Měli podstatně jiná kriteria a chceme-li jim vpravdě porozumět, nesmíme přikládat jejich pojmům představy, které jim původně nenáležely a které tvůrci těch pojmů nebyly zamýšleny.

         Zkrátka: Kromě evoluce existuje souběžně s ní též involuce. Evoluce - vývoj tělesných forem od méně dokonalých k dokonalejším. Involuce - vývoj vědomí od starých forem k novějším - jinak možno říci, od vyšších stupňů k nižšším, přičemž v současné době jsme v tomto smyslu na nejnižšším stupni vývoje vědomí a v budoucnosti si budeme opět získávat původně ztracené stupně - avšak v jistém smyslu ve "vyšším gardu". Budeme si při tom totiž vědomi své individuality - což v minulosti nebylo možné. To platí obecně (kromě výjimek). Lidstvo tedy v minulosti obsáhlo vědomím víc než pouhou fyzicko-smyslovou sféru. JINAK ŘEČENO: LIDÉ BYLI BOHATÍ DUCHEM. Na přelomu věků se postupně vědomí zúžilo přibližně do podoby, jak je prožíváme dnes. Moderní lidstvo ZCHUDLO DUCHEM. Kristus to samozřejmě znal a naznačil svým výrokem těm, kteří jsou v současnosti chudí duchem -TEDY MY VŠICHNI, že mohou mít naději, že i oni jsou blahoslavení, neboť se v budoucnosti dožijí takových stupňů vědomí, které je opět spojí s jejich vlastním původem. S duchovními sférami ("království nebeské" je pouze terminus technicus), z nichž lidstvo skutečně sestoupilo až tam, kde se dnes nalézá. "CHUDÍ DUCHEM" TEDY NEJSOU HLUPÁCI..

jan kočí 7.5.2008 17:00

Re: Re: Re: Proč se otírají?

Umíte číst pane doktore: dvakrát za rok "SI" zvyšují platy...

Krecek Precpany 7.5.2008 16:26

Odstehova termity do Vsetina !!!

A tohle si platite z tezce vydelanych penez. Zpevacky, kouzelniky,sasky a tahace zajice z klobouku,  Ja bych jim dal Malou stranu, odstehoval bych cely Kocourkovsky parlament do Vsetina kde je par volnych kontejneru po Romech, zadne diety, zadny traktor a  valnik, takovou luxusni dopravu bych jim nedopral. Pro falesne JUDry a nositelum dalsich titulu ktere si koupili bud v Plzni nebo na trhu v Bangoku bych dal k dizpozici par volu a zebrinak na seno.

Cele: http://tinyurl.com/5rtm4p

MUDr Jiří Kilian 7.5.2008 15:15

Re: Re: Proč se otírají?

tam ale není napsáno, že zvyšují platy, kdežto že " si zvyšují platy " :-)))

jan kočí 7.5.2008 15:12

Re: Proč se otírají?

Poslanci dvakrát za rok zvyšují platy ? Kdy to bylo naposledy ? Neplateš se ?

MUDr Jiří Kilian 7.5.2008 14:49

Re: Re: To jsou věci

Tedy s tím ( BOMBON 1,1) jste mne docela dostal , i slzy mi ze smíchu tekly :-)))))

MUDr Jiří Kilian 7.5.2008 14:47

Re: V ČR má i upratovačka vyšší kredit než poslanci

Ono je to s tou morálkou složité.  Co někde je morální, jinde není. Kdybychom si poslaneckou morálku vyčlenili jako nějakou samostatnou, pak bychom případně říkali, že  to nebo ono je u poslanců normální a morální.  A kdo by na taková místa kandidoval, hned by dával najevo, jakým chce být. Bylo by to prospěšné.

Dědek 7.5.2008 14:47

Proč se otírají?

Kdyby páni poslanci dělali svoji práci pořádně, kdyby každý druhý zákon nebyl paskvil, kdyby řádně chodili do práce, kdyby neřídili svá auta opilí, kdyby si dvakrát do roka nezvyšovali platy, kdyby,..........a těch kdyby je ještě daleko víc! Pak by novináři jistě psali o něčem jiném a nechali je v klidu pracovat!;-(

FC 2 Marže Distribuce Plynu 2008 7.5.2008 14:24

debil

a svině vychcaná

RomanL 7.5.2008 14:17

Re: Re: Re: Re: Znalci Písma svatého

U vás by na tom možná nic paradoxního nebylo, ale u Křečka je to paradoxní asi v tom smyslu, jako když by Áda Hitlerů interpretoval ostatním Talmud.

janoušek 7.5.2008 14:08

Pokud politická strana

má ve svých řadách Zaorálka, Křečka, Ratha a Paroubka, a Grosse, pak je to strana jedině těch chudých na duchu, čili chudých duchem.

Na hmotných statcích nikdo z výše uvedených soudruhů chudý není. jen se podívejme, kolik toho nakřečkovali a nasyslili.

Pane křečku, kdy si i vy koupíte nějakou tu nemovitost na Floridě?  Abyste si měl kam zajet na chalupu z vašeho státem regulovaného aprtmá.

Vasil 7.5.2008 14:02

soudruh Křeček je sice poučen o chudobě v duchu, sám ovšem syslí

a vydělává na bydlení v regulovaném nájmu

Allf 7.5.2008 14:00

naprosto souhlasím