25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Emanuel Vejnar ml. 8.3.2008 0:22

Je mi z vás smutno

Je mi smutno, když tu čtu příspěvky plné nenávisti a zloby na mého otce. Přijde mi, že někteří snad ani nepochopili smysl článku. Nechápu proč by táta měl být "velkým komunistou", když se vyjádří negativně o této kauze. On, který byl v minulém režimu komunisty akorát obtěžován a mnohokráte vyslýchán za to, že šířil Chartu 77 a další dokumenty (opisoval je na psacím stroji a posílal lidem) - bývalý kamarád ho totiž udal. Na vojně mu pak sebrali kulomet a musel střílet palcem u ruky. Odmítl jako jediný ve třídě dát dceru do pionýra a byl nařčen, že maří pionýrskou organizaci.. Dobrou noc.

Hobo 7.3.2008 12:11

Re: Re: Ten milion chtěl mít klid, na úkor národa

Kdybyste se občas něčemu podivil(a), možná byste se podivil sám nad sebou.

Hobo 7.3.2008 12:05

Re: kdyz zabiju vraha, nejsem vrah

R^

Hobo 6.3.2008 23:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, je to v podstatě

Nějak se nám to, zdá se mi, popletlo. Souhlasil jsem s Jakubem Rothem. O ateismu, pravda, slovo nepadlo, ale nepřímo odsouzením náboženství jste se k ateismu přihlásil. O právu na pravdu jste se tím, byť rovněž nepřímo, vyjádřil, neboť to z odsouzení "víry" vyplývá. O fanatismu jsem se pokusil vyjádřit ve smyslu, že ani ateismus (=ne-víra) nechrání před fanatismem. Příkladem nejlepším jsou právě komunisté. Zřejmě se mi to nepodařilo.

Respektu před názory druhých, byť se nám zdají blbé, se musíme učit. Co kdybychom třeba zjistili, že ti blbí jsme my?

Prostě jsem se chtěl Jakuba Rotha zastat, protože jeden blbý farář nevypovídá opravdu o ničem jiném než o jednom blbém faráři.

krab 6.3.2008 23:32

kdyz zabiju vraha, nejsem vrah

Kdyz se me nekdo pokousi zabit a mne se povede ho zabit driv, nejsem vrah.

Kdyz nekdo argumentuje, ze pokladnik sam vrah nebyl, ze to byl obycejnej clovek co to vodsral, pak ja rikam ze tu byly miliony obycejnejch lidi, co to vodsraly a zadnej Filip ani Grebenicek se jich nezastava. Skore tedy je 1: miliony.

Rozdil ale je, ze Masinovci by do niceho nesli, kdyby komunisti nezotrocili spolecnost, naopak komancove do toho sli, aniz by jim nekdo neco udelal.

Masin reagoval na svinstvo. komandyr byl sam svine.

Ja mam naprosto jasno.

krab 6.3.2008 23:26

ano, vyvrazdovani komunistu se lisi od vyvrazdovani Zidu

za prvy komunisty narozdil od Zidu nikdo nevyvrazdoval, je rozdil mezi zavrazdit par desitek kusu a vyvrazdit cely spolecnosti o mohutnosti milionu.

za druhy: Zidi nezotrocili cely narody pod hrozbou nasili, nesebrali jim veskerej majetek, nesebrali jim dustojnost, nezrelativizovali jejich zakladni moralni hodnoty, nevhodili je do ekonomickyho i moralniho balastu na dlouha desetileti.

Komandyri si zacali. Pricemz komandyr je kazdej kdo se k tomu hlasil / hlasi. Proto si zaslouzej minimalne to samy. Pritom nedostali ani z miliardtiny to samy.

A autor ma tu drzost povazovat otrokare a masovy vrahy za stejny lidi jako Zidy? Neni autor nahodou sam komandyr?

Hobo 6.3.2008 23:11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jakub IP: 89.102.177.xxx

Tehdy nebyl mír! Moci se zmocnili teroristé. Bylo třeba bojovat. Mašíni patřili k těm málo, co se pod knutou komunistických teroristů nesklonili a bojovali za udržení trvalých hodnot, jako je kulturní vyspělost a humanita.

Ferda Mravenec 6.3.2008 22:45

Pane faráři,

vy se chlubíte, že ten esebák z 50. let byl členem vaší církve? A jaké krycí jméno jste měl v StB?

Pešek 6.3.2008 21:29

Re: Re: Re: Diskuse nevzdělanců

Máte pravdu a proto melou o vrazích a neznají souvislosti. 40let propagandy dělá své....

Nedivící se 6.3.2008 21:21

Re: Re: Diskuse nevzdělanců

Ale to se dá skutečně snadno poznat - fanatici píší o době, kterou sami nezažili a mají vymyté mozky propagandou.

Nedivící se 6.3.2008 21:19

Re: Ten milion chtěl mít klid, na úkor národa

... na to jsi ani nemohl přijít sám - jsi médii zfanatizovaný ubožák.

J. Fáma 6.3.2008 20:29

Už to znovu začalo

NOVA ve zprávách: U Kroměříže hoří stoh. Mašíni jsou tady.:-D

Lucka 6.3.2008 20:20

Re: Tak promiňte, omlouvám se,

No, spíš jsem to špatně uplacírovala jako odpověď, ale myslím, že Vaše babička by Vám nedovolila stát se farářem,  a aspoň u nás v rodině se na babičky dalo :-D. Zdravím, pěkný večer

Hubert Mašín 6.3.2008 19:54

Re: Diskuse nevzdělanců

Ano, pár nevzdělanců sem opravdu píše, Vy budete asi jeden z nich, máte v tom dost chyb, nejen pravopisných. Jakou metodou zjišťujete stáří autorů příspěvků ? Můžete tyto svoje odhady zveřejnit, aby se dotyční mohli zasmát ?

VladaPing 6.3.2008 19:53

Vzít to pěkně po mašínovsku, by znamenalo postřílet a podřezat desetinu našeho národa.

No, s odstupem více než padesáti let se já osobně nedomnívám, že by došlo k nějaké veliké škodě.

čtenář 6.3.2008 19:37

Ten fára by měl taky dostat.

Medailí

Y 6.3.2008 19:24

Re: Biči,

A kdy chtít mít klid nebyl a není zločin?

čtenář 6.3.2008 19:18

Re: Soudruhu faráři!!!

:-D  R^

Ivan Nový 6.3.2008 19:11

Biči,

ale chtít mít klid byl v té době zločin.

čtenář 6.3.2008 19:11

Re: Re: A pořád dokolečka dokola.

Jo, komunisti to budou muset zkousnout. Prostě národně osvobozenecký boj je stejný, ať to dopadá na komunisty, nebo na jiné. Oni by soudruzi pořád mysleli, že jenom oni mohou pořádat takový způsob boje. Omyl, dostali to taky.

Harazim Kejhák,evangelický filos 6.3.2008 19:01

Ten milion chtěl mít klid, na úkor národa

stejně, jako ti, kteří protestovali na Václaváku proti atentátu na Heydricha. Kdo do té strany vstoupil, musel vědět, že se stává spoluúčastníkem zločinu omezování lidských práv a spolupachatelem stranické justice. Proto nelze mít slitování i s tím nejmenším přicmrdovačem bývalého režimu. Kdyby ho nepodřízli, hned by je udal StB. Situace nedovolovala kompromisy- buď anebo. S režimem nelze bojovat demokraticky, použité prostředky musí být přizpůsobeny režimu. Kdo se nechal chytit, také nepřežil, i když nikdy nikomu neublížil.

krokodyl 6.3.2008 18:55

Boze, Boze, do cehos to dusi dal!

Velebny pane, Vy jste ale trouba! A nebo neco horsiho...

kopretina 6.3.2008 18:55

Re: Nesouhlas

R^R^

Hranicar 6.3.2008 18:41

Re: A pořád dokolečka dokola.

Vyborne, tak Masinove jsou stejni jako Fidel, Che Guevara, kosovsti Albanci nebo Cecenci co prepadaji zakladni skoly?  

Bič na blby 6.3.2008 18:41

Diskuse nevzdělanců

Když jsem pročítal odezvu na článek,musím jenom souhlasit. Většina reakce je od mladých neinformovaných lidí,kteří  mají vymytý mozek a pořád melou o komunistech.Nemusím bývalé funkcionáře KSČ,ale spousta lidí vstoupila do KSČ,aby měli klid. Možná že kdyby Mašini potkali vašeho tátu ,tak ho zabili taky. Byli to neřízené střely.

jirka.s. 6.3.2008 18:16

Soudruhu faráři!!!

Probuďte se ! Pacem in Terris už bylo dávno zrušeno !!!!!!

oo 6.3.2008 18:03

Re: Nesouhlas

Pane Juraxi - přečtěte si poslední sešit č. 16 z UDV, tam se dovíte, že nemáte pravdu že: "Tři roky po únorovém převratu stále tvořili většinu Sboru národní

bezpečnosti ti, kteří do něj přešli z prvorepublikové policie. -"

MK 6.3.2008 18:03

Farářu, farářu...

Farářu, farářu, gatě sa ti pářů, zavaž si jich niťů, nechoď s holů tvářů.(valašská lidová)

 

Kačka 6.3.2008 17:54

Re: Naprostý souhlas, Petře.

Hubert Mašín 6.3.2008 17:45

Re: Re: Re: jakub IP: 89.102.177.xxx

Možná byste si o těch skutcích měl něco nejdřív přečíst, Vy jaksi automaticky předpokládáte, že jediným zájmem celé skupiny bylo od začátku jenom zdrhnout za kopečky. K tomu by opravdu nemuseli zapalovat stohy, krást trhaviny, získávat zbraně, to se dalo efektivněji provést bez takového upoutávání pozornosti. Toho policistu nezabili proto, že by byl komunista, ale proto, že v podmínkách partyzánské války prostě nemůžete brát zajatce a kdyby ho nechali naživu, stálo by to vzápětí životy nejen jejich, ale i mnoha jiných lidí, na skupinu napojených. Takové riziko si na sebe žádný velitel nemůže vzít, i kdyby sám cítil, že vraždí a že mu to hodně lidí ani ten nahoře nikdy neodpustí. Když už citujete z filmů, viděl jste třeba Smrt si říká Engelchen ? Nebo  Umírání za dlouhého dne, Sofiinu volbu ? Dovolil bych si obrátit to známé rčení, že když nejde o lidský život, tak jde o h....o, moralizovat nad činy lidí, kterým o život šlo a nejen vlastní, nemá z pozice nějakého faráře anebo diskutéra smysl, je to o h...ě. Všichni tři svým dalším životem prokázali, že nešlo o žádné kriminální živly, takže bych jejich tíhu rozhodování v těžké době dneska nebral na lehkou váhu. Možná by každý z nás sám sebe v takové situaci dost překvapil...