19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

DOKUMENT: Odpověď na otevřený dopis ČMOS PŠ

Obdržel jsem od Vašeho předsedy otevřený dopis. Nás, rodiče školáků, v něm seznamujete s důvody, pro které odmítáte vykonávat v úterý 4.prosince své zaměstnání. Důvody jsou to veskrze politické a týkají se výdajů státního rozpočtu do položky školství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
3směsi 5.12.2007 9:16

Re: Re: Učitelům i znechuceným

Pane Blatný, stávkoval jste včera? Spolu s odboráři a komunisty?

Oponent 4.12.2007 21:58

Omyly

Pane Zikmunde, mýlíte se!

Stávka za to, aby neklesaly reálné mzdy ve školství není stávkou politickou!

Stávka za to, aby se vzdělání stalo prioritou, jak o tom hovoří pžedseda strany a vlády je stávkou politickou. Realizace tohoto strategicjkéhio cíle se nemůže uskutečňovat za současného poklesu reálných mezd učitelů a dalčích školských pracovníků!

Michailus 4.12.2007 15:02

Zikmund = Chlumská = Brožová-Polednová

Vážený pane Zikmunde, kdybych znal telefonní spojení na Zuzanu Chlumskou, autorku podobně chytrého textu, hned bych Vám je dal. Bohužel učitelé už jinou možnost nedají, když rodiče kašlou na výchovu, úředníci a politici na ně a místo toho se všichni bijí v prsa, jak jsou ti učitelé drzí, když jeden den v roce stávkují. Já jsem pro nejméně týdenní stávku, jinak podobní chytráci budou mít dost síly na to, psát takové slátaniny namísto pokusu seznámit se s praktickým chodem škol. Michal Černý, který sice v dětství nenáviděl školu, ale zato dnes ví, jak to v ní chodí

vládík 4.12.2007 10:37

Re: Re: Re: Re: Re: problém je v té kvalitě

Podle své výplatní pásky (doufám, že se podíváte i na hrubý plat) můžete usuzovat jen a pouze na výši svého platu (v případě nahlédnutí přes rameno kolegům na výši platu několika kantorů).  Na výši průměrného platu učitelů v ČR a rozložení těchto platů usuzovat nemůžete.

Mimochodem: abych předpokládal, že kantoři (alespoň od učitelů na druhém stupni) si potřebné údaje najdou na internetu by byl asi idealismus, že?

Čenda 4.12.2007 9:57

Re: Re: Re: jen vydírání

Stávka, vždy musí někoho postihnout jinak smysl nemá a kdyby jirka.s. poradil Jakešovi tak jistě dnes presidentem je, myslím tím Jakeše.

Čenda 4.12.2007 9:51

Re: Re: Re: Re: Re: problém je v té kvalitě

Statistika je pravda  trochu věc ošidná, npř. já mám kuře ty nemáš ale statisticky máme oba půlku.  Zcela i mne určitě podráždilo trochu adjektivum žebrácká a dále vaše reakce. běžný plat učitelky není jen na přežití za ten v dnešní době myslím tím plat na přežití je dle mého tak 11000 Kč hrubého. Znám spousty mladých a inteligentních lidí, kteří se pohybují jen málo nad tímto číslem. Vážím si práce učitelů, přeji jim vyšší finanční ohodnocení. Ale na druhou stranu nemohu možná že mylně souhlasit s tím že kdo více peněz dostává je inteligentnější než ten se mzdou menší.To by např. ve státní správě byl tím nejchytřejším a nejinteligentnějším člověkem prezident a premiér atd.

Will 4.12.2007 7:25

Re: Re: Re: Re: problém je v té kvalitě

Podle své výplatní pásky. Jsem kantor.

emersonskej 4.12.2007 1:33

Re: Zikmund

Ne Zikmund, ale VY jste pane mimo mísu a to POŘÁDNĚ !!!!!!!! 8-o8-o8-o

Jan Blatný 4.12.2007 0:13

Re: Re: Učitelům i znechuceným

Čau Honzo, ty ještě učíš? Ty seš úplnej magor. Láďa z gymplu

Jan Blatný 4.12.2007 0:10

Re: Učitelům i znechuceným

Vážení, vystudoval jsem plný nadšení, že budu jako můj otec a matka vzdělávat a vychovávat děti, udělal si při škole doktorát z botaniky, přírodní vědy mě vždycky bavily. Před nedávnem jsem uslyšel slogan našeho pana premiera, který mi otevřel oči. "Vyděláváte málo ? Vydělávejte víc." Udělal jsem si obratem osvědčení na revizního technika plynových zařízení. Byl jsem překvapen, jaké cenové relace jsou v Praze za tyto služby. Stálo mě to necelý měsíc úsilí. Dříve jsem dělal vystoupení s dětmi za čokoládu, připravoval  vánoční besídky, doučoval, umím spravovat školní počítačovou síť, umím zvučit všechny akce, jezdím na lyžařské výcviky, školy v přírodě. Příští rok budu mít na děti poněkud méně času. A propó 16 900 jest muj základni plat. Od nového roku se budu se starat hlavně o svou novou živnost. A možná zjistím, že učení dětí byl jeden veliký omyl a nemá cenu vést kytarový kroužek za sto korun na hodinu, když za revizi plynu vyúčtuji 200 až 400 korun za byt to jest za 10 minut práce? Budete mi něco říkat o morálce a o poslání? Na to upřímně peču, potřebuji dostat hypotéku, abych si po 7 letech na školní ubytovně pořídil byt v Praze. Mrkněte se na ceny. Zítřejší stávka mi přijde vhod, skočím si nakoupit vánoční dárky a pak před poslaneckou sněmovnu provětrat hlasivky (učím také hudebku). Skoro bych řekl,  že jsem pro školu potřebný a nemyslím si, že by mě vlivem konkurence někdo mohl z mého kabinetu vytlačit. Stejně jako si nemyslím, že by Kladno mohlo přetáhnout Jágra z New Yorku. Snižuji postupně svou snahu a zjištuji s údivem, co všechno mě prochází a jak málo mě stačí udržet se na naší škole. Ale nedá mi to a stále ze setrvačnosti připravuji akce pro naše děti. Ale nestěžuji si.  Určitě  mě čekají lepší zítřky.  Jako  trojnásobného držitelé  Porty mě napadlo, že bych mohl oprášit svůj studentský přivýdělek výuky na kytaru. Jenže nebudu učit nadané děti, ale kohokoli za tři kila na hodinu. S pozdravem Honza Blatný

vládík 3.12.2007 23:30

Re: Re: Re: Re: Re: problém je v té kvalitě

Ještě ke sběru dat: uvedl jsem k tomu podstatné údaje: 3516 organizačních jednotek (zřejmě škol), 43.613 zaměstnanců  (předchozí údaje o organizacích a počtu pracovníků byly z hlavy, teď tedy upřesňuji).

vládík 3.12.2007 23:25

Re: Re: Re: Re: Re: problém je v té kvalitě

No, jednak ti s vyššími platy až tolik nepobíhají po ulici.  Potom -  na průměrný plat dasáhne každý třetí.

A zejména: moje zkušenost říká, že většina lidí (včetně mnoha vysokoškolsky vzdělaných) nezná svůj průměrný plat, neboť 1./ Zapomene započítat nepravidelné příjmy (prémie, odměny); 2./  Neodečte dny, kdy plat nebere (zejména nemoc) a především 3./  Počítá to, co dostane na dlaň (případně na účet). Že je to čistý plat (a statistiky hovoří o hrubé mzdě), často po dalších srážkách vůbec netuší. Proto taky většina zaměstnavatelů nastupujícím zaměstnanců říká, jaký budou mít čistý plat.

vládík 3.12.2007 23:17

Re: Re: Re: Re: Re: problém je v té kvalitě

Obdobně vypovídající je první decil (to je těch 10 %, kteří berou méně než 19.200). Já ho považuji za velmi vypovídající údaj. Ale aby jste byl spokojen: medián je 23.430 Kč/měs.

vládík 3.12.2007 23:13

Re: Dvojí morálka modrých ptáků.

Ne. Jde o normální chování vládní strany (stran) a chování opozice.  ČSSD to přece dělá stejně. (To není stranické myšlení autora této poznámky ale všeobecný fakt.)

pavel 99 3.12.2007 22:25

Re: Re: Re: Nestydatost učitelů nezná hranic

omluva - ti učitelé jsou tam nedopatřením - viz. níže.

kirast 3.12.2007 22:23

Re: No, on je to začarovaný kruh - Jak jen z toho kruhu ven?

Jednoduše, pane. Nebudeme posílat peníze učitelům přes finanční úřady do státního rozpočtu a odtud přes školské úřady nebo rozpočty obcí a od nich pak zase do jednotlivých škol, ale hezky pěkně každý zaplatíme za své děcko ve škole, kam ho přihlásíme na vyučování. A hezky si uděláme na každé děcko smlouvu - co a za kolik peněz dostaneme. Nebudeme tak obtěžovat státní rozpočet ani vydržovat armádu zbytečných úředníků, ale když se nebude smlouva plnit, nastoupí právníci, jako v každém jiném smluvním vztahu. Už se těším na ty "stávky" pedagogů. Samosebou už slyším nepříčetný řev davů nezaměstnaných, že si nebudou moci dovolit ani triviální vzdělání pro své nebohé a mnohdy alternativně barevné děti, ale to, prosím, patří do jiné diskuze - o pomoci sociálně slabým. Ne však do diskuze o školství.

pavel 99 3.12.2007 22:20

Re: Re: Nestydatost učitelů nezná hranic

nejspíš rodiče a žáci, kteří budou stávkou postiženi, že?

pavel 99 3.12.2007 22:20

Re: Re: Nestydatost učitelů nezná hranic

nejspíš ti učitelé a žáci, kteří budou stávkou postiženi, že?

Comenius 3.12.2007 21:45

Berte učitele u huby, ať máte blbé děti!

Pan Zikmund neví, že učitelé stávkují, protože jim peníze berou. Tři roky jim mají podle reformy klesat reálné mzdy. Nejlepší učitelé už zase začali odcházet, práce je pro lidi s vysokou školou dost. Doporučení, aby učitelé stávkovali v noci či v neděli je zábavné. Je to něco jako dietní sádlo, že...

Majda 3.12.2007 20:44

Re: Re: Re: Re: problém je v té kvalitě

Víte, já tomu nerozumím. Nedávno byl na ulici průzkum ohledně průměrné mzdy.  Z dotázaných a bylo jich dost nikdo na průměrnou mzdu svým platovým zařazením se nedostal.  U všech to vyvolávalo pobavený úsměv.

Majda 3.12.2007 20:38

Re: No, on je to začarovaný kruh

Máte pravdu spousta lidí bere spostu peněz  které si nezaslouží, ale rozhodně to nejsou učitelé. Co takhle naši  zpěváci, herci a sportovci?  Tam hledejte milionáře, ale mezi učiteli ?

Roman 3.12.2007 20:32

Re: Re: Re: Pane Zikmund

Nechci vás připravovat o iluze ale podle mých zkušeností u nás na škole nemá na výsledky soutěží zdaleka tak velký vliv škola jak tady tvrdíte....  například  jsem ve třídě (střední škola) s klukem který se pravidelně už asi od 7 třídy umísťuje na vysokých pozicích v celorepublikové biologické olympiádě..  takové máme na škole asi 3. A není to zdaleka kvalita učitelů ale pouze to že je biologie "baví" prostě blázni do přírody.. takový žák běžně naopak učitele opravuje když začne plácat nesmysly.. tak mi tu nevyprávějte o zásluze učitelů.. dokonce ani podpora pro takto nadané žáky není žádná.. letos měl domluvenou  expedici někam do afriky (peníze z brigád nikoliv z podpory rodičů nebo školy) a vedení ho odmítlo uvolnit s odůvodněním na podprůměrné výsledky v ostatních předmětech a taky že by "zameškal asi měsíc školy..  no uznejte.. je tohle nějaká podpora školy pro nadané žáky? v tomhle směru nejsou olympiády a soutěže vůbec transparentním výsledkem na takovou úroveň se člověk nedostane šprtáním z učebnic a psaním testů pod dohledem učitele

za případné reakce děkuji

rodič dvou dětí 3.12.2007 19:35

Re: No, on je to začarovaný kruh

Vy jste ještě nikdy neviděl, když spousta lidí bere spoustu peněz, které si nezaslouží?

Ivanhoe 3.12.2007 19:29

No, on je to začarovaný kruh

Dokud budou platy učitelů o tolik menší, než jsou u ostatních vysokoškoláků, nikdo opravdu dobrý se do školy nepohrne, nebude zbytečně dobrovolně okrádat svou rodinu o peníze a sebe o nervy (čest výjimkám!), no a pro ty špatné je už i současná výše platů příliš mnoho. Dokud budou učit ti špatní, není proč přidat; a dokud nebude přidáno, nebudou mít ti potenciálně dobří proč učit...

Jak jen z toho kruhu ven? Přidat všem a léta čekat, až se ti budoucí skvělí učitelé masově přihlásí na pedagogické fakulty a dostudují, a mezitím se dívat, jak spousta lidí dostává spoustu peněz, které si nezaslouží? Zavést diferenciaci platů v řádu stovek procent a dívat se, jak o výši platu nerozhodují ani tak učitelské kvality, jako vztahy s ředitelem?

Ivan 3.12.2007 19:27

Dvojí morálka modrých ptáků.

Když byly organizovány stávky proti socialistickým vládám, tak je modří ptáci horlivě podporovali. Když se stávkuje proti ODS vládě, tak je to zneužívání práva na stávku. No ovšem, jde přece o modré  ptáky.

rodič dvou dětí 3.12.2007 19:21

Re: Re: Re: Re: problém je v té kvalitě

Nepohrdám statistikou, ale běžnými způsoby interpretace jejich výsledků. Například přeceňováním vypovídací hodnoty aritmetického průměru oproti např. mediánu, to jen tak na okraj. Kapitola sama pro sebe je také např. sběr dat...

Vás asi podráždilo to adjektivum žebrácká, viďte. Běžný plat běžné učitelky sice stačí k běžnému přežití, to ano, ale zdaleka nestačí k tomu, aby bylo školství cílem inteligentních a schopných mladých lidí, kteří se jinak realizují v jiných oborech.

vládík 3.12.2007 18:52

Re: Re: Re: problém je v té kvalitě

Znám. A znám taky firmu, která statistiku provedla. Uvádí i vstupy, počet zkoumaných škol (přes 3 tisíce) a počet zahrnutých učitelů (42 tisíc).  Znám ovšem taky lidi, kteří statistice nerozumí a proto jí pohrdají.

Z čeho usuzujete, že čísla jsou nepravdivá?

vládík 3.12.2007 18:50

Re: Re: Pod dojmem zítřejší stávky to vypadá tak, že pro učitele není školství nic jiného

Nic. Jen ty řeči (zde mluvím obecně, nikoliv o vás) o podprůměrných platech.

vládík 3.12.2007 18:49

Re: Zikmund

Jsem investor (řekněme investuji do auta). To víte, že budu hledat nejkvalitnější výrobek za nejnižší cenu (přesněji výrobek, kde kvalita a cena jsou v nejlepším poměru). Vy kupuje jen drahé brakové zboží?  Že se tak divíte.

K elektřině: už jste si vybíral nejlacinějšího dodavatele? Víte vůbec, že si můžete vybrat? Tak vidíte.

Víte kdo bývá méně inteligentní? Ten, kdo při nedostatku argumentů nadávám ostatním do hlupáků.

David 3.12.2007 18:34

Re: Re: Re: problém je v té kvalitě

A vy neznáte matematiku?? Z udených údajů a znalosti, že všichni jsou placeni podle téhož předpisu a plus-mínus podle stejného přidělování peněz na jednotlivé školy, lze dovodit, že většina je v pásmu 20-25 tis. Kč/měsíčně. Což není nic skvělého, rozhodně to není život o žebrácké holi.

Z hlediska poměru ceny/výkon to sice asi je podhodnocení, ale mírné. Mimo úzkoprofilových profesí (IT, management, poradenství, banky, advokacie, soudy, ...) to není o tolik méně, než kolik berou běžní VŠ absolventi.