23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
www racek 4.4.2008 12:22

no, pane stolár

řekl bych, že cena společnosti spočívá v jejím know how a podílu na trhu. problém čsa je to, že kdyby teď skončila, nikdo to vlastně nepozná.  těch jejích milion či tak cestujících zaplní ihned jedna strední společnost svými letadly.

tak se mi zdá, že cena bude nižší a nižší ... tzv. lépe již bylo. z\ těch 5 miliard bychom byli rádi. jestli se to ještě stihne.

Xury 4.4.2008 9:48

Prodej ČSA

Pánové, když už chcete o něčem diskutovat, tak si alespoň zjistěte fakta. Za prvé ČSA měly vloni účetní zisk 111 milionů. Ovšem jen díky prodeji pěti letadel. Bez tohoto prodeje by byly ve ztrátě. Letos sice očekávají asi trojnásobný zisk, ale jsem skeptický, protože to očekávaliy i loni. Pokud jde o budoucí zisky je poměrně obtížné vzhledem k tomu, že jsou silně závislé na ceně ropy, vývoji ekonomiky (včetně světové) a konečně i způsobu vedení - viz Tvrdík. Za těchto okolností se mi prodej za 5 miliard nezdá až tak nevýhodný - hodnotím z pohledu výnosů a ne majetku, který se mi nechce hledat. Pro Šneka - budovy jsou majetkem Letiště Praha, u kterého se taky uvažuje prodej (ČSSD ho plánovala prodat už v loňském roce), ale cena se pohybuje kolem 100 mld. A ještě poznámku k Telekomu. Jeho cena pokud si dobře pamatuji byla 85 mld korun. Prodávala jej ČSSD - nevím co by u toho dělal Dyba - a rozhodně to nebyl 2-3 násobek ročního zisku. Loňský zisk Telefoniky O2 ČR činil zaokrouhleně 10 mld.

www racek 4.4.2008 10:19

Re: Prodej ČSA

xury, ale snad z prodeje cateringu a tak, letadla moc cenu nemaj, jsou líznutý ...

Xury 4.4.2008 10:21

Re: Re: Prodej ČSA

Z prodeje carga získaly 50 milionů. Ta prodaná letadla byla jejich a teď je mají na zpětný leasing.

Xury 4.4.2008 10:22

Re: Re: Prodej ČSA

Doplním zdroj:

http://www.ct24.cz/ekonomika/7003-po-dvou-ztratovych-letech-vykazaly-csa-loni-zisk/

Synkretik 4.4.2008 17:34

Re: Prodej ČSA

Není to náhodou tak, že prodali ty letadla, která poručil koupit Tvrdík (a kvůli této investici se propadli do ztráty)? A že díky tomu prodeji se aspoň nakrátko dostali do zisku? :)))

Psí vrah Čumil 4.4.2008 9:44

Ano, odhadní cena za ČSA je více než podivná...

Nic víc k tomu dodávat nebudu, protože mám skvělý podnikatelský plán a sypu do banky...:-/

Šnek 4.4.2008 9:19

A propo Dyba.

Někdy začátkem devadesátých let jsem četl interview  ve Stuttgarter Zeitung s Dybou. Ten pán tam vysvětloval, že je celkem jedno, jestli hospodářsky dostihneme Němec za 5 let, nebo trochu později. Uveřejněno to bylo bez komentáře.

Zrovna tak je to s našimi kontakty, licencemi a podobnými věcmi.

Ryanair existzuje pár let a taky neměli licence, kontakty, atd. a jak prosperují.

Zato, že ČSA  lítá už x let, nám nikdo nic nedá. Teda dá, ale ne moc.

Psí vrah Čumil 4.4.2008 9:45

Re: A propo Dyba.

Ryanair neprosperuje nijak závratně. Má značné potíže, které se budou se vší pravděpodobností stupňovat.

Šnek 4.4.2008 10:15

Re: Re: A propo Dyba.

Ale je to čistě soukromá firma, kterou nikdo nedotuje. Možná zajde, možná ne. To je halt ten kapitalismus. A zaplať Pánbůch za něj.

prouky 7.4.2008 11:09

Re: Re: Re: A propo Dyba.

To snad není ani kapitalizmus. To je svoboda. Svoboda je svobodou jen tehdy, pokud je svobodou nabít si hubu.

dvd 4.4.2008 10:24

Re: Re: A propos Ryanair

V letech 1998 až 2003 rostly tržby z 231 megaEUR na 843 megaEUR a zisk z 48 megaEUR na 239 megaEUR. Varování stran výsledku za rok 2007 je pochopitelné, učiníme-li srovnání s tučným rokem 2006 (zisk přes 400 megaEUR). Pokud by tak značné potíže jako Ryanair měly některé jiné aerolinie (o ČSA nemluvě), tak by se mohly usmívat.

Viz např.:

http://www.usatoday.com/travel/flights/2007-06-06-ryanair-record-profit_N.htm

Psí vrah Čumil 4.4.2008 11:56

Re: Re: Re: A propos Ryanair

Inu, milý dvd, i pro Ryanairy platí náklady na palivo a stupňující se konkurence... I ti polští piloti budou jednou chtít přidat, atd...

dvd 4.4.2008 12:27

Ale čumile

nejen pro Ryanair platí náklady na palivo atd. == ony ty znalosti veřejnoprávních sdělovacích prostředků obvykle za mnoho nestojí. A jak už pravil klasik: nic není velkého či malého, leč přisrovnání. To taková Alitalia..

JH 4.4.2008 9:08

Z čeho se bude látat rozpočet, až všechno

prodáme? Pak už tu zbydou jen lidé :-(. Ale to by se dalo taky prodávat, V NDR to tak praktikovali, bylo to kolem 100 tis marek (západo), krát 10 mil., to na pár let vystačí :-). Vážně: jak je to tedy? Vydělává letiště nebo ne? Je to prodej slepice, co snáší zlatá vejce nebo polochcíplej kohout?

rdu 4.4.2008 13:49

Re: Z čeho se bude látat rozpočet, až všechno

...mladé ženy jsou největším vývozním artiklem již řadu let. Ono toho taky jinak už moc nezbývá...

Xury 4.4.2008 13:57

Re: Z čeho se bude látat rozpočet, až všechno

Pletete si letiště a ČSA.

Šnek 4.4.2008 9:07

Co se počítá,

to jsou, zhruba řečeno, pozemky a na nich stojící budovy.

Trenažery, obchody s bezcelním zbožím a podobné věci, mají hodnotu značně relativní.

To autor určitě ví a přesto oblbuje právě tak, jako ona poradenská firma.

Mimochodem, když už je naše státní vedení tak pitomé, že něco neumí prodat samo, (nikdo ať neříká, že poradenství se praktikuje i v rozvinutých státech Západu) tak ať to prodá ve formě lidových, přednostních akcií. Jedná se o akcie, které nemají hlas, zato ale jsou při vyplácení dividend zvýhodněny.

Pro představu: Rozhodně by se ve zdejším vidlákově našlo 2000 lidí, kteří by si koupili akcie v hodnotě 20000 Kč. To by bylo 40 miliard korun a zbylo by i na investice. A všechny neschopné manažery, co jich tam asi je, by bylo možno okamžitě, se slušným odstupným, poslat domů, .

Ske pticus Maxi m us 4.4.2008 9:15

Vidláci, ale umí počítat, takže ví, že 40 miliónů není 40 miliard, Vy manažersky schopný metrosexuále :-)))

Šnek 4.4.2008 9:32

Re: Vidláci, ale umí počítat, takže ví, že 40 miliónů není 40 miliard, Vy manažersky schopný metrosexuále :-)))

Omluva. Nějak jsem s těmi čísly blbě žongloval.

Nic to ale nemění na tom, že veřejnost by měla mít možnost se finančně podílet. Příjmy z dividend, v rozvinutém západním světě,  jak zde říká kdejaký trouba, se financují leckde i důchody. A o ty v budoucnu půjde.

dvd 4.4.2008 9:18

Nespojujete náhodou

ČSA a Letiště Praha? To je něco jako lokomotiva a vokolo chlíva.

krhut 4.4.2008 9:20

Re: Co se počítá,

2000x20000=40 000 000 tedy 40 milionů (to je tak na dva úplatky). Ach ty počty.

Ske pticus Maxi m us 4.4.2008 8:29

Pro představu, kolik stojí třeba letadlo. To je pak těch 5 milard Kč neuvěřitelná drzost.

http://www.boeing.com/commercial/prices/

http://www.airguideonline.com/aircr_prices.htm

dvd 4.4.2008 9:23

Se závěrem nadpisu sice souhlasím,

 ale dovoluji se otázat, kolik by někdo dal za ta olétaná letadla ve vlastnictví ČSA? (Nejsou všechna tak nová, aby je byla ochotna koupit jiná letecká společnost než nějaké Air Bububu nebo Aerolineas Cocainas.)

www racek 4.4.2008 10:17

Re: Se závěrem nadpisu sice souhlasím,

no, ta letadla jsou všechna líznutá, dnes aerolinky letadla přímo nekupují, víš?

dvd 4.4.2008 10:25

Re: Re: Se závěrem nadpisu sice souhlasím,

ale racku... ostatně xury o tom něco napsal nahoře

www racek 4.4.2008 11:54

Re: Re: Re: Se závěrem nadpisu sice souhlasím,

no, jak říkám, letadla se fakt lízujou. jsou to docela složitý smlouvy, ale jistě, nevylučuji že některá starší v majetku má.

no a zpětnej lízing je fakt jen pro zoufalce před krachem.

dvd 4.4.2008 12:34

zpětný leasing

bývá obvykle akce nových managorů, neb tím okamžikem vypadá firma lépe. Totéž je prodej nemovitosti a její zpětný nájem. Někdy to má smysl, někdy je to jen natřásání se před vlastníky. U té ČSA si tedy jistý zrovna nejsem.

tich@dohoda 4.4.2008 8:27

predne CSA jsou v cernych cislech jen ucetnicky, fakticky zadny trhak jen hra s cisly

prodat CSA jako celek rozhodne neni vyhodne pro prodavajiciho, zasada investicnich bankeru je koupit "cely balik" a nasledne po kouskach rozprodat. Ale provozovat aerolinky rozhodne neni zadny moc vyhodny kseft , zejmena v ere "low cost" dopravcu. Cest :-)

Šnek 4.4.2008 9:10

Re: predne CSA jsou v cernych cislech jen ucetnicky, fakticky zadny trhak jen hra s cisly

Výhodný kšeft to není, ale je možné to celé předělat na Středoevropské centrum low cost letů.