25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kanuk 13.1.2008 9:33

Re: Co asi psali v novinách před 100 lety . . .

Ještě za války se logaritmické pravítko používalo pouze na průmyslovkách, protože to byla dost drahá věc. Logaritmické tabulky byly mnohem levnější.

Kanuk 13.1.2008 9:29

Re: Re: Já si myslím,

Nojo, ale to byste mnoha lidem, asi většině, musel vysvětlit, jaký je mezi nimi rozdíl.

Kanuk 13.1.2008 9:23

Re: Je třeba přizpůsobit obsah vyučování nové realitě

"Například krasopis". Panu Minutusovi - jako mnoha jiným - nedochází, že účelem krasopisu není naučit krásně psát, ale vycvičit koordinaci ruka-oko, a svalového systemu ruky, které budou potřebovat ti, kteří se stanou chirurgy, pracovníky s mikroobvody a jánevímcoještě. A tak je to skoro se všemi středoškolskými předměty. To nejsou cíle, to jsou jenom prostředky, jak cíle dosahnout. Bohužel, ani mnoho pedagogů si tuto skutečnost neuvědomuje.

takyekolog 12.1.2008 5:54

Re: Re: pamětník

Tobě asi uniká, o čem to je. Autor vystihl i můj postoj. Plnící pero a další vymoženosti jsou jen symbolem zapšklosti kantorů k novým věcem. Tímto prosím všechny učitele ZŠ, aby se dále nevyjadřovali k diskusi "vykřičník"(ten zpravidla k běžné komunikaci není třeba).

Pracuji v kolektivu managementu mezinárodní firmy. Jsem relativně starej. Dobře..... Ale dovede mě namíchnout, že moje milenka

- je jí 19, absolvovala prestižní gymnázium, je kreativní a v běžném životě velmi úspěná (mám na mysli komunikaci ne píchání) - to jsem odbočil....

nedovede odeslat korektně e-mail a vůbec už ne tak, aby byl čitelný různými OS. Neviním ji z této nedovednosti. Viním gympl. To opravdu nedovedou kantoři mladé  vyučit základním věcem, jakou je např. komunikace se světem? 

Notebooky - ANO

takyekolog 12.1.2008 4:26

Re: Re: Re: Milý pane Pivodo

njn. Zase jedna úča ze základky. Nesmějte se..... je to závažná diagnóza

R 11.1.2008 6:36

Re: Re: Re: Milý pane Pivodo

Záviděl jsem i přesto, že bylo pravidlem, že ti šprti dostávali na zkouškách horší známky než já, ze kterého zkoušející občas měli problém dostat vzorec výpočtu, ty jsem si zásadně nepamatoval.

R 11.1.2008 6:31

Re: Re: Milý pane Pivodo

Na vysoké škole je už učení individuální. Mně zase bylo jedno, jestli vyučující zaznamená mou přítomnost na přednáškách nebo nezaznamená, stejně jsem tam chodil. Totiž mimo dobu, kdy jsem byl ve škole, jsem jaksi na učení nebo na procvičování neměl moc čas. Jaksi jsem nebyl zvyklý mimo školu se pravidelně učit, na druhé straně jak jsem získal nová skripta, během večera dvou jsem je obvykle přečetl, na přednáškách jsem se potom učil od přednášejících podlé té osnovy, co jsem si pamatoval z přečtení těch skript. Hlavní díl vědomostí na zkoušky jsem měl potom z přednášek.  Záviděl jsem lidem, co dokázali chodit denně do školy a potom se dokázali denně včetně zkouškového šrotit do 10 - 12 večer nebo ještě déle a před zkouškou plynně recitovali prakticky doslova texty skript. Já bych to nedokázal.  Kdyby mě k tomu někdo nutil, po pár dnech bych asi z toho onemocněl.

Tvor 10.1.2008 19:32

Re: Re: Re: pamětník

PřesněR^

Jaka 10.1.2008 19:05

Re: Je třeba přizpůsobit obsah vyučování nové realitě

Probůh, a co budou tihle neumětelové dělat, když jim poč vyplivne? Budou umět logickou úvahou dojít k nějakému řešení? Rv

Jaka 10.1.2008 18:59

Re: Co blázníte?

R^

Liberta 10.1.2008 18:13

Co to je?

Co je to dovednost duševní hygieny? 8-o

Liberta 10.1.2008 18:09

Re: Je třeba přizpůsobit obsah vyučování nové realitě

Učení detailů. Nač učit nazpaměť něco, co lze najít snadno na netu? - To Vám lehce vysvětlím. Vlezte do obchodu a promluvte si se slečnou prodavačkou. Je jí takových 18 - 19 let, měla by být vyučená v oboru, např. textil. Když se jí zeptáte, zda ty kalhoty jsou  s vlnou, odpoví Vám, že neví, že si to najdete na visačce. Když se dotážete, na kolik stupňů tu pravděpodobnou vlnu máte prát, pokrčí rameny a řekne, že ne v moc teplé vodě. Pak se zeptáte, kolik to stojí (na zboží není cedulka), slečna odkvačí ke čtečce kódu, která ovšem zrovna jako na potvoru nefunguje, a stejně tam ten kód není.....Chápete, tohle je odborná učňovská mládež po 3 letech učení, zřejmě přizpůsobeného nové realitě. ;-€

J.G. Pašek 10.1.2008 18:08

Co asi psali v novinách před 100 lety . . .

když studenti začali používat logaritmické pravítko . . .

Liberta 10.1.2008 17:59

Re: Re: Milý pane Pivodo

Milý TBB, podle toho, co píšete, budeme asi kolegové, ale já studovala v pokročilejší socialistické době, kdy byla účast na přednáškách (nejen na seminářích) povinná ze zákona. Samozřejmě se to různě obcházelo (na technice 150 lidí v přednáškovém sále nespočítáte, že), ale kupodivu si nevzpomínám (snad kromě 1. ročníku, kdy šlo o to procedit všechny, kteří s oborem nemají a nikdy nebudou mít nic společného, jako neúspěšné adepty herectví atp.), že by někdo u zkoušky nějak studoval vaši prezenci. Vždy šlo o věc samu.- Hošíky s notebooky bych nediskriminovala, ale také jim nefandím. Na své alma mater jsem si pak vyzkoušela i místo za katedrou - a nevěřil byste, jak nepříjemné je potit se u tabule, vymýšlet špeky v oboru a vědět při tom, že studenti dělají něco jiného. Kdyby to jasně souviselo s vaším angažmá, tak bych to tolerovala, ale vy to v tu chvíli NEVÍTE. Nevíte, zda si student ověřuje to , co říkáte, nebo si jen vyřizuje poštu...  Kromě toho je to jednoduše neslušné.

portwyn 10.1.2008 17:00

Co blázníte?

Vy si fakt myslíte, že někdo kontroluje nošení iPodů atd. do školy? Jsme rádi, když to není slyšet o hodině...a jsou to boje vysvětlit žákovi, že se řvoucím sluchátkem v uchu toho moc neuslyší.

Ovšem ve zmínkou školním řádu se škola kryje proti situaci, kdy žák strčí přehrávač do lavice, zapomene ho tam, jiný ho ukradne a rodiče chtějí náhradu po škole. A že tedy situace, kdy dítě zapomene mobil v lavici, není žádná exotika...

No a k tomu notebooku: škola mi ho nekoupí. Odmítám na slušný noťas vynaložit 10% vlastního ročního platu - soustružník si taky nekupuje soustruh. Budu tedy pracovat s normálním počítačem, který mám instalován ve třídě a na kterém děti stejně co přestávku mastí gamesy.

Wikipedii apod. ve výuce využívám. Pokud si bude žák místo do sešitu psát do notebooku, je mi to jedno...jen tedy nevím, jak tam nakreslí obrázek. Zrovna tak nevím, jak v notebooku zapíše řešení rovnice. Že ji noťas spočítá za něj? No tak bude chytrej noťas a blbej žák.

portwyn 10.1.2008 16:51

Optimisto :oD

Dnes ji sedmáci chtěli tahat na 40 x 7 ;-P

Papouch 10.1.2008 15:23

Re: Re: Definice úrovně

pro vykonavani ani jedne ze jmenovanych profesi pouhe absolvovani skoly nestaci

vyzaduje se atestace, zkousky pri prijimani do komory nebo mit naletano

otevrene, ve skole se clovek snad nauci jakesi zaklady budouciho povolani, ale neprecenoval bych to, praxe pak byva dost odlisna

Papouch 10.1.2008 15:16

Re: Hm

kupodivu u tehdy nepovinneho kurzu C/C++ byl zapocet vicemene za ucast, naucil jsem se ho tam a dodnes prilezitostne pouzivam

Papouch 10.1.2008 15:08

Re: Ale pak at nechtejii vykonavat profesi na kterou jsou skoleni a at si vsechno zaplati

proto na tyto cinnosti diplom ze skoly nestaci

Jura Jurax 10.1.2008 14:56

Hm

V tomto případě si 30 bakalářských studentů (z 15 zemí světa) sami odsouhlasili, že nebude žádný závěrečný test znalostí v mém dvoutýdenním kurzu, ale bude se bodově hodnotit jejich fyzická přítomnost ve třídě během kurzu

no tak za mých let by se tahle metoda hodila akorát na takové nosné předměty jako Dějiny MDH, Ekonomie socialismu, Základy marxismu-leninismu ... dnes tomu nejspíš nebude jinak ... jak by bylo krásné dostat zkoušku z teorie množin nebo diferenciálního počtu za fyzickou přítomnost na přednáškách ... akorát se obávám, že bych vědomostmi ze zmíněných okruhů zůstal takměř panensky nedotčen ... :-D:-( 

Jura Jurax 10.1.2008 14:48

Re: Ano, je třeba dramaticky změnit výuku

Z druhé strany historická, přírodovědná, zeměpisná data nemusí člověk nosit všechna v hlavě a stačí orientační přehled.

Problém je, že lze dlouho diskutovat o tom, co je orientační přehled a co už detail. A zda se mají v tomto punktu šanci vůbec někdy sejít názory studenta a vyučujícího.

Jura Jurax 10.1.2008 14:44

Re: Definice úrovně

R^R^R^

doufám, že se takhle neučí doktoři, kterým bych se mohl dostat pod kudlu, inženýři, co projektovali ten barák, co v něm teď sedím, nebo piloti, co pilotují to éro, co mne poveze za hranice všedních dnů ...

Jura Jurax 10.1.2008 14:41

Re: Ale pak at nechtejii vykonavat profesi na kterou jsou skoleni a at si vsechno zaplati

Jojo - pilot by se chtěl naučit startovat; jak se přistává si přece najde na netu ...

Jura Jurax 10.1.2008 14:38

Re: Také připojuji otazník

No, jeden by měl vědět od všeho něco a od něčeho všechno :-D obávám se, že dnes neví nic, ale umí hledat na netu ... :-/

Jura Jurax 10.1.2008 14:37

Re: Re: pamětník

R^R^R^

Jura Jurax 10.1.2008 14:36

Re: je třeba si ujasnit....

budou kreativní a dynamičtí - a budou tasit kalkulačku, aby zjistili dekadický logaritmus jedné.

Jura Jurax 10.1.2008 14:32

Re: Já si myslím,

Jojo - přeji Vám při operaci Vašeho slepého střeva chirurga, který si otevře notebook, podívá se, kde to slepé střevo přesně je, a učiní první řez skalpelem ... :-D

Jura Jurax 10.1.2008 14:30

Re: Já si myslím,

Vědomosti se na netu najít nedají - pouze informace ;-)

Jura Jurax 10.1.2008 14:29

Re: Je třeba přizpůsobit obsah vyučování nové realitě

Abych mohl něco najít, musím mít ánunk o tom, co hledám ... libí se mi jedinci, kteří při dotazu na druhou odmocninu ze sta tasí kalkulačku ...

Papouch 10.1.2008 14:26

Re: Je třeba přizpůsobit obsah vyučování nové realitě

k cemu je to dobre? takove absolventy-krasopisce u vas na Ostravsku nekdo zamestna?

i kdyz, proc by si skladnik ve sroubarne nemohl precist Vergilia v originale...